Fitvit.cz » Cvičení

Vybudování V tvaru trupu

Zejména muži chtějí při budování své postavy i vzhled, který připomíná tvar V. To znamená široká ramena, mohutné vrchní zádové svaly a oproti tomu úzký pás, který dodá tělu potřebnou symetrii a zároveň opticky ještě více zvětší poměr mezi rameny a pasem. Neměli bychom zanedbávat ani dolní polovinu těla. Jedině tak bude postava vyvážená a vzhledově bezchybná. Ačkoliv ženy o výrazný V tvar trupu moc většinou nestojí, přesto by se o tento poměr , i když v menší míře než muži, měli snažit také. Znamená totiž rozložení důležité svalové hmoty na správných místech... více »

Diskuse k článku (0)


Plyometrie pro rychlost a spalování tuků

Jde o dynamické cvičení, které se hodí jako příprava na sportovní odvětví, kde využíváme výbušnost, hbitost, reflexy a rychlost. To jsou dovednosti, které využívají tak rozšířené sporty, jako je fotbal, hokej, tenis, atletika, basketbal, volejbal a další disciplíny. Kromě přípravy na sport lze plyometrii využít i ve fitness, protože toto dynamické cvičení zapojí odlišná svalová vlákna. Sportovec tím zlepšuje rychlostní dovednosti a bude všestranější. Kromě těchto výhod se plyometrií také velmi dobře spalují přebytečné kalorie, takže se uplatní i při hubnutí... více »

Diskuse k článku (0)


Volba strategie při cvičení a cesta k cíli

Začít cvičit je správné rozhodnutí. Jde o první krok vedoucí ke zlepšení kondice a postavy. Bez zvolení strategie a vytyčení cíle, kterého chceme dosáhnout, se může stát, že cvičení bude málo efektivní, v horším případně neúčinné. To může vést až k ukončení tréninku s odůvodněním, že cvičení nefunguje. Proto je velmi důležité hned v počátku vědět, jaký cíl chci dosáhnout. Většinou je důvodem tréninku zhubnout. Může jím být ale třeba také nárůst svalové hmoty, zvýšení rychlosti, síly, získání atletické postavy nebo také udržení stávající postavy, pokud je s ní člověk spokojen a chce, aby tak vypadal co možná nejdelší dobu. Kdo si hned v počátku nedá cíl, bude těžko hledat motivaci. Je to jako bychom se vydali na cestu, ale nevíme, kam máme namířeno... více »

Diskuse k článku (0)


Nabrat svaly, spálit tuk

Jestliže usilujeme o nabrání svalové hmoty, pak ideální stav je, když přibíráme pouze čisté svaly a žádný nebo minimum tuku. Někteří jedinci jsou pro takové výsledky přímo předurčeni, ale každý se může k tomuto ideálu alespoň přiblížit. Zároveň má však každý své výkonnostní limity a musí brát v úvahu zlepšení, které bylo dosaženo z počáteční startovní pozice. Každopádně kdo se do své proměny pustí a vytrvá, většinou je pak s výsledkem spokojen a cítí se mnohem lépe... více »

Diskuse k článku (1)


Posilovat by měli i vytrvalci

Běháme, plaveme, jezdíme na kole a provozujeme nespočet dalších aktivit. Na první pohled si tak mnozí sportovci myslí, že svaly nepotřebují. Opak je ale pravdou. Svaly potřebujeme při každé činnosti, ať už jde o vytrvalostní či silové aktivity nebo o jejich kombinaci. Proto bychom měli posilování zařadit, ať už se věnujeme jakýmkoliv aktivitám. U vytrvalostních aktivit však budeme usilovat spíše o zlepšení silových parametrů, nežli o nabírání svalové hmoty, která je v tomto případě na překážku, i když určité množství hmoty potřebuje každý sportovec... více »

Diskuse k článku (0)


Síla, svaly, kondice - rozvíjení všech směrů

Kdo chce být skutečně ve formě a nechce mít svaly jen pro lepší vzhled, měl by usilovat o kombinaci, při níž zlepšujeme sílu, k tomu pracujeme na úměrném rozvinutí svalů a nelze opomenout zdokonalování vytrvalosti, rychlosti a ohebnosti. To znamená zařadit nejen posilování, ale i další sporty pro trénování všestranných schopností těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vrcholové smrštění pro účinnější trénink

Jak donutit svaly pracovat tvrději, náročněji a efektivněji? Můžeme to zkusit s vrcholovým smrštěním svalů. Zapojíme tím do práce více vláken, můžeme docílit separaci svalů a také lze dojít k pocitu při cvičení, které je nazýváno burns. Metodu lze použít u mnoha cviků, ale některé jsou k vrcholovému smrštění přímo předurčeny... více »

Diskuse k článku (0)


Účinnost cvičení a kdy čekat výsledky

Když začínáme cvičit, většina lidí chce vědět, za jak dlouho může očekávat viditelné výsledky a jak poznat, jestli je trénink účinný. Výsledky i účinnost jsou na sobě závislé. Bez účinného tréninku se nelze zlepšit a dosažené výsledky jsou pro nás motivační, abychom pokračovali v tréninku. Výsledky jsou závislé na vložené práci do tréninku a strategii cvičení. Bez odpovídající námahy, úpravy jídelníčku, odpočinku, zejména dostatečně dlouhého spánku, pozitivního myšlení a pravidelnosti tohoto konání nelze čekat mnoho změn... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat i o dovolené?

Doba dovolených je opět zde a mnozí vyjíždějí do vzdálených zemí nebo i do tuzemska a budou týden až dva mimo domov. Jak se ale postavit k tréninku, abychom nepřišli o vypracovanou postavu a udrželi si sportovní vzhled a navíc si také dostatečně odpočinuli na další pracovní období? Hodně záleží na tom, zdali fyzicky pracujeme nebo máme spíše sedavé zaměstnání a jakým způsobem máme naplánované cykly v průběhu roku. Pokud jsme po celý rok poctivě pracovali na své postavě, může být dovolená vhodná pro načerpání nových sil, ale zároveň ji lze využít i na spalování tuků díky široké nabídce letních sportovních aktivit. Zařadit můžeme i udržovací trénink, abychom po návratu z dovolené mohli pokračovat ve svých tréninkových cílech. Rozhodnutí je tedy na každém jedinci, jak pojme svou dovolenou... více »

Diskuse k článku (0)


Síla a procítění svalů

Posilování svalů není jen prosté zvedání co největší váhy. Úspěšní v rozvoji postavy nebudeme ani při používání malé hmotnosti, kdy se tělo nemusí adaptovat na nové zatížení. Musíme svaly cítit. Abychom dosáhli při cvičení uspokojivých výsledků, zařadíme do tréninku metody zaměřené na sílu, výbušnost, přetížení, střídat lehké a těžké tréninky, dodržovat techniku a zároveň vnímat a zapojit svaly procvičované partie a neobcházet tento postup nadměrným používáním pomocných pohybů, které zapojí úplně jiné partie, než které jsme chtěli zatížit. Nelze se to naučit jinak, než pravidelným a dlouhodobým tréninkem a poznáním svého těla... více »

Diskuse k článku (0)


Vložené série

Potřebujeme-li trénovat více, ale zároveň nechceme přidávat další tréninkový den v týdnu, ani prodlužovat délku tréninku, můžeme využít metodu vložených sérií. Použijeme ji, když chceme zlepšit zaostávající partii nebo zvýraznit určitou část těla. Nejčastěji se používají na malé svalové skupiny, které často přehlížíme. Jsou to zejména lýtka, břicho, předloktí, ale v podstatě je můžeme použít na jakoukoliv partii na těle... více »

Diskuse k článku (0)


Hamstringy pro vyvážená stehna

Jestliže chceme mít dokonale rozvinutá a pěkně tvarovaná stehna, musíme zatížit všechny části této partie. Na přední i zadní straně jsou odlišné svaly, které je potřeba zatížit jinými cviky. Vyváženost obou stran je důležitá i jako prevence před zraněním. V mnoha případech provádíme hodně cviků na přední stranu, ale opomínáme zadní část partie. Zde se nachází tzv. hamstringy. Jsou to dvojhlavý sval stehenní (m.biceps femoris), sval pološlašitý (m.semitendinosus) a poloblanitý (m.semimembranosus). U vyrýsovaných kulturistů jsou ze zadních pohledů dobře vidět a vytváří i potřebnou šířku stehen z boku... více »

Diskuse k článku (0)


Vynucená opakování

Co přesně vynucená opakování jsou? Při vykonávání série provedeme určitý počet opakování v celém rozsahu pohybu. Mělo by to být tolik, abychom sami odcvičili téměř celou plánovanou sérii sami. Na závěr série, když již nejme schopni provést svými silami další celé opakování, nám pomůže tréninkový partner překonat kritické místo a vykonat navíc ještě další dvě až tři další opakování... více »

Diskuse k článku (0)


Nejprve budujeme pevné základy

Trénink v posilovně má význam pro udržení kondice, v boji proti obezitě a také s ním lze dosáhnout sportovní postavy a zatraktivnění vzhledu. Používají ho sportovci na podporu výkonnosti a také s ním oddálíme úbytek svalové hmoty při stárnutí, takže můžeme být delší období života aktivní. Ačkoliv posilování není až zase tak velká věda, měli bychom dbát na postupné zlepšování a budovat poctivě základy. Není vhodné najednou vletět do posilovny a začít vše zvedat bez jakéhokoliv plánu. Jak se říká, méně může být v mnoha případech i více... více »

Diskuse k článku (0)


Negativní opakování

Jestliže potřebujeme zatížit svaly váhou, kterou v normálním opakování nezvládneme, můžeme k tomu použít negativní opakování. Využíváme je v případě, když chceme přinutit svaly, aby ještě více zesílily nebo pokud nastala stagnace ve výkonnosti, kdy se nedaří překonat silové výkony. Při využití této metody tělo pracuje s hmotností náčiní, na kterou není zvyklé, což by mělo vést ke zlepšení... více »

Diskuse k článku (0)


123456 7 89101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt