Fitvit.cz » Strava

Treska - nízkotučná ryba

Pokud se rozhodneme konzumovat rybu, lze si vybrat z tučnějších druhů jako losos či tuňák nebo když se snažíme tuku vyhnout, zvolíme například tresku. Obsah omega 3 tuků má minimální. Nalezneme zde ale živiny a látky, které se budou pro naše tělo hodit. Treska se hodí k vyrýsování a redukci hmotnosti. Použít jí můžeme jako zdroj bílkovin bez dalších kalorií. Lze tak zvýšit obsah bílkovin ve stravě bez navyšování tuků a sacharidů, takže s pomocí tresky lze dobře korigovat množství živin v jídelníčku a přitom chránit svalovou hmotu... více »

Diskuse k článku (0)


Tuňák pro příjem proteinů a selenu

Jako vyznavači životního stylu fitness se budeme zajímat hlavně o ty potraviny, které nám přidají do jídelničku nějakou hodnotu, zejména důležité proteiny, minerály a vitamíny. A protože se doporučuje občas zařadit do jídelníčku nějakou rybu, bude pro nás tuňák zajímavou potravinou. Vyniká obsahem proteinů a některých důležitých minerálů... více »

Diskuse k článku (0)


Lískové ořechy - bohaté spektrum živin

Ořechy jsou odborníky na výživu ceněny pro svůj přínos na zdraví organismu. Patří mezi ně i lískové. Jsou hodně využívány k vytváření sladkostí pro svou neopakovatelnou příchuť. Jenže sladké není právě ten typ potravy, který by měli vyhledávat vyznavači životního stylu fitness. Naštěstí i lískové ořechy lze jíst jako neupravená jádra, které jsou v tomto stavu ke konzumaci nejvhodnější. Raději se vyhneme praženým, ochuceným či jinak upraveným ořechům. Pozor je nutné dávat na plíseň, která pozitivní vliv ořechů zničí... více »

Diskuse k článku (0)


Kuřecí maso plné proteinů

Vždy hledáme ty nejvhodnější potraviny, které nám přinesou vše potřebné pro chod organismu. Při sportu vždy usilujeme o co nejlepší výkony, které mají i hodně společné s kvalitní stravou. Pro nárůst svalové hmoty, která je potřebná v jakémkoliv sportovním odvětví, musíme mít dostatečný příjem bílkovin s vysokou biologickou hodnotou. Mezi kvalitní zdroje, obsahující ty pravé proteiny pro naše tělo, patří i kuřecí maso. Jeho charakteristika by se dala shrnout sdělením vysoký podíl bílkovin a velmi nízké procento tuku. Má tedy velkou výhodu oproti některým druhům červených mas, které se vyznačují vyšší tučností... více »

Diskuse k článku (0)


Vlašské ořechy

Jaké si vybrat ořechy? Nejčastěji dáváme přednost typu, který nám vyhovuje chuťově. Pokud hledáme ty s co nejvyšším obsahem omega 3 nenasycených mastných kyselin, pak jsou vlašské tou správnou volbou. Ořechy se naneštěstí konzumují v nevhodné podobě, např. pražené či solené. Někdy dokonce i napadené plísní, jsou li nekvalitní, příliš staré a špatně skladované. V neochucené podobě a čerstvé jsou ovšem nejhodnotnější jak ze zdravotního hlediska, tak i z hlediska sportu s požadavkem doplnit do těla ty správné látky... více »

Diskuse k článku (0)


Mandle pro svaly i hubnutí

Jsou potraviny, které nám velmi chutnají, ale nepřináší pro organismus žádné výhody. Je i skupina potravin, které jsou sice zdravé, ale z nějakých důvodů nemusí všem chutnat. A nakonec máme skupinu potravin, které jsou oblíbené a navíc jsou plné živin a důležitých látek. K posledně jmenované skupině patří i mandle... více »

Diskuse k článku (0)


Losos vyniká obsahem užitečných živin

Strava má na složení těla vliv minimálně z padesáti procent. Je však potřeba hledat potraviny s velkým podílem výživných látek. Za jednu takovou potravinu lze označit lososa. Patří mezi mořské ryby s vysokým podílem zdravých tuků. Kromě toho patří i k proteinovým zdrojům. Tyto živiny dělají z lososa pomocníka při budování nové svalové hmoty, ale i při požadavku na redukci hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Antioxidanty

Důležitou, ale často opomíjenou složkou naší stravy jsou antioxidanty. Nemají žádnou chuť, jejich podíl v potravinách je počítán na miligramy a proto si ani neuvědomíme, že nám v organismu něco chybí. Ovšem jen do doby, kdy nám tělo řekne, že není něco v pořádku. Pro sportovce to může znamenat pomalejší regeneraci, což poté povede k horším výkonům... více »

Diskuse k článku (0)


Co jíst před tréninkem

Společně s cvičením má na výsledky tréninku vliv regenerace a také to co jíme. Stravu máme rozdělenou do několika jídel v pravidelných intervalech během dne. Důležitá je snídaně, nenechávat velké intervaly mezi jídly a přijímat pak velké dávky najednou, význam má také skladba stravy před spaním. Velmi důležité z hlediska úspěšnosti cvičení má jídlo po tréninku. Co ale před tréninkem. Máme se tím zabývat nebo je jedno co před cvičením jíme? více »

Diskuse k článku (0)


Kukuřice

Kukuřice je velmi rozšířená potravina, která má význam jako součást stravy v celosvětovém měřítku. Využívá se pro krmení hospodářských zvířat a také jako surovina pro výrobu biopaliv, což zvyšuje její cenu. V potravinářství najde uplatnění při výrobě velkého množství potravin a polotovarů. Lze kukuřici využít i v oblasti fitness a zdraví? Jedná se především o zdroj sacharidů, a tak bychom s touto potravinou měli také nakládat, aby přísun živin z ní byl pro chod našeho těla přínosný...více »

Diskuse k článku (0)


Lněné semínko

Stále se hovoří o potřebě konzumace většího podílu zdravých tuků oproti těm nepříznivým. Jedním z vhodných zdrojů je lněné semínko či lněný olej. Kromě prospěšných tuků se v této potravině nachází i důležitá vláknina. Sportovci jej pak mohou využít pro zlepšení regenerace a výkonu, např. společně s proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Není kalorie jako kalorie

Možná jste již slyšeli, že je jedno z jakých zdrojů pochází energie, hlavně nesmí výrazné převyšovat výdej. To ale není tak docela pravda. Nevhodně zvoleným zdrojem energie lze totiž hodně pokazit, ale naopak správným výběrem i získat. Chceme-li cíleně ovlivňovat skladbu svého těla, musíme nejprve vyřadit zcela nevhodné potraviny. Asi nemá cenu je všechny neustále jmenovat, ale pro příklad mezi ty velmi tučné patří většina uzenin, mezi sladké třeba slazené nápoje, mezi tučná a sladká pak nejrůznější sušenky, energetické tyčinky a brambůrky atd. Lepší kontrolu získáme, když pracujeme s etiketami... více »

Diskuse k článku (0)


Těstoviny pro zdravý styl fitness

Ke kvalitnímu tréninku je potřebná energie. Jako energetický zdroj jsou pro lidský organismus nejideálnější sacharidy. Jedním jeho bohatým zdrojem jsou těstoviny. Lze si vybrat z různých druhů, které obsahují i odlišný podíl výživných látek. Nejčastěji se u nás konzumují vaječné a nevaječné těstoviny. O něco méně jsou využívány celozrnné těstoviny, které však jsou nejvhodnější díky vyššímu obsahu minerálů, vitamínů, ale i vlákniny. Komplexní sacharidy jako zásobárnu energie potřebují nejen ti, kteří usilují o nárůst svalové hmoty, ale také ti, kteří se snaží hubnout...více »

Diskuse k článku (0)


Brambory - nejvhodnější jsou vařené

Jsou tak běžné, že je pokládáme jako samozřejmost. Patří mezi základ stravy, ale měli bychom se také zajímat co obsahují, jaké živiny nám přináší, kdy je konzumovat a jsou-li přínosné. Produktů z brambor se vyskytuje celá řada a nutno dodat, že v mnohých případech se jedná o naprosto nevhodné pokrmy pro lidi, kteří usilují o své zdraví a zlepšení kondice či snížení hladiny podkožního tuku. To však neznamená, že brambory samotné nejsou pro tento účel vhodné, akorát si musíme dobře vybrat formu vhodnou pro konkrétní účel... více »

Diskuse k článku (0)


Rýže - sacharidy, které potřebujeme

Sacharidy tvoří významnou součást stravy. Měli bychom zvolit ty, které nám pomohou dostat do těla potřebné živiny a sacharidy v komplexní podobě. Takovým zdrojem může být rýže. K dispozici je hnědá rýže, ve které je více živin a upravená bílá, kde je naopak živin méně. Použít lze dokonce i neloupanou, která je z pohledu příjmu živin nejhodnotnější. Takovou si však většina populace k obědu naneštěstí nikdy nedá... více »

Diskuse k článku (1)


123 4 56

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt