Fitvit.cz » Cvičení

Cvičím sám – jak trénovat

Cvičení osamotě má tu výhodu, že s ním jde začít prakticky okamžitě, nemusíme na nikoho čekat, sami rozhodujeme kdy, jak a kde cvičit. Jak to udělat, aby bylo cvičení bezpečné a přitom účinné. Trénink bez partnera má své výhody a nevýhody. Kdo neplánuje provádět maximální výkony a sportovat na vrcholové úrovni, která vyžaduje neustálou asistenci partnera, pak trénink osamotě bývá často velmi dobrou volbou... více »

Diskuse k článku (0)


Vybíráme tréninkového partnera

Někdo má raději trénink, při kterém cvičí s tréninkovým partnerem a další sportovec dává přednost cvičení o samotě. Tréninkový partner může katapultovat váš rozvoj nebo naopak může negativně ovlivnit postoj k tréninku, což může vést až k ukončení sportování. Jaké vlastnosti by měl mít tréninkový partner, aby platila první varianta... více »

Diskuse k článku (0)


Potřebujeme při tréninku burns a bolest?

Říká se, že pro rozvoj svalů musí sportovci podstoupit bolest a pálení metodou burns. Jistě znáte ty obrázky z časopisů, kdy dva kulturisté s grimasami v obličeji překonávají bolest způsobenou těžkým tréninkem, vysokými váhami a intenzitou a navzájem se povzbuzují k lepším výkonům. Je nesporné, že to má své výhody a nepochybně to přináší výsledky. Na druhou stranu si pak často lidé říkají, že tohle určitě dělat nebudou. Vždyť takové úsilí, které je vidět z tréninků špičkových sportovců, nechce většina lidí provádět. Potřebujeme tedy bolest, burns a svalovou horečku pro dosažení výsledků? více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení na jaře - start k lepší postavě

Možná se stále rozhodujete, kdy začít cvičit. V podstatě je úplně jedno, ve kterou roční dobu začnete s tréninkem a vezmete plně do rukou, jak budete vypadat. Jenže potíž je v tom, že ti, kteří se prozatím ke cvičení neodhodlali, nemají návyk k pravidelné pohybové aktivitě a co si budeme nalhávat, v zimě se většinou nikomu moc cvičit nechce. Je dlouhá noc a krátký den a počasí také nebývá moc přívětivé. Naštěstí ti, kteří pravidelně sportují, takové maličkosti nevykolejí a bez potíží sportují celý rok, protože díky sportu se jim zlepší nálada, sebevědomí a odbourává se nadbytečný stres. Proto bývá pro začátečníky výhodnější, když začínají na jaře a má to hned několik výhod a důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


5 způsobů, jak se přinutit cvičit

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, které mohou ovlivnit nejen vztah ke cvičení, ale prakticky k celému životu. Kde bychom byli, kdyby nás nepoháněla ta síla něco dokázat, zlepšovat se a dosáhnout cílů, které jsme si vždy přáli. Nedostatek motivace patří i k důvodům, proč mnoho lidí ukončí své snažení o změnu postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Zapojit správné svaly znamená úspěch

Prvním krokem ke změně postavy bývá rozhodnutí začít cvičit. Je ale velkým rozdílem, když zvedáme činky pouze přemístěním z bodu a do bodu b jakýmkoliv způsobem nebo když cíleně zapojujeme svaly, které chceme procvičit. Rozdíl je ohromný. Zatímco u pouhého přemístění zátěže bez zapojení správných svalů nejsou výsledky tak markantní, u cíleného procvičování svalů lze dosáhnout mnohem lepších výsledků, rozvoje postavy a jednotlivých svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Proč posilovat a co tím získám

Posilování se nejčastěji doporučuje, když chce člověk změnit a vytvarovat svou postavu. Neslouží však pouze k budování svalové hmoty, ale výrazně přispívá i k redukci přebytečného tuku. Mnozí se pokoušejí zhubnout pouze změnami v jídelníčku, ale většinou jsou takové pokusy neúspěšné, protože spalovat tuk vyžaduje nějakou aktivitu. Jestliže však chceme docílit trvalých změn a ne pouze výkyv, po kterém se váha vrátí na původní hodnoty, pak potřebujeme na těle dostatečné množství svalové hmoty. Všechny tyto výhody mají lidé, kteří pravidelně posilují... více »

Diskuse k článku (0)


Frekvence a objem tréninku břicha

Lidé začínají cvičit z mnoha důvodů. Patří mezi ně i redukce obvodu pasu a zhubnutí na břichu. Jde o partie, kde se nejvíce hromadí přebytečný tuk a jestliže se chce dotyčný vyhnout komplikacím z obezity, měl by začít se sebou něco dělat. Nedílnou součástí plánu je také trénink břicha. Jak často a v jakém objemu ho však trénovat, abychom dosáhli požadovaných rozměrů a tvarů? více »

Diskuse k článku (0)


10 největších omylů u posilování

Mnoho lidí se zajímá o možnosti, jak zlepšit svou postavu. Zájem o formování postavy je velký, ale zároveň mnoho lidí neví jak začít a často také mají zbytečné obavy z jednoho z neúčinnějších nástrojů pro růst svalů a tím i schopnosti ovlivnit svůj vzhled. Tímto nástrojem je posilování, o kterém však stále kolují nejrůznější výmysly a nepravdy... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se nedostat pod činkou do problémů

Posilování můžeme označit za skvělou aktivitu, pomocí které lze získat atraktivní sportovní postavu, odbourat stres, zvýšit si sebevědomí, zhubnout a žít aktivně. Zároveň však i při posilování mohou vzniknout situace, které by neměly nastat. Proto na ně musíme být připraveni a jejich vzniku zabránit... více »

Diskuse k článku (0)


Rozvinutí slzy kvadricepsu

Nohy tvoří velkou část těla a rozhodně se vyplatí je zařadit do tréninku hned od počátku, kdy se snažíme rozvinout svojí postavu. Kdo hned v úvodu opomene tuto důležitou část těla, může mít později problémy dostat ji na úroveň zbytku těla. Dalším argumentem proč zatěžovat celé tělo hned od počátku je, že postava bez přiměřeně rozvinutých nohou není estetická. Vnitřní hlava čtyřhlavého svalu stehna (vastus medialis – někdy nazývaný i slza) se obvykle bez potíží rozvine, když se zvětší celkový objem svalů na noze. U někoho však může i tato část svalu zaostat. Některé cviky dokáží poněkud více přenést aktivitu na tuto oblast, i když ji nelze zcela izolovat... více »

Diskuse k článku (0)


Napumpovat svaly na závěr tréninku

Základní cviky jsou důležité pro aktivaci svalových vláken a následný růst či udržení aktivní svalové hmoty. Zároveň je ale také prospěšné nahnat do svalů co nejvíce krve a tím i živin. Lze tak pomoci nejen růstu svalů, ale napumpování dokáže zlepšit pocit ze cvičení, k čemuž pomáhají například i uvolněné endorfiny. Kdo tedy nemá chuť cvičit, stačí se dostat do stavu, kdy dokážeme svaly napumpovat a na další cvičení se mnozí opět těší, jelikož vidí výsledky a navíc se po tréninku i dobře cítí... více »

Diskuse k článku (0)


Jak udělat více shybů

Shyby na hrazdě patří k nejúčinnějším cvikům na rozvoj zádových svalů. Nejvíce působí na jejich šířku a lze s nimi zvýraznit V tvar trupu. Výhody shybů jsou všeobecně známé. Jako největší výhodu lze označit skutečnost, že k vykonávání nepotřebujeme žádné speciální vybavení. Stačí nám hrazda nebo nějaká tyč umístěná na stabilním místě a dostatečně vysoko. Velkým problémem však bývá, že mnoho lidí není schopno udělat dostatečný počet shybů, aby mohli provést požadovaný počet opakování a dosáhnout výhod tohoto excelentního cviku... více »

Diskuse k článku (0)


Ovládání břicha pro štíhlý pas

Dobře vypadající štíhlý pas a viditelné břišní svaly by chtěli snad všichni. Na první pohled jednoduchá věc je ale pro většinu lidí zapovězena. Proč to tak je, asi všichni tuší. Jde zejména o nevhodnou stravu a sedavý způsob života. Pokud chceme vidět své břišní svaly, musíme splnit dvě hlavní podmínky. Mít v oblasti svalovou hmotu a spálit přebytečný tuk. To znamená zařadit nejen odpovídající trénink a upravit stravu, ale velmi důležité pro oblast břicha je umět ji ovládat... více »

Diskuse k článku (0)


Změny v tréninku pro lepší výsledky

Když nás něco baví, je to skvělé a na takovou činnost se těšíme. Přesně tento pocit musíme dosáhnout u cvičení, abychom u něj vydrželi celý život a mohli tak dosáhnout maximum ze svého potenciálu. Jestliže však posilování není naší oblíbenou činností a trénink máme sestavený tak, že je stereotypní, nudný, stále stejný, pak se na něj netěšíme a poté často dochází i k ukončení snažení, což je velká škoda, protože jde o jedinečný způsob, jak přirozeně měnit svou postavu a kondici k lepšímu. Ke zkoušení nových postupů máme ale i další důvody. Dalo by se říci, že jsou nutné, abychom se dopracovali k nějakým výsledkům a trénink byl účinný v dlouhodobém horizontu... více »

Diskuse k článku (0)


12345 6 789101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt