Fitvit.cz » Fitness tipy

Odpočinek a jeho význam ve sportu i fitness

Pauza od tréninku může být stejně důležitá, jako trénink samotný. Dělíme je na odpočinkové dny mezi jednotlivými tréninky konkrétní svalové partie, odpočinek lze vnímat i jako doporučené dodržování spánku a regeneračních postupů, aby byl organismus připravený další den na následující trénink. Neméně důležité je volno, kdy si na jeden, dva či několik týdnů odpočineme od tréninkového zatížení úplně. A právě o takovém odpočinku, a jeho vlivu na lepší výkony, bude dnes řeč... více »

Diskuse k článku (1)


Držení těla

Správné držení těla dává postavě eleganci, chrání nás před zraněním, udržuje orgány na správném místě. Mnozí se ale hrbí, naklánějí, což má negativní vliv na páteř. Vlivů, proč se tak děje, může být hned několik, počínaje špatnou technikou při cvičení, jednostranným zatěžováním u různých druhů sportů, nemocí pohybového aparátu, či přirozeným stárnutím organismu... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zpomalit metabolismus

Mnoho lidí zajímá, jak se zbavit nadbytečného tuku, jak zhubnout a chce zrychlit metabolismus na co nejvyšší hodnotu, aby docházelo k úbytku hmotnosti. Co když ale dotyčný potřebuje přibrat. Nemůže nabrat ani trochu svalové hmoty a vlivem svého velmi rychlého metabolismu se mu nedaří dosáhnout svých cílů... více »

Diskuse k článku (0)


Tipy a triky jak spálit tuk

Spalování tuku nemusí být obtížné, pakliže ovšem přijmeme za své některé zákonitosti, které nelze žádným způsobem obejít. Ačkoliv s rychlostí bazálního metabolismu jsme se narodili, stravovací a pohybové návyky může měnit téměř každý. Stejně tak pozitivní přístup lze jednoduše nacvičit. Uvidíte, že redukce tuku není tak složitá, akorát se musí vědět, jak na to... více »

Diskuse k článku (0)


Klidová tepová frekvence

Dobrý stav kardiovaskulárního systému je jedním z rozhodujících předpokladů pro zachování a udržování zdravotního stavu do co nejvyššího věku. Jedním z ukazatelů dobré kondice je také klidová tepová frekvence... více »

Diskuse k článku (0)


Bazální metabolismus

Dva navenek stejní lidé se stejnou váhou budou mít pravděpodobně odlišné hodnoty ve svém energetickém příjmu. Také je známo, že někdo sní téměř jakékoliv jídlo a v jakémkoliv množství a jen obtížně bude přibírat na váze a naopak jsou jiní, kteří při porušení stravovacích návyků a konzumování nezdravých, ale někdy i zdánlivě neškodných potravin, budou přibírat, mnohdy ve formě podkožního tuku, pokud jsou neaktivní a zvláště pak v případě, že jim chybí aktivní svalová hmota. Jak je to možné? Původce těchto odlišností má na svědomí bazální metabolismus... více »

Diskuse k článku (1)


Kdy začít hubnout do plavek

Všichni se těší na léto, dovolenou a dny volna. Naneštěstí se všichni začnou starat o to jak vypadají až čtrnáct dní před odjezdem k moři. To už je však ve většině případů pozdě cokoliv změnit na svém vzhledu. Počítejte tedy s tím, že chcete-li zhubnout deset kilo, máte nejvyšší čas začít, či lépe řečeno je již na jaře skoro pozdě... více »

Diskuse k článku (0)


Éčka a přídatné látky 3. část

Jak rozlišit éčka. Je několik typů éček, které se odlišují postupným číslováním za písmenem E. Za číslem 1 jsou barviva, 2 – konzervanty, 3 – antioxidanty, 4 – emulgátory, stabilizátory, zahušťovadla, 5 regulátory, látky protispékavé, 6 aditiva pro chuť, 9 sladidla, ochranné balící plyny, ochranné povlaky tzv. leštící látky... více »

Diskuse k článku (0)


Význam spánku pro fitness a sport

Spánek, jakožto jednu ze základních potřeb pro život a regeneraci, potřebuje každý. Naneštěstí velké procento populace trpí jeho poruchami. Při jeho nedostatečné délce se nelze dobře soustředit a klesá výkonnost jak sportovní, tak i pracovní. Narušit ho může stres, ovšem ten lze účinně odbourávat právě pohybovými aktivitami, sportem a pravidelným posilováním... více »

Diskuse k článku (2)


Éčka a přídatné látky 2. část

Některé látky mohou velkou měrou znehodnocovat snažení o dosažení vytoužené postavy. Měli bychom je tedy v jídelníčku zcela vyřadit nebo je alespoň co nejvíce omezit... více »

Diskuse k článku (0)


Psychika - mocný nástroj v tvarování postavy

Ti, kdo mají pozitivní myšlení, nejenže vypadají lépe, optimističtěji a veseleji, ale dokáží i lépe realizovat své cíle. Platí to i v oblasti formování postavy. Jsou lidé, kteří cvičí čistě mechanicky, přijdou na trénink, absolvují ho, a pak doufají, že výsledky se dostaví. Někdy to zafunguje, někdy však nikoliv... více »

Diskuse k článku (0)


Éčka a přídatné látky - 1. část

Není potřeba se jich přehnaně obávat nebo se jich naopak máme bát a jsou skutečně hrozbou? Ať tak či onak, měli bychom dbát na několik zásad, které by měl každý vědět. Sledovat etikety, vědět co znamenají a jíst co nejvíce čerstvé potraviny. Naneštěstí právě globalizovaný svět čerstvým produktům nepřeje, a tak se éčka objevují i ve zboží, ve kterém bychom to nečekali... více »

Diskuse k článku (0)


Bavte se cvičením a pohybem

Pravidelný trénink a pohyb jsou jednoznačným přínosem pro zdraví a psychiku. Mnoho s nás však nemá čas, má vysilující práci či povinnosti, které od cvičení odvádějí pozornost a zájem. Jednoduše se po uspěchaném dni, jenž je plný práce, která vás mnohdy nebaví, či nepříjemných událostí a dalších negativ, již nechce cvičit či sportovat... více »

Diskuse k článku (0)


Fitness styl dokáže oddálit stárnutí

Hledání způsobů jak oddálit či zastavit stárnutí se snažilo, a stále snaží, nalézt velké množství lidí, jelikož by to pro ně znamenalo nebývalé množství finančních zisků. Je otázkou, zdali elixír mládí někdy někdo dokáže nalézt, nicméně existují způsoby, které dokáží proces stárnutí alespoň oddálit... více »

Diskuse k článku (0)


Obezita - hrozba ohrožující lidstvo

Obyvatelstvo vyspělé části světa trpí nadváhou, která souvisí se současným životním stylem. Sedavé zaměstnání, málo pohybu ve volném času, špatná strava, porušování životosprávy a všudypřítomný stres se přičiňují o zhoršování zdraví. Hrozby, které tyto návyky provázejí, jsou především tzv. civilizační choroby. Patří mezi ně zejména kardiovaskulární onemocnění, rakovina, cukrovka, mozková mrtvice. V neposlední řadě se nadváha podepisuje na přílišném namáhání pohybové soustavy a kloubů a jejich následné rychlejší opotřebení... více »

Diskuse k článku (0)


123 4 5

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt