Fitvit.cz » Strava

Zázvor podpoří metabolismus

Každý správný vyznavač stylu fitness, ale i každý člověk usilující o vylepšení postavy a dokonce i každý sportovec, který potřebuje co nejvíce zlepšit regeneraci a hledá způsoby, jak vylepšit fungování organismu, by neměl podceňovat význam potravin, a dokonce i některých druhů koření, které mohou pomoci například s hubnutím, regenerací nebo metabolismem. Dle vědců by právě zázvor mohl být jednou takovou složkou... více »

Diskuse k článku (0)


Pistácie jsou kalorické, ale i velmi výživné

Patří mezi oblíbené druhy ořechů díky své chuti. I pistácie, podobně jako jiné ořechy, jsou plné užitečných látek, které mohou mít důležitou roli při budování a formování postavy a dokonce také i při hubnutí. Svým složením se ořechy blíží k dokonalé potravině, protože obsahují bílkoviny, tuky i sacharidy. Má to však dva problémy... více »

Diskuse k článku (0)


Může se ve stravě hodit i bílé pečivo?

Máme k dispozici bílé pečivo a celozrnné pečivo. Jeho výhodou je, že ho nemusíme připravovat, jako např. rýži, brambory či těstoviny. Kdo by si také chtěl před odchodem do práce ještě vařit. Časově vytíženým lidem se hodí každý ušetřený čas a tak obvykle volí hotové potraviny, jako třeba chléb či jiné pečivo. Bílé i celozrnné pak také rozdílně působí v organismu a toho lze využít při různých situacích během dne. Jakému a kdy dát přednost? více »

Diskuse k článku (0)


Olivový olej jako vhodný zdroj tuků

Tuky jsou velmi komplikovanou a v mnoha případech i nepochopenou složku potravy. Je doporučováno konzumovat co nejméně tuků. Také se ale tvrdí, že jsou v určitém množství potřeba pro funkce organismu. Vhodným zdrojem může být olivový olej, který obsahuje vitamíny a antioxidanty... více »

Diskuse k článku (0)


Arašídy - plné látek pro zdraví i pro sport

Ořechy jsou oblíbenou potravinou i pro mnohé sportovce. Dietologové je doporučují konzumovat, ale pouze v přiměřeném množství. V nabídce obchodů máme také arašídy. Jenže arašídy, někdy nazývané také buráky, nepatří mezi ořechy, ale mezi luštěniny. To ale nesnižuje hodnotu obsahu některých užitečných látek, které v arašídech nalezneme. Klidně jim můžeme říkat ořechy, ale to podstatné, co vyznavače životního stylu bude zajímat, je jejich složení... více »

Diskuse k článku (3)


Kdy lze porušit dietu

Kdo by nechtěl každý den jíst vše podle svých představ a zároveň si držet váhu v normě. Sladké, slané a rychlé občerstvení máme k dispozici v každé prodejně a není problém s jejich nákupem. Naneštěstí se takový postup neslučuje s trvalou změnou postavy ve prospěch svalové hmoty a na úkor tuku. Přeci jen zde však určité řešení je. Ačkoliv se ve fitness stylu snažíme nevhodným potravinám vyhnout, v některé dny lze v omezeném množství konzumovat i stravu, na kterou mám chuť... více »

Diskuse k článku (0)


Čím nahradit nezdravé potraviny

Na úspěšnost při redukci hmotnosti nebo při potřebě nabrat svalovou hmotu má velký vliv strava. Je potřeba vědět kdy jíst, kolik přijmout živin a v jakém poměru. V mnoha případech však řešíme problém, jaké druhy potravin jíst. A jelikož máme ve zvyku konzumovat velmi tučná jídla, máme problém s nadváhou. Úkolem je tedy snížit podíl tuků, zabezpečit příjem bílkovin a regulovat množství sacharidů dle vynaložené námahy. Výběr potravin je proto velmi důležitý... více »

Diskuse k článku (0)


Treska - nízkotučná ryba

Pokud se rozhodneme konzumovat rybu, lze si vybrat z tučnějších druhů jako losos či tuňák nebo když se snažíme tuku vyhnout, zvolíme například tresku. Obsah omega 3 tuků má minimální. Nalezneme zde ale živiny a látky, které se budou pro naše tělo hodit. Treska se hodí k vyrýsování a redukci hmotnosti. Použít jí můžeme jako zdroj bílkovin bez dalších kalorií. Lze tak zvýšit obsah bílkovin ve stravě bez navyšování tuků a sacharidů, takže s pomocí tresky lze dobře korigovat množství živin v jídelníčku a přitom chránit svalovou hmotu... více »

Diskuse k článku (0)


Tuňák pro příjem proteinů a selenu

Jako vyznavači životního stylu fitness se budeme zajímat hlavně o ty potraviny, které nám přidají do jídelničku nějakou hodnotu, zejména důležité proteiny, minerály a vitamíny. A protože se doporučuje občas zařadit do jídelníčku nějakou rybu, bude pro nás tuňák zajímavou potravinou. Vyniká obsahem proteinů a některých důležitých minerálů... více »

Diskuse k článku (0)


Lískové ořechy - bohaté spektrum živin

Ořechy jsou odborníky na výživu ceněny pro svůj přínos na zdraví organismu. Patří mezi ně i lískové. Jsou hodně využívány k vytváření sladkostí pro svou neopakovatelnou příchuť. Jenže sladké není právě ten typ potravy, který by měli vyhledávat vyznavači životního stylu fitness. Naštěstí i lískové ořechy lze jíst jako neupravená jádra, které jsou v tomto stavu ke konzumaci nejvhodnější. Raději se vyhneme praženým, ochuceným či jinak upraveným ořechům. Pozor je nutné dávat na plíseň, která pozitivní vliv ořechů zničí... více »

Diskuse k článku (0)


Kuřecí maso plné proteinů

Vždy hledáme ty nejvhodnější potraviny, které nám přinesou vše potřebné pro chod organismu. Při sportu vždy usilujeme o co nejlepší výkony, které mají i hodně společné s kvalitní stravou. Pro nárůst svalové hmoty, která je potřebná v jakémkoliv sportovním odvětví, musíme mít dostatečný příjem bílkovin s vysokou biologickou hodnotou. Mezi kvalitní zdroje, obsahující ty pravé proteiny pro naše tělo, patří i kuřecí maso. Jeho charakteristika by se dala shrnout sdělením vysoký podíl bílkovin a velmi nízké procento tuku. Má tedy velkou výhodu oproti některým druhům červených mas, které se vyznačují vyšší tučností... více »

Diskuse k článku (0)


Vlašské ořechy

Jaké si vybrat ořechy? Nejčastěji dáváme přednost typu, který nám vyhovuje chuťově. Pokud hledáme ty s co nejvyšším obsahem omega 3 nenasycených mastných kyselin, pak jsou vlašské tou správnou volbou. Ořechy se naneštěstí konzumují v nevhodné podobě, např. pražené či solené. Někdy dokonce i napadené plísní, jsou li nekvalitní, příliš staré a špatně skladované. V neochucené podobě a čerstvé jsou ovšem nejhodnotnější jak ze zdravotního hlediska, tak i z hlediska sportu s požadavkem doplnit do těla ty správné látky... více »

Diskuse k článku (0)


Mandle pro svaly i hubnutí

Jsou potraviny, které nám velmi chutnají, ale nepřináší pro organismus žádné výhody. Je i skupina potravin, které jsou sice zdravé, ale z nějakých důvodů nemusí všem chutnat. A nakonec máme skupinu potravin, které jsou oblíbené a navíc jsou plné živin a důležitých látek. K posledně jmenované skupině patří i mandle... více »

Diskuse k článku (0)


Losos vyniká obsahem užitečných živin

Strava má na složení těla vliv minimálně z padesáti procent. Je však potřeba hledat potraviny s velkým podílem výživných látek. Za jednu takovou potravinu lze označit lososa. Patří mezi mořské ryby s vysokým podílem zdravých tuků. Kromě toho patří i k proteinovým zdrojům. Tyto živiny dělají z lososa pomocníka při budování nové svalové hmoty, ale i při požadavku na redukci hmotnosti... více »

Diskuse k článku (0)


Antioxidanty

Důležitou, ale často opomíjenou složkou naší stravy jsou antioxidanty. Nemají žádnou chuť, jejich podíl v potravinách je počítán na miligramy a proto si ani neuvědomíme, že nám v organismu něco chybí. Ovšem jen do doby, kdy nám tělo řekne, že není něco v pořádku. Pro sportovce to může znamenat pomalejší regeneraci, což poté povede k horším výkonům... více »

Diskuse k článku (0)


123 4 567

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt