Fitvit.cz » Cvičení

Jak se nedostat pod činkou do problémů

Posilování můžeme označit za skvělou aktivitu, pomocí které lze získat atraktivní sportovní postavu, odbourat stres, zvýšit si sebevědomí, zhubnout a žít aktivně. Zároveň však i při posilování mohou vzniknout situace, které by neměly nastat. Proto na ně musíme být připraveni a jejich vzniku zabránit... více »

Diskuse k článku (0)


Rozvinutí slzy kvadricepsu

Nohy tvoří velkou část těla a rozhodně se vyplatí je zařadit do tréninku hned od počátku, kdy se snažíme rozvinout svojí postavu. Kdo hned v úvodu opomene tuto důležitou část těla, může mít později problémy dostat ji na úroveň zbytku těla. Dalším argumentem proč zatěžovat celé tělo hned od počátku je, že postava bez přiměřeně rozvinutých nohou není estetická. Vnitřní hlava čtyřhlavého svalu stehna (vastus medialis – někdy nazývaný i slza) se obvykle bez potíží rozvine, když se zvětší celkový objem svalů na noze. U někoho však může i tato část svalu zaostat. Některé cviky dokáží poněkud více přenést aktivitu na tuto oblast, i když ji nelze zcela izolovat... více »

Diskuse k článku (0)


Napumpovat svaly na závěr tréninku

Základní cviky jsou důležité pro aktivaci svalových vláken a následný růst či udržení aktivní svalové hmoty. Zároveň je ale také prospěšné nahnat do svalů co nejvíce krve a tím i živin. Lze tak pomoci nejen růstu svalů, ale napumpování dokáže zlepšit pocit ze cvičení, k čemuž pomáhají například i uvolněné endorfiny. Kdo tedy nemá chuť cvičit, stačí se dostat do stavu, kdy dokážeme svaly napumpovat a na další cvičení se mnozí opět těší, jelikož vidí výsledky a navíc se po tréninku i dobře cítí... více »

Diskuse k článku (0)


Jak udělat více shybů

Shyby na hrazdě patří k nejúčinnějším cvikům na rozvoj zádových svalů. Nejvíce působí na jejich šířku a lze s nimi zvýraznit V tvar trupu. Výhody shybů jsou všeobecně známé. Jako největší výhodu lze označit skutečnost, že k vykonávání nepotřebujeme žádné speciální vybavení. Stačí nám hrazda nebo nějaká tyč umístěná na stabilním místě a dostatečně vysoko. Velkým problémem však bývá, že mnoho lidí není schopno udělat dostatečný počet shybů, aby mohli provést požadovaný počet opakování a dosáhnout výhod tohoto excelentního cviku... více »

Diskuse k článku (0)


Ovládání břicha pro štíhlý pas

Dobře vypadající štíhlý pas a viditelné břišní svaly by chtěli snad všichni. Na první pohled jednoduchá věc je ale pro většinu lidí zapovězena. Proč to tak je, asi všichni tuší. Jde zejména o nevhodnou stravu a sedavý způsob života. Pokud chceme vidět své břišní svaly, musíme splnit dvě hlavní podmínky. Mít v oblasti svalovou hmotu a spálit přebytečný tuk. To znamená zařadit nejen odpovídající trénink a upravit stravu, ale velmi důležité pro oblast břicha je umět ji ovládat... více »

Diskuse k článku (0)


Změny v tréninku pro lepší výsledky

Když nás něco baví, je to skvělé a na takovou činnost se těšíme. Přesně tento pocit musíme dosáhnout u cvičení, abychom u něj vydrželi celý život a mohli tak dosáhnout maximum ze svého potenciálu. Jestliže však posilování není naší oblíbenou činností a trénink máme sestavený tak, že je stereotypní, nudný, stále stejný, pak se na něj netěšíme a poté často dochází i k ukončení snažení, což je velká škoda, protože jde o jedinečný způsob, jak přirozeně měnit svou postavu a kondici k lepšímu. Ke zkoušení nových postupů máme ale i další důvody. Dalo by se říci, že jsou nutné, abychom se dopracovali k nějakým výsledkům a trénink byl účinný v dlouhodobém horizontu... více »

Diskuse k článku (0)


Vybudování V tvaru trupu

Zejména muži chtějí při budování své postavy i vzhled, který připomíná tvar V. To znamená široká ramena, mohutné vrchní zádové svaly a oproti tomu úzký pás, který dodá tělu potřebnou symetrii a zároveň opticky ještě více zvětší poměr mezi rameny a pasem. Neměli bychom zanedbávat ani dolní polovinu těla. Jedině tak bude postava vyvážená a vzhledově bezchybná. Ačkoliv ženy o výrazný V tvar trupu moc většinou nestojí, přesto by se o tento poměr , i když v menší míře než muži, měli snažit také. Znamená totiž rozložení důležité svalové hmoty na správných místech... více »

Diskuse k článku (0)


Plyometrie pro rychlost a spalování tuků

Jde o dynamické cvičení, které se hodí jako příprava na sportovní odvětví, kde využíváme výbušnost, hbitost, reflexy a rychlost. To jsou dovednosti, které využívají tak rozšířené sporty, jako je fotbal, hokej, tenis, atletika, basketbal, volejbal a další disciplíny. Kromě přípravy na sport lze plyometrii využít i ve fitness, protože toto dynamické cvičení zapojí odlišná svalová vlákna. Sportovec tím zlepšuje rychlostní dovednosti a bude všestranější. Kromě těchto výhod se plyometrií také velmi dobře spalují přebytečné kalorie, takže se uplatní i při hubnutí... více »

Diskuse k článku (0)


Volba strategie při cvičení a cesta k cíli

Začít cvičit je správné rozhodnutí. Jde o první krok vedoucí ke zlepšení kondice a postavy. Bez zvolení strategie a vytyčení cíle, kterého chceme dosáhnout, se může stát, že cvičení bude málo efektivní, v horším případně neúčinné. To může vést až k ukončení tréninku s odůvodněním, že cvičení nefunguje. Proto je velmi důležité hned v počátku vědět, jaký cíl chci dosáhnout. Většinou je důvodem tréninku zhubnout. Může jím být ale třeba také nárůst svalové hmoty, zvýšení rychlosti, síly, získání atletické postavy nebo také udržení stávající postavy, pokud je s ní člověk spokojen a chce, aby tak vypadal co možná nejdelší dobu. Kdo si hned v počátku nedá cíl, bude těžko hledat motivaci. Je to jako bychom se vydali na cestu, ale nevíme, kam máme namířeno... více »

Diskuse k článku (0)


Nabrat svaly, spálit tuk

Jestliže usilujeme o nabrání svalové hmoty, pak ideální stav je, když přibíráme pouze čisté svaly a žádný nebo minimum tuku. Někteří jedinci jsou pro takové výsledky přímo předurčeni, ale každý se může k tomuto ideálu alespoň přiblížit. Zároveň má však každý své výkonnostní limity a musí brát v úvahu zlepšení, které bylo dosaženo z počáteční startovní pozice. Každopádně kdo se do své proměny pustí a vytrvá, většinou je pak s výsledkem spokojen a cítí se mnohem lépe... více »

Diskuse k článku (1)


Posilovat by měli i vytrvalci

Běháme, plaveme, jezdíme na kole a provozujeme nespočet dalších aktivit. Na první pohled si tak mnozí sportovci myslí, že svaly nepotřebují. Opak je ale pravdou. Svaly potřebujeme při každé činnosti, ať už jde o vytrvalostní či silové aktivity nebo o jejich kombinaci. Proto bychom měli posilování zařadit, ať už se věnujeme jakýmkoliv aktivitám. U vytrvalostních aktivit však budeme usilovat spíše o zlepšení silových parametrů, nežli o nabírání svalové hmoty, která je v tomto případě na překážku, i když určité množství hmoty potřebuje každý sportovec... více »

Diskuse k článku (0)


Síla, svaly, kondice - rozvíjení všech směrů

Kdo chce být skutečně ve formě a nechce mít svaly jen pro lepší vzhled, měl by usilovat o kombinaci, při níž zlepšujeme sílu, k tomu pracujeme na úměrném rozvinutí svalů a nelze opomenout zdokonalování vytrvalosti, rychlosti a ohebnosti. To znamená zařadit nejen posilování, ale i další sporty pro trénování všestranných schopností těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vrcholové smrštění pro účinnější trénink

Jak donutit svaly pracovat tvrději, náročněji a efektivněji? Můžeme to zkusit s vrcholovým smrštěním svalů. Zapojíme tím do práce více vláken, můžeme docílit separaci svalů a také lze dojít k pocitu při cvičení, které je nazýváno burns. Metodu lze použít u mnoha cviků, ale některé jsou k vrcholovému smrštění přímo předurčeny... více »

Diskuse k článku (0)


Účinnost cvičení a kdy čekat výsledky

Když začínáme cvičit, většina lidí chce vědět, za jak dlouho může očekávat viditelné výsledky a jak poznat, jestli je trénink účinný. Výsledky i účinnost jsou na sobě závislé. Bez účinného tréninku se nelze zlepšit a dosažené výsledky jsou pro nás motivační, abychom pokračovali v tréninku. Výsledky jsou závislé na vložené práci do tréninku a strategii cvičení. Bez odpovídající námahy, úpravy jídelníčku, odpočinku, zejména dostatečně dlouhého spánku, pozitivního myšlení a pravidelnosti tohoto konání nelze čekat mnoho změn... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat i o dovolené?

Doba dovolených je opět zde a mnozí vyjíždějí do vzdálených zemí nebo i do tuzemska a budou týden až dva mimo domov. Jak se ale postavit k tréninku, abychom nepřišli o vypracovanou postavu a udrželi si sportovní vzhled a navíc si také dostatečně odpočinuli na další pracovní období? Hodně záleží na tom, zdali fyzicky pracujeme nebo máme spíše sedavé zaměstnání a jakým způsobem máme naplánované cykly v průběhu roku. Pokud jsme po celý rok poctivě pracovali na své postavě, může být dovolená vhodná pro načerpání nových sil, ale zároveň ji lze využít i na spalování tuků díky široké nabídce letních sportovních aktivit. Zařadit můžeme i udržovací trénink, abychom po návratu z dovolené mohli pokračovat ve svých tréninkových cílech. Rozhodnutí je tedy na každém jedinci, jak pojme svou dovolenou... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 45678

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt