Fitvit.cz » Zdraví

Na stáří zůstat fit

Je velký rozdíl prožít podzim života nemocný nebo plný aktivit a vitality. Samozřejmě nás může potkat cokoliv, ale pokud někdo plánuje žít aktivně až do co nejvyššího věku, neměl by to nechat náhodě, ale cíleně se o sebe starat celý život, i když v mládí máme pocit, že problém stárnutí není aktuální. Kdo nemyslí na stáří již v mladém věku, může o své zdraví přijít ještě dříve, než se vyššího věku dožije... více »

Diskuse k článku (1)


Maillardova reakce brzdí pokrok ve fitness

Co je vlastně maillardova reakce? Jde o reakci mezi bílkovinami a sacharidy při tepelné úpravě, když jsou zpracovány při určité teplotě. Nejčastěji to je při pečení či smažení, kdy potravina dostává tmavší barvu a může se vytvořit i tzv. kůrka, např. u pečiva jako je chléb. Maillardova reakce však vzniká i u celé řady dalších výrobků, např. u kávy, pražených ořechů nebo bramborových lupínků a tzv. Fast food neboli rychlého občerstvení. Dokonce i některé potraviny, které mohou vypadat jako zdravé, můžou obsahovat nežádoucí látky. Záleží na surovinách a tepelném zpracování jednotlivých produktů... více »

Diskuse k článku (0)


Dělená strava může být vhodná alternativa

Mnozí již jistě slyšeli pojem dělená strava, která je často spojována s hubnutím. Dělená strava má však trochu jiný význam. Působí velmi dobře na trávení, se kterým má mnoho osob potíže. A komu nefunguje optimálně trávicí soustava, prakticky se nemůže dopracovat ani k dobrému zdravotnímu stavu. Některé zdroje tvrdí, že lze používat dělenou stravu neomezeně, jiné zase doporučují používat tuto metodu jen v určitých částech roku, např. při požadavku na redukci hmotnosti, při přípravě na závody nebo když potřebujeme očistit organismus a upravit trávení... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičením proti bolestem zad

Bolesti zad patří mezi nejčastější zdravotní potíže v populaci. Jde o velmi nepříjemný stav, který nás dokáže vyřadit z pracovní činnosti a nezřídka nás omezuje i v běžných životních činnostech. Ani lékaři si někdy s touto bolestí nevědí rady. Nejčastěji se tyto potíže spojují se sedavým způsobem života. Mnozí pak v domnění, že když mě něco bolí, nebudu dělat nic, tento stav ještě zhoršují... více »

Diskuse k článku (0)


Stylem fitness proti syndromu vyhoření

Každý již někdy zažil období, kdy se mu nedařilo. Občas ale dojde k případu, že jsme bez energie delší dobu a pak bychom měli pátrat po příčině, která tento stav způsobuje. Pokud totiž již děláme určitou činnost pouze ze zvyku, která nás navíc nenaplňuje a necítíme její smysluplnost, i když v počátku tomu mohlo být naopak, můžeme dojít až do fáze zvané syndrom vyhoření. Ten pak kromě pracovního života postihne i osobní život a také ten sportovní... více »

Diskuse k článku (0)


Hypertrofie a atrofie - aktivitou k růstu

Ačkoliv většina lidí začíná cvičit kvůli vzhledu, hubnutí či jako podporu k některému sportu a jejich cílem je nabrání nové svalové hmoty, síly a dynamiky, přibývajícími roky naopak začneme aktivní svalovou hmotu ztrácet. V prvním případě jde o hypertrofii, ve druhém dochází k atrofii. Zatímco hypertrofie je způsobena naší aktivitou, atrofie může být zapříčiněna také nemocí. Velmi negativně však většinou působí nečinnost a proto je potřeba vykonávat nějakou fyzickou aktivitu. A jelikož má dnes mnoho lidí sedavé zaměstnání, je logickým řešením, a také nejlepším, posilování doprovázené dalším sportováním, jako běh, jízda na kole, plavání či míčové hry a další sporty... více »

Diskuse k článku (0)


Pro cvičení potřebujeme silné šlachy

Při starosti o svou postavu většinou myslíme na budování svalů a redukci tuků. Často však zapomínáme na části těla, které nám v tomto úsilí velmi pomáhají, ale unikají naší pozornosti. Takovými částmi jsou např. šlachy a vazy. Díky nim můžeme cvičit, pohybovat se, vykonávat práci a podávat sportovní výkony různé úrovně. Přenášejí sílu ze svalů na kosti a jejich poškození prakticky znemožňuje bezproblémový průběh jakékoliv aktivity... více »

Diskuse k článku (0)


Jakým způsobem se odbourává tuk

Jestliže chceme redukovat přebytečný tuk na těle, musíme vytvořit podmínky, aby byl jako zdroj energie upřednostněn. Jde o tenkou linii, kdy máme nižší energetický příjem než výdej a kombinací posilování, aerobní aktivity a vyvážené stravy docílíme mírného snižování tuku nebo jsme již omezili energetický příjem příliš moc a poté ztrácíme také svalovou hmotu. Nižší energetický příjem však automaticky ještě nezaručuje, že tuk na těle bude ubývat. Pokud se energie ubere příliš, tělo zpomalí metabolismus jako obrannou reakci a spalování lipidů se prakticky zastaví. A jelikož chybí energie, ztrácíme to nejcennější na postavě, což je svalová hmota... více »

Diskuse k článku (0)


Atletická postava - s fitness ji dosáhnete

Většina lidí netouží po masivních svalech špičkových kulturistů. Mnozí nejsou schopni takové úrovně ani dosáhnout vlivem nedostatku genetiky, času a také peněz. Naproti tomu vypracovat si atletickou postavu může téměř každý běžně dostupnými prostředky a za přijatelně dlouhé tréninky. Jak mám ale poznat, že nemám genetické předpoklady pro vyšší cíle? Je to jednoduché. Když někdo začne cvičit, dostane se na určitou úroveň a pak již každý dokáže zhodnotit, zdali může uvažovat o nějaké formě výkonnostního sportu. Dosažení atletické postavy můžeme brát tedy jako odrazový můstek k dalšímu snažení nebo také cíl, kterým chceme udržovat tělo tak, aby nám sloužilo po sportovní, zdravotní i životní stránce... více »

Diskuse k článku (0)


Funkční klouby zabezpečí sportovní výkon

Bez dobrého stavu kloubů se neobejde žádný člověk, který chce žít aktivně. Používáme je při každodenních činnostech, včetně těch pracovních. Dokonce i u obyčejné chůze se bez nich neobejdeme. Ještě více je to důležité u sportovců, protože pouze se zdravými klouby lze dosahovat potřebné výkony a pravidelně trénovat... více »

Diskuse k článku (1)


Úspěšnost v dietě

Lidé usilující o formování postavy a hubnutí se rozdělují na tři skupiny. Ti, kteří bez problému dosáhnou svého cíle, druhá skupina obsahuje osoby, kterým na svém vzhledu nezáleží a třetí jsou neúspěšní lidé, kteří sice chtějí, ale nejsou ochotní udělat pro cíl zásadní změny v životě. Naneštěstí je první skupina v menšině. Mnozí se pokoušejí dosáhnout cíle pochybnými metodami a zkouší diety, které hned od počátku jejich snažení směřují tuto činnost k nezdaru. Většina diet totiž nesplňuje základní princip pro úspěšnou redukci tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Odpočinek a jeho význam ve sportu i fitness

Pauza od tréninku může být stejně důležitá, jako trénink samotný. Dělíme je na odpočinkové dny mezi jednotlivými tréninky konkrétní svalové partie, odpočinek lze vnímat i jako doporučené dodržování spánku a regeneračních postupů, aby byl organismus připravený další den na následující trénink. Neméně důležité je volno, kdy si na jeden, dva či několik týdnů odpočineme od tréninkového zatížení úplně. A právě o takovém odpočinku, a jeho vlivu na lepší výkony, bude dnes řeč... více »

Diskuse k článku (1)


Držení těla

Správné držení těla dává postavě eleganci, chrání nás před zraněním, udržuje orgány na správném místě. Mnozí se ale hrbí, naklánějí, což má negativní vliv na páteř. Vlivů, proč se tak děje, může být hned několik, počínaje špatnou technikou při cvičení, jednostranným zatěžováním u různých druhů sportů, nemocí pohybového aparátu, či přirozeným stárnutím organismu... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zpomalit metabolismus

Mnoho lidí zajímá, jak se zbavit nadbytečného tuku, jak zhubnout a chce zrychlit metabolismus na co nejvyšší hodnotu, aby docházelo k úbytku hmotnosti. Co když ale dotyčný potřebuje přibrat. Nemůže nabrat ani trochu svalové hmoty a vlivem svého velmi rychlého metabolismu se mu nedaří dosáhnout svých cílů... více »

Diskuse k článku (0)


Tipy a triky jak spálit tuk

Spalování tuku nemusí být obtížné, pakliže ovšem přijmeme za své některé zákonitosti, které nelze žádným způsobem obejít. Ačkoliv s rychlostí bazálního metabolismu jsme se narodili, stravovací a pohybové návyky může měnit téměř každý. Stejně tak pozitivní přístup lze jednoduše nacvičit. Uvidíte, že redukce tuku není tak složitá, akorát se musí vědět, jak na to... více »

Diskuse k článku (0)


12 3 45

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt