Fitvit.cz » Cvičení

Krk - svaly pro symetrii i zpevnění těla

Mezi často zanedbávaná partie při posilování patří také krk. I zde platí, že někdo bude mít krk přirozeně svalnatý a jiní budou muset této partii trochu pomoci k rozvoji. Rozhodně se vyplatí ho mít svalnatý nejen kvůli stabilitě v oblasti ramen, schopnosti držet hlavu zpříma a tím přispět ke správnému držení těla, ale zároveň jako zvýšená ochrana krční páteře před zraněním, a také i z estetického hlediska. Není totiž moc hezké, když se ze souměrné a přiměřeně svalnaté postavy tyčí slabý krk... více »

Diskuse k článku (0)


Jak rychle zhubnout 5 kg

Dovolená je za dveřmi a mnoho lidí začíná řešit, co udělat s přebytečnými kilogramy. Někteří to sice vyřeší tak, že si koupí o číslo větší oblečení, ale pak budou za rok opět přemýšlet nad stejným problémem, v té době už třeba s dvojnásobným množstvím nastřádaného tuku. Když se však vyřeší přebytek tuku ještě letos, nejenže se ušetří za nové oblečení, ale zároveň se člověk cítí mnohem lépe a sebevědoměji... více »

Diskuse k článku (1)


Pyramida - metoda při posilování

Kdo již někdy cvičil, patrně zažil období, kdy nemohl v klasických sériích překonat určitou hmotnost. Existuje ale metoda, která nám v tomto směru může pomoci. Jde o trénink s pomocí pyramidy. Jedná se o vzestupné přidávání zátěže za snižujícího se počtu opakování v jednotlivých sériích. Na první pohled tedy jednoduchá záležitost, u které se ale může udělat i mnoho špatného. V první řadě není dobré cvičit pyramidovým systém stále. Zařadit ho lze buď v periodě pro zvyšování síly, v případě stagnace nebo pro zpestření tréninku, např. pro zmatení svalů, což by mělo vyvolat odezvu těla a zvýšit tak svou výkonnost a podpořit růst nové svalové hmoty. Pokud je pyramidový systém používán nepřetržitě, a navíc pouze na maximální výkon, může se naopak sportovec dostat do stavu stagnace či si přivodit zranění... více »

Diskuse k článku (0)


Silný střed těla znamená zdraví i výkon

Oblast středu těla by se měla stát středem pozornosti pro všechny sportovce a zároveň i pro lidi, kteří chtějí předcházet bolestem v zádech. Střed těla je důležitý pro vyvinutí potřebné síly prakticky ve všech sportovních činnostech. Když někoho bolí záda, není schopen vykonávat na potřebné úrovni žádnou aktivitu. Pro zvětšení síly tedy musí sportovec mít vypracované břišní a zádové svaly, především jejich spodní oblast a také oblast hýždí. Důležité je také udržovat vyváženost svalových skupin, což znamená trénovat pravidelně všechny svalové skupiny za určitý cyklus, nejčastěji týdenní. V případě nevyváženého rozvoje mohou nastat potíže, a to zvláště u středu těla... více »

Diskuse k článku (0)


Brachialis a rozvoj paží

Má význam se při tréninku nějak detailně zajímat o brachialis v souvislosti se zvyšováním objemu paže? Do určité míry ano, ale jak se říká, všeho s mírou. Především si musíme uvědomit, že tento sval se účastní práce při tréninku bicepsů a jak se zapojuje a poté zařadit do programu cviky, které ho společně s dalšími svaly paže zatíží a donutí k růstu. Pravděpodobně nebude mít význam skládat speciální program pouze na rozvoj brachialis, i když existují cviky, které ho dokáží více zapojit než jiné... více »

Diskuse k článku (0)


Které partie cvičit spolu a které nikoliv

S kterými svaly cvičit hrudník, paže, ramena či záda? Kdy zařadit nohy? Je to důležité či nikoliv? Takové otázky si pokládá každý, kdo chce dosáhnout co nejlepšího a zároveň harmonického rozvoje postavy. Mnozí si již s touto otázkou dokázali poradit svými zkušenostmi získanými léty tréninku. Ano, skutečně se některé svaly vyplatí trénovat odděleně od jiných a navíc je vhodné mezi některými tréninky nechávat dostatečnou dobu k odpočinku, aby případně při nedostatečné regeneraci neovlivňovaly práci jiné partie v následujícím tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Neúplná opakování

Opakování pohybů patří k základům v posilovacím tréninku. Vždy je zdůrazňováno, že se mají provádět v plném rozsahu. A je tomu skutečně tak, protože opakování v plném rozsahu pohybu musí tvořit většinu všech opakování provedené ve cvičební jednotce. V některých případech se však může hodit vykonávat pohyby s neúplným rozsahem... více »

Diskuse k článku (0)


Svalová vytrvalost potřebná i při posilování

Při sestavování tréninkového plánu se vyplatí do něj zařadit i cvičení pro zvyšování svalové vytrvalosti. Proč vytrvalost, když usilujeme o zvětšení svalové hmoty? Protože k cíli se nejlépe dopracujeme kombinací tréninků s vyšším i nižším počtem opakování v sériích. Kdybychom se zaměřili pouze na zvyšování síly, těžko bychom zvládali kombinované cviky s počtem opakování okolo 8 až 12, které jsou pro růst svalové hmoty velmi cenné. Vytrvalost využijeme i při kruhovém tréninku, zařazení supersérií či vícenásobných sérií nebo u metody předvyčerpání... více »

Diskuse k článku (0)


Předvyčerpání

Pro dosažení svalového růstu existují různé postupy. Jedním z nich je předvyčerpání svalů. Jedná se o pokročilou techniku významně zvyšující intenzitu. Není vhodná pro úplné začátečníky a také zkušení sportovci by ji měli používat omezenou dobu, nejlépe v rámci periody určené pro zvyšování výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Překrvení

Svaly nepotřebujeme jen pro lepší vzhled či funkční postavu, ale i pro základní životní funkce a dokonce i ke spalování tuků. K dosažení svalového růstu potřebujeme dostat do svalů krev. Napumpování svalů krví tak patří k jednomu ze základních pravidel, jak se zlepšit... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dlouho cvičit

Když už se rozhodneme cvičit, mnozí si kladou otázku, kolik času budou muset obětovat tréninku. A protože většině lidí nejde o špičkové výkony, ale především o zlepšení struktury těla, udržení si zdraví a vybudování nějaké té svalové hmoty, nebudou muset trávit v posilovně dlouhé hodiny. Na druhou stranu je potřebné říci, že ani zde není nic zadarmo, takže nějakou práci bude nutné vynaložit, aby se výsledky dostavily... více »

Diskuse k článku (0)


Tricepsy

Triceps se stal neprávem méně oblíbenou partií oproti bicepsům. Pokud po vás chce někdo prezentaci vašich výsledků v posilovně, obyčejně chce ukázat jaké máte bicepsy. Jenže biceps je menší částí nadloktí, a tak pokud chcete jejich větší objem, měli byste se zaměřit také na jeho zadní stranu, kde se nachází právě triceps. Má význam z pohledu udržování souměrnosti těla a působí právě antagonisticky proti bicepsu... více »

Diskuse k článku (0)


Intenzita tréninku

Co si vlastně představit pod pojmem intenzita tréninku. Jsou to postupy, jak ve stejném časovém období dostat z tréninku více. Pro neustálé zlepšování totiž potřebujeme svaly více zatížit, což je poté bude nutit k tomu, aby se adaptovaly na zátěž růstem. A protože nemůžeme zvedat hmotnost zátěže do nekonečna a ani délku tréninku nelze prodlužovat nad únosnou mez, musíme najít způsoby, jak cvičit efektivněji... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zvýšit sílu

Kdo buduje svaly, obvykle předpokládá, že bude mít nejen sportovně vypadající postavu, ale zároveň očekává funkčnost této hmoty, což znamená i zvětšení síly. Sice není předpokladem výkon jako u vzpírání, ale i budování svalů přímo souvisí se sílou. A tak jistě nepřekvapí zjištění, že síla jde nahoru společně s nárůstem svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Vlastnosti pro úspěch ve sportu

Má význam vykonávat nějakou činnost, když na ni nemám nejlepší nadání? Mohu se stát nejlepším, když mě chybí genetické předpoklady? Jednoznačně ano, protože co se na startovní čáře jeví jako nemožné, může se v postupem času stát reálné. Samozřejmě lze brát v počátku do úvahy některé ukazatele jako výška pro basketbal nebo pákový poměr končetin pro zvedání těžkých vah či dobrý poměr rychlých či pomalých svalových vláken, přirozeně rychlejší schopnost spalovat tuky nebo naopak rychlé přibírání svalové hmoty bez tuku, ale další faktory ovlivňující úspěch či neúspěch vstoupí do hry později... více »

Diskuse k článku (0)


1234 5 6789

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt