Fitvit.cz » Strava

Úbytek 10 cm v pase

Dostat tuk z nejproblematičtější partie těla je tvrdý oříšek. O to důležitější je zvolit správnou strategii, díky které se spálí tuk, ale zároveň nám na těle zůstane drahocenná svalová hmota. Pokud přijdeme o svaly, dělali jsme něco špatně. Mezi nejdůležitější živiny pro udržení svalové hmoty patří proteiny. A protože v tomto období je potřeba zredukovat jak sacharidy, tak i tuky ve stravě, měli bychom přijímat asi 2 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je základ pro ochranu svalové hmoty. Někdo potřebuje o trochu více proteinů, jiný si vystačí s menším množstvím... více »

Diskuse k článku (0)


Proč se lidem vrací nadváha?

Když už jsme se dopracovali k úbytku hmotnosti, považujeme to za úspěch. Jenže je to jen první krok. Pokud neuděláme další, nadbytečné kilogramy většinou opět nabereme zpět. Většinou se jedná o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

Kdo by nejedl pečivo. Skoro každý si kupuje rohlíky, housky, chleba, ale i koláče, moučníky a další druhy pečiva. Má ale pečivo vliv na naší váhu? A ovlivní hubnutí nebo ho může dokonce zablokovat? Co si budeme nalhávat. Pečivo dnes není nějaká hodnotná potravina a v mnoha případech obsahuje i složky, které blokují hubnutí. Také já sám jsem byl až donedávna docela velkým konzumentem pečiva. Každý den dva kusy nějakých druhů housek, dalamánků nebo kaiserek a k tomu i několik krajíců chleba... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dlouhé přestávky mezi jídly

I když je při budování postavy důležité co jíme, má velký význam i jak často jíme. Pro hubnutí i přibírání svalů potřebujeme dodržovat hodně pravidel, ale často zapomínáme na intervaly mezi jednotlivými jídly. A protože většina z nás má zaměstnání a nemůžeme se vždy stravovat podle našich představ, musíme o to více dbát na pravidelný přísun živin, které potřebujeme... více »

Diskuse k článku (0)


Snídaně umožňující spalovat tuky

Když jsem se vracel k tréninku, zjistil jsem, že už na mě nepůsobí metody, které fungovaly ve dvaceti letech. Naneštěstí i tuk už nejde spalovat tak dobře, jak dříve. Musel jsem proto najít jiné metody, které na mě budou fungovat. Důležitým krokem bylo zredukovat ve stravě jednoduché sacharidy. Vždy mně fungovala snídaně bohatá na sacharidy, a to i včetně těch jednoduchých. Jenže dnes i přes trénink tuky neubývaly. Vzhledem k zaměstnaní a dalšímu časování jídel jsem zkusil snídani více zaměřit na proteiny... více »

Diskuse k článku (0)


Ubývání svalů při rychlém metabolismu

Někdy nastane situace, kdy se váha těla při hubnutí snižuje příliš rychle. Pro mnohé ideální stav. Jenže někdy to také může znamenat nepříjemné ubývání drahocenné svalové hmoty. Máme tedy možnost přidat nějaké kalorie navíc. Udělat to můžeme pouze třemi způsoby. Přidat proteiny, sacharidy nebo tuky. Všechny možnosti mají svá pro a proti...více »

Diskuse k článku (0)


Svaly nezískáme přejídáním

Když se nedaří přibrat novou svalovou hmotou, může být chyba jak ve stravě, tak i v tréninku. Většinou ale nestačí jen zvýšit množství jídla, když už jíme dostatečně. Z přejídání totiž svaly nerostou a navíc tak může dojít k potížím s trávením a namáhání trávicí soustavy. Pokud máme příliš velký příjem energie, nejenže z toho můžeme být unavení, ale také budeme přibírat více tuku, než bychom si přáli... více »

Diskuse k článku (0)


Petrželová nať - jaký má přínos?

O tom, že chuť je pro dobrou stravu důležitá, snad nikdo nepochybuje. Důležitou součástí mnohých jídel jsou bylinky. Můžeme s nimi výrazně zlepšit chuť pokrmů, ale také nám dodají i některé látky. Navíc díky nim nemusíme používat nadbytek soli. Mezi nejčastěji používané bylinky patří petrželová nať. Jde velmi dobře vypěstovat na každé zahradě a v zimě může růst i v květináči, takže můžeme mít nať k dispozici po celý rok... více »

Diskuse k článku (0)


Malé změny ve stravě vedou k nadváze

Když už jsme se dopracovali k nějakým výsledkům, se kterými jsme spokojeni, pak se často stává, že polevíme ve svém snažení a kila jdou opět nahoru. Někdy stačí i málo a váha opět roste. Když se to ale udělá chytře, tak za určitých okolností si v některých dnech můžeme dopřát opravdu dost volný den ohledně výběru potravin. Nesmí to být ale každý den...více »

Diskuse k článku (0)


Co je lepší proti stresu?

Mnozí lidé jedí proti stresu potraviny s vysokým obsahem cukru, čokoládu nebo dokonce nápoje s obsahem alkoholu. Na první pocit si myslí, že to zabírá. Naneštěstí příliš těchto potravin způsobuje mnohé komplikace a v konečném důsledku náš stav ještě zhorší. V neposlední řadě konzumací těchto potravin ve většině případů vzrůstá i podíl tělesného tuku a nakonec vznikne i nadváha a obezita... více »

Diskuse k článku (0)


3 kroky pro správný příjem soli

1 čajová lžička soli. Takové je maximální množství soli, které bychom měli každý den přijmout. Potíž je, že velká část lidí zkonzumuje sodíku mnohem více. Naneštěstí Češi patří mezi národy s nejvyšší spotřebou soli v potravinách. Uvádí se, že v České republice je to dokonce více než dvojnásobné množství, než je maximální doporučená dávka... více »

Diskuse k článku (0)


Jak odstranit sladké ze stravy postupnými kroky

Příliš mnoho jednoduchých cukrů ve stravě působí špatně na náš organismus. Všichni vědí, že jejich nadbytek způsobuje nadváhu. A ta je zase rizikovým faktorem pro vznik obávané cukrovky. Krom toho nevhodné cukry často brání naší snaze zhubnout nebo vybudování sportovní postavy bez zbytečného tuku. Jenže mnozí se nedokážou jednoduchých cukrů úplně vzdát nebo je alespoň výrazně omezit na minimum. Nejvhodnějším řešením není rychlé omezení nevhodných cukrů, ale dělat postupné kroky, díky kterým se můžeme zbavit sladkého ve stravě... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zaručeně přijít o svalovou hmotu

Ztráta svalové hmoty je noční můrou všech, kdo usilují o vybudování sportovní postavy, ale i pro všechny, kdo se snaží zhubnout, protože jen pomocí svalové hmoty dokážeme vytvarovat postavu do tvarů, které se nám líbí. Důvodů, proč bychom se měli starat o své svaly, je více. Mezi hlavní výhody svalů navíc patří zejména: více »

Diskuse k článku (0)


Kvalitní jídelníček za méně peněz

Strava je pro růst svalů i hubnutí velmi důležitá. Překážkou u sestavení jídelníčku je často vysoká cena některých potravin. Abychom byli při cvičení úspěšní, musíme mít dostatečný příjem proteinů, kvalitních tuků a komplexních sacharidů. Ačkoliv jde v jídelníčku dost experimentovat a používat i poměrně levnější zdroje živin, přesto se musíme smířit s tím, že nás kvalitní strava bude něco stát... více »

Diskuse k článku (0)


Co jsou skryté tuky a jak se jim vyhnout

Při hubnutí musíme omezit podíl tuků ve stravě. Ačkoliv určité množství tuku potřebujeme pro chod těla a například i vstřebání v tuku rozpustných vitamínů, většina lidí přijímá tuku nadbytek. Na vině je nevhodná skladba potravy a tzv. skrytý tuk. Možná si mnoho lidí myslí, že moc mastných ve stravě nemá, ale ve skutečnosti jich je více, než bychom potřebovali. Navíc jde často o tuk nasycený nebo ztužený, který patří vůbec k nejhorším... více »

Diskuse k článku (0)


1 23456

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt