Magazín o zdravém životním stylu a fitness

3 finanční výhody proteinů

Proteinové koncentráty mají své zastánce i odpůrce. Každopádně jsou produkty vyrobené od ověřených firem zdrojem velmi kvalitních proteinů s vysokou biologickou hodnotou, zejména ty ze syrovátky, která se získává z mléka. Krom toho, že nám pomohou s navýšením příjmu proteinů, které jsou nezbytné pro budování svalové hmoty nebo při spalování tuků, mají několik výhod, které ušetří zejména čas a peníze... více »

Diskuse k článku (0)


Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

Příjem proteinů je pro budování svalové hmoty zásadní. Kdo chce nabrat novou svalovou hmotu, musí vědět, kolik proteinů za den přijal a kolik proteinů potřebuje, aby růst vůbec nastal. Každý může mít toto množství trochu odlišné. Někomu může stačit 1,5 g na kilogram tělesné hmotnosti, jiný bude muset konzumovat i třeba 2 g na kg a v ojedinělých případech třeba i více, ale toto už není pro běžného člověka zapotřebí. To už většinou dělají vrcholoví sportovci a nese to sebou i určitá rizika. Dokonce ale existují lidé, kteří mají více svalové hmoty a skoro nic proto nemusí dělat. Patří do skupiny somatotypu mezomorf a mají to o trochu lehčí, než ostatní lidé... více »

Diskuse k článku (0)


Opomíjený odpočinek brzdí náš rozvoj

Odpočinek je nedílnou součástí při zlepšování ve fitness a při budování těla. O tom kolik je potřeba odpočinku, se často vedou spory. Dnes je však docela běžné, že se dostatečně nespí a navíc se cvičí prakticky bez přestávky. Obojí je chybou a vědci nás nabádají, abychom více spali a měli častěji v průběhu roku období, kdy vůbec necvičíme... více »

Diskuse k článku (0)


Jak najít rovnováhu a udržovat ji

Pro normálního člověka je nesmysl budovat kupu svalů a ani to není reálné. Pro většinu je dostačující se zbavit nadbytečného tuku a vybudovat několik málo kilogramů nových svalů. To je reálná cesta, reálné výsledky a hlavně jednoduché udržování bez vysokých nákladů... více »

Diskuse k článku (0)


Podíl účinnosti na hubnutí

Jak moc jsou účinné jednotlivé vlivy na hubnutí? Opravdu jsou spalovače tak zázračné? A jaký vliv na hubnutí má cvičení a strava. Stačí se podívat, jak chaoticky se někteří lidé chovají a co všechno jsou schopni udělat při hubnutí. Bohužel dost často dělají dost věcí špatně. Přitom se stačí před hubnutím s problematikou seznámit a každý by dokázal prakticky sám, bez pomoci a zdarma, dost velké věci... více »

Diskuse k článku (0)


Jídelníčky, plány, doplňky – kupovat?

Počet lidí bojující s nadváhou se naneštěstí neustále zvyšuje. Proto je důležité vyhýbat se nabídkám, které slibují nereálné výsledky, dost často za hodně peněz. Je důležité dát přednost opravdové práci před sliby, které nejdou splnit... více »

Diskuse k článku (0)


Jak na kalorický deficit

Pro úspěšné hubnutí a úbytek tuku je důležité splnit dost podmínek. Jde o úpravu stravy, pravidelný pohyb, dostatečně dlouhý spánek nebo vyhýbání se nadměrnému stresu. Pokud ale nesplníte nejzákladnější podmínku, nezhubneme, ani kdybychom všechny zmíněné podmínky splnili. Tím hlavním faktorem je vytvořit kalorický deficit. To znamená mít větší energetický výdej než příjem. Jak se k energetickému deficitu dostat? více »

Diskuse k článku (0)


Jednoduchý způsob, jak na růst svalů

Každý, kdo chce nějakým způsobem zlepšit svou postavu, potřebuje nabrat alespoň několik kilogramů nových svalů. Je jedno, jestli chceme ubrat nějaké kilogramy, nebo nabrat váhu a to zejména v podobě svalové hmoty. K tomu, aby svaly rostly, potřebujeme dobře jíst, ale také potřebujeme dát impuls k tomuto růstu. Ten impuls je většinou cvičení. Jenže nestačí jen normálně cvičit. Pro růst potřebujeme provést takovou práci, kterou svaly zatím nepoznaly a tím se přizpůsobí novému zatížení růstem... více »

Diskuse k článku (0)


Tělo dobře reaguje na změny

Za ta dlouhá léta cvičení a zjišťování, jak co nejlépe spalovat tuk, jsem zjistil, že tělo nemá rádo, když se držíme nějaké dlohotrvající nestandardní strategie. Když například chceme zhubnout, pak se snažíme omezovat jídlo. Jenže když ubíráme kalorie příliš mnoho a snažíme se to vydržet co nejdéle, tělo se začne hubnutí bránit a může to mít opačný efekt. Pak se často hubnutí zastaví a po ukončení této diety a návratu k předešlému způsobu stravování nastane ještě větší přírůstek váhy než předtím. Jde o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Nedostatek soli ohrozí náš výkon

Dnes se hodně hovoří o přebytku soli ve stravě a hodně lidí tento problém opravdu má. Pokud se však ale někdo příliš vyhýbá slaným potravinám, může ji mít naopak nedostatek. Za den bychom měli přijmout ve stravě asi 5 – 6 g soli. I sůl v jídelníčku bychom proto měli za den sledovat a vybírat si potraviny, díky kterým potřebné množství soli doplníme... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt