Fitvit.cz » Vitamíny » Vitamín B1 - Thiamin

Vitamín B1 - Thiamin

Thiamin čili vitamín B1 má vliv na dobrou funkci srdce, nervový systém nebo metabolismus. Je rozpustný ve vodě. Doporučená denní dávka je 1,1 - 1,5 mg thiaminu. Co jíst, abychom zabezpečili přísun dostatečného množství vitamínu B1? Jsou to ořechy, celozrnné pečivo, maso, vnitřnosti nebo hrášek. Nejbohatším zdrojem vitamínu B1 jsou pivovarské kvasnice, které obsahují až 12 mg thiaminu na 100 gramů. Při nedostatku vitamínu B1 lze onemocnět nemocí zvanou beri beri. Dojde k ní pouze vzácně při jednostranné stravě složené především z loupané rýže nebo bílé mouky. Jako doplněk stravy lze užívat všechny vitamíny skupiny B najednou tzv. B-komplex. Pro vyváženější příjem a pro ty, co si neví rady s dávkováním, je doporučeno užívání multivitamínového preparátu nebo se poradit s lékařem či dietologickým poradcem. Pro příklad ve 100 g vepřového masa se nachází přibližně 0,7 mg thiaminu.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt