Fitvit.cz » Strava » Úbytek 10 cm v pase

Úbytek 10 cm v pase

Dostat tuk z nejproblematičtější partie těla je tvrdý oříšek. O to důležitější je zvolit správnou strategii, díky které se spálí tuk, ale zároveň nám na těle zůstane drahocenná svalová hmota. Pokud přijdeme o svaly, dělali jsme něco špatně. Mezi nejdůležitější živiny pro udržení svalové hmoty patří proteiny. A protože v tomto období je potřeba zredukovat jak sacharidy, tak i tuky ve stravě, měli bychom přijímat asi 2 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je základ pro ochranu svalové hmoty. Někdo potřebuje o trochu více proteinů, jiný si vystačí s menším množstvím.

Nutný pohyb a úprava stravy

Aby došlo ke spalování tuků v oblasti pasu, je potřeba upravit stravu a zařadit pohybovou aktivitu. Nesmíme zapomínat, že tuk z oblasti pasu odchází až nakonec, protože se ho zde nachází nejvíce, takže je nutné obrnit se trpělivostí. Navíc nejde spalovat tuk jen z oblasti břicha a pasu, ale odchází postupně z celého těla. Pro úspěšné dokončení cíle potřebujeme zrychlit metabolismus. Mně se letos podařilo zmenšit obvod pasu z 95 na 85 cm. Pro dosažení cíle jsem cvičil v posilovně 4 x týdně a k tomu aerobní trénink 2 x týdně a potom v poslední fázi 14 dní každý den ráno na lačno pouze se spalovači tuku a aminokyselinami.

Díky aminokyselinám, taurinu, kofeinu a proteinům se mně dařilo udržet sílu, intenzitu tréninku a svalovou hmotu. Dalším klíčovým faktorem pro mě bylo zredukování pečiva, zejména ve večerních hodinách a v určitých dnech. To ale neznamená, že jsem redukoval celkové množství potravy. V některých dnech jsem musel doplnit docela dost proteinů. Obecně je těžké říci kolik, protože pro každého bude množství odlišné. Každopádně v mém případě to byly v některých dnech až 3 dávky proteinových doplňků, které jdou sice nahradit i obyčejným jídlem, ale to by znamenalo kupovat hodně potravin a celkově by taková strava stála mnohem více, nehledě na čas strávený přípravou a vařením a také větším objemem stravy. Z toho důvodu jsem volil proteinové doplňky. Osobně jsem zkoušel obě varianty a dal jsem přednost té první volbě, která se mně zdála více efektivní a o něco rychlejší. Navíc v minulosti, kdy jsem používal více jídla, jsem měl problémy se spalováním tuků. Každopádně je volba na každém zvlásť a důležitá je především účinnost zvolené strategie.

Použité spalovače

Spalovače jsou ožehavé téma a jsou různé názory na jejich účinnost. Než se tedy někdo pustí do jejich užívání, měl by si nastudovat, co vlastně bere a jaká rizika s tím souvisí, protože opravdu ty rizika tady jsou. Pokud studovat nechce, pak by měl požádat nějakého dietologického poradce, co všechno mu hrozí a jak je používat. Na každého bude fungovat něco jiného. Někomu určité doplňky dokonce mohou způsobit potíže. Pokud nemáme žádné omezení, které by jejich nasazení vylučovalo, je dobré vyzkoušet je nejprve odděleně a s menšími dávkami a teprve potom zkusit jejich kombinace. Já jsem začínal na třetinových dávkách než jaké doporučoval výrobce a když mně doplněk nezpůsoboval žádné potíže, dávku jsem zvýšil. U některých jsem dokonce zůstal i pod doporučeným dávkováním. Například mně nevyhovovalo dávkování u stimulantů před tréninkem, po kterých jsem se cítil divně. Používal jsem tyto spalovače:
Karnitin
Spalovač – obsahoval směs spalovačů jako extrakt ze zeleného čaje, kofein, synerfin, chrom
Aminokyseliny - BCAA
Každý den po dobu hubnutí 1 l zeleného čaje bez cukru

Aerobní aktivita

Ráno na lačno 30 minut
Před aktivitou byl zařazen krátký trénink břicha
Použité doplňky stravy
Karnitin
Spalovač kofein, zelený čaj
Aminokyseliny BCAA

Posilování 4 x týdně

Před tréninkem taurin, aminokyseliny BCAA
Po tréninku syrovátkový protein

Sacharidové vlny

Nebyly tak intenzivní. Množství sacharidů zbytečně neklesal pod 150 g za den. V jiných dnech byl naopak poměrně vysoký, přes 300 g. Další redukce se mně nechtěla dělat, protože i tak jsem měl potíže udržet váhu a při výraznějším deficitu bych vzhledem k rychlému metabolismu nebyl schopen udržet váhu a zejména svalovou hmotu.

Doplňoval jsem dostatek proteinů, mezi 1,5 - 2 g na kg hmotnosti podle tréninkových dní.

Výsledek

Úbytek hmotnosti o 11 kg
Úbytek 10 cm v pase
Trochu větší ztráta svalové hmoty kvůli neočekávaným událostem
Stačí vynechat pár jídel nebo zvýšení stresu, případně se může projevit příliš silný účinek spalovačů.
Schopnost zachování síly do úplného konce cyklu
Mohl jsem si obléknout kalhoty, které jsem si koupit ve dvaceti
Vymizení přebytečného tuku z oblastí, kde se drží nejdéle a v mnoha případech je těžko odbouratelný
Získání nových zkušeností do dalšího období
Letos velká spokojenost s dosaženými výsledky, ale na druhou stranu, vždy je co zlepšovat.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Nejlepší cvik na břicho

» 5 důvodů, proč se nedaří zhubnout

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt