Fitvit.cz » Cvičení

Cvičit lze i bez činek

Trénink bez činek je vhodný nejen při nemožnosti navštívit posilovnu, ale také v případě, kdy nejste schopni cviky s vahou vlastního těla zvládnout. Pakliže nezvládnete pohyb proti odporu vlastního těla, budete se obtížněji zlepšovat i s náčiním a činkami. Cviky jako kliky, shyby či dřepy s vlastní vahou, by měly být prvními, které zařazujete do svých tréninků. Umožní nácvik techniky, naučí kontrolovat svaly a práci těla a navíc se při nich s menší pravděpodobností zraníte, než při cvičení s činkami... více »

Diskuse k článku (0)


Svalová horečka

Nepříjemné namožení svalů po pohybové aktivitě, které se obvykle objevuje druhý den po provedeném tréninku, se nazývá svalová horečka. Způsobují ho drobná poškození svalových vláken při samotném cvičení a pohybových aktivitách. Není to nic neobvyklého a postihuje zvláště ty, kteří začínají s určitým sportem, který doteď vůbec neprováděli nebo měli přestávku bez pohybu... více »

Diskuse k článku (0)


Zatížení jednotlivých částí bicepsu

Biceps je složen ze dvou hlav. Dlouhou a krátkou hlavu lze různými cviky o něco účinněji zatížit a zlepšit vzhled svých paží co se týká objemu nebo definice bicepsu. Snažit se ale zatěžovat pouze jednu část nemá význam. Oddělit práci obou svalů není možné. Je proto nejideálnější zařadit do svých tréninků co nejširší arzenál cviků a postupů, což by mělo být dostačující na komplexní rozvoj bicepsu... více »

Diskuse k článku (0)


Pomalá a rychlá svalová vlákna

Proč má někdo předpoklady pro sporty silového zaměření a jiní zase ohromují neobvyklou vytrvalostí na dlouhé vzdálenosti? Mohou za to typy svalových vláken. Každý člověk má určitý podíl svalových vláken, které ho posouvají buď do skupiny, které se lépe vede v silových sportech či se jim naopak daří při aktivitách aerobního charakteru... více »

Diskuse k článku (0)


Budování svalové hmoty - 1. část

Pro svalový růst je nutné splnit tři základní podmínky. Správně cvičit, kvalitně se stravovat a dostatečně odpočívat a nechat tak organismus zregenerovat pro další trénink. Všechny tři podmínky mají své zásady, které ulehčí práci a výsledkem pak bude svalnatá postava bez zbytečně velkého podílu tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Symetrie těla - jak ji dosáhnout

Základním předpokladem pro tvarování postavy do souměrnosti je pravidelně střídat procvičování jednotlivých partií. Není možné zanedbávat jakoukoliv část postavy a očekávat zdravě vypadající a navíc i plně funkční tělo... více »

Diskuse k článku (2)


Zaostávající svalová partie

Jedním ze základních pravidel by mělo být procvičování celého těla komplexně, aby žádná svalová partie nevyčnívala nad ostatními. Pokud pravidelně střídáte jednotlivé skupiny v tréninku, neměly by žádné svaly za ostatními zaostávat. Každý má v oblibě cvičení jiné partie. Někoho víc baví cvičit nohy, jiného hrudník či paže, nebo třeba pouze břicho. To pak vede k rozdílné úrovni rozvoje a vznikají zaostávající partie... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zlepšit bicepsy

Jak zvětšit ty proklaté bicepsy, říká si mnoho nezkušených cvičenců, kteří se snaží o co největší nárůst svalové hmoty. Když to nejde, hledá se mnoho výmluv proč a zapomíná se na nejzákladnější pravidla při procvičování dvojhlavého svalu paží... více »

Diskuse k článku (1)


Zásady pro trénink a tvarování břicha

Už bylo popsáno mnoho papíru, napsány tisíce článků, předvedeno mnoho způsobů na formování středu těla, zvláště pak břišní partie. Proč je tedy mnoho z nás nespokojeno se stavem svých břišních svalů. A proč je mnoho lidí neúspěšná v tomto snažení? Není to však tím, že by byly uvedené návody neúčinné, ale jednoduše my sami nejsme schopni dodržet zásady, které vedou ke kýženému cíli... více »

Diskuse k článku (0)


Návyk na cvičení a pohyb

Nejdůležitější na posilování není váha činky, počet opakování, silové výkony, mohutný biceps nebo vyrýsované břicho nýbrž soustavnost, trpělivost a dosahování postupných výkonnostních cílů. Abychom toho dosáhli, je bezpodmínečně nutné zvládnout počátek cvičení, kdy si pěstujeme pozitivní vztah v pohybu a návyk... více »

Diskuse k článku (0)


Možnosti lokálního hubnutí břicha

Je to sen a přání mnohých, kteří se rozhodli změnit svůj vzhled. Pochopitelně je zájmem všech, aby se tuk ztrácel z námi požadovaných oblastí a těmi oblastmi jsou především břicho, stehna, nebo oblast boků a hýždí. Naopak nechceme, aby se hubnutí dotklo partií, které se nám líbí, ale přesně tak, jak chceme, to nikdy nebude fungovat. Tělo pracuje jako celek a tudíž i úbytek tukové tkáně se bude týkat celého těla... více »

Diskuse k článku (2)


Pronace a supinace pro biceps

Při tvarování bicepsů velmi často vystřídá velké počáteční nadšení zklamání. Mnoho cvičenců není spokojeno s tvarem svých paží. Ten je do určité míry dán genetikou, takže ho nelze z větší části moc ovlivnit. Je tu však technika, která může částečně pomoci při vybudování pověstného vrcholku bicepsu... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink doma - výhody a kdo na něj má

Fitcentrum je obyčejně doporučováno pro širší možnosti při procvičování těla a zlepšování kondice a tělesného vzhledu za dohledu odborníka. Ne každý, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, vyhledá veřejnou posilovnu a mnoho sportovců cvičí pouze pro sebe a dobrý pocit z pohybu doma. Jedním z nejčastějších důvodů je úspora času... více »

Diskuse k článku (0)


Fitcentrum a jeho výběr, co si vzít s sebou

Rozhodli jste se pro cvičení a chcete navštěvovat fitness centrum? I zde platí pravidla, jak pro vaše chování, ale i nabídky fitness center, podle kterých si volíme konkrétní sportovní zařízení. Každý bude preferovat jiné služby, podmínky i přístup. Základní požadavky na kvalitu bude mít ale většina z nás podobné.... více »

Diskuse k článku (3)


Trénovat břicho se zátěží nebo bez?

Oblast břicha je jednou z nejsledovanějších částí těla a tudíž se každý sportovec snaží o její nejlepší vytvarování, aby tvořila symetrii postavy. Jako každá jiná svalová partie i ta břišní reaguje na zátěž růstem a proto by přídavná zátěž měla být zvolena pouze v případě, že usilujete o zvětšení hmoty a hloubky břišní partie... více »

Diskuse k článku (0)


123456 7 8

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt