Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Je opravdu potřeba jíst tolik proteinů?

Pro růst svalové hmoty nebo její udržení při hubnutí je dobré přidat do stravy více proteinů. Jenže dnes, kdy ceny potravin rostou rychlým tempem, je docela problém takový jídelníček dlouhodobě financovat. Proto jsem zredukoval v době, kdy neusiluji ani o růst svalů ani o hubnutí, množství proteinů na 1,2 - 1,5 g na kg hmotnosti. Další živiny mě zajímají jen v tom množství, abych dál nehubl ani nenabíral tuk. Někdy je nutné navýšit množství energie ve stravě. To jde udělat i pomocí tuků nebo sacharidů, protože proteiny patří k dražším živinám. Přitom je dobré zaměřit se na zdravé tuky, protože jsou kalorické a přitom se po nich snadno nepřibírá tuk jako u nezdravých forem tuků. U sacharidů bychom měli zaměřit pozornost na komplexní sacharidy, které se postupně uvolňují oproti jednoduchým cukrům... více »

Diskuse k článku (0)


Co udělala týdenní přestávka bez tréninku

Dát si týdenní pauzu po náročném cvičení za uplynulý rok je rozumný nápad. Dokonce je dobré takovou pauzu dělat i několikrát za rok a někdy je nutné přidat i několikatýdenní volno pro úplné zregenerování svalů, kloubů, úponů a centrální nervové soustavy. Co ale udělá týdenní pauza s naší formou a svalovou hmotou? Mnoho lidí se obává, že za týden nicnedělání ztratí své výsledky... více »

Diskuse k článku (0)


Úbytek 10 cm v pase

Dostat tuk z nejproblematičtější partie těla je tvrdý oříšek. O to důležitější je zvolit správnou strategii, díky které se spálí tuk, ale zároveň nám na těle zůstane drahocenná svalová hmota. Pokud přijdeme o svaly, dělali jsme něco špatně. Mezi nejdůležitější živiny pro udržení svalové hmoty patří proteiny. A protože v tomto období je potřeba zredukovat jak sacharidy, tak i tuky ve stravě, měli bychom přijímat asi 2 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je základ pro ochranu svalové hmoty. Někdo potřebuje o trochu více proteinů, jiný si vystačí s menším množstvím... více »

Diskuse k článku (0)


Proč se lidem vrací nadváha?

Když už jsme se dopracovali k úbytku hmotnosti, považujeme to za úspěch. Jenže je to jen první krok. Pokud neuděláme další, nadbytečné kilogramy většinou opět nabereme zpět. Většinou se jedná o tzv. jojo efekt... více »

Diskuse k článku (0)


Nebezpečí hrozí z odbouraného tuku

O tom, že nadváha a obezita nejsou dobré pro naše zdraví, snad už nikdo nepochybuje. Pokud se ale rozhodneme přebytečných kilogramů zbavit, mohou na nás čekat i další nebezpečí. Když někdo neustále nabírá tuk a opakovaně ho potom spaluje, může se mu v těle uvolnit zvýšené množství nebezpečných látek zvaných perzistentní organické látky (anglicky Persistent Organic Pollutants zkratka POPs), jestliže je má ve svém tuku nahromaděné . To jsou látky, které většinou vznikají činností člověka a patří sem například polychlorované bifenyly, dioxiny, DDT a další nebezpečné látky. Naneštěstí díky svému složení přetrvávají v prostředí velmi dlouhou dobu, takže není snadné se jich v potravním řetězci jednoduše zbavit... více »

Diskuse k článku (0)


3 kroky pro nejjistější strategii

Jakou zvolit strategii při hubnutí nebo při nabírání svalů? Jak už asi víte, cest k cíli je vždy více, a to zvláště v oblasti budování těla a zdokonalování postavy pomocí redukce tuku a doplnění svalů na ty správné místa. Proto je důležité vyzkoušet na sobě některé metody a potom je úspěšně použít pro dosažení cíle...více »

Diskuse k článku (0)


Pečivo, hubnutí a vliv na formu postavy

Kdo by nejedl pečivo. Skoro každý si kupuje rohlíky, housky, chleba, ale i koláče, moučníky a další druhy pečiva. Má ale pečivo vliv na naší váhu? A ovlivní hubnutí nebo ho může dokonce zablokovat? Co si budeme nalhávat. Pečivo dnes není nějaká hodnotná potravina a v mnoha případech obsahuje i složky, které blokují hubnutí. Také já sám jsem byl až donedávna docela velkým konzumentem pečiva. Každý den dva kusy nějakých druhů housek, dalamánků nebo kaiserek a k tomu i několik krajíců chleba... více »

Diskuse k článku (0)


Snažit se provést vždy více práce

Během pár měsíců chceme přibrat několik kilogramů svalů. Abychom to dokázali, musíme provádět více práce oproti předchozímu tréninku. Po několik týdnů by neměl být problém navyšovat zatížení svalů, které provedeme přidáním opakování, váhy, sérií nebo zkrácením přestávek mezi sériemi... více »

Diskuse k článku (0)


Rukavice vs. trhačky

Rukavice a trhačky jsou velmi dobří pomocníci pro cvičení. Nejlepší je používat obě pomůcky pro zefektivnění tréninků. Jakou si ale vybrat, kdybych si mohl pořídit pouze jednu z nich. Hodně záleží na tom, jaké používáme cviky a jaké priority. Obecně jsou rukavice využitelné u více cviků než trhačky, ale trhačky naproti tomu mohou pomoci u klíčových cviků na záda a částečně i na nohy, které mají největší vliv na rozvoj postavy. U tréninku břicha je pak využijeme, pokud zařazujeme zvedání nohou ve visu na hrazdě... více »

Diskuse k článku (0)


Jak jsem přišel na účinnost taurinu

Taurin je poměrně dost používaná látka, a to jak v doplňcích stravy, tak i v energetických nápojích. Dlouhou dobu jsem ho ale ignoroval, až jednou jsem ho v podstatě nevědomky začal brát v jednom doplňku. Bylo to v době, kdy jsem se snažil dostat zpět do formy po letech strávených v práci na směny, která zhoršuje stav organismu. Výkonnost v té době nebyla nic moc, protože mě bolela příšerně záda, kondice byla velmi špatná a podíl tuku na těle vysoký. Proto jsem hledal nějaký způsob, který mně pomůže v tréninku. Potřeboval jsem především navýšit zátěž činek, zlepšit intenzitu a vydržet efektivně cvičit po celou dobu tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt