Fitvit.cz » Fitness tipy

5 důvodů, proč se nedaří zhubnout

Mnoho lidí se snaží zhubnout. Někteří jsou úspěšní, ale mnozí, a zdá se že jich je většina, neustále a opakovaně podstupují diety a přesto se jim nedaří dosáhnout trvalé změny na své postavě. Snaží se najít tajemství, jak vyzrát nad přibývajícími kilogramy, ale v mnoha případech nejsou ochotni podstoupit změny, které jim pomohou trvale změnit svou postavu tak, aby s ní byli spokojeni. Zde je pět nejdůležitějších faktorů, které jsou zcela zásadní, pokud chce někdo trvale změnit svou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se bránit zánětům pomocí stravy

Se zánětem se během života musí vypořádat téměř každý. Zánět je odezva organismu na nejrůznější negativní vlivy působící na tělo. Může vzniknout úrazem, zraněním, působením bakterií, ale také dlouhodobým přetížením a následným oslabením organismu. Na jeho vznik může mít vliv i špatná strava a někdy i vrozená náchylnost. Každopádně je jasné, že již vzniklý zánět musí řešit odborník z oblasti medicíny. Pokud však chceme zánětům předcházet, lze toho docílit hned několika vlivy, které působí na naše zdraví. Jsou to zejména přijímaná strava, přiměřená pohybová aktivita a také dostatečná regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink, spánek, práce na směny a zdraví

Kdo pracuje na směny, prodlužuje pracovní dobu do pozdních hodin, chodí se v noci bavit nebo záměrně nedodržuje čas určený na spánek s cílem získat více času, může být více ohrožen vznikem mnohých civilizačních onemocnění. Kromě toho se také snižuje účinnost tréninku a pokroky mohou být pomalejší nebo se zcela zastavit... více »

Diskuse k článku (0)


Jak posílit mozkové funkce a paměť

Být fit neznamená jen sportování a mít tělo ve formě, ale nesmíme zapomínat ani na naší mysl a mozek. Spojení mysli a těla je vyžadováno jako jeden z faktorů úspěšnosti při budování postavy. Zdravou mozkovou činnost a paměť potřebujeme při učení, získávání informací, ale třeba i při sestavování tréninku. Proto bychom měli mozek nejen správně zatěžovat jeho využíváním, ale zároveň podpořit i jeho činnost pomocí správné stravy... více »

Diskuse k článku (2)


Hubnout bez změny v jídelníčku?

Mnozí lidé by si přáli, aby mohli jíst cokoliv a přitom zůstali štíhlí. V praxi však vidíme, že to nejde tak lehce a nezřízené pojídání všeho možného většinou končí nadváhou, obezitou a následně zdravotními komplikacemi. Další potíž je v tom, že lidé s nadváhou reagují na snahy o zhubnutí znatelně hůře a musí vynaložit velké úsilí spojené s odhodláním, aby dosáhli požadovaného cíle, kterým bude většinou spálení tuků a vytvarování postavy, což není nic jiného, než budování svalové hmoty. Naopak pokud má člověk sportovní postavu a udržuje tělo v kondici, nemá takový problém, když občas zhřeší ve stravě a díky aktivní svalové hmotě má rychlejší metabolismus, takže spaluje více energie za den, a to i v klidovém stavu... více »

Diskuse k článku (0)


Fitness pomůže i v běžném životě

Fitness nepřináší jen výhody ze cvičení, pohybu, kondice a zdravé stravy. Všechna pozitiva z fitness ovlivňují totiž celý náš život. Mnozí lidé si stěžují, že nemají energii na pravidelný trénink, ale právě ten dokáže odstranit únavu. Mnohem horší vliv má nečinnost, která se podílí na vzniku nadváhy a obezity, trpíme depresí a často podléháme pocitům marnosti a beznaděje... více »

Diskuse k článku (0)


Zrak a jeho ochrana životním stylem

Vidět nám přijde tak normální, že někdy zapomeneme, jak lehce o tento smysl můžeme přijít. Někteří lidé o svůj zrak mohou přijít kvůli nemoci nezaviněně, ale riziko může zároveň růst vlivem nesprávného životního stylu. Negativně zde může působit např. vysoký krevní tlak nebo cukrovka (v mnoha případech následek obezity). Oběma zdravotním problémům však lze předcházet zdravým životním stylem a také u dalších rizik může člověk udělat docela dost opatření, aby svůj zrak co nejvíce uchránil... více »

Diskuse k článku (0)


Důvody, proč lidé tloustnou

Obezita je svým způsobem pandemie vyspělého světa. Ačkoliv kilogramy navíc mnoho lidí vůbec netrápí, mají nepříznivý vliv na naše zdraví. Nadváha totiž patří mezi rizikové faktory zvyšující pravděpodobnost, že vznikne některé tzv. civilizační onemocnění, jako jsou oběhové nemoci (infarkt, mrtvice, vysoký krevní tlak atd.), rakovina, cukrovka, poškození kloubů a s tím spojené pohybové potíže. To není moc optimistické, ale naštěstí existuje jednoduché řešení v podobě fitness stylu. Stačí jen chtít a vydržet. Každopádně musíme nejprve zjistit, co děláme v životě špatně a proč tloustneme... více »

Diskuse k článku (0)


Na stáří zůstat fit

Je velký rozdíl prožít podzim života nemocný nebo plný aktivit a vitality. Samozřejmě nás může potkat cokoliv, ale pokud někdo plánuje žít aktivně až do co nejvyššího věku, neměl by to nechat náhodě, ale cíleně se o sebe starat celý život, i když v mládí máme pocit, že problém stárnutí není aktuální. Kdo nemyslí na stáří již v mladém věku, může o své zdraví přijít ještě dříve, než se vyššího věku dožije... více »

Diskuse k článku (1)


Maillardova reakce brzdí pokrok ve fitness

Co je vlastně maillardova reakce? Jde o reakci mezi bílkovinami a sacharidy při tepelné úpravě, když jsou zpracovány při určité teplotě. Nejčastěji to je při pečení či smažení, kdy potravina dostává tmavší barvu a může se vytvořit i tzv. kůrka, např. u pečiva jako je chléb. Maillardova reakce však vzniká i u celé řady dalších výrobků, např. u kávy, pražených ořechů nebo bramborových lupínků a tzv. Fast food neboli rychlého občerstvení. Dokonce i některé potraviny, které mohou vypadat jako zdravé, můžou obsahovat nežádoucí látky. Záleží na surovinách a tepelném zpracování jednotlivých produktů... více »

Diskuse k článku (0)


Dělená strava může být vhodná alternativa

Mnozí již jistě slyšeli pojem dělená strava, která je často spojována s hubnutím. Dělená strava má však trochu jiný význam. Působí velmi dobře na trávení, se kterým má mnoho osob potíže. A komu nefunguje optimálně trávicí soustava, prakticky se nemůže dopracovat ani k dobrému zdravotnímu stavu. Některé zdroje tvrdí, že lze používat dělenou stravu neomezeně, jiné zase doporučují používat tuto metodu jen v určitých částech roku, např. při požadavku na redukci hmotnosti, při přípravě na závody nebo když potřebujeme očistit organismus a upravit trávení... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičením proti bolestem zad

Bolesti zad patří mezi nejčastější zdravotní potíže v populaci. Jde o velmi nepříjemný stav, který nás dokáže vyřadit z pracovní činnosti a nezřídka nás omezuje i v běžných životních činnostech. Ani lékaři si někdy s touto bolestí nevědí rady. Nejčastěji se tyto potíže spojují se sedavým způsobem života. Mnozí pak v domnění, že když mě něco bolí, nebudu dělat nic, tento stav ještě zhoršují... více »

Diskuse k článku (0)


Stylem fitness proti syndromu vyhoření

Každý již někdy zažil období, kdy se mu nedařilo. Občas ale dojde k případu, že jsme bez energie delší dobu a pak bychom měli pátrat po příčině, která tento stav způsobuje. Pokud totiž již děláme určitou činnost pouze ze zvyku, která nás navíc nenaplňuje a necítíme její smysluplnost, i když v počátku tomu mohlo být naopak, můžeme dojít až do fáze zvané syndrom vyhoření. Ten pak kromě pracovního života postihne i osobní život a také ten sportovní... více »

Diskuse k článku (0)


Hypertrofie a atrofie - aktivitou k růstu

Ačkoliv většina lidí začíná cvičit kvůli vzhledu, hubnutí či jako podporu k některému sportu a jejich cílem je nabrání nové svalové hmoty, síly a dynamiky, přibývajícími roky naopak začneme aktivní svalovou hmotu ztrácet. V prvním případě jde o hypertrofii, ve druhém dochází k atrofii. Zatímco hypertrofie je způsobena naší aktivitou, atrofie může být zapříčiněna také nemocí. Velmi negativně však většinou působí nečinnost a proto je potřeba vykonávat nějakou fyzickou aktivitu. A jelikož má dnes mnoho lidí sedavé zaměstnání, je logickým řešením, a také nejlepším, posilování doprovázené dalším sportováním, jako běh, jízda na kole, plavání či míčové hry a další sporty... více »

Diskuse k článku (0)


Pro cvičení potřebujeme silné šlachy

Při starosti o svou postavu většinou myslíme na budování svalů a redukci tuků. Často však zapomínáme na části těla, které nám v tomto úsilí velmi pomáhají, ale unikají naší pozornosti. Takovými částmi jsou např. šlachy a vazy. Díky nim můžeme cvičit, pohybovat se, vykonávat práci a podávat sportovní výkony různé úrovně. Přenášejí sílu ze svalů na kosti a jejich poškození prakticky znemožňuje bezproblémový průběh jakékoliv aktivity... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 45

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt