Fitvit.cz » Cviky

Prkno posílí břicho a střed těla

Co znamená prkno ve fitness světě? Jde o cvik, který je zacílen na jednu z nejdůležitějších oblastí našeho těla. Posiluje totiž jeho střed, který umožní zpevnit svaly v této klíčové oblasti a dosáhnout tak stabilitu při těžkém tréninku. Silný střed těla potřebujeme i při běžných denních činnostech. Bez dobře vyvinutých a vyvážených partií břicha a spodních zad dochází v těchto místech často k bolestem a nelze vykonávat běžné pohyby, natož pak pravidelně cvičit. Výhodou prkna je jeho jednoduchost a zároveň k němu nepotřebujeme žádné vybavení, ale pouze odhodlání a chuť měnit své tělo... více »

Diskuse k článku (0)


Burpee je vhodný cvik pro fitness a hubnutí

Jak procvičit rychle celé tělo a navíc pouze jedním cvikem? Můžeme využít burpee, česky zvaný také jako angličák. Nepotřebujeme k němu žádné vybavení, kromě prostoru. Zatíží nejen naše svaly, ale rozproudí i krev, takže se velmi hodí i ke spalování tuků nebo zlepšení kondice a kardiovaskulárního systému. Samozřejmě lze očekávat i celkové zpevnění těla... více »

Diskuse k článku (0)


Dřepy - základ pro budování celého těla

Při budování svalové hmoty, síly či vyvážené postavy potřebujeme nasadit to nejlepší z posilovacího tréninku. Jestliže chceme dosáhnout svých cílů, neměly by chybět v tréninku dřepy. Proč jsou tak důležité? Jde totiž o pohyb, do kterého se zapojí nejen svaly stehen, ale i dalších partií. Ačkoliv dřepy jsou v tréninku pro své působení na tělo takřka nezastupitelné, těžké váhy při jejich používání nejsou pro každého. Dobře stavění sportovci mohou snést velké zátěže lépe bez rizika, pokud dodržují techniku... více »

Diskuse k článku (0)


Střihy s kladkami

Jestliže dáváme přednost posilovně před cvičením doma, můžeme využít mnohem více cviků pro rozvoj jednotlivých svalových skupin. U tréninku prsních svalů tak lze zařadit střihy na kladkách neboli stahování protisměrných kladek. Jde vlastně o podobný pohyb jako u rozpažování, ale v tomto případě je prováděn vestoje. Podobně zaměřeno je i cvičení na stroji peck deck. Střihy s kladkami však dovolují větší rozsah pohybu, možnost zatížení z mnoha úhlů a zároveň zde můžeme využít nepřerušované napětí, jelikož kladky musíme udržovat jak při pohybu paží k sobě, tak i od sebe. Velkou výhodou je schopnost dostat ruce k sobě, a tím dosáhnout požadované smrštění prsních svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Zakopávání rozvine zadní část stehen

Zatímco na přední stranu stehen používáme izolovaný cvik předkopávání, abychom udrželi vyvážený poměr svalů na nohách, ze stejného důvodu zařazujeme i izolovaný cvik na zadní stranu stehen, kterým je zakopávání. Na rozdíl od předkopávání lze zakopávání provádět vleže i vestoje. Naneštěstí je zakopávání vleže poměrně rizikové, protože zde může docházet při chybném vykonávání nejen k přetížení kolen, ale také spodní části zad. Děje se tak hlavně v případě, kdy cvičíme na rovné lavici. Moderní fitness centra však mají ve své výbavě lavičky, které jsou lomené a stehna tak máme položené na šikmo, takže nedochází k nadměrnému zatížení spodních zad a také poloha pro zakopávání je výhodnější... více »

Diskuse k článku (0)


Předkopávání - izolovaně na stehna

V tréninku někdy potřebujeme zacílit přesněji práci na kvadriceps. Použijeme k tomuto účelu izolovaný cvik nazvaný předkopávání. Zařazuje se jak na rozvoj čtyřhlavého svalu stehna, tak i na jeho zvýraznění, aby byly hlavy na pohled oddělené. Předkopáváním můžeme aktivovat další vlákna svalů stehen a tím přispět k jejich tvaru i růstu potřebné svalové hmoty. Můžeme ho použít i unilaterálně, takže cvičením předkopávání na každou nohu samostatně lze vyrovnávat sílu jednotlivých končetin... více »

Diskuse k článku (0)


Mrtvý tah patří mezi nejlepší cviky

Na první pohled jednoduchá myšlenka. Zvednout věc a zase ji položit. Obyčejný pohyb, který někdy v životě dělá snad téměř každý. Ani nás nenapadlo, že nějakou formu mrtvého tahu pravidelně vykonáváme. Pokud ho však budeme dělat cíleně v tréninku určeném na rozvoj a tvarování postavy, či jako přípravu pro jiný sport, mohou pro nás znamenat mrtvé tahy zlepšení ve všech směrech výkonnosti. Ne nadarmo se říká, že mrtvý tah patří mezi několik málo cviků, které výrazným způsobem ovlivňují tvorbu nové svalové hmoty a síly, a to díky zapojení velké části těla s nutností koordinovat pohyb mnoha svalových skupin. Některé z nich se zapojují do práce přímo, jiné pomáhají se stabilitou a podporují práci hlavních zúčastněných svalů. Mrtvý tah zařazujeme většinou do tréninku na rozvoj zadní strany stehen... více »

Diskuse k článku (0)


Peck deck - cvik pro rozvoj prsních svalů

Do tréninku zaměřeného na hrudník a prsní svaly lze zařadit cvik prováděný na stroji zvaném peck deck. Jedná se o izolovaný cvik vhodný jako doplňkový k některému typu tlakového cviku. Není možné ho většinou provádět v domácích podmínkách, protože se vykonává na stroji, který většina sportovců nemá v domácí posilovně. I když jde o zatížení prsních svalů z jiného úhlu, lze peck deck částečně nahradit rozpažováním v leže. Rozhodně nelze na přístroji peck deck vybudovat potřebnou svalovou hmotu bez použití dalšího základního cviku. Jeho výhodou, ale zároveň i nevýhodou, je velký rozsah pohybu... více »

Diskuse k článku (0)


Výpony vsedě pro rozvoj lýtek

K dokonalému procvičení lýtek musíme zařadit nejméně dva cviky. Zatímco gastrocnemius více pracuje vestoje, soleus se aktivuje vsedě. Z toho důvodu budeme provádět také výpony vsedě. Potřebujeme k nim buď přístroj, pokud jím je konkrétní fitcentrum vybaveno nebo lze použít velkou nakládací činku a položit si její osu na stehna poblíž kolenům... více »

Diskuse k článku (0)


Výpony na lýtka vestoje

Vyvážená sportovní postava vyžaduje rozvoj všech partií. Nelze zanedbávat ani malé partie, které sice nemáme přímo na očích, ale na celkový dojem z postavy mají vliv. Typickým příkladem jsou lýtka. Pokud necvičíme nohy vůbec a posilujeme pouze vršek těla, nevypadá to moc dobře. Jestliže nohy cvičíme, ale lýtka ne, mohou poté zaostávat a vyváženost těla bude narušena. Uvědomíme li si, že lýtka nosí celou váhu těla, zapojují se do práce u základních cviků a vykonávají práci u většiny sportů, měli bychom jim věnovat určitou pozornost... více »

Diskuse k článku (0)


Tlak na šikmé lavici hlavou nahoru

Jestliže někdo při tréninku hrudníku cítí, že při benčpresu nedokáže dokonale procvičit svaly prsou, vynaložit potřebné úsilí a také výsledky zaostávají za očekáváním, hledá pak nějaké řešení, které by mu mohlo pomoci. Jedním řešením, které by mělo dát do tréninku hrudníku nový impuls, jsou šikmé tlaky. Mohou je využít i sportovci, kteří potřebují vylepšit sílu a hmotu vrchní části prsních svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Rozpažování vleže na prsa a hrudník

Hrudník vyžaduje zatížení z různých úhlů. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je zařazení více cviků do tréninku. Můžeme si vybrat například rozpažování na lavici, které na rozdíl od tlaků patří k izolovaným cvikům. Používá ho mnoho cvičenců a pokud je vykonáváno správně, pomůže k rozvoji prsních svalů. Jelikož jde o pohyb směřující od těla do stran, bude nutné používat mnohem menší zátěž než u tlaků, což ale vůbec neznamená, že půjde o jednoduchou práci... více »

Diskuse k článku (0)


Benčpres - základní cvik pro hrudník

V tréninku ho používají téměř všichni. Je známý i pro ty, kteří posilují pro zlepšení síly v různých sportech. Benčpres patří k základním cvikům rozvíjející především oblast hrudníku. Když přijde řeč o posilování, tak každého zajímá, kolik je kdo schopen zvednout kilogramů. Dokonce existují soutěže v benčpresu a zároveň je jednou ze tří disciplín ve sportu zvaném powerlifting. Zájemci o symetrickou a pěkně vypadající postavu však musí cvičit nejen pro sílu, ale také pro získání svalové hmoty za současného udržení souměrnosti a v neposlední řadě by se měla minimalizovat možnost vzniku zranění... více »

Diskuse k článku (0)


Výrazový tlak - pro sílu a výbušnost

Více svalů, síly i rychlosti. Kdo má zájem o tuto kombinaci, určitě by neměl opomínat výrazový tlak. Je hodně podobný tlakům na ramena vestoje velkou činkou. Svým provedením umožňuje zvedat větší hmotnost, zvýšit výbušnou sílu a tím i umožnit nárůst nové svalové hmoty. Jeho další výhodou je zapojení velkého množství svalů, což má vliv na rozvoj postavy jako celku a pomáhá rozvíjet koordinaci a stabilitu. I když výrazový tlak není po nacvičení těžké provádět, měli by ho vykonávat spíše sportovci, kteří si již vytvořili dostatečně silné tělo se silným středem. Naopak pokud ho někdo nezvládne, hrozí mu vyšší riziko vzniku zranění, jelikož se cvik provádí s pomocnými pohyby a poměrně rychlými opakováními... více »

Diskuse k článku (0)


Francouzský tlak

Pokud někdo hledá ten pravý cvik na masivní rozvoj tricepsů, neměl by opomenout jeden z nejlepších pro tuto partii. Je jím francouzský tlak vleže. Mezi jeho výhody patří vyšší zapojení dlouhé hlavy tvořící masivní hmotu tricepsu a tím i celé paže a také se zde omezí pomocné pohyby, které často snižují účinnost cviků zaměřených na triceps, z čehož by pak mohlo dojít i k menšímu rozvoji této partie... více »

Diskuse k článku (0)


1 2 345

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt