Fitvit.cz » Cvičení

Jak cvičit sedací svaly

Gluteály jsou jednou z nejsledovanějších partií, která neuniká pozornosti opačného pohlaví. Abychom mohli oblast hýždí účinně tvarovat, musíme se zaměřit na nárůst svalové hmoty, pokud nám chybí, a také na redukci nadbytečné tukové tkáně. Jestliže svalstvo máme, bude práce zaměřena především na zpevnění těla a úbytek tuku. Ačkoliv navenek o atraktivitu postavy usilují přeci jen více ženy, i muži navzdory tvrzení, že tomu tak není, o pěknou atletickou postavu stojí také... více »

Diskuse k článku (0)


Kdy cvičit - ráno nebo večer

Abychom se zlepšovali v oblasti formování postavy, musíme pravidelně cvičit. Otázkou pak zůstává, v jakou denní dobu trénovat, zda ráno či na večer. Popravdě řečeno většina lidí musí brát v úvahu svůj pracovní režim, a tak je vetšinou volba jednoznačná, a to po pracovní době, což bude pro někoho v ranních hodinách, pro jiné pak večer a někdo stíhá odcvičit v polední pauze...více »

Diskuse k článku (0)


Nohy - jak je trénovat a zlepšit

Nohy tvoří významnou část svalové hmoty rozložené na těle. Silné nohy znamenají lepší stabilitu. Pokud chtějí ženy dosáhnout pěkných tvarů dolních končetin, musí na nich mít potřebný objem svalové hmoty, protože jen díky svalům lze měnit tělo k lepšímu. Kdo chce udržet podíl tuku v mezích, měl by si udržovat aktivní hmotu, která se z poměrně velké části nachází na spodní polovině těla. Kdo chce uspět v některém ze sportů, musí mít silné nohy. Při jejich tréninku se aktivuje prakticky celé tělo, což má poté vliv na aktivaci velkého množství svalových vláken. Toho lze využít u sportovců, kteří mají problém s nabíráním svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Šokování svalů proti stagnaci i stereotypu

Svaly si umí zvyknout na určitou zátěž a když jim nedáváme potřebné podměty k růstu, nastává stagnace. Tomu lze předcházet střídáním tréninkových postupů a zařazováním neobvyklých metod, které oživí růst. Navíc vyvedou sportování ze stereotypu. Pokud dojde ke stagnaci či únavě, měli bychom se nejprve přesvědčit, zdali je v pořádku naše regenerace. Stagnace může být totiž důsledkem i přetrénování, a tak se nabízí jednoduché řešení v podobě několikadenního volna a přechod k periodizaci tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Trapézové svaly

Jedná se o tak trochu skrytou svalovou partii. Je součástí zádových svalů a mnozí ji cíleně neprocvičují, protože k tomu nemají důvod. Trápezy totiž procvičujeme při tréninku zad, ramen. Chceme-li ovšem zlepšit vzhled, zaostává-li vrchní část zádových svalů nebo usilujeme-li o co největší rozvoj svalové hmoty, pravděpodobně budeme mít zájem zacílit své úsilí také na trapézy...více »

Diskuse k článku (0)


Ženy - posilování

Ženy chtějí dobře tvarovanou postavu bez zbytečného tuku. Mají však obavu z posilovaní v domnění, že jim narostou velké svaly. Tyto obavy jsou zcela zbytečné hned z několika důvodů. Ten nejzásadnější lze hledat u minimální produkce testosteronu. Tento hormon má u mužů do velké míry podíl na nárůstu svalů a síly. Dámy nevyužívají tak těžkých činek, jaké využívají muži... více »

Diskuse k článku (0)


Rychlost opakování

Opakování děláme v každé sérii tréninku tak nějak automaticky. Zvednout, vykonat cvik, přejít k dalšímu stanovišti a opět znovu. Můžeme pracovat s různými druhy opakování. S některými se nikdy nesetkáme, protože ti, kteří neusilují o příliš velký nárůst svalové hmoty, asi nebudou používat intenzifikační metody, jako negativní opakování. Měli bychom však cítit mnohem více než jen pohyb ze spodní úvrati do vrchní a dělat vše pouze mechanicky... více »

Diskuse k článku (0)


Jak často cvičit

Jednou z nejčastějších otázek, ohledně formování postavy a budování svalové hmoty, je kolikrát za týden jít trénovat. Máme zde hned několik faktorů, které je nutné zohlednit pro objem tréninku. Sval od jeho posledního zatížení znovu trénujeme až tehdy, kdy došlo k jeho regeneraci a on je připraven snést stejnou nebo vyšší zátěž než v posledním tréninku. Pakliže tomu tak není, doba regenerace nebyla dostatečně dlouhá... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat mezi sériemi a vylepšit tak trénink

Vykonávání sérií je základem pokroku ve zlepšování síly, silové vytrvalosti a budování svalstva a formování postavy. Co ale dělat mezi jednotlivými sériemi. Je hned několik způsobů jak vylepšit, nebo také zhoršit, účinnost tréninku činností mezi sériemi. Dva úplně nejhorší postupy jsou příliš dlouhé přestávky a ten druhý, který s předcházejícím souvisí, jsou diskuse s dalšími návštěvníky fitness centra během tréninku. Zcela zásadní podmínky pro pozitivní změny jsou délka přestávek a způsob chování mezi sériemi... více »

Diskuse k článku (0)


Jak opět neztloustnout

Dosáhli jsme cíle. Kondice je na slušné úrovni, podíl tělesného tuku na nejnižší hladině, co se nám kdy povedlo a tvary těla se přiblížily našemu ideálu díky nově získané svalové hmotě. Jak však zabezpečit, aby se současná forma udržela a obrysy vysněné postavy nezmizely někde v dálce? V první řadě je nutné si uvědomit, že redukce hmotnosti je pouze úvodní část cesty vedoucí k cíli, nikoliv cíl samotný... více »

Diskuse k článku (0)


Ramena a vše pro jejich rozvoj

Ramena tvoří vzhled vrchní části trupu. Určují poměr vůči pasu a je lepší, pakliže jsou deltové svaly dobře viditelné a trénované a tím vytvářející elegantní strukturu těla. Čím širší jsou v poměru s užším pasem, tím estetičtěji postava vypadá. Kromě jejich šířky je potřebné dbát i na rozvoj jednotlivých hlav. Lze je účinně zatěžovat rozdílnými cviky. Stejně tak je vhodné právě tuto partii zatěžovat opatrně, jelikož je velmi náchylná ke zranění... více »

Diskuse k článku (0)


Druhy úchopů

Při cvičení se často setkáváme s termíny různých druhů úchopů. Každý se hodí na jiný druh cvičení, přičemž při změně pozice rukou dochází ke změnám účinků cviků. Existují dokonce situace, kdy je jeden z úchopů bezpečnější než jiný, jelikož hrozí vysmeknutí činky, pádu a zranění nebo k nepřirozeným drahám při práci svalů a z toho hrozícího zranění...více »

Diskuse k článku (0)


Rozvoj a síla úchopu a předloktí

Úchop je důležitý jak pro tahové cviky, tak i pro tlakové. Zatímco u tahových lze problém částečně řešit trhačkami, tlakový způsob cvičení sice nepůsobí problémy s vyklouzáváním činky, nicméně se zde zas projevuje v ohýbání zápěstí a tím nedodržování techniky a větší zatížení na klouby a šlachy oblasti. Proto bychom měli dbát na posílení této části těla, která je prakticky využívaná téměř u každého tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Instinktivní trénink a význam zkušeností

Zkušený sportovec si dokáže sám sestavit trénink, umí určit kdy a jak trénovat, co má jíst a jak upravit stravu. Mění tréninkové metody k obrazu své individuality a respektuje svou jedinečnost. K takovým schopnostem se však musí každý nejprve dopracovat... více »

Diskuse k článku (0)


Kopírovat tréninky nebo vlastní plán?

Každý začínající sportovec si čte v různých časopisech tréninky sportovních hvězd. Má však význam jejich cvičební plány kopírovat a používat je, nebo si raději sestavit vlastní trénink. Zpočátku je dobré se držet osvědčených postupů. Základní cviky, dodržovat techniku a pravidelně střídat jednotlivé partie a zabezpečit procvičování celého těla. Chybou je se zaměřovat pouze na určitou část těla... více »

Diskuse k článku (0)


12345 6 789

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt