Magazín o zdravém životním stylu a fitness

Změna znamená růst

Říká se, že změna je život. V tomto případě ale bude změna znamenat růst. Ano je to známé, že tělo roste na základě aktivity, kterou ještě nepoznalo. Zároveň je ale tělo velmi přizpůsobivé a po určité době si na každou změnu zvykne a k růstu už ho potom nic nenutí. Z toho důvodu je potřeba po určité době provést změnu, abychom tělo opět donutili k růstu... více »

Diskuse k článku (0)


Vitamín C pro podporu výkonu

Jak hodně je vitamín C pro nás důležitý? Ačkoliv prospěšnost vitamínu C je známá a všichni o ní vědí, jen málokoho zajímá, zdali máme vitamínu C dostatek a jestli nám může pomoci při cvičení. Už víme, že vitamín C patří mezi nejsilnější antioxidanty. A právě jeho antioxidační vlastnosti nám mohou pomoci v tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Cvičit, i když není čas

Že je trénink v posilovně užitečný pro rozvoj a udržení aktivní svalové hmoty snad už nikdo nepochybuje. Je potřeba pravidelnost a soustavnost, abychom poznali, kam až jsme schopni dojít ve svalovém rozvoji nebo při hubnutí a vybudování štíhlé postavy bez přebytečného tuku. Občas se ale stane, že nebudeme mít čas. Chybou je trénink vynechávat... více »

Diskuse k článku (0)


Pozitivní kombinace

Abychom se udrželi pozitivně naladěni a mohli se pustit do práce se změnou postavy, musíme často překonávat nejrůznější překážky. A ne vždy to jsou příjemné věci. Tak se i občas stává, že se nám do cvičení, trénování a sportování moc nechce. Navíc je potřeba dbát i na správnou stravu a nepodlehnout nástrahám nezdravých jídel, kterých je všude kolem až přespříliš. Prostě podlehnout nicnedělání a nezdravému stylu je jednoduché, ale jít stále vpřed a překonávat překážky, to chce odhodlání, kuráž a pravidelnost a dělat věci, které nás posouvají k našemu cíli... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je hlad nebezpečný

Ne že by občas nebylo vhodné jíst méně a mít občas hlad, ale pokud budeme mít hlad příliš často, může to mít dokonce opačný efekt, než jsme zamýšleli. Přitom pokud se rozhodneme hubnout, nemusíme mít hlad prakticky nikdy. Pomoci nám k tomu mohou potraviny, které díky vláknině zasytí tak, že nebudeme mít pocit hladu až do dalšího jídla... více »

Diskuse k článku (0)


Podpora výkonnosti dynamikou

Existují různé metody a pravidla, jak se dostat k větším výkonům nebo k růstu svalů. Jde například o zařazení základních cviků, počet opakování vhodný pro růst svalů, počet sérií nebo u stravy množství proteinů, podporu tvorby NO nebo volbě vhodného jídla před tréninkem nebo po něm. Jak se ale ukazuje, měli bychom se zaměřit i na aktivaci jak rychlých, tak i pomalých svalových vláken. Dalo by se říci, že bychom alespoň v některých cvicích měli trénovat na rozvoj výbušné síly... více »

Diskuse k článku (0)


Proč je dřep král cviků

Většina lidí, kteří již mají zkušenosti s cvičením, mají ve svém tréninku dřepy. A vědí co dělají. Říká se mu král cviků. Při jeho vykonávání se může zapojit do práce až 240 svalů podle zvolené varianty dřepu. To je obrovské množství práce při provedení pouze jednoho cviku... více »

Diskuse k článku (0)


Trénovat sám a vliv na výkon

Někdo raději trénuje sám a jiní zase dávají přednost cvičení s partnerem nebo dokonce ve skupině. Má to nějaký význam pro náš výkon? Podle studie vědců z Oxfordu to význam má. Pokud cvičíme v posilovně nebo doma sami, ještě to neznamená, že trénink není účinný. Mohl by být ale účinnější, pokud cvičíme ve skupině nebo alespoň ve dvojici s tréninkovým partnerem... více »

Diskuse k článku (0)


První krok pro změnu ve stravě

Každý, kdo chce změnit svou postavu, musí udělat ve svém životě změny. Musí se provést změny jak ve stravě, tak i v pohybové aktivitě. Těch změn se musí často udělat docela dost. Zcela zásadní je ale nějakým způsobem začít něco dělat. Pokud se podíváme na stravu, pak asi nejednodušší bude začít u pitného režimu... více »

Diskuse k článku (0)


Jablko na sílu

Jablko patří v naší zemi mezi nejoblíbenější a zároveň nejpřirozenější ovoce. Díky vláknině se sacharidy z jablka pomaleji vstřebávají. Jsou proto ideálním ovocem pro období hubnutí. Jablka dále obsahují i cenné vitamíny a minerály. Nikdo by ale nečekal, že mohou působit i na sílu. Toho lze využít při tréninku, a to jak při budování svalové hmoty, tak i při potřebě spalovat tuk. Jablka totiž obsahují i další látky, které se nazývají polyfenoly... více »

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt