Fitvit.cz » Fitness tipy

Éčka a přídatné látky - 1. část

Není potřeba se jich přehnaně obávat nebo se jich naopak máme bát a jsou skutečně hrozbou? Ať tak či onak, měli bychom dbát na několik zásad, které by měl každý vědět. Sledovat etikety, vědět co znamenají a jíst co nejvíce čerstvé potraviny. Naneštěstí právě globalizovaný svět čerstvým produktům nepřeje, a tak se éčka objevují i ve zboží, ve kterém bychom to nečekali... více »

Diskuse k článku (0)


Bavte se cvičením a pohybem

Pravidelný trénink a pohyb jsou jednoznačným přínosem pro zdraví a psychiku. Mnoho s nás však nemá čas, má vysilující práci či povinnosti, které od cvičení odvádějí pozornost a zájem. Jednoduše se po uspěchaném dni, jenž je plný práce, která vás mnohdy nebaví, či nepříjemných událostí a dalších negativ, již nechce cvičit či sportovat... více »

Diskuse k článku (0)


Fitness styl dokáže oddálit stárnutí

Hledání způsobů jak oddálit či zastavit stárnutí se snažilo, a stále snaží, nalézt velké množství lidí, jelikož by to pro ně znamenalo nebývalé množství finančních zisků. Je otázkou, zdali elixír mládí někdy někdo dokáže nalézt, nicméně existují způsoby, které dokáží proces stárnutí alespoň oddálit... více »

Diskuse k článku (0)


Obezita - hrozba ohrožující lidstvo

Obyvatelstvo vyspělé části světa trpí nadváhou, která souvisí se současným životním stylem. Sedavé zaměstnání, málo pohybu ve volném času, špatná strava, porušování životosprávy a všudypřítomný stres se přičiňují o zhoršování zdraví. Hrozby, které tyto návyky provázejí, jsou především tzv. civilizační choroby. Patří mezi ně zejména kardiovaskulární onemocnění, rakovina, cukrovka, mozková mrtvice. V neposlední řadě se nadváha podepisuje na přílišném namáhání pohybové soustavy a kloubů a jejich následné rychlejší opotřebení... více »

Diskuse k článku (0)


Strečink jako součást tréninku

Být ohebným a k tomu ještě přiměřeně svalnatým. Lze toho docílit dodržováním postupů při tréninku. Prvním předpokladem je nezapomínat na rozcvičení. Druhým je pravidelný, dlouhodobý a systematický trénink a třetí, neméně důležitým, je uvolnění po tréninku. Uvolněním je nejen zvolňující fáze při závěru tréninku, ale i strečink a protahování svalů na závěr.... více »

Diskuse k článku (0)


Nebezpečná klíšťová encefalitida

Protože se sportovci často pohybují v přírodě, jsou vystaveni i nepříjemným vnějším vlivům, které ne vždy mohou ovlivnit. Mezi tyto vlivy patří přisátí klíštěte, které může lidské tělo infikovat nejrůznějšími onemocněními. Mezi velmi nebezpečné patří klíšťová encefalitida... více »

Diskuse k článku (0)


Nadýmání - příčiny a možnosti řešení

Nadýmání je velmi nepříjemná záležitost, která může signalizovat nějaké onemocnění. V mnoha případech je však způsobena potravinami či lépe řečeno jejich špatným výběrem. Opět platí, že každý bude reagovat odlišně a tak se musí i experimentovat. Jednoduše zkoušejte podezřelé potraviny nahradit jinými a uvidíte reakce organismu... více »

Diskuse k článku (8)


BMI a určování stavu nadváhy

Nadváha se rozšiřuje se vzrůstající životní úrovní. Nezdravé potraviny, málo pohybu, sedavé zaměstnání a špatné stravovací návyky jsou hlavními příčinami nepozorovaného nárůstu podkožního tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Jak na chřipku a nachlazení

V zimních měsících přichází nejen možnost vyžití při populárních zimních sportech, ale i nepříjemné období chřipky a nachlazení. Zdravým životním stylem můžeme riziko onemocnění snížit, či alespoň zmírnit příznaky nemoci. Existuje několik stovek virových infekcí. Vícekrát se nenakazíme jedním a tím samým virem z nachlazení. Někteří lidé se nenakazí nikdy v životě... více »

Diskuse k článku (7)


Proti stresu a depresi pomůže cvičení

Dnešní uspěchaná doba je jako dělaná na zvyšující se napětí, stres a deprese. Při dlouhotrvajícím nadměrném stresu se začne zvyšovat hladina kortizolu, což je stresový hormon. Tělo se tímto hormonem brání. Zvyšuje si tak automaticky podíl tělesného tuku pro obranu organismu a navíc je známo, že přispívá k rozkladu svalové bílkoviny, které poté použije jako zdroj energie. Kortizol má také negativní účinky na endokrinní, oběhovou a nervovou soustavu. Nejvíce ohrožené je tímto stavem naše srdce... více »

Diskuse k článku (0)


Jak to bude s naším zdravím?

Je čas změn a finančních úspor, které se dotknou také našeho zdravotnictví, ačkoliv se to jen málokomu zamlouvá. Mohlo by se tedy stát, že budeme nuceni si za mnohé lékařské zákroky platit, i když se nám to vůbec nelíbí... více »

Diskuse k článku (0)


Přetrénování

Nechce se vám cvičit, i když jste v plném tréninku? Z největší pravděpodobností to bude způsobeno příliš častým a intenzivním cvičením čili přetrénováním. Tělo se již nedokáže přizpůsobovat nahromaděnému stresu a paradoxně vaše výkonnost i přes intenzivní cvičení klesá... více »

Diskuse k článku (0)


Spánek - základní regenerace

Spánek je důležitá a naprosto nepostradatelná součást našich životů. Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví, výkonnost jak duševní tak i fyzickou. Jak dlouho spíte v dnešní uspěchané době? Každý by měl spát alespoň 8 hodin denně. V případě nedodržení této doby se začnou objevovat nežádoucí příznaky, jako je podrážděnost nebo narušení biorytmů. Ve spánku se tvoří pro regeneraci důležitý růstový hormon.

Diskuse k článku (1)


1234 5

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt