Fitvit.cz » Cvičení

Jak opět neztloustnout

Dosáhli jsme cíle. Kondice je na slušné úrovni, podíl tělesného tuku na nejnižší hladině, co se nám kdy povedlo a tvary těla se přiblížily našemu ideálu díky nově získané svalové hmotě. Jak však zabezpečit, aby se současná forma udržela a obrysy vysněné postavy nezmizely někde v dálce? V první řadě je nutné si uvědomit, že redukce hmotnosti je pouze úvodní část cesty vedoucí k cíli, nikoliv cíl samotný... více »

Diskuse k článku (0)


Ramena a vše pro jejich rozvoj

Ramena tvoří vzhled vrchní části trupu. Určují poměr vůči pasu a je lepší, pakliže jsou deltové svaly dobře viditelné a trénované a tím vytvářející elegantní strukturu těla. Čím širší jsou v poměru s užším pasem, tím estetičtěji postava vypadá. Kromě jejich šířky je potřebné dbát i na rozvoj jednotlivých hlav. Lze je účinně zatěžovat rozdílnými cviky. Stejně tak je vhodné právě tuto partii zatěžovat opatrně, jelikož je velmi náchylná ke zranění... více »

Diskuse k článku (0)


Druhy úchopů

Při cvičení se často setkáváme s termíny různých druhů úchopů. Každý se hodí na jiný druh cvičení, přičemž při změně pozice rukou dochází ke změnám účinků cviků. Existují dokonce situace, kdy je jeden z úchopů bezpečnější než jiný, jelikož hrozí vysmeknutí činky, pádu a zranění nebo k nepřirozeným drahám při práci svalů a z toho hrozícího zranění...více »

Diskuse k článku (0)


Rozvoj a síla úchopu a předloktí

Úchop je důležitý jak pro tahové cviky, tak i pro tlakové. Zatímco u tahových lze problém částečně řešit trhačkami, tlakový způsob cvičení sice nepůsobí problémy s vyklouzáváním činky, nicméně se zde zas projevuje v ohýbání zápěstí a tím nedodržování techniky a větší zatížení na klouby a šlachy oblasti. Proto bychom měli dbát na posílení této části těla, která je prakticky využívaná téměř u každého tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Instinktivní trénink a význam zkušeností

Zkušený sportovec si dokáže sám sestavit trénink, umí určit kdy a jak trénovat, co má jíst a jak upravit stravu. Mění tréninkové metody k obrazu své individuality a respektuje svou jedinečnost. K takovým schopnostem se však musí každý nejprve dopracovat... více »

Diskuse k článku (0)


Kopírovat tréninky nebo vlastní plán?

Každý začínající sportovec si čte v různých časopisech tréninky sportovních hvězd. Má však význam jejich cvičební plány kopírovat a používat je, nebo si raději sestavit vlastní trénink. Zpočátku je dobré se držet osvědčených postupů. Základní cviky, dodržovat techniku a pravidelně střídat jednotlivé partie a zabezpečit procvičování celého těla. Chybou je se zaměřovat pouze na určitou část těla... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zrychlit metabolismus

Kdo by nechtěl mít pevnou funkční postavu, na které vše pracuje tak jak má, dobře vypadá, všem se líbí a navíc vás povzbudí k další práci nejen v posilovně a tím tak ovlivňuje pozitivní myšlení, které působí na celou řadu dalších skutečností v našich životech. K dosáhnutí takového stavu nám může pomoci urychlení metabolismu. Jeho rychlost je dána několika vlivy... více »

Diskuse k článku (0)


Záda - důležité svaly nejen pro trénink

Silné zádové svaly jen znásobí estetiku postavy. Jsou-li slabé, či dokonce zraněné, dokážou nás zcela vyřadit ze života, čili nejen z tréninku, ale i z běžných denních činností. Jsou druhou největší svalovou skupinou. Jsou zároveň významná, jelikož na nich závisí pohyb celého těla. Zádové svalstvo udržuje vzpřímení postavy a spolu s oblastí břicha tvoří důležitou část středu těla, který je zásadní pro rozvoj jakékoliv partie... více »

Diskuse k článku (0)


Sebevědomí, sebemotivace

Abychom mohli uvažovat o zlepšení, a platí to nejen pro oblast sportu či zlepšování postavy, je nutné se naladit na správnou optimistickou hodnotu. Musí se doslova přeprogramovat pesimistické a černé myšlenky na ty optimistické a maximalizovat tak podmínky pro úspěch, přičemž úspěch nemusí být zrovna vítězství na mistrovství světa či pohádkové zbohatnutí, ale za úspěch lze považovat kupříkladu zhubnutí v oblasti boků a přitom zachování si pěkných tvarů těla správným postupem při redukci tuku. více »

Diskuse k článku (0)


Cvičit lze i bez činek

Trénink bez činek je vhodný nejen při nemožnosti navštívit posilovnu, ale také v případě, kdy nejste schopni cviky s vahou vlastního těla zvládnout. Pakliže nezvládnete pohyb proti odporu vlastního těla, budete se obtížněji zlepšovat i s náčiním a činkami. Cviky jako kliky, shyby či dřepy s vlastní vahou, by měly být prvními, které zařazujete do svých tréninků. Umožní nácvik techniky, naučí kontrolovat svaly a práci těla a navíc se při nich s menší pravděpodobností zraníte, než při cvičení s činkami... více »

Diskuse k článku (0)


Svalová horečka

Nepříjemné namožení svalů po pohybové aktivitě, které se obvykle objevuje druhý den po provedeném tréninku, se nazývá svalová horečka. Způsobují ho drobná poškození svalových vláken při samotném cvičení a pohybových aktivitách. Není to nic neobvyklého a postihuje zvláště ty, kteří začínají s určitým sportem, který doteď vůbec neprováděli nebo měli přestávku bez pohybu... více »

Diskuse k článku (0)


Zatížení jednotlivých částí bicepsu

Biceps je složen ze dvou hlav. Dlouhou a krátkou hlavu lze různými cviky o něco účinněji zatížit a zlepšit vzhled svých paží co se týká objemu nebo definice bicepsu. Snažit se ale zatěžovat pouze jednu část nemá význam. Oddělit práci obou svalů není možné. Je proto nejideálnější zařadit do svých tréninků co nejširší arzenál cviků a postupů, což by mělo být dostačující na komplexní rozvoj bicepsu... více »

Diskuse k článku (0)


Pomalá a rychlá svalová vlákna

Proč má někdo předpoklady pro sporty silového zaměření a jiní zase ohromují neobvyklou vytrvalostí na dlouhé vzdálenosti? Mohou za to typy svalových vláken. Každý člověk má určitý podíl svalových vláken, které ho posouvají buď do skupiny, které se lépe vede v silových sportech či se jim naopak daří při aktivitách aerobního charakteru... více »

Diskuse k článku (0)


Budování svalové hmoty - 1. část

Pro svalový růst je nutné splnit tři základní podmínky. Správně cvičit, kvalitně se stravovat a dostatečně odpočívat a nechat tak organismus zregenerovat pro další trénink. Všechny tři podmínky mají své zásady, které ulehčí práci a výsledkem pak bude svalnatá postava bez zbytečně velkého podílu tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Symetrie těla - jak ji dosáhnout

Základním předpokladem pro tvarování postavy do souměrnosti je pravidelně střídat procvičování jednotlivých partií. Není možné zanedbávat jakoukoliv část postavy a očekávat zdravě vypadající a navíc i plně funkční tělo... více »

Diskuse k článku (2)


123456789 10 1112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt