Fitvit.cz » Strava

Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

Příjem proteinů je pro budování svalové hmoty zásadní. Kdo chce nabrat novou svalovou hmotu, musí vědět, kolik proteinů za den přijal a kolik proteinů potřebuje, aby růst vůbec nastal. Každý může mít toto množství trochu odlišné. Někomu může stačit 1,5 g na kilogram tělesné hmotnosti, jiný bude muset konzumovat i třeba 2 g na kg a v ojedinělých případech třeba i více, ale toto už není pro běžného člověka zapotřebí. To už většinou dělají vrcholoví sportovci a nese to sebou i určitá rizika. Dokonce ale existují lidé, kteří mají více svalové hmoty a skoro nic proto nemusí dělat. Patří do skupiny somatotypu mezomorf a mají to o trochu lehčí, než ostatní lidé... více »

Diskuse k článku (0)


Jak na kalorický deficit

Pro úspěšné hubnutí a úbytek tuku je důležité splnit dost podmínek. Jde o úpravu stravy, pravidelný pohyb, dostatečně dlouhý spánek nebo vyhýbání se nadměrnému stresu. Pokud ale nesplníte nejzákladnější podmínku, nezhubneme, ani kdybychom všechny zmíněné podmínky splnili. Tím hlavním faktorem je vytvořit kalorický deficit. To znamená mít větší energetický výdej než příjem. Jak se k energetickému deficitu dostat? více »

Diskuse k článku (0)


Nedostatek soli ohrozí náš výkon

Dnes se hodně hovoří o přebytku soli ve stravě a hodně lidí tento problém opravdu má. Pokud se však ale někdo příliš vyhýbá slaným potravinám, může ji mít naopak nedostatek. Za den bychom měli přijmout ve stravě asi 5 – 6 g soli. I sůl v jídelníčku bychom proto měli za den sledovat a vybírat si potraviny, díky kterým potřebné množství soli doplníme... více »

Diskuse k článku (0)


Kuřecí stehna jako zdroj proteinů?

Rozhodnutí hubnout nebo získat čisté svaly vyžaduje co možná nejčistší proteiny. Ty obvykle najdeme například v kuřecích prsou nebo v libových částech vepřového a hovězího masa, případně v některých mléčných produktech nebo ve vaječném bílku. Když přijde řeč na kuřecí stehna, často je lidé odmítají kvůli tomu, že jsou údajně tučná. Není to tak ale docela pravda... více »

Diskuse k článku (0)


Značení a výběr vajec

Vajíčka jsou jedním z nejhodnotnějších zdrojů proteinů. Obsahují celou řadu prospěšných látek a oproti minulosti, kdy se varovalo před jejich příliš velkou konzumací kvůli cholesterolu, jsou dnes považována za hodnotnou potravinu s vysokým podílem proteinů s vysokou biologickou hodnotou...více »

Diskuse k článku (0)


Vyplatí se koupit celé kuře nebo jen části

Financovat stravu při prudkém zdražování potravin je stále složitější. Mezi nejdůležitější složky stravy patří proteiny. Mezi nejhodnotnější patří maso. A mezi nejvíce oblíbené řadíme proteiny z kuřete. Je to z toho důvodu, protože obsahují hodně proteinů a téměř žádný tuk, tedy alespoň pokud se bavíme o kuřecích prsech bez kůže. Vyplatí se tedy kupovat celé kuře nebo kupovat raději jen části kuřete? Hodně závisí na tom, zdali využijeme všechny části kuřete... více »

Diskuse k článku (0)


Nejjednodušší způsob hubnutí

Opravdu nejjednodušší cestou k hubnutí je vytvořit si vlastní způsob, jak spalovat tuky. To znamená nastudovat si obecná doporučení a potom z nich vybrat ty, která fungují na můj organismus. Dá to sice trochu práce, ale získáme tím unikátní postup, který funguje nejlépe pro konkrétní tělo. Obecné postupy sice také fungují, ale výsledky nejsou tak dobré, jako když máme postup, který je šitý přímo na naše tělo. Není to nejjednodušší způsob co se týká vynaložené práce, ale jde tak nejjednodušeji spalovat tuk s ohledem na čas strávený cvičením... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zpomalit příliš rychlé hubnutí

Pro mě byl letošní rok průlomový, co se týká nabrání zkušeností při hubnutí. I když jsem udělal ještě nějaké chyby, tak úbytek hmotnosti o více než 10 kg a úbytek v pase o 10 cm jsou velmi dobrými výsledky. Úbytek byl tak velký, že jsem musel rychlost hubnutí hodně brzdit a navíc se i snažit nejen o ochranu stávající svalové hmoty, ale dokonce i nějakou novou přidat, aby byl výsledek co nejlepší... více »

Diskuse k článku (0)


Úbytek 10 cm v pase

Dostat tuk z nejproblematičtější partie těla je tvrdý oříšek. O to důležitější je zvolit správnou strategii, díky které se spálí tuk, ale zároveň nám na těle zůstane drahocenná svalová hmota. Pokud přijdeme o svaly, dělali jsme něco špatně. Mezi nejdůležitější živiny pro udržení svalové hmoty patří proteiny. A protože v tomto období je potřeba zredukovat jak sacharidy, tak i tuky ve stravě, měli bychom přijímat asi 2 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je základ pro ochranu svalové hmoty. Někdo potřebuje o trochu více proteinů, jiný si vystačí s menším množstvím... více »

Diskuse k článku (0)


Proč se lidem vrací nadváha?

Když už jsme se dopracovali k úbytku hmotnosti, považujeme to za úspěch. Jenže je to jen první krok. Pokud neuděláme další, nadbytečné kilogramy většinou opět nabereme zpět. Většinou se jedná o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

Kdo by nejedl pečivo. Skoro každý si kupuje rohlíky, housky, chleba, ale i koláče, moučníky a další druhy pečiva. Má ale pečivo vliv na naší váhu? A ovlivní hubnutí nebo ho může dokonce zablokovat? Co si budeme nalhávat. Pečivo dnes není nějaká hodnotná potravina a v mnoha případech obsahuje i složky, které blokují hubnutí. Také já sám jsem byl až donedávna docela velkým konzumentem pečiva. Každý den dva kusy nějakých druhů housek, dalamánků nebo kaiserek a k tomu i několik krajíců chleba... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dlouhé přestávky mezi jídly

I když je při budování postavy důležité co jíme, má velký význam i jak často jíme. Pro hubnutí i přibírání svalů potřebujeme dodržovat hodně pravidel, ale často zapomínáme na intervaly mezi jednotlivými jídly. A protože většina z nás má zaměstnání a nemůžeme se vždy stravovat podle našich představ, musíme o to více dbát na pravidelný přísun živin, které potřebujeme... více »

Diskuse k článku (0)


Snídaně umožňující spalovat tuky

Když jsem se vracel k tréninku, zjistil jsem, že už na mě nepůsobí metody, které fungovaly ve dvaceti letech. Naneštěstí i tuk už nejde spalovat tak dobře, jak dříve. Musel jsem proto najít jiné metody, které na mě budou fungovat. Důležitým krokem bylo zredukovat ve stravě jednoduché sacharidy. Vždy mně fungovala snídaně bohatá na sacharidy, a to i včetně těch jednoduchých. Jenže dnes i přes trénink tuky neubývaly. Vzhledem k zaměstnaní a dalšímu časování jídel jsem zkusil snídani více zaměřit na proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Ubývání svalů při rychlém metabolismu

Někdy nastane situace, kdy se váha těla při hubnutí snižuje příliš rychle. Pro mnohé ideální stav. Jenže někdy to také může znamenat nepříjemné ubývání drahocenné svalové hmoty. Máme tedy možnost přidat nějaké kalorie navíc. Udělat to můžeme pouze třemi způsoby. Přidat proteiny, sacharidy nebo tuky. Všechny možnosti mají svá pro a proti...více »

Diskuse k článku (0)


Svaly nezískáme přejídáním

Když se nedaří přibrat novou svalovou hmotou, může být chyba jak ve stravě, tak i v tréninku. Většinou ale nestačí jen zvýšit množství jídla, když už jíme dostatečně. Z přejídání totiž svaly nerostou a navíc tak může dojít k potížím s trávením a namáhání trávicí soustavy. Pokud máme příliš velký příjem energie, nejenže z toho můžeme být unavení, ale také budeme přibírat více tuku, než bychom si přáli... více »

Diskuse k článku (0)


1 234567

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt