Fitvit.cz » Cvičení » Proč je dobré měnit cviky

Proč je dobré měnit cviky

Zkuste si změnit v tréninku cviky a s největší pravděpodobností pocítíte svalovou horečku, která oznamuje namožení po cvičení, které tělo obvykle neprovádí. To může vést k růstu svalů a překonání stagnace. Měnit cviky je jednoduché, účinné a navíc můžeme získat hodně druhů tréninků vhodných pro naše tělo a individuálně ho tak zdokonalovat.

Nejjednodušší stimulace svalových vláken

Když usilujeme o vybudování nové svalové hmoty, například pro zvětšení partií, ale třeba také při hubnutí, kdy potřebujeme svaly pro zrychlení metabolismu nebo pro vytvarování postavy, chceme nějakým způsobem donutit tělo k budování svalové hmoty. To obvykle děláme nejrůznějšími metodami, nejčastěji zvyšováním zátěže a zvyšováním intenzity.

Často ale může pomoci tak jednoduchá věc, jako je obměna cviků v tréninku. Navíc není potřeba při této změně navyšovat zátěž nebo jen mírně. Změna je totiž dosažena právě obměnou cviků. Pro vybudování pěkné sportovní postavy skutečně není nutné zvedat nadměrné hmotnosti.

Nejednotvárný trénink

Stále stejný trénink nás může nudit. Při střídání cviků ale můžeme docílit větší atraktivnosti tréninku. Vyzkoušíme si tak na mnoha variantách co nás baví a zároveň co nám zabírá pro zlepšování.

Lepší procvičení

Větším zásobníkem cviků také docílíme komplexnějšího procvičení postavy. Aktivujeme tak i svalová vlákna, která bychom stále stejným tréninkem mohli zanedbávat a mohla by tak vznikat nerovnováha.

Odlehčení některých namáhaných partií, úponů nebo kloubů

Cvičit jen na výkon, zvyšující se objem a zátěže se nemusí vyplatit. Obměna cviků a střídání lehčích tréninků s jednoduššími cviky s tzv. základními, které zatíží více svalů, může pomoci ulehčit od přetížení a dát tak prostor tělu k dokonalejší regeneraci.

Zkoušením zjišťujeme, jak naše tělo reaguje. Jde tak jednoduše najít způsob tréninku, který nejlépe funguje pro naše tělo. Přínos změny cviků ve cvičení můžeme potom vidět na naší zlepšující se postavě a formě. A to je jeden z důvodů, proč trénujeme. Zlepšujeme si kondici, udržujeme tuk na přijatelném podílu, budujeme důležitou svalovou hmotu a ještě k tomu dobře vypadáme.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Význam tréninku břicha při hubnutí

» Žádné svaly, žádné tvary

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt