Fitvit.cz » Strava

Většina tuků ve stravě jsou skryté tuky

Tukům ve stravě bychom se neměli úplně vyhýbat, ale na druhou stranu bychom jich neměli jíst příliš mnoho. Ačkoliv se to nezdá, tak většinu tuků, které za den sníme, pochází ze skrytých tuků v různých potravinách... více »

Diskuse k článku (0)


Tloustne se po tucích?

Samotný tuk nezpůsobuje uložení do tukových zásob těla za podmínky, kdy máme kalorický deficit. Abychom tedy mohli po tucích tloustnout, musíme přijímat nadbytek kalorií. Navíc je rozdíl, jaké tuky konzumujeme. Některé se totiž ukládají do zásob jednodušeji než jiné... více »

Diskuse k článku (0)


Jak podpořit hydrataci

Nejenom voda má význam pro správnou funkci organismu. Abychom profitovali z optimálního množství vody v těle, musíme dbát nejen na dostatečné pití, ale také musíme podpořit přísun vody i správným příjmem potravin. Zejména ovoce a zelenina nám v tom mohou výrazně pomoci... více »

Diskuse k článku (0)


Problém se sacharidy

Sacharidy, nebo chceme-li cukry, se poslední dobou staly terčem kritiky, které můžou za všechno zlo na našich postavách. Přitom se jedná o přirozený zdroj energie, který naše tělo potřebuje. Problém je tedy správný výběr sacharidů, jejich množství a dokonce i jejich načasování, které hraje větší roli, než si dokážeme připustit...více »

Diskuse k článku (0)


Kdy se nejvíce ukládá tuk

Při špatném stravování se může tuk ukládat kdykoliv během dne. Pokud se alespoň snažíme o změnu postavy, jsou rizikovější určité části dne. Když ale víme jak na to, můžeme se ukládání tuků zcela vyhnout. Přesto se kvůli ovlivnění hladiny hormonů během dne může ukládání tuků za určitých okolností zrychlit nebo naopak spalování tuků zastavit... více »

Diskuse k článku (0)


Více jídel - méně tuku

Kolikrát za den jíst, abychom dosáhli co nejrychlejšího spalování tuků? V první řadě je potřeba říci, že pro úbytek tuku potřebujeme mírný energetický deficit. Neznamená to tedy, že budeme jíst více kalorií za den, ale že si stávající množství stravy rozdělíme do více dávek za den. Může to mít hned několik výhod... více »

Diskuse k článku (0)


Spánkový bonus pro svaly i hubnutí

Co ještě udělat, aby tělo fungovalo optimálně? Musíme cvičit, správně jíst, dostatečně spát. Existuje zde ale jeden faktor, který nám může pomoci jak s regenerací, růstem svalů, ale dokonce i s efektivnějším hubnutím... více »

Diskuse k článku (0)


Proč druhá večeře

Tělo stále bojuje mezi odbouráváním a budováním svalové hmoty. Je prakticky jedno, zdali se snažíme budovat novou svalovou hmotu nebo hubnout, případně udržovat stávající svaly. Vždy dochází buď k odbourávání nebo výstavbě svalů. Z toho důvodu se kulturisté snaží, aby ta katabolická fáze nepřevýšila fázi anabolickou. A protože jim to funguje, naučili se to od nich i ostatní sportovci. Jde jednoduše o to, že nesmíme nechat tělo příliš dlouhou dobu bez aminokyselin... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je hlad nebezpečný

Ne že by občas nebylo vhodné jíst méně a mít občas hlad, ale pokud budeme mít hlad příliš často, může to mít dokonce opačný efekt, než jsme zamýšleli. Přitom pokud se rozhodneme hubnout, nemusíme mít hlad prakticky nikdy. Pomoci nám k tomu mohou potraviny, které díky vláknině zasytí tak, že nebudeme mít pocit hladu až do dalšího jídla... více »

Diskuse k článku (0)


První krok pro změnu ve stravě

Každý, kdo chce změnit svou postavu, musí udělat ve svém životě změny. Musí se provést změny jak ve stravě, tak i v pohybové aktivitě. Těch změn se musí často udělat docela dost. Zcela zásadní je ale nějakým způsobem začít něco dělat. Pokud se podíváme na stravu, pak asi nejednodušší bude začít u pitného režimu... více »

Diskuse k článku (0)


Závislost na nezdravém jídle

Často se ptáme, co nás tak nutí jíst nezdravé potraviny. Může to být návyková reakce našeho těla. Ta je pak odměněna vyšší hladinou dopaminu, což je neuropřenašeč, který je spojován s příjemnými pocity. Co s tím dělat... více »

Diskuse k článku (0)


Jak ušetřit na jídle

Jestliže chceme pěknou postavu, pak potřebujeme kvalitní stravu. Tělo je jako motor. Když dáme do nádrže nekvalitní palivo, motor půjde špatně a nepodá stoprocentní výkon. Stejně tak se zachová naše tělo. Když mu dáme špatné živiny, tak se přinejlepším zhorší náš výkon, ale také můžeme onemocnět. Z toho důvodu není dobré šetřit na úkor kvality. Přesto se najdou položky nebo způsoby, jak můžeme ušetřit a zároveň zachovat kvalitu... více »

Diskuse k článku (0)


Trik, jak omezit sladké

Závislost na sladkém nám může komplikovat snahy o zhubnutí nebo získávání čistých svalů. Každý má nějaké situace, kdy dostane chuť na sladké. Nejčastěji je to způsobeno zvýšeným stresem nebo příliš dlouhou dobou bez jídla. Nejčastější dobou, kdy podléháme sladkým jídlům, zejména moučníkům, zákuskům nebo dortům, je návrat z práce domů, kdy si chceme dopřát něco dobrého k jídlu. Pokud těmto chutím podlehneme, nedaří se nám pak dosáhnout svých cílů při formování naší postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Nadýmání – co to zase způsobilo

Nadýmání je velice nepříjemné, zvláště v případě, kdy nejsme doma a snažíme se to nějak vydržet. Mně se nadýmání vrátilo po dlouhé době, a tak jsem začal zjišťovat, co tento stav mohlo způsobit. Nejjednodušší je zjistit změny, které jsme udělali ve stravě za poslední období. Nakonec to nebylo ani tak složité a příčiny jsem objevil docela rychle... více »

Diskuse k článku (0)


Může škodit více proteinů ve stravě?

Pokud se snažíme budovat novou svalovou hmotu, většinou přidáme do stravy více proteinů. Do určitého množství nám proteiny potíže dělat nebudou, ale jakmile začneme konzumovat proteiny podle závodníků v kulturistice (uvádí se až 4 g na kg hmotnosti), asi nám z takové stravy nebude moc dobře, zejména co se týká trávení a pohody, abychom nebyli neustále přejedení, nehledě na to, že šance vybudování stejné hmoty je prakticky nemožné, pokud dodržujeme pravidla bez zakázaných a zdraví ohrožujících podpůrných přípravků... více »

Diskuse k článku (0)


1 2345678

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt