Fitvit.cz » Fitness tipy » Tréninkový mix

Tréninkový mix

V tréninkovém prostředí kolují různé poučky, návody nebo slavné výroky. Kdo by neznal věty typu no pain no gain, všechno funguje, ale nic nefunguje dlouho nebo nedávejte si limity, protože vás omezují. Abychom ale zjistili, které postupy na nás fungují a které naopak nikoliv, je potřeba vyzkoušet různé metody.

Mezi nejosvědčenější způsoby je střídání tréninků, které jsou lehčí, se střední zátěží, těžké, zaměřené na vytrvalost nebo výbušnost. Dále lze tyto postupy různě kombinovat. Výhodou je, že tím zatížíme všechny typy svalových vláken a tak poznáme, na který trénink nejlépe reagujeme a jsme schopni pomocí něj dosáhnout lepších výsledků. Periodizace tréninku je jedním z tajemství posilování, které naneštěstí mnozí sportovci nepoužívají.

Periodizace umožňuje vyhýbat se stagnaci, stereotypu, omezit riziko vzniku zranění a rozvíjet jak svalovou rychlost, vytrvalost, sílu i budování nové svalové hmoty. Dokonce nás lépe naučí, jak spalovat tuky a přitom zachovat co nejvíce svalů a také nás naučí odpočívat a regenerovat, což jsou velmi důležité věci, díky kterým jsme potom schopni dosáhnout dalších zlepšení.

Pozorovat, co se děje s tělem

Periodizace a také střídání různých typů tréninků nám může v různých ohledech pomoci. Jen je potřeba vnímat reakce těla. Byla by škoda nepoznat z široké škály postupů a tréninků, co konkrétně na nás působí nejlépe. Ne vždy to totiž bývá přesně to, co se dočteme v nejrůznějších magazínech nebo dalších médiích. Kdo totiž alespoň trochu sleduje dění ve fitness a kulturistice, pak zjistí, že každý sportovec má určitou specializaci, která funguje na něj. To ale nemusí platit na nás. Jak se říká, když dva dělají totéž, není to totéž. A to samé platí také o tréninku a stravě.

Je potřeba si najít vlastní tajemství a strategii, která bude funkční přímo na naše tělo. Jedině tak lze dostat ze svého těla maximum a dosáhnout tak svého potenciálu. Možná budeme sami překvapeni, kam jsme se dopracovali, pokud si vytvoříme trénink a stravovací plán funkční na základě našich tréninků a zkušeností. Většinou jde o různě poskládané osvědčené metody, ovšem musí být spojené s ohledem na naše konkrétní možnosti a schopnosti. Takové postupy jsou nejvíce účinné a lze s jejich pomocí dosáhnout vůbec ty nejlepší výsledky.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Spánek - základní regenerace

» Přetrénování

» Ovoce před tréninkem?

» Pro svalový růst

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt