Fitvit.cz » Cvičení

Nebezpečné hubnutí

Jestli máme více nadbytečných kilogramů, pak musíme udělat kroky potřebné k tomu, abychom se těchto nadbytečných kilogramů zbavili. Jenže je tu jeden velký problém. Neměli bychom naráz hubnout příliš mnoho kilogramů a také bychom neměli přeceňovat své síly a trénovat příliš tvrdě. Má to hned několik důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


Kalorie z tuků, sacharidů a bílkovin

Kolik kalorií mají tuky, sacharidy nebo proteiny? Hlavní živiny dělíme na proteiny, sacharidy a tuky. Potom zde máme ještě další důležité složky stravy, jako je voda, mikroživiny, jako vitamíny, minerály, enzymy nebo fytochemikále. Ty však nemají žádnou kalorickou hodnotu. Co se týká alkoholu, tak se mu v případě hubnutí nebo budování svalů vyhněte. 1 g má 7 kcal. Je to vysoce kalorický zdroj, který nás v obou případech bude nejen brzdit, ale dokonce nám může i škodit... více »

Diskuse k článku (0)


Dlouhodobý růst

Každý ví, že pro růst svalů potřebujeme používat zatížení, které svaly prozatím nepoznaly. Jednou z metod je zvedat stále vetší váhy. Jenže používat velké váhy dlouhodobě se nemusí vyplatit. Dříve či později přetížíme svaly, klouby a šlachy natolik, že by v lepším případě došlo k přetrénování a v tom horším dokonce ke zranění. Z toho důvodu se používá periodizace tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Nadváha není normální

Dost často se setkáváme s názorem, že několik kilogramů navíc vůbec nevadí. Jenže vadí, ať se to někomu líbí nebo ne. Nadváha nemá prakticky vůbec žádnou výhodu. Jen nás ohrožuje. Přitom lze plně souhlasit pouze s tím, že lidé s nadváhou by neměli být terčem vtipů, posměchu či kritiky. Svým způsobem jsou to oběti špatného životního stylu a konzumního způsobu života...více »

Diskuse k článku (0)


Nejčastější chyba před tréninkem

Jsme namotivovaní a chceme změnit svou postavu jak jen nejrychleji to jde. Zejména v první fázi, kdy jsme se rozhodli pro posilování, je nadšení veliké a neméně je velké i očekávání, co všechno budeme schopni vybudovat. Přesto mnoho z nás dělá velkou chybu, která nám může velice zkomplikovat snahu o dosažení vysněné postavy... více »

Diskuse k článku (0)


Co nejprve udělat

Když chce někdo změnit svou postavu, pravděpodobně začne cvičit, sportovat, změní stravu a doufá, že se mu to konečně povede. Jenže jak se ukazuje, lidí s nadváhou spíše přibývá. Takže máme asi pořádný problém. Hodně lidí to prostě vzdá dříve než se dostaví výsledky...více »

Diskuse k článku (0)


3 tipy, které podpoří růst svalů

Různých důvodů ovlivňujících naše tělo ve zlepšování existuje mnoho. Abychom ještě více zefektivnili naše snažení, a to jak z pohledu spalování tuků, tak i z výstavby svalové hmoty, máme zde hned 3 tipy, které nám v tom mohou výrazně pomoci... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zlepšit regeneraci

Regenerace je klíčová pro obnovu sil, svalový růst nebo spalování tuků. Když zanedbáme regeneraci, můžeme si být jistí, že něco v našem těle přestane fungovat tak jak má nebo se nedočkáme cíle, který chceme splnit. Regenerace je vysoce individuální záležitost. Každý bude mít různou dobu, za kterou je schopen se zregenerovat. A také by si měl každý nastavit frekvenci tréninku, délku odpočinku a vhodnou stravu dle svých reakcí...více »

Diskuse k článku (0)


Úplný rozsah pohybu

Vždy hledáme způsoby, jak zefektivnit náš trénink. A tak zkoušíme nejrůznější plány, přebíráme tréninky z internetu a nebo dokonce od profesionálních kulturistů v domnění, že teď jsem na to konečně přišel. Řešení je ale často tak jednoduché, které nás nestojí prakticky nic navíc. Jde o techniku a plný rozsah pohybu... více »

Diskuse k článku (0)


Když opravdu nechci cvičit

Někomu se opravdu nechce trávit hodiny v posilovně. To je fakt, se kterým se musíme smířit. Jenže se stoupající nadváhou v populaci se nedá dělat nic jiného, než nějaké změny v životním stylu udělat, jinak zanedlouho bude mít s nadbytečnými kilogramy problém drtivá většina obyvatel. To pak bude mít za následek zhoršení stavu těla ve všech směrech. Z toho důvodu je dobré udělat alespoň nějaké nezbytné minimum, kterým předejdeme těmto problémům... více »

Diskuse k článku (0)


Změna znamená růst

Říká se, že změna je život. V tomto případě ale bude změna znamenat růst. Ano je to známé, že tělo roste na základě aktivity, kterou ještě nepoznalo. Zároveň je ale tělo velmi přizpůsobivé a po určité době si na každou změnu zvykne a k růstu už ho potom nic nenutí. Z toho důvodu je potřeba po určité době provést změnu, abychom tělo opět donutili k růstu... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičit, i když není čas

Že je trénink v posilovně užitečný pro rozvoj a udržení aktivní svalové hmoty snad už nikdo nepochybuje. Je potřeba pravidelnost a soustavnost, abychom poznali, kam až jsme schopni dojít ve svalovém rozvoji nebo při hubnutí a vybudování štíhlé postavy bez přebytečného tuku. Občas se ale stane, že nebudeme mít čas. Chybou je trénink vynechávat... více »

Diskuse k článku (0)


Pozitivní kombinace

Abychom se udrželi pozitivně naladěni a mohli se pustit do práce se změnou postavy, musíme často překonávat nejrůznější překážky. A ne vždy to jsou příjemné věci. Tak se i občas stává, že se nám do cvičení, trénování a sportování moc nechce. Navíc je potřeba dbát i na správnou stravu a nepodlehnout nástrahám nezdravých jídel, kterých je všude kolem až přespříliš. Prostě podlehnout nicnedělání a nezdravému stylu je jednoduché, ale jít stále vpřed a překonávat překážky, to chce odhodlání, kuráž a pravidelnost a dělat věci, které nás posouvají k našemu cíli... více »

Diskuse k článku (0)


Podpora výkonnosti dynamikou

Existují různé metody a pravidla, jak se dostat k větším výkonům nebo k růstu svalů. Jde například o zařazení základních cviků, počet opakování vhodný pro růst svalů, počet sérií nebo u stravy množství proteinů, podporu tvorby NO nebo volbě vhodného jídla před tréninkem nebo po něm. Jak se ale ukazuje, měli bychom se zaměřit i na aktivaci jak rychlých, tak i pomalých svalových vláken. Dalo by se říci, že bychom alespoň v některých cvicích měli trénovat na rozvoj výbušné síly... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat sám a vliv na výkon

Někdo raději trénuje sám a jiní zase dávají přednost cvičení s partnerem nebo dokonce ve skupině. Má to nějaký význam pro náš výkon? Podle studie vědců z Oxfordu to význam má. Pokud cvičíme v posilovně nebo doma sami, ještě to neznamená, že trénink není účinný. Mohl by být ale účinnější, pokud cvičíme ve skupině nebo alespoň ve dvojici s tréninkovým partnerem... více »

Diskuse k článku (0)


1 23456789101112

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt