Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Jak namáhavé je získat svaly

Kdo by nechtěl postavu s ideálně rozloženou svalovou hmotu na těle s minimem tuku a viditelnými břišními svaly. K tomu, abychom takovou postavu získali, ale potřebujeme vybudovat svalovou hmotu. Jak obtížné je takovou svalovou hmotu získat? více »

Diskuse k článku (0)


S věkem roste hmotnost je výmluva

Hodně lidí omlouvá svoji nadváhu tím, že to je přirozený vývoj a jak přibývají léta, tak nám automaticky roste i váha. Většinou je to ale pouhá výmluva a neochota se sebou něco dělat. Na naší hmotnosti a množství svalové hmoty a tuku se podílí více vlivů. Jsou to rychlost metabolismu, věk, množství svalů, celkové zdraví, zdali sportujeme nebo i dostatečně dlouhý spánek... více »

Diskuse k článku (0)


Vyplatí se budovat hodně svalové hmoty?

Možná uvažujeme o vybudování postavy, jakou má některý akční hrdina, případně kulturista nebo kulturistka, které známe z časopisů, internetu a soutěží. Pro mnoho lidí to mohou být vzory, které obdivují a chtějí se dostat na jejich úroveň. Je to dobrá cesta nebo jen slepá ulička, jenž nás brzdí a navádí nás na nereálné představy a cíle? více »

Diskuse k článku (0)


Proč vypadá zhubnutí s posilováním lépe

Vyplatí se hubnout pomocí posilování nebo je lepší spolehnout se jen na úpravu stravy? Proč vypadá zhubnutí pomocí posilování lépe než hubnutí bez cvičení? Hubnout lze samozřejmě více způsoby a nikdo netvrdí, že bez cvičení nejde snížit váhu. Jenže výsledek se nám pak nemusí úplně líbit. A to dokonce i v případě, kdy máme větší úbytek na váze, když necvičíme, než když cvičíme, ale úbytek váhy není tak velký. Jak je to možné? více »

Diskuse k článku (0)


Cvičení jako vypínač stresu

Nadměrný stres není pro naše tělo přínosný. Z toho důvodu si musíme najít činnosti, které nám pomohou se stresu zbavit. Jedním z osvědčených způsobů, jak stres regulovat, je pohybová aktivita a pro mnohé je tou pravou pohybovou aktivitou posilování...více »

Diskuse k článku (0)


Udržování svalové hmoty

Udržovat postavu je jednodušší, než stále nabírat nebo hubnout, případně budovat novou svalovou hmotu. Zcela zásadní je pro zachování dosažené formy udržet už vybudovanou svalovou hmotu. Neplatí tedy, že když jsme se dopracovali k cíli a zbavili se tuků a k tomu dosáhli růstu svalů, můžeme se vrátit k předchozímu životnímu stylu a předpokládat, že nám dosažená forma vydrží navždy. O takto vybudovanou postavu musíme potom pečovat. Naštěstí to už není taková dřina, jako když musíme spalovat desítky kilogramů nebo budovat kilogramy nových svalů. Zadarmo to ale také nebude... více »

Diskuse k článku (0)


Jak dlouho vydrží balení proteinu

Balení proteinového koncentrátu vydrží dlouho podle způsobu dávkování. Může to být od několika dnů až po několik měsíců. Záleží také na velikosti balení. Nejvýhodnější pro běžné používání je balení okolo 2 – 2,5 kg. Takové balení není příliš drahé, je dostatečně objemné a navíc můžeme střídat příchutě, protože pít stále stejný nápoj může časem omrzet, i když samozřejmě proteinový nápoj nepijeme pro jeho chuť, ale hlavně pro doplnění proteinů. Na druhou stranu pít každý den něco, co nám vyloženě nechutná, také není úplně ideální... více »

Diskuse k článku (0)


Jak poznat své maximum

Poznat své maximum je důležité pro budování své postavy. Samozřejmě kolik zvedneme v tuto chvíli nebo jak rychlí jsme, zjistíme lehce okamžitým pokusem. Nemluvíme ale o aktuální výkonnosti, ale kam až můžeme dostat tělo v rozvoji. Své maximum musíme zjistit, abychom se mohli zlepšovat a přitom znali hranici, kdy už nám bude svalová hmota i síla růst obtížně a spíše nám už hrozí zranění nebo nabírání přebytečného tuku... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je dobré měnit cviky

Zkuste si změnit v tréninku cviky a s největší pravděpodobností pocítíte svalovou horečku, která oznamuje namožení po cvičení, které tělo obvykle neprovádí. To může vést k růstu svalů a překonání stagnace. Měnit cviky je jednoduché, účinné a navíc můžeme získat hodně druhů tréninků vhodných pro naše tělo a individuálně ho tak zdokonalovat... více »

Diskuse k článku (0)


Žádné svaly, žádné tvary

Podívejme se na dva případy. Když chci přibrat a chci dát tělu nový vzhled, aby byl více sportovní a atraktivní, pak potřebuji novou svalovou hmotu. Jestliže ale chceme zhubnout, pak mnoho lidí usiluje hlavně o úbytek hmotnosti, ale nechtějí v žádném případě nic slyšet o nabírání čehokoliv. Přitom svalová hmota je právě tím faktorem, který určuje výsledek při nabírání váhy, ale i při hubnutí... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt