Fitvit.cz » Strava

Jak omezit chuť na jídlo

Častým problémem při pokusech o změnu životního stylu nebo když chceme snížit hmotnost a podíl tuku v těle a zároveň zlepšit vzhled zpevněním postavy, je pocit hladu a chutě na nevhodné potraviny, které brzdí náš pokrok. Někdy lidé pociťují i tzv. vlčí hlad, který často vede k přejídání. V mnoha případech pak lidé podlehnou, začnou více jíst a zastavují své snažení. Točí se v kruhu mezi hladověním a posléze nadbytečným příjmem potravy a energie. Cíl v podobě trvalé změny hmotnosti nepřichází a lidé si myslí, že sportování a zdravá strava jsou neúčinné... více »

Diskuse k článku (0)


Které tuky a sacharidy mohou za nadváhu

Obézních lidí neustále přibývá. A roste také počet komplikací způsobených nadváhou. Lidé pak chtějí rychlou nápravu a zkouší všechno možné, jen aby dosáhli nějakých výsledku, naneštěstí i za jakoukoliv cenu. V mnoha případech jde o chaotické hubnutí dle nesmyslných diet, ve kterých chybí základní živiny, které tělo potřebuje pro svůj chod. Výsledkem je úbytek toho nejcennějšího, co na těle máme. Jde totiž o svalovou hmotu. Jen díky svalové hmotě jsme schopni vytvarovat postavu, intenzivně trénovat, udržet rychlost metabolismu a třeba i účinně hubnout. Jestliže o svaly přijdeme, nelze dosáhnout uspokojivých výsledků při formování postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Včelí med - živiny a vliv na sport a zdraví

Med je považovaný za příznivé sladidlo, které tělo dokáže lépe využít než dnes nadužívaný bílý cukr. Tvrdí se o něm, že dokáže svými podpůrnými účinky ovlivnit mnoho potíží organismu. Měl by působit například na optimální krevní tlak, lepší trávení, svým složením dokáže lépe udržet stabilní hladinu krevního cukru než bílý cukr. Může také zrychlit hojení ran a působí antibakteriálně. Působit zde může třeba přítomný peroxid vodíku. Hodně se používá v období chřipek na posílení obranyschopnosti organismu, ale i při již probíhajícím nachlazení. Oproti jiným průmyslově zpracovaným sladidlům obsahuje velké množství živin, které tělo využije pro svůj chod. Podmínkou je ovšem kvalitní produkt, který nemá žádné nežádoucí přísady... více »

Diskuse k článku (0)


Skořice pomůže s hubnutím i s růstem svalů

Skořice je kůra získaná ze skořicovníku a všichni ji znají z kuchyně, kde se přidává do různých pokrmů na ochucení. Vyrábí se z ní však také extrakty, které výrobci přidávají do doplňků stravy na nejrůznější zaměření. Skořici využívali lidé již v dávných dobách a údajně má mnoho účinků na naše tělo... více »

Diskuse k článku (1)


Lékořice může působit na naší imunitu

Lékořici znají mnozí díky konzumování bonbonů, které jsou vyráběny z kořene této byliny. Stejně známý je i tzv. pendrek, sladká černá hmota pocházející právě z lékořice lysé. Bylina nemá žádný přímý vliv na výkonnost ve sportu, ale má některé účinky, které mohou zlepšit naší imunitu, regeneraci či podpůrné účinky na některé zdravotní komplikace. Zároveň však může působit negativně některými vedlejšími účinky... více »

Diskuse k článku (0)


Krůta – vhodný zdroj proteinů pro fitness

Maso patří mezi nejdůležitější zdroje proteinů. U sportu, fitness i kulturistiky je pak většinou požadavek, že by příjem proteinů měl být doprovázen přiměřeným množstvím tuku a minimalizovat ten živočišný. Velkou roli tento poměr hraje u hubnutí, kdy se musíme dostat do velmi mírného energetického deficitu a přitom musíme množstvím kvalitních proteinů chránit těžce vybudovanou svalovou hmotu a většinou snížit obsah lipidů ve stravě. Z tohoto pohledu jsou dobrým zdrojem kuřecí prsa, ale velmi podobný poměr živin má také krůtí maso. Toho lze využít pro pestrost příjmu proteinů, i když jsme nuceni omezovat zdroje kvůli omezení energie... více »

Diskuse k článku (0)


Kolik, kdy a jaké tuky

Tuky jsou hodně diskutovanou složkou potravy a zejména při hubnutí je někdy mylně doporučováno tuk zcela vyřadit. Není to pravda, protože určité procento lipidů ve stravě potřebujeme. Nesmí jich však být ani mnoho, ani málo. Poměrně zásadní je i čas, kvalita a v jakém množství mastné kyseliny konzumujeme. Bez určitého dílu mastných kyselin v potravě nelze pomýšlet na nárůst svalové hmoty a zlepšení sportovní výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Papája pomáhá trávit proteiny

Chceme-li doplnit jídelníček o potraviny, které by mohly mít vliv na růst svalů, k favoritům bude patřit exotický plod papája. Není to ale tak, že by nám po papáje přímo narostly svaly, ale když jde o svaly, potřebujeme přijímat především více bílkovin, jenž jsou z tohoto pohledu nepostradatelné. Papája však obsahuje látku, která nám může pomoci přijmout více živin, pokud usilujeme o nárůst svalové hmoty. Nachází se zde totiž enzym papain, který se z těchto plodů získává. Nevýhodou je, že ve zralých plodech již tolik papainu není. Získává se totiž v době, kdy ještě není papája zralá, kdy je koncentrace enzymu nejvyšší... více »

Diskuse k článku (0)


Zázvor podpoří metabolismus

Každý správný vyznavač stylu fitness, ale i každý člověk usilující o vylepšení postavy a dokonce i každý sportovec, který potřebuje co nejvíce zlepšit regeneraci a hledá způsoby, jak vylepšit fungování organismu, by neměl podceňovat význam potravin, a dokonce i některých druhů koření, které mohou pomoci například s hubnutím, regenerací nebo metabolismem. Dle vědců by právě zázvor mohl být jednou takovou složkou... více »

Diskuse k článku (0)


Pistácie jsou kalorické, ale i velmi výživné

Patří mezi oblíbené druhy ořechů díky své chuti. I pistácie, podobně jako jiné ořechy, jsou plné užitečných látek, které mohou mít důležitou roli při budování a formování postavy a dokonce také i při hubnutí. Svým složením se ořechy blíží k dokonalé potravině, protože obsahují bílkoviny, tuky i sacharidy. Má to však dva problémy... více »

Diskuse k článku (0)


Může se ve stravě hodit i bílé pečivo?

Máme k dispozici bílé pečivo a celozrnné pečivo. Jeho výhodou je, že ho nemusíme připravovat, jako např. rýži, brambory či těstoviny. Kdo by si také chtěl před odchodem do práce ještě vařit. Časově vytíženým lidem se hodí každý ušetřený čas a tak obvykle volí hotové potraviny, jako třeba chléb či jiné pečivo. Bílé i celozrnné pak také rozdílně působí v organismu a toho lze využít při různých situacích během dne. Jakému a kdy dát přednost? více »

Diskuse k článku (0)


Olivový olej jako vhodný zdroj tuků

Tuky jsou velmi komplikovanou a v mnoha případech i nepochopenou složku potravy. Je doporučováno konzumovat co nejméně tuků. Také se ale tvrdí, že jsou v určitém množství potřeba pro funkce organismu. Vhodným zdrojem může být olivový olej, který obsahuje vitamíny a antioxidanty... více »

Diskuse k článku (0)


Arašídy - plné látek pro zdraví i pro sport

Ořechy jsou oblíbenou potravinou i pro mnohé sportovce. Dietologové je doporučují konzumovat, ale pouze v přiměřeném množství. V nabídce obchodů máme také arašídy. Jenže arašídy, někdy nazývané také buráky, nepatří mezi ořechy, ale mezi luštěniny. To ale nesnižuje hodnotu obsahu některých užitečných látek, které v arašídech nalezneme. Klidně jim můžeme říkat ořechy, ale to podstatné, co vyznavače životního stylu bude zajímat, je jejich složení... více »

Diskuse k článku (3)


Kdy lze porušit dietu

Kdo by nechtěl každý den jíst vše podle svých představ a zároveň si držet váhu v normě. Sladké, slané a rychlé občerstvení máme k dispozici v každé prodejně a není problém s jejich nákupem. Naneštěstí se takový postup neslučuje s trvalou změnou postavy ve prospěch svalové hmoty a na úkor tuku. Přeci jen zde však určité řešení je. Ačkoliv se ve fitness stylu snažíme nevhodným potravinám vyhnout, v některé dny lze v omezeném množství konzumovat i stravu, na kterou mám chuť... více »

Diskuse k článku (0)


Čím nahradit nezdravé potraviny

Na úspěšnost při redukci hmotnosti nebo při potřebě nabrat svalovou hmotu má velký vliv strava. Je potřeba vědět kdy jíst, kolik přijmout živin a v jakém poměru. V mnoha případech však řešíme problém, jaké druhy potravin jíst. A jelikož máme ve zvyku konzumovat velmi tučná jídla, máme problém s nadváhou. Úkolem je tedy snížit podíl tuků, zabezpečit příjem bílkovin a regulovat množství sacharidů dle vynaložené námahy. Výběr potravin je proto velmi důležitý... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 456

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt