Fitvit.cz » Strava

Jak dodržovat pitný režim

Pro dosažení co nejlepší formy, při hubnutí nebo budování nových svalů a při dalších sportovních aktivitách potřebujeme pít dostatek vody. Často na ní ale zapomínáme. Přitom nedostatek vody může způsobit řadu komplikací. Může to být ale i opačně, kdy pijeme vody příliš. Pokud chceme, aby naše tělo správně fungovalo, pak se bez optimálního příjmu tekutin neobejdeme... více »

Diskuse k článku (0)


Cyklování sacharidů - efektivnější hubnutí

Velmi účinným nástrojem pro zlepšení spalování tuků jsou tzv. sacharidové vlny. Jde o manipulaci se sacharidy ve stravě, díky které se nezpomaluje metabolismus. Podpoří se využití tuku jako zdroje energie a tím lze bez zbytečného dlouhodobého omezování sacharidů ve stravě docílit lepších výsledků. Navíc tím šetříme svalovou hmotu, která má význam pro zachování rychlosti metabolismu a spalování většího množství energie i v době, kdy zrovna nevykonáváme žádnou činnost. Pro ochranu svalové hmoty musíme přijmout dostatečné množství kvalitních proteinů, většinou mezi 1,5 – 2 g na kg tělesné hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Co dělat, když se hubnutí zastaví

První fáze hubnutí většinou probíhá dobře a vše vypadá na lehký úkol. Po vyprchání nadšení a příchodem každodenních starostí se však objeví první problémy. Je přirozené, že úbytek hmotnosti a hlavně tuku se zpomalí. Jde o reakci těla, které se chrání proti nižšímu příjmu energie zpomalením metabolismu. Zastavení hubnutí může mít i jiné příčiny. Patří mezi ně například nedodržení stravovacích zásad, málo pohybu nebo regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Je nutné počítat a zapisovat kalorie?

Pro začínající sportovce ve fitness se doporučuje zapisovat si jak snědené jídlo během dne, tak i trénink. Mnozí se ptají, jestli je opravdu nutné vést si stravovací a tréninkový deník a počítat kalorie. Proto jsem si otestoval, jak by to dopadlo, když si nepíšu, co všechno jím a zároveň potřebuji doplnit dostatečné množství živin... více »

Diskuse k článku (2)


Nejkvalitnější proteiny z potravin

Proteiny jsou pro budování svalové hmoty nezastupitelné. Jestliže chce kdokoliv naplnit svůj potenciál při rozvoji postavy, pak musí udělat vše pro to, aby dodal do těla všechny potřebné živiny. Výběr kvalitních zdrojů zabezpečí dobrý start při budování nových svalů i při potřebě zhubnout, kdy proteiny pomohou s ochranou stávající svalové hmoty. Důležité je zvolit nejen zdroj, ale často i také část, což je důležité např. při výběru masa... více »

Diskuse k článku (0)


Potraviny, které mohou pomoci při fitness

Složení jídelníčku je důležité, protože podle obsahu živin můžeme očekávat podporu růstu svalů, schopnost těla spalovat tuky, preventivně působit proti zánětům nebo nemocem. Zároveň je na jídelníčku závislá i schopnost těla regenerovat a poté podávat co nejlepší výkony v tréninku. Některé potraviny nám však mohou dodat látky, které bychom jinak mohli postrádat a tak by naše výkonnost nemusela být optimální... více »

Diskuse k článku (0)


Který mléčný výrobek je nejlepší

Mléčná bílkovina patří k těm nejhodnotnějším s nejvyšší biologickou hodnotou. Obsahuje všechny potřebné aminokyseliny pro budování svalové hmoty a a má vysoký podíl proteinů. Mléčné výrobky můžeme ihned konzumovat a odpadá tak čas strávený přípravou, jako u vajec nebo masa, případně u rostlinných zdrojů, jako fazole nebo sója. Jejich kvalitu podtrhuje i to, že se z mléka vyrábí nejlepší protein na budování svalů s rychlou vstřebatelností, kterým je syrovátka. V mléku a v produktech z něj je syrovátky méně a více se v nich vyskytuje kasein. Dalo by se tedy říci, že nejlepším mléčným výrobkem by mohl být syrovátkový protein. Pokud však tento produkt vynecháme, stále nám zde zůstává široké spektrum produktů, které lze využít v našem jídelníčku... více »

Diskuse k článku (0)


Fazole – kalorie, obsah živin a význam

Luštěniny se z naší stravy v poslední době téměř ztratily. V minulých dobách byly používány jako zdroje bílkovin u lidí, kteří si nemohli dovolit maso. Nyní si však maso mohou dovolit téměř všichni a proto luštěniny téměř nikdo nekonzumuje. Alespoň občas bychom je však do své stravy zařadit měli, protože obsahují i látky, které jsou poměrně zajímavé a užitečné. Mezi nejzajímavější luštěniny patří fazole, a to zejména tmavé, díky přítomnosti antioxidantů. Na druhou stranu je potřeba říci, že luštěniny mohou nadýmat a u někoho způsobovat trávicí potíže. Navíc bílkoviny z většiny luštěnin nejsou tak kvalitní jako z masa (chybí více methioninu), ale vzhledem k tomu, že bílkoviny kombinujeme a málokdo spoléhá pouze na neplnohodnotné zdroje, pak tato nevýhoda není pro kvalitu stravy důležitá... více »

Diskuse k článku (0)


Kakao - živiny, kalorie a účinky

S kakaem se mnozí již setkali ve své stravě v podobě čokolády, která by ho měla (někdy to ale nemusí být pravda) obsahovat. Kakao se řadí k tzv. superpotravinám. Potíž je v tom, že v běžných produktech ho není dostatečné množství nebo je nevhodně zpracováno a pak v něm chybí to nejpodstatnější, což jsou mikroživiny a z nich zejména flavonoidy. Pokud však najdeme a koupíme opravdu kvalitní produkt s obsahem kakaa, pak lze očekávat i pozitivní vliv na organismus... více »

Diskuse k článku (0)


Co jíst večer - i večeře je důležitá

Každé jídlo během dne doplňuje energii, ale zároveň plní určitou funkci a není úplně jedno, co v konkrétní části dne konzumujeme. Vše závisí i na cíli, který chceme dosáhnout. Jiné bude složení jídla pokud usilujeme o nabírání svalové hmoty a odlišné bude i v případě, jestliže se snažíme hubnout. V obou případech ale musíme udělat vše pro ochranu svalové hmoty... více »

Diskuse k článku (0)


Semínka chia

Růst svalů, redukce tuků, doplnění správných živin, které umožní optimální regeneraci. Co více by si člověk, usilující o fitness styl a budování sportovní postavy, mohl přát. Semínka chia nás mohou díky svému složení k tomuto ideálu přiblížit. Obsahují vysoké množství omega 3 mastných kyselin, bílkovin, vlákniny, minerálů a antioxidantů... více »

Diskuse k článku (0)


Já cvičím a partner ne - co jíst

Jestliže chce někdo žít stylem fitness, ale partner či rodina ne, pak má dotyčný problém a zároveň mu tito lidé velmi ztíží možnosti v oblasti stravy. Také u sportování může být neaktivní okolí demotivující, ale sportovat lze většinou bez ohledu na podmínky doma. Běhat, chodit, plavat či jezdit na kole lze s minimálními náklady a posilovat s váhou vlastního těla jde také. Co se týká návyku a dodržování tréninku, je to věc především osobní disciplíny. Buď chci a nebo ne. Problém stravy však lze při troše snahy vyřešit také... více »

Diskuse k článku (0)


Jak podpořit chuť k jídlu

Tělo potřebuje pro svůj chod optimální množství živin a proto musíme konzumovat dostatek kvalitních potravin. Většinou se ale snažíme o opak, zejména když potřebujeme hubnout, abychom nepociťovali hlad a mohli omezit příjem energie. Pokud ji však omezíme příliš mnoho, mohlo by to znamenat spalování svalové hmoty, čemuž by měl každý, kdo to myslí s formováním postavy vážně, zabránit. Další lidé zase usilují o nabrání nové svalové hmoty, ale nemají chuť do jídla. Přitom pro budování čisté svalové hmoty je potřeba mírně vyšší energetický příjem než výdej a nízký apetit může v tomto ohledu znamenat problém... více »

Diskuse k článku (0)


Jak omezit chuť na jídlo

Častým problémem při pokusech o změnu životního stylu nebo když chceme snížit hmotnost a podíl tuku v těle a zároveň zlepšit vzhled zpevněním postavy, je pocit hladu a chutě na nevhodné potraviny, které brzdí náš pokrok. Někdy lidé pociťují i tzv. vlčí hlad, který často vede k přejídání. V mnoha případech pak lidé podlehnou, začnou více jíst a zastavují své snažení. Točí se v kruhu mezi hladověním a posléze nadbytečným příjmem potravy a energie. Cíl v podobě trvalé změny hmotnosti nepřichází a lidé si myslí, že sportování a zdravá strava jsou neúčinné... více »

Diskuse k článku (0)


Které tuky a sacharidy mohou za nadváhu

Obézních lidí neustále přibývá. A roste také počet komplikací způsobených nadváhou. Lidé pak chtějí rychlou nápravu a zkouší všechno možné, jen aby dosáhli nějakých výsledku, naneštěstí i za jakoukoliv cenu. V mnoha případech jde o chaotické hubnutí dle nesmyslných diet, ve kterých chybí základní živiny, které tělo potřebuje pro svůj chod. Výsledkem je úbytek toho nejcennějšího, co na těle máme. Jde totiž o svalovou hmotu. Jen díky svalové hmotě jsme schopni vytvarovat postavu, intenzivně trénovat, udržet rychlost metabolismu a třeba i účinně hubnout. Jestliže o svaly přijdeme, nelze dosáhnout uspokojivých výsledků při formování postavy... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 4567

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt