Fitvit.cz » Cvičení

Překrvení

Svaly nepotřebujeme jen pro lepší vzhled či funkční postavu, ale i pro základní životní funkce a dokonce i ke spalování tuků. K dosažení svalového růstu potřebujeme dostat do svalů krev. Napumpování svalů krví tak patří k jednomu ze základních pravidel, jak se zlepšit... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dlouho cvičit

Když už se rozhodneme cvičit, mnozí si kladou otázku, kolik času budou muset obětovat tréninku. A protože většině lidí nejde o špičkové výkony, ale především o zlepšení struktury těla, udržení si zdraví a vybudování nějaké té svalové hmoty, nebudou muset trávit v posilovně dlouhé hodiny. Na druhou stranu je potřebné říci, že ani zde není nic zadarmo, takže nějakou práci bude nutné vynaložit, aby se výsledky dostavily... více »

Diskuse k článku (0)


Tricepsy

Triceps se stal neprávem méně oblíbenou partií oproti bicepsům. Pokud po vás chce někdo prezentaci vašich výsledků v posilovně, obyčejně chce ukázat jaké máte bicepsy. Jenže biceps je menší částí nadloktí, a tak pokud chcete jejich větší objem, měli byste se zaměřit také na jeho zadní stranu, kde se nachází právě triceps. Má význam z pohledu udržování souměrnosti těla a působí právě antagonisticky proti bicepsu... více »

Diskuse k článku (0)


Intenzita tréninku

Co si vlastně představit pod pojmem intenzita tréninku. Jsou to postupy, jak ve stejném časovém období dostat z tréninku více. Pro neustálé zlepšování totiž potřebujeme svaly více zatížit, což je poté bude nutit k tomu, aby se adaptovaly na zátěž růstem. A protože nemůžeme zvedat hmotnost zátěže do nekonečna a ani délku tréninku nelze prodlužovat nad únosnou mez, musíme najít způsoby, jak cvičit efektivněji... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zvýšit sílu

Kdo buduje svaly, obvykle předpokládá, že bude mít nejen sportovně vypadající postavu, ale zároveň očekává funkčnost této hmoty, což znamená i zvětšení síly. Sice není předpokladem výkon jako u vzpírání, ale i budování svalů přímo souvisí se sílou. A tak jistě nepřekvapí zjištění, že síla jde nahoru společně s nárůstem svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Vlastnosti pro úspěch ve sportu

Má význam vykonávat nějakou činnost, když na ni nemám nejlepší nadání? Mohu se stát nejlepším, když mě chybí genetické předpoklady? Jednoznačně ano, protože co se na startovní čáře jeví jako nemožné, může se v postupem času stát reálné. Samozřejmě lze brát v počátku do úvahy některé ukazatele jako výška pro basketbal nebo pákový poměr končetin pro zvedání těžkých vah či dobrý poměr rychlých či pomalých svalových vláken, přirozeně rychlejší schopnost spalovat tuky nebo naopak rychlé přibírání svalové hmoty bez tuku, ale další faktory ovlivňující úspěch či neúspěch vstoupí do hry později... více »

Diskuse k článku (0)


Jak cvičit sedací svaly

Gluteály jsou jednou z nejsledovanějších partií, která neuniká pozornosti opačného pohlaví. Abychom mohli oblast hýždí účinně tvarovat, musíme se zaměřit na nárůst svalové hmoty, pokud nám chybí, a také na redukci nadbytečné tukové tkáně. Jestliže svalstvo máme, bude práce zaměřena především na zpevnění těla a úbytek tuku. Ačkoliv navenek o atraktivitu postavy usilují přeci jen více ženy, i muži navzdory tvrzení, že tomu tak není, o pěknou atletickou postavu stojí také... více »

Diskuse k článku (0)


Kdy cvičit - ráno nebo večer

Abychom se zlepšovali v oblasti formování postavy, musíme pravidelně cvičit. Otázkou pak zůstává, v jakou denní dobu trénovat, zda ráno či na večer. Popravdě řečeno většina lidí musí brát v úvahu svůj pracovní režim, a tak je vetšinou volba jednoznačná, a to po pracovní době, což bude pro někoho v ranních hodinách, pro jiné pak večer a někdo stíhá odcvičit v polední pauze...více »

Diskuse k článku (0)


Nohy - jak je trénovat a zlepšit

Nohy tvoří významnou část svalové hmoty rozložené na těle. Silné nohy znamenají lepší stabilitu. Pokud chtějí ženy dosáhnout pěkných tvarů dolních končetin, musí na nich mít potřebný objem svalové hmoty, protože jen díky svalům lze měnit tělo k lepšímu. Kdo chce udržet podíl tuku v mezích, měl by si udržovat aktivní hmotu, která se z poměrně velké části nachází na spodní polovině těla. Kdo chce uspět v některém ze sportů, musí mít silné nohy. Při jejich tréninku se aktivuje prakticky celé tělo, což má poté vliv na aktivaci velkého množství svalových vláken. Toho lze využít u sportovců, kteří mají problém s nabíráním svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Šokování svalů proti stagnaci i stereotypu

Svaly si umí zvyknout na určitou zátěž a když jim nedáváme potřebné podměty k růstu, nastává stagnace. Tomu lze předcházet střídáním tréninkových postupů a zařazováním neobvyklých metod, které oživí růst. Navíc vyvedou sportování ze stereotypu. Pokud dojde ke stagnaci či únavě, měli bychom se nejprve přesvědčit, zdali je v pořádku naše regenerace. Stagnace může být totiž důsledkem i přetrénování, a tak se nabízí jednoduché řešení v podobě několikadenního volna a přechod k periodizaci tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Trapézové svaly

Jedná se o tak trochu skrytou svalovou partii. Je součástí zádových svalů a mnozí ji cíleně neprocvičují, protože k tomu nemají důvod. Trápezy totiž procvičujeme při tréninku zad, ramen. Chceme-li ovšem zlepšit vzhled, zaostává-li vrchní část zádových svalů nebo usilujeme-li o co největší rozvoj svalové hmoty, pravděpodobně budeme mít zájem zacílit své úsilí také na trapézy...více »

Diskuse k článku (0)


Ženy - posilování

Ženy chtějí dobře tvarovanou postavu bez zbytečného tuku. Mají však obavu z posilovaní v domnění, že jim narostou velké svaly. Tyto obavy jsou zcela zbytečné hned z několika důvodů. Ten nejzásadnější lze hledat u minimální produkce testosteronu. Tento hormon má u mužů do velké míry podíl na nárůstu svalů a síly. Dámy nevyužívají tak těžkých činek, jaké využívají muži... více »

Diskuse k článku (0)


Rychlost opakování

Opakování děláme v každé sérii tréninku tak nějak automaticky. Zvednout, vykonat cvik, přejít k dalšímu stanovišti a opět znovu. Můžeme pracovat s různými druhy opakování. S některými se nikdy nesetkáme, protože ti, kteří neusilují o příliš velký nárůst svalové hmoty, asi nebudou používat intenzifikační metody, jako negativní opakování. Měli bychom však cítit mnohem více než jen pohyb ze spodní úvrati do vrchní a dělat vše pouze mechanicky... více »

Diskuse k článku (0)


Jak často cvičit

Jednou z nejčastějších otázek, ohledně formování postavy a budování svalové hmoty, je kolikrát za týden jít trénovat. Máme zde hned několik faktorů, které je nutné zohlednit pro objem tréninku. Sval od jeho posledního zatížení znovu trénujeme až tehdy, kdy došlo k jeho regeneraci a on je připraven snést stejnou nebo vyšší zátěž než v posledním tréninku. Pakliže tomu tak není, doba regenerace nebyla dostatečně dlouhá... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat mezi sériemi a vylepšit tak trénink

Vykonávání sérií je základem pokroku ve zlepšování síly, silové vytrvalosti a budování svalstva a formování postavy. Co ale dělat mezi jednotlivými sériemi. Je hned několik způsobů jak vylepšit, nebo také zhoršit, účinnost tréninku činností mezi sériemi. Dva úplně nejhorší postupy jsou příliš dlouhé přestávky a ten druhý, který s předcházejícím souvisí, jsou diskuse s dalšími návštěvníky fitness centra během tréninku. Zcela zásadní podmínky pro pozitivní změny jsou délka přestávek a způsob chování mezi sériemi... více »

Diskuse k článku (0)


12345678 9 101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt