Fitvit.cz » Strava » Skořice pomůže s hubnutím i s růstem svalů

Skořice pomůže s hubnutím i s růstem svalů

Skořice je kůra získaná ze skořicovníku a všichni ji znají z kuchyně, kde se přidává do různých pokrmů na ochucení. Vyrábí se z ní však také extrakty, které výrobci přidávají do doplňků stravy na nejrůznější zaměření. Skořici využívali lidé již v dávných dobách a údajně má mnoho účinků na naše tělo.

Sportovce budou nejspíše zajímat informace, že skořice může pomoci při redukci hmotnosti i při snaze dosáhnout lepší výkonnosti. Je to díky působení na hladinu krevního cukru a ovlivňuje i využívání hormonu inzulínu díky přítomnosti látky zvané hydroxychalcon. Inzulín hraje důležitou roli při nastartování regeneračních procesů po tréninku a ve spolupráci se skořicí má zlepšit využití kreatinu, který patří mezi látky podporující výkonnost ve sportu. Obvykle se konzumuje po tréninku více jednoduchých sacharidů, aby došlo ke zvýšení hladiny inzulínu a zapracování živin do svalů. Použitím skořice však nemusíme jíst příliš velké množství jednoduchých cukrů, které představují zvýšené riziko nabírání nežádoucích kilogramů, pokud by sacharidů bylo hodně a nebyly spotřebovány jako zdroj energie. Přitom lze i nadále využít výhod uvolněného inzulínu, což znamená více živin a kreatinu do svalových buněk. Pokud potřebujeme v určitém období v roce podpořit ještě více výkonnost, mohlo by zařazení produktů s extraktem skořice či přidání kvalitní pravé skořice do stravy pomoci.

Dále se tvrdí, že díky ovlivnění hladiny cukru přispívá k hubnutí. Dává to logiku v tom smyslu, že hladinu cukru nebude kolísat a mělo by se tak docílit lepšího využití cukrů jako energie, což by mělo zabránit přeměně přebytečných sacharidů na tuk. Lidé však většinou tyto doporučení chápou špatně a myslí si, že pouhým konzumováním nějaké látky určené k hubnutí dosáhnou nižší hmotnosti. Skořice však může přispět k hubnutí pouze podpůrně, což znamená, že je potřeba vykonávat pravidelnou pohybovou aktivitu, optimalizovat stravu a pokud to bude splněno, pak může být prospěšným doplňkem i při snaze hubnout.

Některé studie pak naznačují, že by skořice mohla hrát podstatnou roli při řešení problému s cukrovkou a také by mohla ovlivnit příliš vysoký tlak. Toto jsou samozřejmě tak vážné zdravotní komplikace, že se musí každý nejprve poradit z lékařem, zdali má pro něj takový postup význam a neohrozí-li to jeho zdraví. Tvrdí se také, že působí pozitivně na trávení či proti plísním.

I konzumování skořice však může mít svá rizika. Na trhu je totiž několik druhů tohoto koření a i do doplňků stravy se přidávají různé druhy. Proto je vhodné při zařazení jakékoliv složky potravy ve vyšším množství být obezřetný, protože co může v mírném množství prospívat, může naopak ve velkém množství škodit. Hovoří se zde především o možném nebezpečí předávkování látky zvané kumarin, která sice v malém množství nepředstavuje nebezpečí, ale pokud bychom této látky dostávali do těla příliš mnoho, mohlo by to působit zdravotní komplikace.

U pravé skořice z Cejlonu je obsah kumarinu nejnižší, zatímco u druhu z Číny (cassia) bývá této látky až několikanásobně více. Aby toho nebylo málo, tak i u produktů z Cejlonu nalezneme na trhu kvalitnější a méně kvalitní produkty, takže je potřeba důkladně ověřovat zdroj a volit správného obchodníka. Přiměřené množství skořice ve stravě může pomoci u některých potíží, avšak orientovat svou stravu jednostranně a dostávat do těla příliš mnoho jakékoliv látky, nemusí být nejlepší nápad. Asi nejzajímavější vlastnosti pro fitness jsou působení na hladinu cukru v krvi a schopnost zlepšit využití kreatinu, které mohou ovlivnit jak hubnutí, tak růst svalové hmoty, což lze využít ve sportu a v případě, kdy chceme aktivně měnit svou postavu k lepšímu.

Diskuse k článku (1)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Papája pomáhá trávit proteiny

» Červená řepa prospívá našemu tělu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt