Fitvit.cz » Strava

Mléko

Patří mezi významné složky stravy. Nejvíce v oblibě ho mají děti, ovšem vyrábějí se z něj další produkty, které jsou žádané i mezi dospělými. A tak kromě samotného mléka si lidé pochutnávají i na jogurtech, tvarohu, různých mléčných nápojích či široké nabídce nejrůznějších sýrů rozmanitých vůní i chutí, avšak odlišujících se i kvalitou a výživnou hodnotou. Mléko je také součástí mnohého pečiva a stává se nedílnou součástí stravy... více »

Diskuse k článku (0)


Fruktóza

Nachází se v ovoci a jedná se o jednoduchý sacharid s vyšší sladivostí než běžný cukr. Různé druhy ovoce obsahují odlišné množství a v rozdílném poměru s glukózou. Ovoce konzumuje téměř každý a v rozumném množství podávané v příhodný čas je velmi prospěšné svým jedinečným složením jak přísunem energie, tak i vitamínů, minerálů a fytochemikálií... více »

Diskuse k článku (0)


Nejlepší potraviny

Strava musí poskytnout potřebné živiny pro chod organismu. Znamená to zabezpečit přísun bílkovin, sacharidů a samozřejmě i tuků, které neoddělitelně patří do jídelníčku a jsou stejně nezbytné, jako ostatní složky. Je ovšem také nutné vybírat si zdroje bohaté na vitamíny, minerály a fytochemikálie. Mnozí lidé se domnívají, že k dosažení vysportované postavy je nutné jíst něco zvláštního. Není to však pravda... více »

Diskuse k článku (0)


Glykemický index

Snažíte se redukovat tuk, držíte dietu, kalorický příjem máte v normě a nedaří se tuk zcela spálit? Přibíráte svalovou hmotu a jako vedlejší produkt se zvyšuje i podíl podkožního tuku? Pakliže na sobě pozorujete tyto negativní jevy, mohly by je způsobovat nesprávně vybrané sacharidy, které aktivují nečekané reakce v organismu. Zaměřit bychom se měli, kromě obvyklých pravidel, i na glykemický index potravin, či lépe řečeno kvalitu přijímaných sacharidů. Glykemický index tak vyjadřuje, jak rychle se zvýší hladina krevního cukru... více »

Diskuse k článku (0)


Strava levně a přitom kvalitně

Kvalitní strava patří mezi neoddělitelné součásti zdravého životního stylu. Jsou na ní závislé takové skutečnosti, jako regenerace, hodnota výkonu při sportování, úspěšnost při redukci hmotnosti, při vyrýsování břišních svalů, nárůstu svalové hmoty, ale i tak zásadní věc, jako je udržení svého dobrého zdravotního stavu... více »

Diskuse k článku (0)


Kyselina gama-linolenová - GLA

Patří mezi esenciální mastné kyseliny. Nejbohatšími zdroji jsou oleje z pupalky dvouleté a brutnáku lékařského. I když je omega-6 nenasycených mastných kyselin v potravě poměrně dost, kyseliny gama-linolenové (GLA) může být nedostatek. Je to způsobeno nemožností přeměny GLA ze ztužených tuků, jenž jsou v mnoha případech využívány pro výrobu potravin. A jelikož je GLA esenciální, tělo si jí nedokáže samo vytvořit a je tedy závislé na jejím příjmu z potravin... více »

Diskuse k článku (0)


Budování svalové hmoty - 2. část (o stravě)

Je nutné jíst dostatečně, kvalitně a ve správném poměru. Jako složka potřebná pro budování svalů je zde protein. Zdroj energie pak sacharidy, ale není možné zapomínat ani na tuky, které se zúčastňují důležitých procesů, a jsou také součástí strategie pro budování hmoty... více »

Diskuse k článku (2)


Vejce plná živin

Kvalitní bílkoviny, vitamíny, minerály, lecitin, vysoká biologická hodnota. To všechno splňují vejce a stávají se tak oblíbenou potravinou při budování čisté svalové hmoty. Lze je vařit, smažit, přidávat do pečiva nebo salátů. Bez vajec si dnes už ani nedokážeme představit svůj jídelníček... více »

Diskuse k článku (0)


Zásady diety, úprava stravovacích navyků

Strava je považována velkým dílem za zodpovědnou tím, jak vypadáme. Mnohdy slýcháváme jsme tím co jíme a v mnoha případech tomu tak skutečně je. Stejně tak je velkým problémem samotné slovo dieta, kdy je ve většině případů míněno drastické snížení přijmu potravin a tím i energie. A to je samozřejmě špatně. Nejprve tedy změníme slovo dieta za úpravu jídelníčku nebo třeba řekněme změna stravovacích návyků... více »

Diskuse k článku (1)


Tuky, jejich rozdělení a význam

Tuky patří s bílkovinami a sacharidy mezi základní složky potravy. Ačkoliv jsou vnímány jako nežádoucí, není to pravda, ba právě naopak, jsou nezbytné pro chod organismu. Je však potřeba jich přijmout jen tolik, kolik vyžaduje pokrytí pro životní funkce a vybírat si ty správné druhy, které jsou přínosné pro tělo... více »

Diskuse k článku (2)


Sacharidy - druhy a význam

Nazýváme je také cukry, uhlohydráty nebo glycidy. Mezi jejich nejdůležitější úkoly patří zásobovat tělo energií. Jakákoliv snaha o normální zhubnutí bez využití sacharidů je téměř vždy odsouzeno k nezdaru. Ještě více zde platí pravidlo, že vypadáme tak, jak jíme. Sacharidy lze jednoduše ovlivňovat přísun energie... více »

Diskuse k článku (0)


Bílkoviny a jejich základní rozdělení

Pro budování svalové hmoty potřebujeme kvalitní bílkoviny. Proto nikoho nepřekvapí, že veškeré tkáně v lidském těle vznikají právě za jejich účasti. Nikoliv však těch, které sníme jako maso, mléko nebo vejce, ale tyto zkonzumované bílkoviny se naštěpí na aminokyseliny, které jsou potom využity nejen na růst svalů, ale i na posílení imunity, správný chod nervových funkcí, metabolismus, tvorbu kreatinu a další důležité funkce pro chod organismu... více »

Diskuse k článku (0)


Ovesné vločky

Obiloviny by měly patřit k základním složkám naší potravy. Nikoliv však běžně prodávané pečivo z bílé mouky, ale hlavně produkty z celozrnných surovin obsahující široké spektrum důležitých látek pro naše zdraví. Mezi takové suroviny patří ovesné vločky, které si oblíbili sportovci, protože vědí, že strava má významný podíl na jejich výkonech... více »

Diskuse k článku (1)


Hovězí maso

Zdroje bílkovin jsou nejen důležité pro rozvoj svalové hmoty, ale jsou nezbytné pro zachování zdraví a regeneraci. Stále se však vedou diskuse, jestli je nutné přijímat je i z živočišných zdrojů či nikoliv. Nikdo zatím nedokázal odpovědět jednoznačně na otázky, jestli ano a proč a naopak. Zdá se však, že pro budování svalové hmoty je příjem živočišných bílkovin nezbytný. To pochopitelně neznamená, že běžný člověk musí spořádat tolik hovězího jako držitel titulu Mr. Olympia...více »

Diskuse k článku (0)


Tvaroh jako zdroj bílkovin

Kdysi dávno v době, kdy slova proteinový doplněk stravy znal snad jen Arnold Schwarzenegger v Kalifornii, byl tvaroh hlavní složkou diet a sloužil jako bohatý a hlavně levný zdroj bílkovin bez tuku... více »

Diskuse k článku (3)


12345 6 7

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt