Fitvit.cz » Cvičení

Vrcholové smrštění pro účinnější trénink

Jak donutit svaly pracovat tvrději, náročněji a efektivněji? Můžeme to zkusit s vrcholovým smrštěním svalů. Zapojíme tím do práce více vláken, můžeme docílit separaci svalů a také lze dojít k pocitu při cvičení, které je nazýváno burns. Metodu lze použít u mnoha cviků, ale některé jsou k vrcholovému smrštění přímo předurčeny... více »

Diskuse k článku (0)


Účinnost cvičení a kdy čekat výsledky

Když začínáme cvičit, většina lidí chce vědět, za jak dlouho může očekávat viditelné výsledky a jak poznat, jestli je trénink účinný. Výsledky i účinnost jsou na sobě závislé. Bez účinného tréninku se nelze zlepšit a dosažené výsledky jsou pro nás motivační, abychom pokračovali v tréninku. Výsledky jsou závislé na vložené práci do tréninku a strategii cvičení. Bez odpovídající námahy, úpravy jídelníčku, odpočinku, zejména dostatečně dlouhého spánku, pozitivního myšlení a pravidelnosti tohoto konání nelze čekat mnoho změn... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat i o dovolené?

Doba dovolených je opět zde a mnozí vyjíždějí do vzdálených zemí nebo i do tuzemska a budou týden až dva mimo domov. Jak se ale postavit k tréninku, abychom nepřišli o vypracovanou postavu a udrželi si sportovní vzhled a navíc si také dostatečně odpočinuli na další pracovní období? Hodně záleží na tom, zdali fyzicky pracujeme nebo máme spíše sedavé zaměstnání a jakým způsobem máme naplánované cykly v průběhu roku. Pokud jsme po celý rok poctivě pracovali na své postavě, může být dovolená vhodná pro načerpání nových sil, ale zároveň ji lze využít i na spalování tuků díky široké nabídce letních sportovních aktivit. Zařadit můžeme i udržovací trénink, abychom po návratu z dovolené mohli pokračovat ve svých tréninkových cílech. Rozhodnutí je tedy na každém jedinci, jak pojme svou dovolenou... více »

Diskuse k článku (0)


Síla a procítění svalů

Posilování svalů není jen prosté zvedání co největší váhy. Úspěšní v rozvoji postavy nebudeme ani při používání malé hmotnosti, kdy se tělo nemusí adaptovat na nové zatížení. Musíme svaly cítit. Abychom dosáhli při cvičení uspokojivých výsledků, zařadíme do tréninku metody zaměřené na sílu, výbušnost, přetížení, střídat lehké a těžké tréninky, dodržovat techniku a zároveň vnímat a zapojit svaly procvičované partie a neobcházet tento postup nadměrným používáním pomocných pohybů, které zapojí úplně jiné partie, než které jsme chtěli zatížit. Nelze se to naučit jinak, než pravidelným a dlouhodobým tréninkem a poznáním svého těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vložené série

Potřebujeme-li trénovat více, ale zároveň nechceme přidávat další tréninkový den v týdnu, ani prodlužovat délku tréninku, můžeme využít metodu vložených sérií. Použijeme ji, když chceme zlepšit zaostávající partii nebo zvýraznit určitou část těla. Nejčastěji se používají na malé svalové skupiny, které často přehlížíme. Jsou to zejména lýtka, břicho, předloktí, ale v podstatě je můžeme použít na jakoukoliv partii na těle... více »

Diskuse k článku (0)


Hamstringy pro vyvážená stehna

Jestliže chceme mít dokonale rozvinutá a pěkně tvarovaná stehna, musíme zatížit všechny části této partie. Na přední i zadní straně jsou odlišné svaly, které je potřeba zatížit jinými cviky. Vyváženost obou stran je důležitá i jako prevence před zraněním. V mnoha případech provádíme hodně cviků na přední stranu, ale opomínáme zadní část partie. Zde se nachází tzv. hamstringy. Jsou to dvojhlavý sval stehenní (m.biceps femoris), sval pološlašitý (m.semitendinosus) a poloblanitý (m.semimembranosus). U vyrýsovaných kulturistů jsou ze zadních pohledů dobře vidět a vytváří i potřebnou šířku stehen z boku... více »

Diskuse k článku (0)


Vynucená opakování

Co přesně vynucená opakování jsou? Při vykonávání série provedeme určitý počet opakování v celém rozsahu pohybu. Mělo by to být tolik, abychom sami odcvičili téměř celou plánovanou sérii sami. Na závěr série, když již nejme schopni provést svými silami další celé opakování, nám pomůže tréninkový partner překonat kritické místo a vykonat navíc ještě další dvě až tři další opakování... více »

Diskuse k článku (0)


Nejprve budujeme pevné základy

Trénink v posilovně má význam pro udržení kondice, v boji proti obezitě a také s ním lze dosáhnout sportovní postavy a zatraktivnění vzhledu. Používají ho sportovci na podporu výkonnosti a také s ním oddálíme úbytek svalové hmoty při stárnutí, takže můžeme být delší období života aktivní. Ačkoliv posilování není až zase tak velká věda, měli bychom dbát na postupné zlepšování a budovat poctivě základy. Není vhodné najednou vletět do posilovny a začít vše zvedat bez jakéhokoliv plánu. Jak se říká, méně může být v mnoha případech i více... více »

Diskuse k článku (0)


Negativní opakování

Jestliže potřebujeme zatížit svaly váhou, kterou v normálním opakování nezvládneme, můžeme k tomu použít negativní opakování. Využíváme je v případě, když chceme přinutit svaly, aby ještě více zesílily nebo pokud nastala stagnace ve výkonnosti, kdy se nedaří překonat silové výkony. Při využití této metody tělo pracuje s hmotností náčiní, na kterou není zvyklé, což by mělo vést ke zlepšení... více »

Diskuse k článku (0)


Motivujte se vlastním úspěchem

V počátku zdánlivě nedosažitelná meta. Silná, zpevněná postava bez zbytečného tuku, tvary partií, které jsme si vždy přáli. Postupně zvyšující se sebevědomí. Najednou máme větší úspěch i v běžném životě, dostaneme se do oblečení, které jsme už chtěli vyhodit. Téměř zázračné zlepšení zdravotního stavu. Méně bolestí v zádech. To vše lze mít, když změníme svůj životní styl, který má vliv nejen na lepší sportovní výkony, ale odráží se i do kvality celkového života... více »

Diskuse k článku (0)


Jak si udržet formu i na podzim a v zimě

Léto už je minulostí, dny se krátí, na někoho padá deprese. Není ale důvod smutnit. Čeká nás totiž ideální období vhodné k budování svalové hmoty. Vzhledem k tomu, že většina z nás má dovolenou za sebou, a tudíž jsme dali tělu vydechnout, můžeme se dát znovu do práce, i co se týká udržování a formování postavy. Pakliže nyní cvičení a pohyb přestaneme vykonávat, budeme na jaře zcela jistě minimálně o několik kilogramů, někdy i desítek kilogramů, těžší, ale naneštěstí v případě, že budeme neaktivní, přibereme zejména přebytečný tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Lýtka pro vyváženou postavu

Stojíme na nohou celý den, zatěžujeme je vahou celého těla a přesto mohou být nedostatečně rozvinuté. Řeč je o lýtkách, které mohou mnozí označit jako zaostávající partii. Ačkoliv se spolupodílí na práci tréninku stehen, pro dostatečný rozvoj to nemusí stačit. Samozřejmě existují sportovci, kteří mají lýtka velká a tvarovaná a nemusí k tomu nic moc dělat. Co ale funguje pro geneticky obdarovaného jedince, nemusí být funkční pro běžného sportovce, který chce dostat lýtka na úroveň zbytku těla a dosáhnout tak symetrickou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Techniky pro výbušnou sílu

Vyhrávat je hlavním cílem sportovců v mnoha odvětvích. Kdo by nechtěl být vítězem. V mnoha sportech však nevyhraje ten, kdo zvedne nejvíce kilogramů, ale porážet soupeře bude nejrychlejší či nejhbitější sportovec, který dokáže při intenzivním a rychlém pohybu vyvinout co největší sílu. K tomu je potřeba nejen síla, ale také výbušnost. Tyto vlastnosti jsou na jednu stranu vrozené, ale je špatně se domnívat, že nelze výbušnost trénovat a tím ji částečně zlepšit... více »

Diskuse k článku (2)


Cvičit vestoje či vsedě?

Některé cviky lze provádět vsedě i vestoje. Jsou to například tlaky na ramena, upažování, předpažování, upažování v předklonu, různé druhy bicepsových zdvihů nebo tricepsové extenze nad hlavou, stlačování kladky, zapažování, střihy na kladkách, stahování kladky na záda nebo veslování. Ačkoliv se pozice vsedě jeví jako bezpečnější, třeba při použití opěrky zad, vlivem zapojení pomocných svalových skupin vestoje bude tělo přeci jen stabilnější a pohyby by měly být bezpečnější. Jenže ani zde to nelze říci stoprocentně, protože vestoje můžeme zase používat těžší váhy a oklamat a porušit techniku např. cheatingem... více »

Diskuse k článku (0)


Hrudník a prsní svaly - jak je cvičit

Ke svalnaté a symetrické postavě neodmyslitelně patří přiměřeně rozvinutý hrudník. Důležitý je pro stabilitu těla jako celku. Profitovat z jeho síly budou jak muži, tak i ženy. Muže bude zajímat především dosažení co největší síly a budování nové svalové hmoty, ženy pak ocení zpevnění postavy a také sledované oblasti prsou... více »

Diskuse k článku (0)


123 4 56789

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt