Fitvit.cz » Vitamíny

Vitamín B1 - Thiamin

Thiamin čili vitamín B1 má vliv na dobrou funkci srdce, nervový systém nebo metabolismus. Je rozpustný ve vodě. Doporučená denní dávka je 1,1 - 1,5 mg thiaminu. Co jíst, abychom zabezpečili přísun dostatečného množství vitamínu B1? Jsou to ořechy, celozrnné pečivo, maso, vnitřnosti nebo hrášek.

Diskuse k článku (0)


Vitamín C

Vitamín C neboli kyselina ascorbová. Doporučená denní dávka je 60 mg. Je rozpustný ve vodě. Patří mezi antioxidanty. Posiluje imunitu organismu, užívá se na obranu před infekcemi horních cest dýchacích, má pozitivní vliv na stav kostí, chrupavek a zubů, zlepšuje regeneraci, napomáhá tvorbě kolagenu. Obsahují ho citrusové plody, jahody, kiwi, ze zeleniny především paprika, rajčata. Vitamin C byl objeven roku 1928 jako první z řady vitamínů. Nedostatek vitamínu C způsoboval v minulosti nemoc zvanou skorbut neboli kurděje.

Diskuse k článku (0)


1 2

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt