Fitvit.cz » Strava

Který mléčný výrobek je nejlepší

Mléčná bílkovina patří k těm nejhodnotnějším s nejvyšší biologickou hodnotou. Obsahuje všechny potřebné aminokyseliny pro budování svalové hmoty a a má vysoký podíl proteinů. Mléčné výrobky můžeme ihned konzumovat a odpadá tak čas strávený přípravou, jako u vajec nebo masa, případně u rostlinných zdrojů, jako fazole nebo sója. Jejich kvalitu podtrhuje i to, že se z mléka vyrábí nejlepší protein na budování svalů s rychlou vstřebatelností, kterým je syrovátka. V mléku a v produktech z něj je syrovátky méně a více se v nich vyskytuje kasein. Dalo by se tedy říci, že nejlepším mléčným výrobkem by mohl být syrovátkový protein. Pokud však tento produkt vynecháme, stále nám zde zůstává široké spektrum produktů, které lze využít v našem jídelníčku... více »

Diskuse k článku (0)


Fazole – kalorie, obsah živin a význam

Luštěniny se z naší stravy v poslední době téměř ztratily. V minulých dobách byly používány jako zdroje bílkovin u lidí, kteří si nemohli dovolit maso. Nyní si však maso mohou dovolit téměř všichni a proto luštěniny téměř nikdo nekonzumuje. Alespoň občas bychom je však do své stravy zařadit měli, protože obsahují i látky, které jsou poměrně zajímavé a užitečné. Mezi nejzajímavější luštěniny patří fazole, a to zejména tmavé, díky přítomnosti antioxidantů. Na druhou stranu je potřeba říci, že luštěniny mohou nadýmat a u někoho způsobovat trávicí potíže. Navíc bílkoviny z většiny luštěnin nejsou tak kvalitní jako z masa (chybí více methioninu), ale vzhledem k tomu, že bílkoviny kombinujeme a málokdo spoléhá pouze na neplnohodnotné zdroje, pak tato nevýhoda není pro kvalitu stravy důležitá... více »

Diskuse k článku (0)


Kakao - živiny, kalorie a účinky

S kakaem se mnozí již setkali ve své stravě v podobě čokolády, která by ho měla (někdy to ale nemusí být pravda) obsahovat. Kakao se řadí k tzv. superpotravinám. Potíž je v tom, že v běžných produktech ho není dostatečné množství nebo je nevhodně zpracováno a pak v něm chybí to nejpodstatnější, což jsou mikroživiny a z nich zejména flavonoidy. Pokud však najdeme a koupíme opravdu kvalitní produkt s obsahem kakaa, pak lze očekávat i pozitivní vliv na organismus... více »

Diskuse k článku (0)


Co jíst večer - i večeře je důležitá

Každé jídlo během dne doplňuje energii, ale zároveň plní určitou funkci a není úplně jedno, co v konkrétní části dne konzumujeme. Vše závisí i na cíli, který chceme dosáhnout. Jiné bude složení jídla pokud usilujeme o nabírání svalové hmoty a odlišné bude i v případě, jestliže se snažíme hubnout. V obou případech ale musíme udělat vše pro ochranu svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Semínka chia

Růst svalů, redukce tuků, doplnění správných živin, které umožní optimální regeneraci. Co více by si člověk, usilující o fitness styl a budování sportovní postavy, mohl přát. Semínka chia nás mohou díky svému složení k tomuto ideálu přiblížit. Obsahují vysoké množství omega 3 mastných kyselin, bílkovin, vlákniny, minerálů a antioxidantů... více »

Diskuse k článku (0)


Já cvičím a partner ne - co jíst

Jestliže chce někdo žít stylem fitness, ale partner či rodina ne, pak má dotyčný problém a zároveň mu tito lidé velmi ztíží možnosti v oblasti stravy. Také u sportování může být neaktivní okolí demotivující, ale sportovat lze většinou bez ohledu na podmínky doma. Běhat, chodit, plavat či jezdit na kole lze s minimálními náklady a posilovat s váhou vlastního těla jde také. Co se týká návyku a dodržování tréninku, je to věc především osobní disciplíny. Buď chci a nebo ne. Problém stravy však lze při troše snahy vyřešit také... více »

Diskuse k článku (0)


Jak podpořit chuť k jídlu

Tělo potřebuje pro svůj chod optimální množství živin a proto musíme konzumovat dostatek kvalitních potravin. Většinou se ale snažíme o opak, zejména když potřebujeme hubnout, abychom nepociťovali hlad a mohli omezit příjem energie. Pokud ji však omezíme příliš mnoho, mohlo by to znamenat spalování svalové hmoty, čemuž by měl každý, kdo to myslí s formováním postavy vážně, zabránit. Další lidé zase usilují o nabrání nové svalové hmoty, ale nemají chuť do jídla. Přitom pro budování čisté svalové hmoty je potřeba mírně vyšší energetický příjem než výdej a nízký apetit může v tomto ohledu znamenat problém... více »

Diskuse k článku (0)


Jak omezit chuť na jídlo

Častým problémem při pokusech o změnu životního stylu nebo když chceme snížit hmotnost a podíl tuku v těle a zároveň zlepšit vzhled zpevněním postavy, je pocit hladu a chutě na nevhodné potraviny, které brzdí náš pokrok. Někdy lidé pociťují i tzv. vlčí hlad, který často vede k přejídání. V mnoha případech pak lidé podlehnou, začnou více jíst a zastavují své snažení. Točí se v kruhu mezi hladověním a posléze nadbytečným příjmem potravy a energie. Cíl v podobě trvalé změny hmotnosti nepřichází a lidé si myslí, že sportování a zdravá strava jsou neúčinné... více »

Diskuse k článku (0)


Které tuky a sacharidy mohou za nadváhu

Obézních lidí neustále přibývá. A roste také počet komplikací způsobených nadváhou. Lidé pak chtějí rychlou nápravu a zkouší všechno možné, jen aby dosáhli nějakých výsledku, naneštěstí i za jakoukoliv cenu. V mnoha případech jde o chaotické hubnutí dle nesmyslných diet, ve kterých chybí základní živiny, které tělo potřebuje pro svůj chod. Výsledkem je úbytek toho nejcennějšího, co na těle máme. Jde totiž o svalovou hmotu. Jen díky svalové hmotě jsme schopni vytvarovat postavu, intenzivně trénovat, udržet rychlost metabolismu a třeba i účinně hubnout. Jestliže o svaly přijdeme, nelze dosáhnout uspokojivých výsledků při formování postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Včelí med - živiny a vliv na sport a zdraví

Med je považovaný za příznivé sladidlo, které tělo dokáže lépe využít než dnes nadužívaný bílý cukr. Tvrdí se o něm, že dokáže svými podpůrnými účinky ovlivnit mnoho potíží organismu. Měl by působit například na optimální krevní tlak, lepší trávení, svým složením dokáže lépe udržet stabilní hladinu krevního cukru než bílý cukr. Může také zrychlit hojení ran a působí antibakteriálně. Působit zde může třeba přítomný peroxid vodíku. Hodně se používá v období chřipek na posílení obranyschopnosti organismu, ale i při již probíhajícím nachlazení. Oproti jiným průmyslově zpracovaným sladidlům obsahuje velké množství živin, které tělo využije pro svůj chod. Podmínkou je ovšem kvalitní produkt, který nemá žádné nežádoucí přísady... více »

Diskuse k článku (0)


Skořice pomůže s hubnutím i s růstem svalů

Skořice je kůra získaná ze skořicovníku a všichni ji znají z kuchyně, kde se přidává do různých pokrmů na ochucení. Vyrábí se z ní však také extrakty, které výrobci přidávají do doplňků stravy na nejrůznější zaměření. Skořici využívali lidé již v dávných dobách a údajně má mnoho účinků na naše tělo... více »

Diskuse k článku (1)


Lékořice může působit na naší imunitu

Lékořici znají mnozí díky konzumování bonbonů, které jsou vyráběny z kořene této byliny. Stejně známý je i tzv. pendrek, sladká černá hmota pocházející právě z lékořice lysé. Bylina nemá žádný přímý vliv na výkonnost ve sportu, ale má některé účinky, které mohou zlepšit naší imunitu, regeneraci či podpůrné účinky na některé zdravotní komplikace. Zároveň však může působit negativně některými vedlejšími účinky... více »

Diskuse k článku (0)


Krůta – vhodný zdroj proteinů pro fitness

Maso patří mezi nejdůležitější zdroje proteinů. U sportu, fitness i kulturistiky je pak většinou požadavek, že by příjem proteinů měl být doprovázen přiměřeným množstvím tuku a minimalizovat ten živočišný. Velkou roli tento poměr hraje u hubnutí, kdy se musíme dostat do velmi mírného energetického deficitu a přitom musíme množstvím kvalitních proteinů chránit těžce vybudovanou svalovou hmotu a většinou snížit obsah lipidů ve stravě. Z tohoto pohledu jsou dobrým zdrojem kuřecí prsa, ale velmi podobný poměr živin má také krůtí maso. Toho lze využít pro pestrost příjmu proteinů, i když jsme nuceni omezovat zdroje kvůli omezení energie... více »

Diskuse k článku (0)


Kolik, kdy a jaké tuky

Tuky jsou hodně diskutovanou složkou potravy a zejména při hubnutí je někdy mylně doporučováno tuk zcela vyřadit. Není to pravda, protože určité procento lipidů ve stravě potřebujeme. Nesmí jich však být ani mnoho, ani málo. Poměrně zásadní je i čas, kvalita a v jakém množství mastné kyseliny konzumujeme. Bez určitého dílu mastných kyselin v potravě nelze pomýšlet na nárůst svalové hmoty a zlepšení sportovní výkonnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Papája pomáhá trávit proteiny

Chceme-li doplnit jídelníček o potraviny, které by mohly mít vliv na růst svalů, k favoritům bude patřit exotický plod papája. Není to ale tak, že by nám po papáje přímo narostly svaly, ale když jde o svaly, potřebujeme přijímat především více bílkovin, jenž jsou z tohoto pohledu nepostradatelné. Papája však obsahuje látku, která nám může pomoci přijmout více živin, pokud usilujeme o nárůst svalové hmoty. Nachází se zde totiž enzym papain, který se z těchto plodů získává. Nevýhodou je, že ve zralých plodech již tolik papainu není. Získává se totiž v době, kdy ještě není papája zralá, kdy je koncentrace enzymu nejvyšší... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 4567

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt