Fitvit.cz » Cvičení

Proč vypadá zhubnutí s posilováním lépe

Vyplatí se hubnout pomocí posilování nebo je lepší spolehnout se jen na úpravu stravy? Proč vypadá zhubnutí pomocí posilování lépe než hubnutí bez cvičení? Hubnout lze samozřejmě více způsoby a nikdo netvrdí, že bez cvičení nejde snížit váhu. Jenže výsledek se nám pak nemusí úplně líbit. A to dokonce i v případě, kdy máme větší úbytek na váze, když necvičíme, než když cvičíme, ale úbytek váhy není tak velký. Jak je to možné? více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení jako vypínač stresu

Nadměrný stres není pro naše tělo přínosný. Z toho důvodu si musíme najít činnosti, které nám pomohou se stresu zbavit. Jedním z osvědčených způsobů, jak stres regulovat, je pohybová aktivita a pro mnohé je tou pravou pohybovou aktivitou posilování...více »

Diskuse k článku (0)


Udržování svalové hmoty

Udržovat postavu je jednodušší, než stále nabírat nebo hubnout, případně budovat novou svalovou hmotu. Zcela zásadní je pro zachování dosažené formy udržet už vybudovanou svalovou hmotu. Neplatí tedy, že když jsme se dopracovali k cíli a zbavili se tuků a k tomu dosáhli růstu svalů, můžeme se vrátit k předchozímu životnímu stylu a předpokládat, že nám dosažená forma vydrží navždy. O takto vybudovanou postavu musíme potom pečovat. Naštěstí to už není taková dřina, jako když musíme spalovat desítky kilogramů nebo budovat kilogramy nových svalů. Zadarmo to ale také nebude... více »

Diskuse k článku (0)


Jak poznat své maximum

Poznat své maximum je důležité pro budování své postavy. Samozřejmě kolik zvedneme v tuto chvíli nebo jak rychlí jsme, zjistíme lehce okamžitým pokusem. Nemluvíme ale o aktuální výkonnosti, ale kam až můžeme dostat tělo v rozvoji. Své maximum musíme zjistit, abychom se mohli zlepšovat a přitom znali hranici, kdy už nám bude svalová hmota i síla růst obtížně a spíše nám už hrozí zranění nebo nabírání přebytečného tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je dobré měnit cviky

Zkuste si změnit v tréninku cviky a s největší pravděpodobností pocítíte svalovou horečku, která oznamuje namožení po cvičení, které tělo obvykle neprovádí. To může vést k růstu svalů a překonání stagnace. Měnit cviky je jednoduché, účinné a navíc můžeme získat hodně druhů tréninků vhodných pro naše tělo a individuálně ho tak zdokonalovat... více »

Diskuse k článku (0)


Žádné svaly, žádné tvary

Podívejme se na dva případy. Když chci přibrat a chci dát tělu nový vzhled, aby byl více sportovní a atraktivní, pak potřebuji novou svalovou hmotu. Jestliže ale chceme zhubnout, pak mnoho lidí usiluje hlavně o úbytek hmotnosti, ale nechtějí v žádném případě nic slyšet o nabírání čehokoliv. Přitom svalová hmota je právě tím faktorem, který určuje výsledek při nabírání váhy, ale i při hubnutí... více »

Diskuse k článku (0)


Jak poznat, že jsem to přehnal s hubnutím

Dost lidí chce zhubnout za každou cenu. Přitom ale často spálí i cennou svalovou hmotu a pak se diví, že výsledek není podle jejich představ. Jak poznat, že to s hubnutím přeháníme? Často koukáme jen na údaje na váze a přitom neděláme rozdíl, zdali spalujeme přebytečný tuk nebo svalovou hmotu. Rychlý úbytek váhy může znamenat i jen ztrátu vody z těla... více »

Diskuse k článku (0)


Jít svou vlastní cestou

Co vlastně znamená jít svou vlastní cestou. Můžu si opravdu dělat co chci a tělo bude růst nebo hubnout, nebo je to jinak a potřebuji dodržovat určitá pravidla. Prakticky je částečně pravda obojí, ale bez základních znalostí se nikdo neobejde. Individuální strava a trénink jsou nepostradatelné pro dosažení maximálních zisků. Abychom ale dokázali dosáhnout maxima v našem rozvoji, musíme skloubit naší individualitu s obecnými pravidly, které si potom upravíme podle reakcí našeho těla... více »

Diskuse k článku (0)


Význam tréninku břicha při hubnutí

Před létem (a nejen před ním) většina lidí řeší, jak se zbavit přebytečného tuku. Vymýšlí tak nejrůznější způsoby hubnutí, někdy více a jindy méně úspěšné. Mezi časté způsoby, jak chtějí lidé dosáhnout svých cílů, je cvičení. Někdy však mají docela nereálné představy, jak to funguje. Jedním takovým mýtem je, že cvičením jen jedné partie se dosáhne úspěchu. Typickým příkladem je cvičení břicha, u kterého se očekává, že se spálí přebytečný tuk právě z oblasti břicha a středu těla... více »

Diskuse k článku (0)


Opomíjený odpočinek brzdí náš rozvoj

Odpočinek je nedílnou součástí při zlepšování ve fitness a při budování těla. O tom kolik je potřeba odpočinku, se často vedou spory. Dnes je však docela běžné, že se dostatečně nespí a navíc se cvičí prakticky bez přestávky. Obojí je chybou a vědci nás nabádají, abychom více spali a měli častěji v průběhu roku období, kdy vůbec necvičíme... více »

Diskuse k článku (0)


Jak najít rovnováhu a udržovat ji

Pro normálního člověka je nesmysl budovat kupu svalů a ani to není reálné. Pro většinu je dostačující se zbavit nadbytečného tuku a vybudovat několik málo kilogramů nových svalů. To je reálná cesta, reálné výsledky a hlavně jednoduché udržování bez vysokých nákladů... více »

Diskuse k článku (0)


Podíl účinnosti na hubnutí

Jak moc jsou účinné jednotlivé vlivy na hubnutí? Opravdu jsou spalovače tak zázračné? A jaký vliv na hubnutí má cvičení a strava. Stačí se podívat, jak chaoticky se někteří lidé chovají a co všechno jsou schopni udělat při hubnutí. Bohužel dost často dělají dost věcí špatně. Přitom se stačí před hubnutím s problematikou seznámit a každý by dokázal prakticky sám, bez pomoci a zdarma, dost velké věci... více »

Diskuse k článku (0)


Jídelníčky, plány, doplňky – kupovat?

Počet lidí bojující s nadváhou se naneštěstí neustále zvyšuje. Proto je důležité vyhýbat se nabídkám, které slibují nereálné výsledky, dost často za hodně peněz. Je důležité dát přednost opravdové práci před sliby, které nejdou splnit... více »

Diskuse k článku (0)


Tělo dobře reaguje na změny

Za ta dlouhá léta cvičení a zjišťování, jak co nejlépe spalovat tuk, jsem zjistil, že tělo nemá rádo, když se držíme nějaké dlohotrvající nestandardní strategie. Když například chceme zhubnout, pak se snažíme omezovat jídlo. Jenže když ubíráme kalorie příliš mnoho a snažíme se to vydržet co nejdéle, tělo se začne hubnutí bránit a může to mít opačný efekt. Pak se často hubnutí zastaví a po ukončení této diety a návratu k předešlému způsobu stravování nastane ještě větší přírůstek váhy než předtím. Jde o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Začít s prázdnou osou

Když začínáme cvičit, můžeme dostat nejrůznější informace. Někdo doporučuje to hned rozjet naplno, jiní využívají stroje nebo složité tréninkové metody. V počátku je hlavní ale něco mnohem důležitějšího. A tím je technika cvičení a porozumět svému tělu, jak pracuje a reaguje. Teprve potom se můžeme vydat do tajů budování postavy. Začít s prázdnou osou činky má dva hlavní důvody...více »

Diskuse k článku (0)


1 2345678910

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt