Fitvit.cz » Cvičení

Pozitivní kombinace

Abychom se udrželi pozitivně naladěni a mohli se pustit do práce se změnou postavy, musíme často překonávat nejrůznější překážky. A ne vždy to jsou příjemné věci. Tak se i občas stává, že se nám do cvičení, trénování a sportování moc nechce. Navíc je potřeba dbát i na správnou stravu a nepodlehnout nástrahám nezdravých jídel, kterých je všude kolem až přespříliš. Prostě podlehnout nicnedělání a nezdravému stylu je jednoduché, ale jít stále vpřed a překonávat překážky, to chce odhodlání, kuráž a pravidelnost a dělat věci, které nás posouvají k našemu cíli... více »

Diskuse k článku (0)


Podpora výkonnosti dynamikou

Existují různé metody a pravidla, jak se dostat k větším výkonům nebo k růstu svalů. Jde například o zařazení základních cviků, počet opakování vhodný pro růst svalů, počet sérií nebo u stravy množství proteinů, podporu tvorby NO nebo volbě vhodného jídla před tréninkem nebo po něm. Jak se ale ukazuje, měli bychom se zaměřit i na aktivaci jak rychlých, tak i pomalých svalových vláken. Dalo by se říci, že bychom alespoň v některých cvicích měli trénovat na rozvoj výbušné síly... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat sám a vliv na výkon

Někdo raději trénuje sám a jiní zase dávají přednost cvičení s partnerem nebo dokonce ve skupině. Má to nějaký význam pro náš výkon? Podle studie vědců z Oxfordu to význam má. Pokud cvičíme v posilovně nebo doma sami, ještě to neznamená, že trénink není účinný. Mohl by být ale účinnější, pokud cvičíme ve skupině nebo alespoň ve dvojici s tréninkovým partnerem... více »

Diskuse k článku (0)


Sebevědomí může zpomalit hubnutí

Sebevědomí je důležitá vlastnost. Pomáhá nám k úspěchu a díky němu dokážeme dosáhnout svých cílů. Jenže pokud má člověk, který má nadváhu nebo je obézní, přehnaně sebevědomí, může mít potíže s hubnutím. Jak je to možné, když je sebevědomí tak ceněno? více »

Diskuse k článku (0)


Impuls pro růst svalů

Jaké máme možnosti, když chceme budovat svaly? Musíme nějakým způsobem zvýšit výkon. Je jedno, zdali to bude prostřednictvím váhy, opakování, času, série nebo celkové práce. Ne každému bude vyhovovat stejný postup. Podívejme se na čtyři jednoduché způsoby, jak donutit svaly k růstu. Abychom ale donutili svaly růst, je potřeba nejen cvičit, ale také se správně stravovat a dostatečně regenerovat... více »

Diskuse k článku (0)


Normální postava bez tuků

Jak vytvořit normální postavu, s několika kilogramy svalů a bez přebytečného tuku. Takovou tu sportovní postavu, po které všichni touží a přitom nestojí příliš mnoho námahy. Kdo má ještě strach, že bude vypadat jako kulturista nebo kulturistika, tak se opravdu bát nemusí. Když nebude brát zakázané podpůrné prostředky, nebude zvedat velké váhy a nebude jíst velké množství jídla, pak je nemožné se na takovou úroveň dostat běžným tréninkem a stravou... více »

Diskuse k článku (0)


Opět 4 týdně

Člověk často neví co má, dokud o to nepřijde. Mně se takové ztráty dějí v pravidelném intervalu. V posledních letech to byl ale opravdu extrém. Přišel jsem o rodiče, nemohl jsem cvičit z důvodu bolesti v rukou a z toho důvodu jsem prakticky musel přerušit i trénink. Navíc do toho přišel covid a ještě se mně přestalo dařit i na internetu. Se smrtí člověk nic nenadělá a ztráta rodičů byla největší, kterou jsem zatím zažil. Člověk ale musí napnout všechny síly, co mu ještě zbyly, vstát a dostat se z toho bahna na dně... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je důležitý pohyb

Často se setkáváme s názorem, že hubnout jde i bez pohybu. Jenže pohyb je životní nutnost. Navíc tím správným pohybem budujeme nebo alespoň udržujeme svalovou hmotu. A jak je známo, aktivní svalová hmota zrychluje metabolismus. Kromě toho má celou řadu dalších výhod. Jak se zdá, lidstvo hledá nejrůznější kličky, jak všechno oklamat. Proto se také hledá způsob, jak hubnout, aniž bychom museli něco dělat. Je to ale správné? více »

Diskuse k článku (0)


Dejte si hubnutí jako cíl

Snažit se zhubnout nestačí. Je potřeba si dát cíl zhubnout. Často lze slyšet vždyť já se tak snažím, ale mně to nejde. Jde o další výmluvy, kvůli kterým se vzdalujeme od svých plánů. A pokud se nám zhubnout nepodaří napoprvé, je potřeba to zkoušet tak dlouho, dokud se nám nepodaří vybudovat postavu našich snů... více »

Diskuse k článku (0)


Nejčastější výmluva, proč necvičit

Každý chce mít lepší vzhled postavy. Jen malá část lidí však uspěje. Přestanou cvičit, nechce se jim nebo se vrátí ke stravování, kvůli kterému mají nadváhu. Další pak dosáhnou nějaké redukce váhy, ale při hubnutí přijdou o dost svalové hmoty, nebo mají nepříznivý poměr mezi aktivní svalovou hmotou a tukem. Mezi nejčastější výmluvy, proč necvičíme nebo nesportujeme, patří známá fráze „Nemám čas“. Je to opravdu tak? A jak si zorganizovat čas během dne, abychom si čas našli? více »

Diskuse k článku (0)


Už žádné hubnutí, ve formě po celý rok

Každý rok hubnout není zrovna moc zábavné. Navíc pokud každý rok nabereme více tuku, může to být i docela namáhavé pro tělo. Může to nést i určitá rizika při jeho odbourávání. Jak se tedy dostat do ideálního stavu, kdy budeme ve formě po celý rok? To neznamená, že budeme mít po celý rok extrémně malé procento tělesného tuku nebo že bychom si nemohli dát tzv. normální jídlo. Jde jen o množství stravy a naučit se, kdy tělo začne nabírat a co naopak ještě snese, aniž bychom ztráceli formu. více »

Diskuse k článku (0)


Když už nejde hubnout, pomůže známý trik

Při hubnutí se dělá mnoho chyb. Hodně lidí není úspěšných, když se snaží spálit přebytečný tuk. Teď se však můžete dozvědět jeden trik. Je známý, nic nestojí, stále se o něm mluví, ale nějak se nedodržuje a nebo se provádí špatně. Když se pokoušíme hubnout, postupně se zpomaluje metabolismus a tak je hubnutí stále těžší a pokud se kalorie sníží příliš, hubnutí se zastaví... více »

Diskuse k článku (0)


Jak cvičit doma bez vybavení

Jaké máme možnosti, když nemůžeme jít z nejrůznějších příčin do posilovny? Musíme se spolehnout na cviky s vlastní vahou a případně využít jednoduché náčiní. Pokud rádi posilujeme a udržujeme tím své tělo ve formě, pak by také bylo vhodné pořídit si alespoň pár nakládacích jednoruček a jednoduchou lavici. Pokud neradi posilujeme, měli bychom přesto uvažovat o zařazení nějaké pohybové aktivity, díky které se budeme udržovat ve formě. Vraťme se ale k tomu, když nemáme vůbec nic na cvičení... více »

Diskuse k článku (0)


Rozšiřuje obvod břicha cvičení se zátěží?

Co dělat, když spálíme přebytečný tuk, ale na břichu se neobjeví šest políček břišních svalů? Můžeme mít na těle ještě dost tuku, které zakrývají břišní svaly nebo také nemusíme mít tak rozvinuté svaly břicha. Potom, i když nebudeme mít téměř žádný tuk v oblasti středu těla, se oddělené svaly břicha neukáží. V tom případě budeme muset využít všechny způsoby, abychom se pokusili tyto svaly donutit k růstu. Když potřebujeme donutit svaly k růstu, obvykle přidáme zátěž. U cvičení břicha však máme obavy, aby se nám při použití zátěže nezvětšil obvod pasu. Většinou jsou tyto obavy zbytečné... více »

Diskuse k článku (0)


Jak namáhavé je získat svaly

Kdo by nechtěl postavu s ideálně rozloženou svalovou hmotou na těle s minimem tuku a viditelnými břišními svaly. K tomu, abychom takovou postavu získali, ale potřebujeme vybudovat svalovou hmotu. Jak obtížné je takovou svalovou hmotu získat? více »

Diskuse k článku (0)


1 2 3456789101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt