Fitvit.cz » Cvičení

Motivujte se vlastním úspěchem

V počátku zdánlivě nedosažitelná meta. Silná, zpevněná postava bez zbytečného tuku, tvary partií, které jsme si vždy přáli. Postupně zvyšující se sebevědomí. Najednou máme větší úspěch i v běžném životě, dostaneme se do oblečení, které jsme už chtěli vyhodit. Téměř zázračné zlepšení zdravotního stavu. Méně bolestí v zádech. To vše lze mít, když změníme svůj životní styl, který má vliv nejen na lepší sportovní výkony, ale odráží se i do kvality celkového života... více »

Diskuse k článku (0)


Jak si udržet formu i na podzim a v zimě

Léto už je minulostí, dny se krátí, na někoho padá deprese. Není ale důvod smutnit. Čeká nás totiž ideální období vhodné k budování svalové hmoty. Vzhledem k tomu, že většina z nás má dovolenou za sebou, a tudíž jsme dali tělu vydechnout, můžeme se dát znovu do práce, i co se týká udržování a formování postavy. Pakliže nyní cvičení a pohyb přestaneme vykonávat, budeme na jaře zcela jistě minimálně o několik kilogramů, někdy i desítek kilogramů, těžší, ale naneštěstí v případě, že budeme neaktivní, přibereme zejména přebytečný tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Lýtka pro vyváženou postavu

Stojíme na nohou celý den, zatěžujeme je vahou celého těla a přesto mohou být nedostatečně rozvinuté. Řeč je o lýtkách, které mohou mnozí označit jako zaostávající partii. Ačkoliv se spolupodílí na práci tréninku stehen, pro dostatečný rozvoj to nemusí stačit. Samozřejmě existují sportovci, kteří mají lýtka velká a tvarovaná a nemusí k tomu nic moc dělat. Co ale funguje pro geneticky obdarovaného jedince, nemusí být funkční pro běžného sportovce, který chce dostat lýtka na úroveň zbytku těla a dosáhnout tak symetrickou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Techniky pro výbušnou sílu

Vyhrávat je hlavním cílem sportovců v mnoha odvětvích. Kdo by nechtěl být vítězem. V mnoha sportech však nevyhraje ten, kdo zvedne nejvíce kilogramů, ale porážet soupeře bude nejrychlejší či nejhbitější sportovec, který dokáže při intenzivním a rychlém pohybu vyvinout co největší sílu. K tomu je potřeba nejen síla, ale také výbušnost. Tyto vlastnosti jsou na jednu stranu vrozené, ale je špatně se domnívat, že nelze výbušnost trénovat a tím ji částečně zlepšit... více »

Diskuse k článku (2)


Cvičit vestoje či vsedě?

Některé cviky lze provádět vsedě i vestoje. Jsou to například tlaky na ramena, upažování, předpažování, upažování v předklonu, různé druhy bicepsových zdvihů nebo tricepsové extenze nad hlavou, stlačování kladky, zapažování, střihy na kladkách, stahování kladky na záda nebo veslování. Ačkoliv se pozice vsedě jeví jako bezpečnější, třeba při použití opěrky zad, vlivem zapojení pomocných svalových skupin vestoje bude tělo přeci jen stabilnější a pohyby by měly být bezpečnější. Jenže ani zde to nelze říci stoprocentně, protože vestoje můžeme zase používat těžší váhy a oklamat a porušit techniku např. cheatingem... více »

Diskuse k článku (0)


Hrudník a prsní svaly - jak je cvičit

Ke svalnaté a symetrické postavě neodmyslitelně patří přiměřeně rozvinutý hrudník. Důležitý je pro stabilitu těla jako celku. Profitovat z jeho síly budou jak muži, tak i ženy. Muže bude zajímat především dosažení co největší síly a budování nové svalové hmoty, ženy pak ocení zpevnění postavy a také sledované oblasti prsou... více »

Diskuse k článku (0)


Krk - svaly pro symetrii i zpevnění těla

Mezi často zanedbávaná partie při posilování patří také krk. I zde platí, že někdo bude mít krk přirozeně svalnatý a jiní budou muset této partii trochu pomoci k rozvoji. Rozhodně se vyplatí ho mít svalnatý nejen kvůli stabilitě v oblasti ramen, schopnosti držet hlavu zpříma a tím přispět ke správnému držení těla, ale zároveň jako zvýšená ochrana krční páteře před zraněním, a také i z estetického hlediska. Není totiž moc hezké, když se ze souměrné a přiměřeně svalnaté postavy tyčí slabý krk... více »

Diskuse k článku (0)


Jak rychle zhubnout 5 kg

Dovolená je za dveřmi a mnoho lidí začíná řešit, co udělat s přebytečnými kilogramy. Někteří to sice vyřeší tak, že si koupí o číslo větší oblečení, ale pak budou za rok opět přemýšlet nad stejným problémem, v té době už třeba s dvojnásobným množstvím nastřádaného tuku. Když se však vyřeší přebytek tuku ještě letos, nejenže se ušetří za nové oblečení, ale zároveň se člověk cítí mnohem lépe a sebevědoměji... více »

Diskuse k článku (1)


Pyramida - metoda při posilování

Kdo již někdy cvičil, patrně zažil období, kdy nemohl v klasických sériích překonat určitou hmotnost. Existuje ale metoda, která nám v tomto směru může pomoci. Jde o trénink s pomocí pyramidy. Jedná se o vzestupné přidávání zátěže za snižujícího se počtu opakování v jednotlivých sériích. Na první pohled tedy jednoduchá záležitost, u které se ale může udělat i mnoho špatného. V první řadě není dobré cvičit pyramidovým systém stále. Zařadit ho lze buď v periodě pro zvyšování síly, v případě stagnace nebo pro zpestření tréninku, např. pro zmatení svalů, což by mělo vyvolat odezvu těla a zvýšit tak svou výkonnost a podpořit růst nové svalové hmoty. Pokud je pyramidový systém používán nepřetržitě, a navíc pouze na maximální výkon, může se naopak sportovec dostat do stavu stagnace či si přivodit zranění... více »

Diskuse k článku (0)


Silný střed těla znamená zdraví i výkon

Oblast středu těla by se měla stát středem pozornosti pro všechny sportovce a zároveň i pro lidi, kteří chtějí předcházet bolestem v zádech. Střed těla je důležitý pro vyvinutí potřebné síly prakticky ve všech sportovních činnostech. Když někoho bolí záda, není schopen vykonávat na potřebné úrovni žádnou aktivitu. Pro zvětšení síly tedy musí sportovec mít vypracované břišní a zádové svaly, především jejich spodní oblast a také oblast hýždí. Důležité je také udržovat vyváženost svalových skupin, což znamená trénovat pravidelně všechny svalové skupiny za určitý cyklus, nejčastěji týdenní. V případě nevyváženého rozvoje mohou nastat potíže, a to zvláště u středu těla... více »

Diskuse k článku (0)


Brachialis a rozvoj paží

Má význam se při tréninku nějak detailně zajímat o brachialis v souvislosti se zvyšováním objemu paže? Do určité míry ano, ale jak se říká, všeho s mírou. Především si musíme uvědomit, že tento sval se účastní práce při tréninku bicepsů a jak se zapojuje a poté zařadit do programu cviky, které ho společně s dalšími svaly paže zatíží a donutí k růstu. Pravděpodobně nebude mít význam skládat speciální program pouze na rozvoj brachialis, i když existují cviky, které ho dokáží více zapojit než jiné... více »

Diskuse k článku (0)


Které partie cvičit spolu a které nikoliv

S kterými svaly cvičit hrudník, paže, ramena či záda? Kdy zařadit nohy? Je to důležité či nikoliv? Takové otázky si pokládá každý, kdo chce dosáhnout co nejlepšího a zároveň harmonického rozvoje postavy. Mnozí si již s touto otázkou dokázali poradit svými zkušenostmi získanými léty tréninku. Ano, skutečně se některé svaly vyplatí trénovat odděleně od jiných a navíc je vhodné mezi některými tréninky nechávat dostatečnou dobu k odpočinku, aby případně při nedostatečné regeneraci neovlivňovaly práci jiné partie v následujícím tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Neúplná opakování

Opakování pohybů patří k základům v posilovacím tréninku. Vždy je zdůrazňováno, že se mají provádět v plném rozsahu. A je tomu skutečně tak, protože opakování v plném rozsahu pohybu musí tvořit většinu všech opakování provedené ve cvičební jednotce. V některých případech se však může hodit vykonávat pohyby s neúplným rozsahem... více »

Diskuse k článku (0)


Svalová vytrvalost potřebná i při posilování

Při sestavování tréninkového plánu se vyplatí do něj zařadit i cvičení pro zvyšování svalové vytrvalosti. Proč vytrvalost, když usilujeme o zvětšení svalové hmoty? Protože k cíli se nejlépe dopracujeme kombinací tréninků s vyšším i nižším počtem opakování v sériích. Kdybychom se zaměřili pouze na zvyšování síly, těžko bychom zvládali kombinované cviky s počtem opakování okolo 8 až 12, které jsou pro růst svalové hmoty velmi cenné. Vytrvalost využijeme i při kruhovém tréninku, zařazení supersérií či vícenásobných sérií nebo u metody předvyčerpání... více »

Diskuse k článku (0)


Předvyčerpání

Pro dosažení svalového růstu existují různé postupy. Jedním z nich je předvyčerpání svalů. Jedná se o pokročilou techniku významně zvyšující intenzitu. Není vhodná pro úplné začátečníky a také zkušení sportovci by ji měli používat omezenou dobu, nejlépe v rámci periody určené pro zvyšování výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


1234567 8 9101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt