Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Značení a výběr vajec

Vajíčka jsou jedním z nejhodnotnějších zdrojů proteinů. Obsahují celou řadu prospěšných látek a oproti minulosti, kdy se varovalo před jejich příliš velkou konzumací kvůli cholesterolu, jsou dnes považována za hodnotnou potravinu s vysokým podílem proteinů s vysokou biologickou hodnotou...více »

Diskuse k článku (0)


Vyplatí se koupit celé kuře nebo jen části

Financovat stravu při prudkém zdražování potravin je stále složitější. Mezi nejdůležitější složky stravy patří proteiny. Mezi nejhodnotnější patří maso. A mezi nejvíce oblíbené řadíme proteiny z kuřete. Je to z toho důvodu, protože obsahují hodně proteinů a téměř žádný tuk, tedy alespoň pokud se bavíme o kuřecích prsech bez kůže. Vyplatí se tedy kupovat celé kuře nebo kupovat raději jen části kuřete? Hodně závisí na tom, zdali využijeme všechny části kuřete... více »

Diskuse k článku (0)


Módní trendy a novinky? Některé raději ne

Vždy, když se objeví nějaká novinka, tak mnoho lidí běží a jde zkoušet nové věci. Ne jinak tomu je v oblasti hubnutí, fitness a budování postavy. Přichází nové doplňky stravy, nové tréninkové metody, nové jídelníčky, nové přístroje atd. Jenže většinou jsou potom lidi zklamaní a navíc to často stojí kupu peněz. Co tedy dělat a čemu se raději vyhnout? více »

Diskuse k článku (0)


Nejjednodušší způsob hubnutí

Opravdu nejjednodušší cestou k hubnutí je vytvořit si vlastní způsob, jak spalovat tuky. To znamená nastudovat si obecná doporučení a potom z nich vybrat ty, která fungují na můj organismus. Dá to sice trochu práce, ale získáme tím unikátní postup, který funguje nejlépe pro konkrétní tělo. Obecné postupy sice také fungují, ale výsledky nejsou tak dobré, jako když máme postup, který je šitý přímo na naše tělo. Není to nejjednodušší způsob co se týká vynaložené práce, ale jde tak nejjednodušeji spalovat tuk s ohledem na čas strávený cvičením... více »

Diskuse k článku (0)


Jak zpomalit příliš rychlé hubnutí

Pro mě byl letošní rok průlomový, co se týká nabrání zkušeností při hubnutí. I když jsem udělal ještě nějaké chyby, tak úbytek hmotnosti o více než 10 kg a úbytek v pase o 10 cm jsou velmi dobrými výsledky. Úbytek byl tak velký, že jsem musel rychlost hubnutí hodně brzdit a navíc se i snažit nejen o ochranu stávající svalové hmoty, ale dokonce i nějakou novou přidat, aby byl výsledek co nejlepší... více »

Diskuse k článku (0)


Je opravdu potřeba jíst tolik proteinů?

Pro růst svalové hmoty nebo její udržení při hubnutí je dobré přidat do stravy více proteinů. Jenže dnes, kdy ceny potravin rostou rychlým tempem, je docela problém takový jídelníček dlouhodobě financovat. Proto jsem zredukoval v době, kdy neusiluji ani o růst svalů ani o hubnutí, množství proteinů na 1,2 - 1,5 g na kg hmotnosti. Další živiny mě zajímají jen v tom množství, abych dál nehubl ani nenabíral tuk. Někdy je nutné navýšit množství energie ve stravě. To jde udělat i pomocí tuků nebo sacharidů, protože proteiny patří k dražším živinám. Přitom je dobré zaměřit se na zdravé tuky, protože jsou kalorické a přitom se po nich snadno nepřibírá tuk jako u nezdravých forem tuků. U sacharidů bychom měli zaměřit pozornost na komplexní sacharidy, které se postupně uvolňují oproti jednoduchým cukrům... více »

Diskuse k článku (0)


Co udělala týdenní přestávka bez tréninku

Dát si týdenní pauzu po náročném cvičení za uplynulý rok je rozumný nápad. Dokonce je dobré takovou pauzu dělat i několikrát za rok a někdy je nutné přidat i několikatýdenní volno pro úplné zregenerování svalů, kloubů, úponů a centrální nervové soustavy. Co ale udělá týdenní pauza s naší formou a svalovou hmotou? Mnoho lidí se obává, že za týden nicnedělání ztratí své výsledky... více »

Diskuse k článku (0)


Úbytek 10 cm v pase

Dostat tuk z nejproblematičtější partie těla je tvrdý oříšek. O to důležitější je zvolit správnou strategii, díky které se spálí tuk, ale zároveň nám na těle zůstane drahocenná svalová hmota. Pokud přijdeme o svaly, dělali jsme něco špatně. Mezi nejdůležitější živiny pro udržení svalové hmoty patří proteiny. A protože v tomto období je potřeba zredukovat jak sacharidy, tak i tuky ve stravě, měli bychom přijímat asi 2 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je základ pro ochranu svalové hmoty. Někdo potřebuje o trochu více proteinů, jiný si vystačí s menším množstvím... více »

Diskuse k článku (0)


Proč se lidem vrací nadváha?

Když už jsme se dopracovali k úbytku hmotnosti, považujeme to za úspěch. Jenže je to jen první krok. Pokud neuděláme další, nadbytečné kilogramy většinou opět nabereme zpět. Většinou se jedná o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Nebezpečí hrozí z odbouraného tuku

O tom, že nadváha a obezita nejsou dobré pro naše zdraví, snad už nikdo nepochybuje. Pokud se ale rozhodneme přebytečných kilogramů zbavit, mohou na nás čekat i další nebezpečí. Když někdo neustále nabírá tuk a opakovaně ho potom spaluje, může se mu v těle uvolnit zvýšené množství nebezpečných látek zvaných perzistentní organické látky (anglicky Persistent Organic Pollutants zkratka POPs), jestliže je má ve svém tuku nahromaděné . To jsou látky, které většinou vznikají činností člověka a patří sem například polychlorované bifenyly, dioxiny, DDT a další nebezpečné látky. Naneštěstí díky svému složení přetrvávají v prostředí velmi dlouhou dobu, takže není snadné se jich v potravním řetězci jednoduše zbavit... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt