Fitvit.cz » Cvičení

Trénink doma - výhody a kdo na něj má

Fitcentrum je obyčejně doporučováno pro širší možnosti při procvičování těla a zlepšování kondice a tělesného vzhledu za dohledu odborníka. Ne každý, ať už je to z jakéhokoliv důvodu, vyhledá veřejnou posilovnu a mnoho sportovců cvičí pouze pro sebe a dobrý pocit z pohybu doma. Jedním z nejčastějších důvodů je úspora času... více »

Diskuse k článku (0)


Fitcentrum a jeho výběr, co si vzít s sebou

Rozhodli jste se pro cvičení a chcete navštěvovat fitness centrum? I zde platí pravidla, jak pro vaše chování, ale i nabídky fitness center, podle kterých si volíme konkrétní sportovní zařízení. Každý bude preferovat jiné služby, podmínky i přístup. Základní požadavky na kvalitu bude mít ale většina z nás podobné.... více »

Diskuse k článku (3)


Trénovat břicho se zátěží nebo bez?

Oblast břicha je jednou z nejsledovanějších částí těla a tudíž se každý sportovec snaží o její nejlepší vytvarování, aby tvořila symetrii postavy. Jako každá jiná svalová partie i ta břišní reaguje na zátěž růstem a proto by přídavná zátěž měla být zvolena pouze v případě, že usilujete o zvětšení hmoty a hloubky břišní partie... více »

Diskuse k článku (0)


Význam a přínos posilování a fitness

Přínos pohybu pro celkové zdraví je již delší dobu znám. Stále mnoho lidí však otálí se započetím pravidelného cvičení, které je účinnou prevencí před civilizačními chorobami. Výmluv je stále dost. Slýcháme o tom, že není čas, peníze nebo že není kde cvičit. Ani jeden z těchto důvodů ale v podstatě neexistuje... více »

Diskuse k článku (0)


Hudba při sportování

Přemýšlíte, jak ještě zdokonalit a vylepšit své tréninky a zvýšit tak svou výkonnost a motivaci? Zkuste si s sebou nosit přehrávač se svojí oblíbenou hudbou.... více »

Diskuse k článku (0)


Burns - pálení svalů

Při cvičení se dříve či později setkáte s termínem burns čili pálení svalů. Profesionální sportovci vědí, že pro špičkový výkon musí něco obětovat, a tak při výkonech na hranicích možností lze sledovat vypětí v jejich obličejích... více »

Diskuse k článku (0)


Dýchání při cvičení

Běžné dýchání je nezbytné pro zachování základních životních funkcí. Dýchání při cvičení má však kromě zásobování těla důležitým kyslíkem i funkci stabilizační a bezpečnostní. Dýchat se má především přirozeně, tak jak nás to matka příroda naučila... více »

Diskuse k článku (0)


Tréninkový partner – ano či ne

Správně zvolený tréninkový partner vás dokáže posunout v tréninku výkonnostně dopředu. Naopak při špatné volbě vám dokonce i hrozí ukončení tréninku pro nedostatek motivace. Jaké jsou tedy výhody a nevýhody tréninkového partnerství... více »

Diskuse k článku (0)


Série

Série jsou spolu s opakováním základním prvkem každého tréninku. Určuje jaký objem bude trénink mít, avšak i to, jakou bude mít trénink intenzitu. Nejvíce používané jsou běžné jednoduché série. Série však lze i skládat a kombinovat, a potom se dle jednotlivých zaměření speciálně nazývají... více »

Diskuse k článku (0)


Opakování

Opakování je základní jednotkou při tréninku se zátěží. Trénink je zaměřený na budování svalů, síly nebo při vyšším počtu opakování naopak k redukci hmotnost nebo v případě před soutěžní přípravě kulturistů usilující o tzv. vyrýsování. Opakování může být striktní, neúplné, negativní, vynucená nebo formou oklamání čili cheating... více »

Diskuse k článku (0)


Tréninkový deník

Pro správný trénink i výživu je ideální vést si deník. Na co je vám, že si spočítáte energetický příjem či sestavíte tréninkový plán, když si zpětně nemůžete porovnat úspěšnost nebo neúspěšnost tréninkového období nebo stravovacího plánu.Tréninkový a stravovací deník vám jednoduchým způsobem pomůže analyzovat informace a posléze změnit vaše zvyklosti... více »

Diskuse k článku (0)


Somatotypy

Tělesný typ je geneticky daný a ovlivnit ho lze jen do určité míry. Hned v počátku si musíme přiznat, že ne každý bude šampionem i kdyby cvičil více než ostatní. Taková je pravda. Avšak zde nejde o tituly, ale o ovlivnění svého somatotypu k úpravě postavy a kondice a naplnění svého potenciálu. V oblasti zdravého životního stylu by naše snažení mělo směřovat k vyvážené postavě s přiměřeným svalovým rozvojem bez zbytečného podkožního tuku... více »

Diskuse k článku (3)


Cheating - oklamání

Cheating je tréninková metoda zvyšující sílu a tím by měla přinutit svaly více růst. Jednoduše řečeno svaly oklamete zapojením další partie, když využijete mírného pohybu buď švihu nebo záklonu a tím zvednete větší váhu než v případě použití striktní techniky. Cheating má být využíván s rozumem a mírou a většinou, ať už nevědomky nebo účelově, ho každý již někdy využil. Naneštěstí v některých případech, a zvláště pak u začátečníků, špatně... více »

Diskuse k článku (0)


Rozcvičení před tréninkem

Rozcvičení před tréninkem je velmi důležité z hlediska dlouhodobého zdraví svalových úponů, šlach a kloubů. Přijít do posilovny a ihned intenzivně cvičit či absolvovat ostrý sprint bez rozcvičky je potenciálně nebezpečné a zvyšuje se tím úměrně riziko zranění při těchto aktivitách... více »

Diskuse k článku (0)


Tréninkový plán

Jak si sestavit tréninkový plán. Takovou otázku si klade zvláště začátečník. Jsou tréninkové plány pro začátečníky, pokročilé a vyspělé sportovce. Pro zkušenějšího cvičence je sestavení plánu již jednoduché a dokáže zužitkovat zkušenosti pro další zlepšení... více »

Diskuse k článku (11)


1234567 8 9

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt