Fitvit.cz » Aerobní aktivity » 3 možnosti ranního kardia na spalování tuků

3 možnosti ranního kardia na spalování tuků

Provádět aerobní aktivitu ráno na lačno může být pro někoho výhodné. I když se říká, že jde o trénink na lačno, není to úplně pravda, protože je důležité chránit svalovou hmotu před odbouráním. Z toho důvodu je vhodné doplnit před tréninkem větvené aminokyseliny BCAA nebo rychle vstřebatelné proteiny ze syrovátky.

Jenže jakou aktivitu ráno zvolit. I když provádět jde po ránu jakoukoliv aktivitu, nejjednodušší je vybrat si ze tří možností. Nejčastěji si vybíráme běh nebo jízdu na kole. Jdou provádět v místnosti, pokud k tomu máme vybavení, nebo venku.

Můžeme provádět aktivitu v rovnoměrném tempu nebo metodou intervalového tréninku (HIIT) . V rovnoměrném tempu budeme muset provádět aktivitu delší dobu, nejčastěji mezi 30 - 40 minutami a intervalově to bude asi 20 minut, ale v náročnějším tempu, které je přerušováno velmi pomalým tempem na načerpání sil pro další interval.

K těmto způsobům můžeme zařadit provádění nějakých cviků. Většinou zvolíme cviky s váhou vlastního těla, protože jdou provést rychle a nepotřebujeme k nim žádné vybavení. Nejčastěji to bude nějaký cvik na břicho, klasické kliky, dřepy s vlastní váhou a jiné. Trénink potom vypadá tak, že střídáme kardio aktivitu a vkládáme do ní posilovací cviky. Rozhodneme se například pro provedení 5 sérií zkracovaček nebo kliků. Při běhu pak na krátkou dobu zastavíme, provedeme sérii a pokračujeme opět v běhu.

Problémem může být zařazení cviků na břicho v případě běhu venku při špatném počasí nebo ve špatném prostředí. Proto v tomto případě raději zařadíme kliky nebo dřepy s váhou vlastního těla a cviky na břicho zvolíme při provádění aerobního tréninku v tělocvičně nebo v domácích podmínkách.

I při ranní aktivitě tak můžeme udělat trénink různorodý, abychom nedělali stále tu samou činnost. Navíc když trénink obohatíme o další prvky, mnohem rychleji utíká čas, než když provádíme jednotvárnou činnost. Ranní kardio tak bude nejen účinné, ale nebudeme se u něj ani nudit. Pomocí cviků na břicho také zvýrazníme břišní svaly, takže budou lépe viditelné. Stejně budou působit i další cviky na jiné partie.

Nejlepší je všechny způsoby pravidelně střídat a vytvořit si metody, které vyhovují každému individuálně. Jestliže ranní cvičení vhodně začleníme do svého plánu, dokáže pomoci se spalováním přebytečného tuku. A například běh v kombinaci s cviky s váhou vlastního těla může dělat opravdu téměř každý a navíc k tomu není potřeba žádné vybavení. Stačí jen začít a pustit se do práce.

Diskuse k článku (0)


Související obsah

» Jak zjistit, že mě ubývají svaly při hubnutí

» Alespoň 1 trénink týdně s vlastní váhou

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2018 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt