Fitvit.cz » Zdraví » Z jakého důvodu stále cvičím

Z jakého důvodu stále cvičím

Asi nejdůležitější podmínka pro úspěch při hubnutí, změně postavy či získání nové svalové hmoty je soustavnost a pravidelnost. Jednoduše řečeno musíte cvičit dlouhodobě a několikrát týdně. Často se lidé, kteří cvičí, setkávají s otázkou, proč stále trénují, co je k tomu vede a jak to dokáží vydržet. Přitom důvody jsou zcela obyčejné, ale zároveň velmi motivující.

Sám rozhoduji, jak vypadám

Možná tomu nebudete věřit, ale je to opravdu tak. Téměř každý má totiž ve svých rukách, jak bude vypadat, tedy alespoň v tom směru, jestli bude či nebude obézní. Svou aktivitou lze ovlivnit, zdali spálím přebytečné kalorie, zvětším svalovou hmotu a zpevním postavu.

Přenáším vlastnosti ze cvičení i do běžného života

Jak již bylo řečeno, mezi důležité vlastnosti pro úspěch patří cílevědomost, soustavnost a disciplína. A právě pravidelný trénink nás tyto vlastnosti učí rozvíjet. Pokud si je osvojíte, pak lze dosáhnout pozoruhodných výsledků nejen při formování postavy, ale také při studiu, v práci nebo v podnikání. Úspěšní o tomto tajemství již vědí. Převezměte ho také.

Omezení bolesti zad

Každého občas něco v životě bolí. Když jsem pracoval na směny a cvičení ustoupilo do pozadí, pocítil jsem změny související s nečinností. Samozřejmě jsem pracoval, normálně žil , ale bez posilování a sportu. A tělo mě zanedlouho řeklo, takto to nepůjde. Bolesti v zádech již byly tak velké, že návštěvy u lékaře byly častější, než bych si přál. Proto následovaly změny. Za prvé ukončení tohoto zaměstnání a za druhé návrat ke cvičení. Bolesti v zádech ustoupily na minimum a pravidelným tréninkem došlo postupně k návratu do původní formy.

Sebevědomí

Nevím jak vám, ale mě strašně vadí, když mě přes kalhoty visí jakýkoliv tuk. Necítím se pak dobře. Při vstávání špeky překáží. A v neposlední řadě mě pak klesá sebevědomí. Naopak když jsem ve formě, cítím se dobře. Můžu se lépe pohybovat a sebevědomí roste. V takovém rozpoložení pak dokáže člověk dělat zázraky.

Cvičení mě baví

Tak tohle asi moc lidí nepochopí. Jak to může někoho bavit? Řeknou si možná mnozí. Ale je to tak. Když přijdete k čince, kterou mnozí nedokáží ani zvednout a vy si s ní pohráváte jako s peříčkem. Ten skvělý pocit napumpovaných paží po bicepsových zdvizích nebo rozprouděná krev po odcvičení dřepů. Asi teď většina lidí neví, o čem to tady mluvím. Jednoduše to budete muset zkusit a zažít pocity, které dokáže dát pouze posilování. Možná je nepocítíte hned, ale pokud vydržíte a uvidíte svou přetransformovanou postavu plnou síly a vitality, jednoduše již nebudete chtít s posilováním skončit.

Je to i investice do svého těla, která se rozhodně vyplatí

Trénink je v podstatě investicí a ne ledajakou. Pokud totiž ztratíte zdraví, pak nemáte nic. Nepomohou vám peníze, majetek, auto nebo vaše honosné sídlo. Základem pro spokojený život je udržení dobrého zdraví. Funkční tělo a dostatek pohybu vám k tomu mohou nemalou měrou přispět.

Nízká časová náročnost

Nedostatek času bývá často výmluvou, proč necvičit. Přitom posilování zabere za týden při frekvenci tréninku 4 x týdně pouze přibližně 2 hodiny času. Chodit lze prakticky každý den při běžné denní činnosti. Kdo tady ještě mluví o tom,že nemá čas na cvičení? Když však každý uvidí přínos posilování a pravidelného pohybu, většinou si sám ještě nějakou tu hodinu pohybu přidá sám a dobrovolně.

Viditelné výsledky

Vidím, jak dokáže posilování měnit vzhled postavy. Proč bych tedy měnil něco, co funguje, pomáhá mě odbourávat nadměrný stres a navzdory námaze se cítím stále skvěle. Díky cvičení jako by se zastavil čas. Přenáší pohodu do života.

Ačkoliv se to nezdá, posilování dokáže neskutečně dobíjet energii. I když přínos z cvičení mají všichni bez ohledu na věk a zvláště po čtyřicítce, kdy jsou mnozí lidé unaveni a často se potýkají s prvními projevy stárnutí, může pravidelný trénink pomoci zlepšit výkonnost. Na různé úrovni lze cvičit prakticky v jakémkoliv věku. Člověk se díky pravidelnému tréninku cítí mnohem lépe a má tak mnohem větší chuť do života. Přestat cvičit po tomto výčtu výhod zcela jistě již nikdo nechce. A proč taky, když lepší způsob na budování těla a povzbuzení psychiky nenajdete.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» 5 způsobů, jak se přinutit cvičit

» Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt