Fitvit.cz » Cvičení

Síla a procítění svalů

Posilování svalů není jen prosté zvedání co největší váhy. Úspěšní v rozvoji postavy nebudeme ani při používání malé hmotnosti, kdy se tělo nemusí adaptovat na nové zatížení. Musíme svaly cítit. Abychom dosáhli při cvičení uspokojivých výsledků, zařadíme do tréninku metody zaměřené na sílu, výbušnost, přetížení, střídat lehké a těžké tréninky, dodržovat techniku a zároveň vnímat a zapojit svaly procvičované partie a neobcházet tento postup nadměrným používáním pomocných pohybů, které zapojí úplně jiné partie, než které jsme chtěli zatížit. Nelze se to naučit jinak, než pravidelným a dlouhodobým tréninkem a poznáním svého těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vložené série

Potřebujeme-li trénovat více, ale zároveň nechceme přidávat další tréninkový den v týdnu, ani prodlužovat délku tréninku, můžeme využít metodu vložených sérií. Použijeme ji, když chceme zlepšit zaostávající partii nebo zvýraznit určitou část těla. Nejčastěji se používají na malé svalové skupiny, které často přehlížíme. Jsou to zejména lýtka, břicho, předloktí, ale v podstatě je můžeme použít na jakoukoliv partii na těle... více »

Diskuse k článku (0)


Hamstringy pro vyvážená stehna

Jestliže chceme mít dokonale rozvinutá a pěkně tvarovaná stehna, musíme zatížit všechny části této partie. Na přední i zadní straně jsou odlišné svaly, které je potřeba zatížit jinými cviky. Vyváženost obou stran je důležitá i jako prevence před zraněním. V mnoha případech provádíme hodně cviků na přední stranu, ale opomínáme zadní část partie. Zde se nachází tzv. hamstringy. Jsou to dvojhlavý sval stehenní (m.biceps femoris), sval pološlašitý (m.semitendinosus) a poloblanitý (m.semimembranosus). U vyrýsovaných kulturistů jsou ze zadních pohledů dobře vidět a vytváří i potřebnou šířku stehen z boku... více »

Diskuse k článku (0)


Vynucená opakování

Co přesně vynucená opakování jsou? Při vykonávání série provedeme určitý počet opakování v celém rozsahu pohybu. Mělo by to být tolik, abychom sami odcvičili téměř celou plánovanou sérii sami. Na závěr série, když již nejme schopni provést svými silami další celé opakování, nám pomůže tréninkový partner překonat kritické místo a vykonat navíc ještě další dvě až tři další opakování... více »

Diskuse k článku (0)


Nejprve budujeme pevné základy

Trénink v posilovně má význam pro udržení kondice, v boji proti obezitě a také s ním lze dosáhnout sportovní postavy a zatraktivnění vzhledu. Používají ho sportovci na podporu výkonnosti a také s ním oddálíme úbytek svalové hmoty při stárnutí, takže můžeme být delší období života aktivní. Ačkoliv posilování není až zase tak velká věda, měli bychom dbát na postupné zlepšování a budovat poctivě základy. Není vhodné najednou vletět do posilovny a začít vše zvedat bez jakéhokoliv plánu. Jak se říká, méně může být v mnoha případech i více... více »

Diskuse k článku (0)


Negativní opakování

Jestliže potřebujeme zatížit svaly váhou, kterou v normálním opakování nezvládneme, můžeme k tomu použít negativní opakování. Využíváme je v případě, když chceme přinutit svaly, aby ještě více zesílily nebo pokud nastala stagnace ve výkonnosti, kdy se nedaří překonat silové výkony. Při využití této metody tělo pracuje s hmotností náčiní, na kterou není zvyklé, což by mělo vést ke zlepšení... více »

Diskuse k článku (0)


Motivujte se vlastním úspěchem

V počátku zdánlivě nedosažitelná meta. Silná, zpevněná postava bez zbytečného tuku, tvary partií, které jsme si vždy přáli. Postupně zvyšující se sebevědomí. Najednou máme větší úspěch i v běžném životě, dostaneme se do oblečení, které jsme už chtěli vyhodit. Téměř zázračné zlepšení zdravotního stavu. Méně bolestí v zádech. To vše lze mít, když změníme svůj životní styl, který má vliv nejen na lepší sportovní výkony, ale odráží se i do kvality celkového života... více »

Diskuse k článku (0)


Jak si udržet formu i na podzim a v zimě

Léto už je minulostí, dny se krátí, na někoho padá deprese. Není ale důvod smutnit. Čeká nás totiž ideální období vhodné k budování svalové hmoty. Vzhledem k tomu, že většina z nás má dovolenou za sebou, a tudíž jsme dali tělu vydechnout, můžeme se dát znovu do práce, i co se týká udržování a formování postavy. Pakliže nyní cvičení a pohyb přestaneme vykonávat, budeme na jaře zcela jistě minimálně o několik kilogramů, někdy i desítek kilogramů, těžší, ale naneštěstí v případě, že budeme neaktivní, přibereme zejména přebytečný tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Lýtka pro vyváženou postavu

Stojíme na nohou celý den, zatěžujeme je vahou celého těla a přesto mohou být nedostatečně rozvinuté. Řeč je o lýtkách, které mohou mnozí označit jako zaostávající partii. Ačkoliv se spolupodílí na práci tréninku stehen, pro dostatečný rozvoj to nemusí stačit. Samozřejmě existují sportovci, kteří mají lýtka velká a tvarovaná a nemusí k tomu nic moc dělat. Co ale funguje pro geneticky obdarovaného jedince, nemusí být funkční pro běžného sportovce, který chce dostat lýtka na úroveň zbytku těla a dosáhnout tak symetrickou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Techniky pro výbušnou sílu

Vyhrávat je hlavním cílem sportovců v mnoha odvětvích. Kdo by nechtěl být vítězem. V mnoha sportech však nevyhraje ten, kdo zvedne nejvíce kilogramů, ale porážet soupeře bude nejrychlejší či nejhbitější sportovec, který dokáže při intenzivním a rychlém pohybu vyvinout co největší sílu. K tomu je potřeba nejen síla, ale také výbušnost. Tyto vlastnosti jsou na jednu stranu vrozené, ale je špatně se domnívat, že nelze výbušnost trénovat a tím ji částečně zlepšit... více »

Diskuse k článku (2)


Cvičit vestoje či vsedě?

Některé cviky lze provádět vsedě i vestoje. Jsou to například tlaky na ramena, upažování, předpažování, upažování v předklonu, různé druhy bicepsových zdvihů nebo tricepsové extenze nad hlavou, stlačování kladky, zapažování, střihy na kladkách, stahování kladky na záda nebo veslování. Ačkoliv se pozice vsedě jeví jako bezpečnější, třeba při použití opěrky zad, vlivem zapojení pomocných svalových skupin vestoje bude tělo přeci jen stabilnější a pohyby by měly být bezpečnější. Jenže ani zde to nelze říci stoprocentně, protože vestoje můžeme zase používat těžší váhy a oklamat a porušit techniku např. cheatingem... více »

Diskuse k článku (0)


Hrudník a prsní svaly - jak je cvičit

Ke svalnaté a symetrické postavě neodmyslitelně patří přiměřeně rozvinutý hrudník. Důležitý je pro stabilitu těla jako celku. Profitovat z jeho síly budou jak muži, tak i ženy. Muže bude zajímat především dosažení co největší síly a budování nové svalové hmoty, ženy pak ocení zpevnění postavy a také sledované oblasti prsou... více »

Diskuse k článku (0)


Krk - svaly pro symetrii i zpevnění těla

Mezi často zanedbávaná partie při posilování patří také krk. I zde platí, že někdo bude mít krk přirozeně svalnatý a jiní budou muset této partii trochu pomoci k rozvoji. Rozhodně se vyplatí ho mít svalnatý nejen kvůli stabilitě v oblasti ramen, schopnosti držet hlavu zpříma a tím přispět ke správnému držení těla, ale zároveň jako zvýšená ochrana krční páteře před zraněním, a také i z estetického hlediska. Není totiž moc hezké, když se ze souměrné a přiměřeně svalnaté postavy tyčí slabý krk... více »

Diskuse k článku (0)


Jak rychle zhubnout 5 kg

Dovolená je za dveřmi a mnoho lidí začíná řešit, co udělat s přebytečnými kilogramy. Někteří to sice vyřeší tak, že si koupí o číslo větší oblečení, ale pak budou za rok opět přemýšlet nad stejným problémem, v té době už třeba s dvojnásobným množstvím nastřádaného tuku. Když se však vyřeší přebytek tuku ještě letos, nejenže se ušetří za nové oblečení, ale zároveň se člověk cítí mnohem lépe a sebevědoměji... více »

Diskuse k článku (1)


Pyramida - metoda při posilování

Kdo již někdy cvičil, patrně zažil období, kdy nemohl v klasických sériích překonat určitou hmotnost. Existuje ale metoda, která nám v tomto směru může pomoci. Jde o trénink s pomocí pyramidy. Jedná se o vzestupné přidávání zátěže za snižujícího se počtu opakování v jednotlivých sériích. Na první pohled tedy jednoduchá záležitost, u které se ale může udělat i mnoho špatného. V první řadě není dobré cvičit pyramidovým systém stále. Zařadit ho lze buď v periodě pro zvyšování síly, v případě stagnace nebo pro zpestření tréninku, např. pro zmatení svalů, což by mělo vyvolat odezvu těla a zvýšit tak svou výkonnost a podpořit růst nové svalové hmoty. Pokud je pyramidový systém používán nepřetržitě, a navíc pouze na maximální výkon, může se naopak sportovec dostat do stavu stagnace či si přivodit zranění... více »

Diskuse k článku (0)


123 4 5678

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt