Magazín o životním stylu fitness

Jak spálit více tuků při kardiu

Možná provádíme aerobní aktivitu, jako je například běh nebo jízda na kole, na určité tepové frekvenci po celou dobu jejího vykonávání. Dříve to tak bylo běžné, ale možná bychom mohli dosáhnout i lepších výsledku zařazením nepatrné změny... více »

Diskuse k článku (0)


Tloustne se po ovoci?

Někdo říká ano a jiní zase tvrdí, že ne. Jenže ono to tak jednoduché není. Problém je vždy v množství. Jestliže máme kalorický deficit, pak nás cukr z ovoce nemůže ohrozit, leda že bychom ho snědli velké množství a v době, kdy zrovna nemáme žádný pohyb. Problém ovoce je tedy jednoduchý cukr. Ten v ovoci se nazývá fruktóza a chová se trochu jinak, než jiné druhy cukrů... více »

Diskuse k článku (0)


Pěkná postava napořád

Kdo by nechtěl mít pěknou postavu. Většina lidí opravdu chce zredukovat nadbytečné kilogramy. Jsou skutečně nebezpečné pro náš rozvoj. Ať si to chceme připustit nebo to ignorujeme, nadváha nám jednoznačně škodí. Přitom spalovat tuk a dosažení pěkné postavy nemusí být vůbec obtížné. Postačí nám k tomu úprava stravy a pravidelný pohyb... více »

Diskuse k článku (0)


Svaly jsou důležitější než spalovat tuk

Svalová hmota je velmi důležitou součástí těla. Dokonce tak důležitou, že by při hubnutí mělo být předností zachovávat a chránit svaly před odbouráváním tuků. Jenže lidé pro co nejrychlejší hubnutí postupují zcela opačně. Myslí si, že když uberou kalorie ještě více, dokáží spalování tuků zrychlit. Naopak se tímto krokem spalování dalších tuků zastaví. A navíc díky nedostatku energie tělo začne odbourávat svalové bílkoviny na energii...více »

Diskuse k článku (0)


Ubrat kalorie za týden

Kdo chce zhubnout, musí mít kalorický deficit. To znamená, že jeho kalorický výdej musí být větší než příjem. Dosáhnout ho lze buď redukcí příjmu jídla nebo objemnější pohybovou aktivitou a nejlepším způsobem je kombinace obou způsobů. Navíc je výhodnější, když budeme kalorický deficit dodržovat za celý týden a ne každý konkrétní den. To znamená, že některé dny můžeme jíst i více a udržet tak metabolismus rychlejší...více »

Diskuse k článku (0)


Nebezpečné hubnutí

Jestli máme více nadbytečných kilogramů, pak musíme udělat kroky potřebné k tomu, abychom se těchto nadbytečných kilogramů zbavili. Jenže je tu jeden velký problém. Neměli bychom naráz hubnout příliš mnoho kilogramů a také bychom neměli přeceňovat své síly a trénovat příliš tvrdě. Má to hned několik důvodů... více »

Diskuse k článku (0)


Problém se sacharidy

Sacharidy, nebo chceme-li cukry, se poslední dobou staly terčem kritiky, které můžou za všechno zlo na našich postavách. Přitom se jedná o přirozený zdroj energie, který naše tělo potřebuje. Problém je tedy správný výběr sacharidů, jejich množství a dokonce i jejich načasování, které hraje větší roli, než si dokážeme připustit...více »

Diskuse k článku (0)


Kalorie z tuků, sacharidů a bílkovin

Kolik kalorií mají tuky, sacharidy nebo proteiny? Hlavní živiny dělíme na proteiny, sacharidy a tuky. Potom zde máme ještě další důležité složky stravy, jako je voda, mikroživiny, jako vitamíny, minerály, enzymy nebo fytochemikále. Ty však nemají žádnou kalorickou hodnotu. Co se týká alkoholu, tak se mu v případě hubnutí nebo budování svalů vyhněte. 1 g má 7 kcal. Je to vysoce kalorický zdroj, který nás v obou případech bude nejen brzdit, ale dokonce nám může i škodit... více »

Diskuse k článku (0)


Dlouhodobý růst

Každý ví, že pro růst svalů potřebujeme používat zatížení, které svaly prozatím nepoznaly. Jednou z metod je zvedat stále vetší váhy. Jenže používat velké váhy dlouhodobě se nemusí vyplatit. Dříve či později přetížíme svaly, klouby a šlachy natolik, že by v lepším případě došlo k přetrénování a v tom horším dokonce ke zranění. Z toho důvodu se používá periodizace tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Nadváha není normální

Dost často se setkáváme s názorem, že několik kilogramů navíc vůbec nevadí. Jenže vadí, ať se to někomu líbí nebo ne. Nadváha nemá prakticky vůbec žádnou výhodu. Jen nás ohrožuje. Přitom lze plně souhlasit pouze s tím, že lidé s nadváhou by neměli být terčem vtipů, posměchu či kritiky. Svým způsobem jsou to oběti špatného životního stylu a konzumního způsobu života...více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt