Fitvit.cz » Zdraví

Sportem ke zdraví nebo nám škodí?

Často slýcháváme rčení sportem k trvalé invaliditě. Mohlo by se tedy zdát, že nejlepší je nedělat nic a ležet na gauči u televize, aby se náhodou něco nestalo. To by však byla velká chyba. Pohyb je totiž velmi důležitá aktivita, která má vliv na kvalitu života. Z tohoto důvodu se musíme naučit, který sport má pro naše tělo přínos a která aktivita nám již škodí... více »

Diskuse k článku (0)


Umění odpočinku - tajemství pokroku

Změna postavy vyžaduje rozhodnutí začít něco se sebou dělat. To je dobrý začátek. Jenže mnozí chtějí dosáhnout cíle během měsíce a nasadí takové tempo, které nemůže vydržet dlouhodobě nikdo. Pro funkční život stylem fitness potřebujeme zařadit nejenom trénink, vhodnou stravu a regeneraci, ale nesmíme zapomínat mít také ze života radost, vnímat svou činnost jako zábavu a ne jako povinnost. Aby tomu tak bylo, musíme zvolit správnou strategii a začlenit trénink do svého života, aniž by byl brán negativně a nebral všechnu životní energii... více »

Diskuse k článku (0)


Osobní váha pro fitness

Váha je součástí téměř každé domácnosti. Vědět kolik kdo váží je dobré. Tento základní údaj nám může říci, že se něco děje, ať už se váha pohybuje jakýmkoliv směrem. Nejčastěji se k naší nelibosti hmotnost pohybuje směrem vzhůru. Pokud však budeme hledět pouze na kilogramy, nemusíme mít k dispozici potřebné informace o složení těla. V minulosti jsme si totiž mohli na osobní váze zvážit právě pouze jen hmotnost. Dnes však již moderní váhy umí podat daleko podrobnější informace, se kterými lze lépe pracovat...více »

Diskuse k článku (1)


Tuk v pase a jak se ho zbavit

Tuk na břichu je pro mnoho lidí nepříjemný. Když člověk není moc obézní, pak právě vrstva tuku na břichu, která zakrývá svaly, vadí asi nejvíce. Každopádně pokud se chceme zbavit přebytečného tuku z oblasti břicha, budeme muset zhubnout prakticky ze všech oblastí na těle. Naneštěstí právě z oblasti pasu spalujeme tuk až jako poslední. Přeci jen ale existují názory, že by šlo z břicha přebytečné kilogramy odstranit rychleji, i když v tomto případě je potřeba říci, že ne všichni odborníci tomu věří. Pokud chce být kdokoliv v tomto směru úspěšný, musí zařadit pohybovou aktivitu a také upravit stravu, což jsou dva základní předpoklady, abychom vůbec mohli zkusit zaútočit i na vzdorující tuk v pase. Energetický příjem musí být menší než výdej... více »

Diskuse k článku (2)


Strava vs. pohyb

Co je důležitější pro dosažení správné váhy a sportovně vypadající postavy? Je to dodržování správné stravy nebo provádění pohybové aktivity? Podíváme se na příklady, které nám ukáží, jak by to mohlo vypadat, když budeme dodržovat pouze jedno pravidlo nebo budeme muset skloubit oba způsoby. Navíc musíme počítat i s třetím významným vlivem, kterým je regenerace a spánek... více »

Diskuse k článku (0)


Jak omezit chuť na sladké

Sladké patří mezi největší lákadla pro mnohé lidi. Těžko se jim odolává, pokud na ně býváme zvyklí a pravidelně je konzumujeme. Naneštěstí jejich přílišná konzumace není moc příznivá pro naše tělo. Pokud je člověk aktivní a mladý, pak ještě lze tyto negativní vlivy potlačit. Potíž nastává, když aktivita schází a navíc přibývají roky. Nečinnost a příliš sladkého znamená zejména pozvolný nárůst hmotnosti, který nezřídka vede i k obezitě. No a přibývající věk má pak další nepříjemné vlivy, jako je ubývání svalové hmoty a tím i zpomalování metabolismu a zároveň se přidává zhoršená citlivost na inzulín, což může být způsobené i nadměrným konzumováním sladkých potravin... více »

Diskuse k článku (0)


5 důvodů, proč se nedaří zhubnout

Mnoho lidí se snaží zhubnout. Někteří jsou úspěšní, ale mnozí, a zdá se že jich je většina, neustále a opakovaně podstupují diety a přesto se jim nedaří dosáhnout trvalé změny na své postavě. Snaží se najít tajemství, jak vyzrát nad přibývajícími kilogramy, ale v mnoha případech nejsou ochotni podstoupit změny, které jim pomohou trvale změnit svou postavu tak, aby s ní byli spokojeni. Zde je pět nejdůležitějších faktorů, které jsou zcela zásadní, pokud chce někdo trvale změnit svou postavu... více »

Diskuse k článku (0)


Jak se bránit zánětům pomocí stravy

Se zánětem se během života musí vypořádat téměř každý. Zánět je odezva organismu na nejrůznější negativní vlivy působící na tělo. Může vzniknout úrazem, zraněním, působením bakterií, ale také dlouhodobým přetížením a následným oslabením organismu. Na jeho vznik může mít vliv i špatná strava a někdy i vrozená náchylnost. Každopádně je jasné, že již vzniklý zánět musí řešit odborník z oblasti medicíny. Pokud však chceme zánětům předcházet, lze toho docílit hned několika vlivy, které působí na naše zdraví. Jsou to zejména přijímaná strava, přiměřená pohybová aktivita a také dostatečná regenerace... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink, spánek, práce na směny a zdraví

Kdo pracuje na směny, prodlužuje pracovní dobu do pozdních hodin, chodí se v noci bavit nebo záměrně nedodržuje čas určený na spánek s cílem získat více času, může být více ohrožen vznikem mnohých civilizačních onemocnění. Kromě toho se také snižuje účinnost tréninku a pokroky mohou být pomalejší nebo se zcela zastavit... více »

Diskuse k článku (0)


Jak posílit mozkové funkce a paměť

Být fit neznamená jen sportování a mít tělo ve formě, ale nesmíme zapomínat ani na naší mysl a mozek. Spojení mysli a těla je vyžadováno jako jeden z faktorů úspěšnosti při budování postavy. Zdravou mozkovou činnost a paměť potřebujeme při učení, získávání informací, ale třeba i při sestavování tréninku. Proto bychom měli mozek nejen správně zatěžovat jeho využíváním, ale zároveň podpořit i jeho činnost pomocí správné stravy... více »

Diskuse k článku (2)


Hubnout bez změny v jídelníčku?

Mnozí lidé by si přáli, aby mohli jíst cokoliv a přitom zůstali štíhlí. V praxi však vidíme, že to nejde tak lehce a nezřízené pojídání všeho možného většinou končí nadváhou, obezitou a následně zdravotními komplikacemi. Další potíž je v tom, že lidé s nadváhou reagují na snahy o zhubnutí znatelně hůře a musí vynaložit velké úsilí spojené s odhodláním, aby dosáhli požadovaného cíle, kterým bude většinou spálení tuků a vytvarování postavy, což není nic jiného, než budování svalové hmoty. Naopak pokud má člověk sportovní postavu a udržuje tělo v kondici, nemá takový problém, když občas zhřeší ve stravě a díky aktivní svalové hmotě má rychlejší metabolismus, takže spaluje více energie za den, a to i v klidovém stavu... více »

Diskuse k článku (0)


Fitness pomůže i v běžném životě

Fitness nepřináší jen výhody ze cvičení, pohybu, kondice a zdravé stravy. Všechna pozitiva z fitness ovlivňují totiž celý náš život. Mnozí lidé si stěžují, že nemají energii na pravidelný trénink, ale právě ten dokáže odstranit únavu. Mnohem horší vliv má nečinnost, která se podílí na vzniku nadváhy a obezity, trpíme depresí a často podléháme pocitům marnosti a beznaděje... více »

Diskuse k článku (0)


Zrak a jeho ochrana životním stylem

Vidět nám přijde tak normální, že někdy zapomeneme, jak lehce o tento smysl můžeme přijít. Někteří lidé o svůj zrak mohou přijít kvůli nemoci nezaviněně, ale riziko může zároveň růst vlivem nesprávného životního stylu. Negativně zde může působit např. vysoký krevní tlak nebo cukrovka (v mnoha případech následek obezity). Oběma zdravotním problémům však lze předcházet zdravým životním stylem a také u dalších rizik může člověk udělat docela dost opatření, aby svůj zrak co nejvíce uchránil... více »

Diskuse k článku (0)


Důvody, proč lidé tloustnou

Obezita je svým způsobem pandemie vyspělého světa. Ačkoliv kilogramy navíc mnoho lidí vůbec netrápí, mají nepříznivý vliv na naše zdraví. Nadváha totiž patří mezi rizikové faktory zvyšující pravděpodobnost, že vznikne některé tzv. civilizační onemocnění, jako jsou oběhové nemoci (infarkt, mrtvice, vysoký krevní tlak atd.), rakovina, cukrovka, poškození kloubů a s tím spojené pohybové potíže. To není moc optimistické, ale naštěstí existuje jednoduché řešení v podobě fitness stylu. Stačí jen chtít a vydržet. Každopádně musíme nejprve zjistit, co děláme v životě špatně a proč tloustneme... více »

Diskuse k článku (0)


Na stáří zůstat fit

Je velký rozdíl prožít podzim života nemocný nebo plný aktivit a vitality. Samozřejmě nás může potkat cokoliv, ale pokud někdo plánuje žít aktivně až do co nejvyššího věku, neměl by to nechat náhodě, ale cíleně se o sebe starat celý život, i když v mládí máme pocit, že problém stárnutí není aktuální. Kdo nemyslí na stáří již v mladém věku, může o své zdraví přijít ještě dříve, než se vyššího věku dožije... více »

Diskuse k článku (1)


1 2 345

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt