Fitvit.cz » Strava

Co jíst před tréninkem

Společně s cvičením má na výsledky tréninku vliv regenerace a také to co jíme. Stravu máme rozdělenou do několika jídel v pravidelných intervalech během dne. Důležitá je snídaně, nenechávat velké intervaly mezi jídly a přijímat pak velké dávky najednou, význam má také skladba stravy před spaním. Velmi důležité z hlediska úspěšnosti cvičení má jídlo po tréninku. Co ale před tréninkem. Máme se tím zabývat nebo je jedno co před cvičením jíme? více »

Diskuse k článku (0)


Kukuřice

Kukuřice je velmi rozšířená potravina, která má význam jako součást stravy v celosvětovém měřítku. Využívá se pro krmení hospodářských zvířat a také jako surovina pro výrobu biopaliv, což zvyšuje její cenu. V potravinářství najde uplatnění při výrobě velkého množství potravin a polotovarů. Lze kukuřici využít i v oblasti fitness a zdraví? Jedná se především o zdroj sacharidů, a tak bychom s touto potravinou měli také nakládat, aby přísun živin z ní byl pro chod našeho těla přínosný...více »

Diskuse k článku (0)


Lněné semínko

Stále se hovoří o potřebě konzumace většího podílu zdravých tuků oproti těm nepříznivým. Jedním z vhodných zdrojů je lněné semínko či lněný olej. Kromě prospěšných tuků se v této potravině nachází i důležitá vláknina. Sportovci jej pak mohou využít pro zlepšení regenerace a výkonu, např. společně s proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Není kalorie jako kalorie

Možná jste již slyšeli, že je jedno z jakých zdrojů pochází energie, hlavně nesmí výrazné převyšovat výdej. To ale není tak docela pravda. Nevhodně zvoleným zdrojem energie lze totiž hodně pokazit, ale naopak správným výběrem i získat. Chceme-li cíleně ovlivňovat skladbu svého těla, musíme nejprve vyřadit zcela nevhodné potraviny. Asi nemá cenu je všechny neustále jmenovat, ale pro příklad mezi ty velmi tučné patří většina uzenin, mezi sladké třeba slazené nápoje, mezi tučná a sladká pak nejrůznější sušenky, energetické tyčinky a brambůrky atd. Lepší kontrolu získáme, když pracujeme s etiketami... více »

Diskuse k článku (0)


Těstoviny pro zdravý styl fitness

Ke kvalitnímu tréninku je potřebná energie. Jako energetický zdroj jsou pro lidský organismus nejideálnější sacharidy. Jedním jeho bohatým zdrojem jsou těstoviny. Lze si vybrat z různých druhů, které obsahují i odlišný podíl výživných látek. Nejčastěji se u nás konzumují vaječné a nevaječné těstoviny. O něco méně jsou využívány celozrnné těstoviny, které však jsou nejvhodnější díky vyššímu obsahu minerálů, vitamínů, ale i vlákniny. Komplexní sacharidy jako zásobárnu energie potřebují nejen ti, kteří usilují o nárůst svalové hmoty, ale také ti, kteří se snaží hubnout...více »

Diskuse k článku (0)


Brambory - nejvhodnější jsou vařené

Jsou tak běžné, že je pokládáme jako samozřejmost. Patří mezi základ stravy, ale měli bychom se také zajímat co obsahují, jaké živiny nám přináší, kdy je konzumovat a jsou-li přínosné. Produktů z brambor se vyskytuje celá řada a nutno dodat, že v mnohých případech se jedná o naprosto nevhodné pokrmy pro lidi, kteří usilují o své zdraví a zlepšení kondice či snížení hladiny podkožního tuku. To však neznamená, že brambory samotné nejsou pro tento účel vhodné, akorát si musíme dobře vybrat formu vhodnou pro konkrétní účel... více »

Diskuse k článku (0)


Rýže - sacharidy, které potřebujeme

Sacharidy tvoří významnou součást stravy. Měli bychom zvolit ty, které nám pomohou dostat do těla potřebné živiny a sacharidy v komplexní podobě. Takovým zdrojem může být rýže. K dispozici je hnědá rýže, ve které je více živin a upravená bílá, kde je naopak živin méně. Použít lze dokonce i neloupanou, která je z pohledu příjmu živin nejhodnotnější. Takovou si však většina populace k obědu naneštěstí nikdy nedá... více »

Diskuse k článku (1)


Sýr - nejvhodnější pro fitness je Cottage

Sýry jsou další z řady mléčných výrobků, které zasluhují pozornost. Jejich široká škála nabízí velký výběr, ale je nutné říci, že mnohé nesplňují předpoklad pro zařazení do jídelníčku. V nabídce jsou tvrdé, měkké, tavené, nízkotučné, tučné, s různými příchutěmi a dokonce i s plísněmi... více »

Diskuse k článku (0)


Jogurt

Jogurt je považován za užitečnou funkční potravinu jako zdroj bílkovin s vysokou biologickou hodnotou a dalšími látkami, které působí pozitivním způsobem na náš organismus. Vzhledem ke svému složení je přijatelný i pro ty, kteří mají problémy s klasickými mléčnými produkty...více »

Diskuse k článku (0)


Mléko

Patří mezi významné složky stravy. Nejvíce v oblibě ho mají děti, ovšem vyrábějí se z něj další produkty, které jsou žádané i mezi dospělými. A tak kromě samotného mléka si lidé pochutnávají i na jogurtech, tvarohu, různých mléčných nápojích či široké nabídce nejrůznějších sýrů rozmanitých vůní i chutí, avšak odlišujících se i kvalitou a výživnou hodnotou. Mléko je také součástí mnohého pečiva a stává se nedílnou součástí stravy... více »

Diskuse k článku (0)


Fruktóza

Nachází se v ovoci a jedná se o jednoduchý sacharid s vyšší sladivostí než běžný cukr. Různé druhy ovoce obsahují odlišné množství a v rozdílném poměru s glukózou. Ovoce konzumuje téměř každý a v rozumném množství podávané v příhodný čas je velmi prospěšné svým jedinečným složením jak přísunem energie, tak i vitamínů, minerálů a fytochemikálií... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší potraviny

Strava musí poskytnout potřebné živiny pro chod organismu. Znamená to zabezpečit přísun bílkovin, sacharidů a samozřejmě i tuků, které neoddělitelně patří do jídelníčku a jsou stejně nezbytné, jako ostatní složky. Je ovšem také nutné vybírat si zdroje bohaté na vitamíny, minerály a fytochemikálie. Mnozí lidé se domnívají, že k dosažení vysportované postavy je nutné jíst něco zvláštního. Není to však pravda... více »

Diskuse k článku (0)


Glykemický index

Snažíte se redukovat tuk, držíte dietu, kalorický příjem máte v normě a nedaří se tuk zcela spálit? Přibíráte svalovou hmotu a jako vedlejší produkt se zvyšuje i podíl podkožního tuku? Pakliže na sobě pozorujete tyto negativní jevy, mohly by je způsobovat nesprávně vybrané sacharidy, které aktivují nečekané reakce v organismu. Zaměřit bychom se měli, kromě obvyklých pravidel, i na glykemický index potravin, či lépe řečeno kvalitu přijímaných sacharidů. Glykemický index tak vyjadřuje, jak rychle se zvýší hladina krevního cukru... více »

Diskuse k článku (0)


Strava levně a přitom kvalitně

Kvalitní strava patří mezi neoddělitelné součásti zdravého životního stylu. Jsou na ní závislé takové skutečnosti, jako regenerace, hodnota výkonu při sportování, úspěšnost při redukci hmotnosti, při vyrýsování břišních svalů, nárůstu svalové hmoty, ale i tak zásadní věc, jako je udržení svého dobrého zdravotního stavu... více »

Diskuse k článku (0)


Kyselina gama-linolenová - GLA

Patří mezi esenciální mastné kyseliny. Nejbohatšími zdroji jsou oleje z pupalky dvouleté a brutnáku lékařského. I když je omega-6 nenasycených mastných kyselin v potravě poměrně dost, kyseliny gama-linolenové (GLA) může být nedostatek. Je to způsobeno nemožností přeměny GLA ze ztužených tuků, jenž jsou v mnoha případech využívány pro výrobu potravin. A jelikož je GLA esenciální, tělo si jí nedokáže samo vytvořit a je tedy závislé na jejím příjmu z potravin... více »

Diskuse k článku (0)


1234 5 67

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt