Fitvit.cz » Cviky

Bicepsový zdvih s velkou činkou

Biceps je svalovou partií, která upoutává nejvíce pozornosti hned při prvním pohledu. Však se také začátečníci nejprve zajímají, kdy budou mít vypracovaný biceps, který všichni ocení a oni získají patřičný respekt... více »

Diskuse k článku (0)


Cviky na šikmé břišní svaly

Při tréninku břicha dochází vždy k zapojení všech jeho částí. Každou jeho část však lze procvičit s vyšším zatížením na určitou oblast správně zvolenými cviky. Šikmé břišní svaly mají kromě estetického významu ve fitness a kulturistice pro zachování štíhlého pasu i význam funkční, kdy zajišťují rotaci trupu, ale i jeho stabilitu a prevenci před zraněním... více »

Diskuse k článku (0)


Zvedání pánve, střihy, nůžky a šlapání

Doplňte svůj trénink pohyby sloužící pro rozvoj střední části těla, konkrétně oblasti břicha. Některé z nich jsou náročnější než jiné a tak si každý může zvolit cvik na procvičení břišních svalů dle své výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Přitahování kolen vsedě

Trénink je mnohdy provázen hledáním vhodných postupů pro komplexní procvičení dané partie. Občas je také důležité zařadit jako zpestření a nový impuls odlišný cvik. Zde je další cvik na břišní partii. Je spíše doplňkový, vhodný pro začátečníky pro svou menší náročnost. Nazývá se přitahování kolen vsedě k hrudníku... více »

Diskuse k článku (0)


Obrácené zkracovačky

Zatímco klasické zkracovačky procvičí vrchní část přímého břišního svalu, u jejich obrácené verze je působení zacíleno naopak na jeho spodní část. Pro provedení je možné použít lavičku, ale lze cvičit i na zemi. Jako zátěž výborně poslouží tíha nohou... více »

Diskuse k článku (0)


Zkracovačky

Nejdůležitější součást cviků zaměřených na břicho je kontrakce svalů. Zkracovačky jsou oblíbeným a účinným cvikem, který částečně omezuje práci ohýbačů kyčlí. Lze je cvičit kdekoliv, bez vybavení a v různých variantách. Zkracovačky procvičí především vrchní část přímého břišního svalu... více »

Diskuse k článku (1)


Sklapovačky na procvičení břicha

Cvik na břicho, který zřejmě nebudou schopni používat začátečníci. Postupným posilováním však po určité době mohou sklapovačky zařadit do svých tréninků téměř všichni. Abychom mohli cvičit sklapovačky korektně, je nutné posílit svalstvo břicha jednoduššími cviky, jako různé variace zkracovaček či přítahy nohou vsedě... více »

Diskuse k článku (0)


Zvedání nohou ve visu

Trénink břicha musí být komplexní a cviky je potřeba zacílit jak na vrchní, tak i spodní část přímého břišního svalu. Zvedání nohou ve visu je jeden z nejpoužívanějších a také účinných cviků v tréninku břicha, který je zaměřený na rozvoj především jeho spodní části... více »

Diskuse k článku (0)


Leh sed

Známe ho všichni. Ještě z dob tělocviku z minulých let jsme ho cvičili při rozcvičkách tělesné výchovy. Kdysi býval velmi populární, ale podíváme-li se do tréninků elitních kulturistů a sportovců, naleznete cvik leh-sed jen ojediněle. Je známo, že leh-sed při plném rozsahu pohybu a při chybném provedení neúměrně zatěžuje záda, páteř a meziobratlové ploténky, které poté mohou působit potíže... více »

Diskuse k článku (1)


Kliky - neprávem opomíjený cvik

Základní cvik pro začátečníky, ale je vhodný i pro zkušené cvičence. Výhodou kliků je možnost variace jednoduchou změnou polohy rukou a tím se změní jejich zacílení na různé svaly jednotlivých partií. To nám dovolí procvičit svaly z různých úhlů... více »

Diskuse k článku (0)


Hyperextenze

Hyperextenze je cvik na posílení spodních zádových svalů. Vykonává se na speciálních přístrojích ve fitness centrech, ale lze je cvičit i doma bez vybavení. Nevýhodou cvičení doma je, že cvik neprovedete v plném rozsahu pohybu

Diskuse k článku (0)


1234 5

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt