Fitvit.cz » Cviky

Tlak na ramena s jednoručkami

Deltové svaly vyžadují jak izolované cviky, tak i vícekloubové, které dovolí využití vyšších vah. K rozvoji přední hlavy delt se proto hodí tlak nad hlavu jednoručkami. Různé verze lze střídat, ale právě práce s jednoučkami mají jednu výhodu. Svalová vlákna střední hlavy jsou při tlaku jednoruček více aktivní, než přední hlavy. To je důležité z hlediska budování hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Kladivové zdvihy

K tréninku paží patří neoddělitelně rozvoj předloktí. Mnozí na něj zapomínají, což je chybou a výsledkem je zaostávající část těla, která je klíčová pro velké množství cviků na procvičení vrchní poloviny těla. Zdá se tedy, že jde o důležitou oblast přenášející práci na cílové svalové skupiny. Cvik, který dokáže předloktí vylepšit a posílit je nazýván kladivové zdvihy. Patří do skupiny bicepsových zdvihů, akorát se u něj využívá jiného úchopu... více »

Diskuse k článku (0)


Stahování kladky - rozvoj latissimů

Procvičit komplexně zádové svaly je obtížné pouze několika cviky. Je vhodné je zatížit z různých úhlů, odlišnou váhou a šířkou úchopu. Právě takové variace nabízí stahování kladky na rozvoj horní části partie a její celkové šířky... více »

Diskuse k článku (0)


Klopení zápěstí

Posílení předloktí a úchopu je stejně důležité, jako trénování jakékoliv jiné partie. Je namáhané téměř při všech pohybech a cvicích v posilovně. Proč ho tedy posilovat, když je předloktí tak využívané a mělo by tedy sílit automaticky? Protože tato oblast v mnoha případech zaostává. Je to jako s lýtky. Používáme je stále, ale mnohým také nerostou dle jejich přání. Stejně tak lze přistupovat k předloktí trénované pouze s nepřímým zatížením, což se může vymstít a slabý úchop může znamenat horší výsledky při rozvoji ostatních partií... více »

Diskuse k článku (0)


Výpady s činkou

Pozadí a pěkné nohy si chtějí vytvarovat zvláště ženy a dívky. Pro tvarování těchto ostře sledovaných partií existuje více cviků. Jedním z nejúčinnějších jsou nejrůznější výpady. Lze je vykonávat i bez zátěže a pro začátečníky je to ideální volba, než se naučí, jak využívat zátěž pro formování těla a zároveň se nejprve naučili dokonale techniku cviku... více »

Diskuse k článku (0)


Krčení ramen pro rozvoj horních trapézů

Ačkoliv je v názvu cviku svalová skupina ramen, mnozí ho využívají při tréninku zad. Není moc využívaný, ovšem pro vzhled a estetiku těla je žádoucí jeje zařazovat do svých tréninků. Na výběr je hned několik variant, od využití velké činky s držením před či za tělem až po zvedání ramen jednoručkami... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší cviky

Cílem v posilování těla je zpevnit svalový korzet, zlepšit ohebnost a funkčnost jednotlivých svalových skupin tak, aby pracovaly pro tělo jako celek, pomáhaly v nárůstu svalové hmoty a redukci nadměrného množství tuku. Ať se to někomu líbí nebo ne, o nárůst svalové hmoty, samozřejmě s ohledem na konkrétní cíle, by měli usilovat všichni, čili jak sportovci , jenž potřebují svalové hmoty více, ale i ti, kteří usilují o redukci tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Shyby na hrazdě

Všichni, jenž usilují o zlepšení šířky zad, by do svých tréninků měli zařazovat shyby nebo chcete-li přitahování na hrazdě nadhmatem širokým úchopem.Nejenže jsou vynikajícím cvikem pro rozvoj zad, ale kdo si dobře vzpomíná, byly vždy ukazatelem fyzické zdatnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Přítahy v předklonu jednoručně

Stejně jako přítahy s velkou činkou působí práce jednoručkami hlavně na zádové svalstvo, ovšem tím, že ruce pracují odděleně, lze vyvažovat silové a svalové nerovnováhy. Navíc se při podepření jednou stranou těla o lavičku tolik nenamáhají přetěžovaná spodní záda... více »

Diskuse k článku (0)


Přítahy v předklonu

Záda jsou partií, na které se nejlépe pozná, kdo bude věčným začátečníkem a naopak ti, jenž dokážou měnit své sny ve skutečnost. V pokroku mohou pomoci ty správné cviky. Vyznavači fitness aktivit jsou seznámeni o prospěšnosti základních cviků a mezi ty královské, které formují postavu, patří právě přítahy v předklonu... více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsové zdvihy na Girondově lavici

Bicepsové zdvihy s opřením loktů o šikmou lavici jsou dalším z izolovaných cviků procvičující dvojhlavý sval paže. Lze ho provádět s jednoručkami i velkou činkou. Obvykle se využívá speciální šikmé lavice, nazývanou také Girondova či Scottova, o kterou se opřou paže a zdvihy se provádějí pouze silou bicepsových svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsový zdvih s opřením o koleno

Jedná se o doplňkový cvik, který následuje některý ze základních cviků na rozvoj bicepsů. Jeho výhodou je izolace práce dvojhlavého svalu paže, ovšem je-li prováděn správně. Dokáže vytvářet nepřerušované napětí bez možnosti odpočinku během opakování a v horní poloze lze biceps účinně smrštit... více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsový zdvih jednoručně na šikmé lavičce

Síla je pro rozvoj paží stejně důležitá jako technika, nicméně není možné zapomínat ani na procvičení bicepsů z co největšího počtu úhlů různými a rozmanitými cviky. Každý bude reagovat jiným způsobem a pomoci v tom může cvik, jenž uznávají mnozí sportovci pro jeho schopnost procvičit sval v úplném rozsahu pohybu a také zde platí, že zdvih vsedě na šikmé lavičce zatíží o trochu více vnější hlavu, čili z tohoto pohledu jde o cenný cvik, jenž by měl do svých tréninků zařadit každý, kdo chce komplexně rozvíjet dvojhlavý sval paže...více »

Diskuse k článku (0)


Bicepsový zdvih s jednoručkami vsedě

Pro co nejkomplexnější rozvoj dvojhlavého svalu paže neboli bicepsu, je nutné zařazovat více cviků. Bicepsový zdvih vsedě je cvik, jenž umožní procvičit každou paži zvlášť, tudíž dokáže vyvažovat případné silové a svalové nevyváženosti. Je také možné, že určitý cvik nebude pro někoho účinný, a tak je dobré znát co nejvíce cviků na volbu a složení toho nejideálnějšího tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Hacken dřep s činkou

Hacken dřep se obvykle vykonává na přístroji. Napomáhá rozvíjet svalstvo nohou a především kvadricepsu, což jsou svaly na přední straně stehen. Abychom se cvičení dřepů nemuseli vzdát doma nebo tam, kde nejsou k dispozici stojany, lze tento cvik provádět pomocí činky...více »

Diskuse k článku (0)


123 4 5

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt