Fitvit.cz » Cvičení

Osvojte si tajemství kulturistiky

Mnoho lidí se obává, že když budou cvičit jako kulturisté, budou tak i vypadat. Z toho ale většina lidí usilující o pěknou postavu nemusí mít vůbec obavu. Naopak dodržování těchto pravidel mohou spíše získat. Fitness je v podstatě také kulturistika, ale v odlehčené podobě. Pro dosažení fitness postavy nemusíme zvedat přehnaně velké váhy. Není potřeba cvičit příliš dlouho a ani příliš často. I přesto můžeme takovým tréninkem získat pěknou postavu. Kdo se chce pak dostat na vyšší úroveň a zvětšit svalovou hmotu, aby se přiblížil více ke kulturistické postavě, bude muset vynaložit o něco více práce a úsilí... více »

Diskuse k článku (0)


Zkušenosti s Tabatou

Tabata je náročný způsob trénování. I když se při cvičení touto metodou používají velmi lehké váhy, obtížnost v závěrečné fázi bývá těžká. Nejprve si musíme zvolit správnou hmotnost činky nebo zátěže na zařízení, na kterém budeme cvik provádět. Správná váha se bude zdát v počátku příliš lehká, ale ke konci tréninku budeme rádi, když činku dostaneme do požadované pozice... více »

Diskuse k článku (0)


Plán na příští rok pro lepší postavu

V letošním roce jsme dosáhli dobrých výsledků. Zbavili jsme se velké části přebytečného podkožního tuku a vzhled postavy byl v létě o poznání lepší než v předešlém roce. Jenže to může být ještě lepší. Proto je nutné naplánovat si cíl na příští rok... více »

Diskuse k článku (0)


Co je objemovka a jak v ní cvičit

Objemová fáze tréninku znamená ve fitness a kulturistice něco odlišného, než v jiných sportech. Zatímco u jiných odvětví je objem spojený s co největším množstvím práce, naběhanými kilometry nebo dlouhými tréninky, objem ve fitness má jediný cíl. Tím cílem je získání svalové hmoty navíc, aby se zvětšily objemy svalů a tím postava dostala ještě lepší vzhled. Aby byla objemová perioda úspěšná, musíme splnit několik podmínek... více »

Diskuse k článku (0)


Jak těžkou činku používat pro růst svalů

Pro růst svalů existují nejrůznější definice a podmínky. Jedna z nejdůležitějších by se dala shrnout asi následovně. Jestliže chceme docílit nárůst nové svalové hmoty, měli bychom neustále zvyšovat zátěž a tělo se přizpůsobí na novou zátěž růstem a zvýšenou sílou. Jenže jak asi mnozí tuší, není možné zvedat váhu donekonečna. Každý má své limity a nikdo nedokáže zvedat těžké váhy celý rok... více »

Diskuse k článku (0)


5 důvodů, proč nerostou svaly

Cvičíte, jíte a snažíte se zlepšit svou postavu. K tomu ale nutně potřebujete svalovou hmotu. Svalová hmota tvaruje vaší postavu a zrychluje metabolismus, takže i ovlivňuje spotřebu energie během dne, a to i v případě, že zrovna nic neděláte. Často se ale stává, že svalová hmota neroste tak, jak byste potřebovali. Důvodů může být mnoho. Měli byste se však vyhýbat pěti vlivům, které proti růstu svalů působí nejvíce... více »

Diskuse k článku (0)


Jak často měnit cviky v tréninku

Změny v tréninku jsou nutné pro dosažení pokroku. Potřebujeme upravit trénink při budování svalů, ale také při hubnutí. Jednou z možností je změna cviků. Přitom nemusí jít o náhradu cviku za jiný, ale často stačí upravit stávající. Tvrdí se, že funguje jakýkoliv cvičební plán, ale jen dokud si na něj tělo nezvykne. Pokud tedy půjdeme cestou výměny cviků, máme několik možností, jak je provést... více »

Diskuse k článku (0)


Jaký si zvolit cíl při budování postavy

Polovina lidí, kteří se rozhodnou začít cvičit, přestává nanejvýš do několika měsíců s posilováním a sportováním. Jednou z příčin je chybějící cíl a plán, jak ho dosáhnout. Přitom důvod k začátku sportování bývá často nadváha, která znamená velké riziko pro naše zdraví. Abychom tedy vydrželi u nové aktivity na stálo, musíme si zvolit nejen celkový cíl, který chceme dosáhnout, ale i dílčí cíle, které nás motivují do další práce a dovedou nás k vysněné postavě nebo lepší výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Jak by vypadal první trénink dnes

Je to už více než dvě desetiletí, kdy jsem poprvé vzal do ruky činku. Informací o tréninku bylo málo, ale nechybělo velké nadšení a chuť cvičit. Nejhorší byl však způsob, jak jsem tehdy začal cvičit. Našli jsme v kůlně několik kotoučů a tyč, na kterou se dají kotouče nasunout. A samozřejmě jsme soutěžili, kdo uzvedne co největší zátěž a napodobovali vyspělé sportovce, např. vzpěrače. Každý zná ten pocit, kdy při zvednutí vyšší zátěže nedokáží záda udržet tělo ve správném postavení a bolest je na světě. Pokračovalo to chaotickým tréninkem, nesprávně zvolenou váhou na čince a rizikovými pohyby, u kterých hrozí vznik zranění. Špatně bylo samozřejmě mnoho dalších věcí, od tréninkových postupů počínaje a v neposlední řadě nevhodně složenou stravou... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičím sám – jak trénovat

Cvičení osamotě má tu výhodu, že s ním jde začít prakticky okamžitě, nemusíme na nikoho čekat, sami rozhodujeme kdy, jak a kde cvičit. Jak to udělat, aby bylo cvičení bezpečné a přitom účinné. Trénink bez partnera má své výhody a nevýhody. Kdo neplánuje provádět maximální výkony a sportovat na vrcholové úrovni, která vyžaduje neustálou asistenci partnera, pak trénink osamotě bývá často velmi dobrou volbou... více »

Diskuse k článku (0)


Vybíráme tréninkového partnera

Někdo má raději trénink, při kterém cvičí s tréninkovým partnerem a další sportovec dává přednost cvičení o samotě. Tréninkový partner může katapultovat váš rozvoj nebo naopak může negativně ovlivnit postoj k tréninku, což může vést až k ukončení sportování. Jaké vlastnosti by měl mít tréninkový partner, aby platila první varianta... více »

Diskuse k článku (0)


Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

Říká se, že pro rozvoj svalů musí sportovci podstoupit bolest a pálení metodou burns. Jistě znáte ty obrázky z časopisů, kdy dva kulturisté s grimasami v obličeji překonávají bolest způsobenou těžkým tréninkem, vysokými váhami a intenzitou a navzájem se povzbuzují k lepším výkonům. Je nesporné, že to má své výhody a nepochybně to přináší výsledky. Na druhou stranu si pak často lidé říkají, že tohle určitě dělat nebudou. Vždyť takové úsilí, které je vidět z tréninků špičkových sportovců, nechce většina lidí provádět. Potřebujeme tedy bolest, burns a svalovou horečku pro dosažení výsledků? více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Možná se stále rozhodujete, kdy začít cvičit. V podstatě je úplně jedno, ve kterou roční dobu začnete s tréninkem a vezmete plně do rukou, jak budete vypadat. Jenže potíž je v tom, že ti, kteří se prozatím ke cvičení neodhodlali, nemají návyk k pravidelné pohybové aktivitě a co si budeme nalhávat, v zimě se většinou nikomu moc cvičit nechce. Je dlouhá noc a krátký den a počasí také nebývá moc přívětivé. Naštěstí ti, kteří pravidelně sportují, takové maličkosti nevykolejí a bez potíží sportují celý rok, protože díky sportu se jim zlepší nálada, sebevědomí a odbourává se nadbytečný stres. Proto bývá pro začátečníky výhodnější, když začínají na jaře a má to hned několik výhod a důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


5 způsobů, jak se přinutit cvičit

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, které mohou ovlivnit nejen vztah ke cvičení, ale prakticky k celému životu. Kde bychom byli, kdyby nás nepoháněla ta síla něco dokázat, zlepšovat se a dosáhnout cílů, které jsme si vždy přáli. Nedostatek motivace patří i k důvodům, proč mnoho lidí ukončí své snažení o změnu postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Zapojit správné svaly znamená úspěch

Prvním krokem ke změně postavy bývá rozhodnutí začít cvičit. Je ale velkým rozdílem, když zvedáme činky pouze přemístěním z bodu a do bodu b jakýmkoliv způsobem nebo když cíleně zapojujeme svaly, které chceme procvičit. Rozdíl je ohromný. Zatímco u pouhého přemístění zátěže bez zapojení správných svalů nejsou výsledky tak markantní, u cíleného procvičování svalů lze dosáhnout mnohem lepších výsledků, rozvoje postavy a jednotlivých svalů... více »

Diskuse k článku (0)


1 2 3456789

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt