Fitvit.cz » Strava

Proč je hlad nebezpečný

Ne že by občas nebylo vhodné jíst méně a mít občas hlad, ale pokud budeme mít hlad příliš často, může to mít dokonce opačný efekt, než jsme zamýšleli. Přitom pokud se rozhodneme hubnout, nemusíme mít hlad prakticky nikdy. Pomoci nám k tomu mohou potraviny, které díky vláknině zasytí tak, že nebudeme mít pocit hladu až do dalšího jídla... více »

Diskuse k článku (0)


První krok pro změnu ve stravě

Každý, kdo chce změnit svou postavu, musí udělat ve svém životě změny. Musí se provést změny jak ve stravě, tak i v pohybové aktivitě. Těch změn se musí často udělat docela dost. Zcela zásadní je ale nějakým způsobem začít něco dělat. Pokud se podíváme na stravu, pak asi nejednodušší bude začít u pitného režimu... více »

Diskuse k článku (0)


Závislost na nezdravém jídle

Často se ptáme, co nás tak nutí jíst nezdravé potraviny. Může to být návyková reakce našeho těla. Ta je pak odměněna vyšší hladinou dopaminu, což je neuropřenašeč, který je spojován s příjemnými pocity. Co s tím dělat... více »

Diskuse k článku (0)


Jak ušetřit na jídle

Jestliže chceme pěknou postavu, pak potřebujeme kvalitní stravu. Tělo je jako motor. Když dáme do nádrže nekvalitní palivo, motor půjde špatně a nepodá stoprocentní výkon. Stejně tak se zachová naše tělo. Když mu dáme špatné živiny, tak se přinejlepším zhorší náš výkon, ale také můžeme onemocnět. Z toho důvodu není dobré šetřit na úkor kvality. Přesto se najdou položky nebo způsoby, jak můžeme ušetřit a zároveň zachovat kvalitu... více »

Diskuse k článku (0)


Trik, jak omezit sladké

Závislost na sladkém nám může komplikovat snahy o zhubnutí nebo získávání čistých svalů. Každý má nějaké situace, kdy dostane chuť na sladké. Nejčastěji je to způsobeno zvýšeným stresem nebo příliš dlouhou dobou bez jídla. Nejčastější dobou, kdy podléháme sladkým jídlům, zejména moučníkům, zákuskům nebo dortům, je návrat z práce domů, kdy si chceme dopřát něco dobrého k jídlu. Pokud těmto chutím podlehneme, nedaří se nám pak dosáhnout svých cílů při formování naší postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Nadýmání – co to zase způsobilo

Nadýmání je velice nepříjemné, zvláště v případě, kdy nejsme doma a snažíme se to nějak vydržet. Mně se nadýmání vrátilo po dlouhé době, a tak jsem začal zjišťovat, co tento stav mohlo způsobit. Nejjednodušší je zjistit změny, které jsme udělali ve stravě za poslední období. Nakonec to nebylo ani tak složité a příčiny jsem objevil docela rychle... více »

Diskuse k článku (0)


Může škodit více proteinů ve stravě?

Pokud se snažíme budovat novou svalovou hmotu, většinou přidáme do stravy více proteinů. Do určitého množství nám proteiny potíže dělat nebudou, ale jakmile začneme konzumovat proteiny podle závodníků v kulturistice (uvádí se až 4 g na kg hmotnosti), asi nám z takové stravy nebude moc dobře, zejména co se týká trávení a pohody, abychom nebyli neustále přejedení, nehledě na to, že šance vybudování stejné hmoty je prakticky nemožné, pokud dodržujeme pravidla bez zakázaných a zdraví ohrožujících podpůrných přípravků... více »

Diskuse k článku (0)


Kolik stojí jídlo pro fitness postavu

Cena jídla je pro lidi usilující o novou svalovou hmotu důležitá. Bez kvalitního jídla nejde hubnout a ještě více to platí, když chceme nabrat novou svalovou hmotu bez zbytečného tuku. Zatímco hubnout je možné i s omezeným rozpočtem a je potřeba dát pozor jen na to, abychom neztráceli svalovou hmotu, při potřebě přibrat kilogramy nových svalů se může vyšplhat účet za potraviny až na částku několika tisíc korun a někdy přesahují i 10 tisíc korun za měsíc. Záleží na tom, kolik svalů chceme přibrat a na jaké úrovni se chceme udržet... více »

Diskuse k článku (0)


Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

Příjem proteinů je pro budování svalové hmoty zásadní. Kdo chce nabrat novou svalovou hmotu, musí vědět, kolik proteinů za den přijal a kolik proteinů potřebuje, aby růst vůbec nastal. Každý může mít toto množství trochu odlišné. Někomu může stačit 1,5 g na kilogram tělesné hmotnosti, jiný bude muset konzumovat i třeba 2 g na kg a v ojedinělých případech třeba i více, ale toto už není pro běžného člověka zapotřebí. To už většinou dělají vrcholoví sportovci a nese to sebou i určitá rizika. Dokonce ale existují lidé, kteří mají více svalové hmoty a skoro nic proto nemusí dělat. Patří do skupiny somatotypu mezomorf a mají to o trochu lehčí, než ostatní lidé... více »

Diskuse k článku (0)


Jak na kalorický deficit

Pro úspěšné hubnutí a úbytek tuku je důležité splnit dost podmínek. Jde o úpravu stravy, pravidelný pohyb, dostatečně dlouhý spánek nebo vyhýbání se nadměrnému stresu. Pokud ale nesplníte nejzákladnější podmínku, nezhubneme, ani kdybychom všechny zmíněné podmínky splnili. Tím hlavním faktorem je vytvořit kalorický deficit. To znamená mít větší energetický výdej než příjem. Jak se k energetickému deficitu dostat? více »

Diskuse k článku (0)


Nedostatek soli ohrozí náš výkon

Dnes se hodně hovoří o přebytku soli ve stravě a hodně lidí tento problém opravdu má. Pokud se však ale někdo příliš vyhýbá slaným potravinám, může ji mít naopak nedostatek. Za den bychom měli přijmout ve stravě asi 5 – 6 g soli. I sůl v jídelníčku bychom proto měli za den sledovat a vybírat si potraviny, díky kterým potřebné množství soli doplníme... více »

Diskuse k článku (0)


Kuřecí stehna jako zdroj proteinů?

Rozhodnutí hubnout nebo získat čisté svaly vyžaduje co možná nejčistší proteiny. Ty obvykle najdeme například v kuřecích prsou nebo v libových částech vepřového a hovězího masa, případně v některých mléčných produktech nebo ve vaječném bílku. Když přijde řeč na kuřecí stehna, často je lidé odmítají kvůli tomu, že jsou údajně tučná. Není to tak ale docela pravda... více »

Diskuse k článku (0)


Značení a výběr vajec

Vajíčka jsou jedním z nejhodnotnějších zdrojů proteinů. Obsahují celou řadu prospěšných látek a oproti minulosti, kdy se varovalo před jejich příliš velkou konzumací kvůli cholesterolu, jsou dnes považována za hodnotnou potravinu s vysokým podílem proteinů s vysokou biologickou hodnotou...více »

Diskuse k článku (0)


Vyplatí se koupit celé kuře nebo jen části

Financovat stravu při prudkém zdražování potravin je stále složitější. Mezi nejdůležitější složky stravy patří proteiny. Mezi nejhodnotnější patří maso. A mezi nejvíce oblíbené řadíme proteiny z kuřete. Je to z toho důvodu, protože obsahují hodně proteinů a téměř žádný tuk, tedy alespoň pokud se bavíme o kuřecích prsech bez kůže. Vyplatí se tedy kupovat celé kuře nebo kupovat raději jen části kuřete? Hodně závisí na tom, zdali využijeme všechny části kuřete... více »

Diskuse k článku (0)


Nejjednodušší způsob hubnutí

Opravdu nejjednodušší cestou k hubnutí je vytvořit si vlastní způsob, jak spalovat tuky. To znamená nastudovat si obecná doporučení a potom z nich vybrat ty, která fungují na můj organismus. Dá to sice trochu práce, ale získáme tím unikátní postup, který funguje nejlépe pro konkrétní tělo. Obecné postupy sice také fungují, ale výsledky nejsou tak dobré, jako když máme postup, který je šitý přímo na naše tělo. Není to nejjednodušší způsob co se týká vynaložené práce, ale jde tak nejjednodušeji spalovat tuk s ohledem na čas strávený cvičením... více »

Diskuse k článku (0)


1 234567

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt