Fitvit.cz » Tréninky » Trénink bez činek

Trénink bez činek

Cestujete nebo se vracíte pozdě z práce a povinnosti vám nedovolí navštívit fitness centrum, abyste mohli absolvovat plnohodnotný trénink? Rozhodně ho nevynechávejte a absolvujte cvičení proti odporu vlastního těla. Někdy může být účinnější, než zatížení s činkami.

Vzhledem k tomu, že jde o náhradní řešení, je dobré seskládat několik cviků a procvičit je jako kruhový trénink. I když se může zdát, že trénink bez činek nemá význam, opak je pravdou. Lepší je alespoň krátký a intenzivní cvičení, než žádné.

Zvolte si 5 cviků, kterými procvičíte různé partie. Pro prsní svaly, ramena a triceps zvolte kliky, na stehna dřepy, pro lýtka zvolte výpony vestoje na jedné noze, břicho - zkracovačky, záda - shyby, případně pro biceps dva předměty, které se dobře uchopí a lze s nimi provádět bicepsové zdvihy, nicméně pokud využijete shyby, biceps se při nich zapojí také. Není-li k dispozici hrazda či nějaká tyč, na kterou je možné se zavěsit pro provedení shybů, procvičte spodní oblast zad hyperextenzemi na zemi

5 cyklů procvičíte jako kruhový trénink mezi sériemi bez přestávky a mezi cykly pouze přestávku, jenž umožní rychlou regeneraci a absolvování dalšího cyklu.

Kliky 20 opakování
dřepy 20 opakování
shyby 10 – 20 opakování
výpony na jedné noze 30 opakování
zkracovačky 15 – 30 opakování

Shyby s širokým úchopem nadhmatem lépe procvičí zádové svalstvo, podhmatem úzkým úchopem biceps, kliky na široko jsou na prsní svaly, užším položením paží spíše na triceps. Při zkracovačkách lze vytáčet trup na zatížení šikmých břišních svalů.

Trénink je možné zacílit i na určitou oblast. V tom případě se lze zaměřit pouze na shyby či kliky. Určitý cvik provádět například v deseti sériích po 10 opakováních či dle osobních požadavků.

Trénink na prsní svaly by se skládal z kliků s širokým položením rukou. Doplnit je lze kliky na triceps čili s úzkým položením rukou či shyby na záda. Takto je možné nahradit určitý trénink náhradní variantou, pakliže jste nestihli navštívit posilovnu, abyste udrželi svalovou aktivitu, než se opět dostanete do svého oblíbeného fitcentra.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Rozcvičení před tréninkem

» Trénink břicha

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt