Fitvit.cz » Cvičení

Nejčastější výmluva, proč necvičit

Každý chce mít lepší vzhled postavy. Jen malá část lidí však uspěje. Přestanou cvičit, nechce se jim nebo se vrátí ke stravování, kvůli kterému mají nadváhu. Další pak dosáhnou nějaké redukce váhy, ale při hubnutí přijdou o dost svalové hmoty, nebo mají nepříznivý poměr mezi aktivní svalovou hmotou a tukem. Mezi nejčastější výmluvy, proč necvičíme nebo nesportujeme, patří známá fráze „Nemám čas“. Je to opravdu tak? A jak si zorganizovat čas během dne, abychom si čas našli? více »

Diskuse k článku (0)


Už žádné hubnutí, ve formě po celý rok

Každý rok hubnout není zrovna moc zábavné. Navíc pokud každý rok nabereme více tuku, může to být i docela namáhavé pro tělo. Může to nést i určitá rizika při jeho odbourávání. Jak se tedy dostat do ideálního stavu, kdy budeme ve formě po celý rok? To neznamená, že budeme mít po celý rok extrémně malé procento tělesného tuku nebo že bychom si nemohli dát tzv. normální jídlo. Jde jen o množství stravy a naučit se, kdy tělo začne nabírat a co naopak ještě snese, aniž bychom ztráceli formu. více »

Diskuse k článku (0)


Když už nejde hubnout, pomůže známý trik

Při hubnutí se dělá mnoho chyb. Hodně lidí není úspěšných, když se snaží spálit přebytečný tuk. Teď se však můžete dozvědět jeden trik. Je známý, nic nestojí, stále se o něm mluví, ale nějak se nedodržuje a nebo se provádí špatně. Když se pokoušíme hubnout, postupně se zpomaluje metabolismus a tak je hubnutí stále těžší a pokud se kalorie sníží příliš, hubnutí se zastaví... více »

Diskuse k článku (0)


Jak cvičit doma bez vybavení

Jaké máme možnosti, když nemůžeme jít z nejrůznějších příčin do posilovny? Musíme se spolehnout na cviky s vlastní vahou a případně využít jednoduché náčiní. Pokud rádi posilujeme a udržujeme tím své tělo ve formě, pak by také bylo vhodné pořídit si alespoň pár nakládacích jednoruček a jednoduchou lavici. Pokud neradi posilujeme, měli bychom přesto uvažovat o zařazení nějaké pohybové aktivity, díky které se budeme udržovat ve formě. Vraťme se ale k tomu, když nemáme vůbec nic na cvičení... více »

Diskuse k článku (0)


Rozšiřuje obvod břicha cvičení se zátěží?

Co dělat, když spálíme přebytečný tuk, ale na břichu se neobjeví šest políček břišních svalů? Můžeme mít na těle ještě dost tuku, které zakrývají břišní svaly nebo také nemusíme mít tak rozvinuté svaly břicha. Potom, i když nebudeme mít téměř žádný tuk v oblasti středu těla, se oddělené svaly břicha neukáží. V tom případě budeme muset využít všechny způsoby, abychom se pokusili tyto svaly donutit k růstu. Když potřebujeme donutit svaly k růstu, obvykle přidáme zátěž. U cvičení břicha však máme obavy, aby se nám při použití zátěže nezvětšil obvod pasu. Většinou jsou tyto obavy zbytečné... více »

Diskuse k článku (0)


Jak namáhavé je získat svaly

Kdo by nechtěl postavu s ideálně rozloženou svalovou hmotou na těle s minimem tuku a viditelnými břišními svaly. K tomu, abychom takovou postavu získali, ale potřebujeme vybudovat svalovou hmotu. Jak obtížné je takovou svalovou hmotu získat? více »

Diskuse k článku (0)


S věkem roste hmotnost je výmluva

Hodně lidí omlouvá svoji nadváhu tím, že to je přirozený vývoj a jak přibývají léta, tak nám automaticky roste i váha. Většinou je to ale pouhá výmluva a neochota se sebou něco dělat. Na naší hmotnosti a množství svalové hmoty a tuku se podílí více vlivů. Jsou to rychlost metabolismu, věk, množství svalů, celkové zdraví, zdali sportujeme nebo i dostatečně dlouhý spánek... více »

Diskuse k článku (0)


Vyplatí se budovat hodně svalové hmoty?

Možná uvažujeme o vybudování postavy, jakou má některý akční hrdina, případně kulturista nebo kulturistka, které známe z časopisů, internetu a soutěží. Pro mnoho lidí to mohou být vzory, které obdivují a chtějí se dostat na jejich úroveň. Je to dobrá cesta nebo jen slepá ulička, jenž nás brzdí a navádí nás na nereálné představy a cíle? více »

Diskuse k článku (0)


Proč vypadá zhubnutí s posilováním lépe

Vyplatí se hubnout pomocí posilování nebo je lepší spolehnout se jen na úpravu stravy? Proč vypadá zhubnutí pomocí posilování lépe než hubnutí bez cvičení? Hubnout lze samozřejmě více způsoby a nikdo netvrdí, že bez cvičení nejde snížit váhu. Jenže výsledek se nám pak nemusí úplně líbit. A to dokonce i v případě, kdy máme větší úbytek na váze, když necvičíme, než když cvičíme, ale úbytek váhy není tak velký. Jak je to možné? více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení jako vypínač stresu

Nadměrný stres není pro naše tělo přínosný. Z toho důvodu si musíme najít činnosti, které nám pomohou se stresu zbavit. Jedním z osvědčených způsobů, jak stres regulovat, je pohybová aktivita a pro mnohé je tou pravou pohybovou aktivitou posilování...více »

Diskuse k článku (0)


Udržování svalové hmoty

Udržovat postavu je jednodušší, než stále nabírat nebo hubnout, případně budovat novou svalovou hmotu. Zcela zásadní je pro zachování dosažené formy udržet už vybudovanou svalovou hmotu. Neplatí tedy, že když jsme se dopracovali k cíli a zbavili se tuků a k tomu dosáhli růstu svalů, můžeme se vrátit k předchozímu životnímu stylu a předpokládat, že nám dosažená forma vydrží navždy. O takto vybudovanou postavu musíme potom pečovat. Naštěstí to už není taková dřina, jako když musíme spalovat desítky kilogramů nebo budovat kilogramy nových svalů. Zadarmo to ale také nebude... více »

Diskuse k článku (0)


Jak poznat své maximum

Poznat své maximum je důležité pro budování své postavy. Samozřejmě kolik zvedneme v tuto chvíli nebo jak rychlí jsme, zjistíme lehce okamžitým pokusem. Nemluvíme ale o aktuální výkonnosti, ale kam až můžeme dostat tělo v rozvoji. Své maximum musíme zjistit, abychom se mohli zlepšovat a přitom znali hranici, kdy už nám bude svalová hmota i síla růst obtížně a spíše nám už hrozí zranění nebo nabírání přebytečného tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je dobré měnit cviky

Zkuste si změnit v tréninku cviky a s největší pravděpodobností pocítíte svalovou horečku, která oznamuje namožení po cvičení, které tělo obvykle neprovádí. To může vést k růstu svalů a překonání stagnace. Měnit cviky je jednoduché, účinné a navíc můžeme získat hodně druhů tréninků vhodných pro naše tělo a individuálně ho tak zdokonalovat... více »

Diskuse k článku (0)


Žádné svaly, žádné tvary

Podívejme se na dva případy. Když chci přibrat a chci dát tělu nový vzhled, aby byl více sportovní a atraktivní, pak potřebuji novou svalovou hmotu. Jestliže ale chceme zhubnout, pak mnoho lidí usiluje hlavně o úbytek hmotnosti, ale nechtějí v žádném případě nic slyšet o nabírání čehokoliv. Přitom svalová hmota je právě tím faktorem, který určuje výsledek při nabírání váhy, ale i při hubnutí... více »

Diskuse k článku (0)


Jak poznat, že jsem to přehnal s hubnutím

Dost lidí chce zhubnout za každou cenu. Přitom ale často spálí i cennou svalovou hmotu a pak se diví, že výsledek není podle jejich představ. Jak poznat, že to s hubnutím přeháníme? Často koukáme jen na údaje na váze a přitom neděláme rozdíl, zdali spalujeme přebytečný tuk nebo svalovou hmotu. Rychlý úbytek váhy může znamenat i jen ztrátu vody z těla... více »

Diskuse k článku (0)


1 2345678910

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt