Fitvit.cz » Tréninky

Proč neexistuje ideální trénink

Bylo by pěkné, kdybychom si našli cvičební plán, který by zabíral pro všechny a na stálo. Jenže tak to není. Většinou musíme hledat, které metody pro nás zabírají. Někdy najdeme způsob, který nám pomůže dostat se na určitou úroveň, ale pak přestane fungovat. Stagnujeme, možná se někdy i zhoršujeme. Je potřeba tedy svůj trénink neustále sledovat, zapisovat si výsledky a případně i měnit své do té doby funkční postupy... více »

Diskuse k článku (0)


Dělený trénink vs trénink celého těla

Co je lepší pro budování naší postavy a svalové hmoty? Je to dělený trénink nebo trénink několikrát týdně (většinou 3 x) celého těla. Zdá se, že vědci mají v tomto směru jasno. Jak to ale bude skutečně u každé osoby, to ukáže až otestování více typů tréninků konkrétní osobou. Proto je potřeba vést nejen deník toho co jíme, ale také tréninkový deník a zaznamenávat, jak nám svaly rostou, jak regenerujeme, jestli se zvyšuje síla a jestli nám přibývá nebo ubývá tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink celého těla v jednom tréninku

Cvičit celé tělo v jednom dni má význam v případě, kdy potřebujeme zatížit každou partii vícekrát za týden. Můžeme tím uspořit čas a pokud máme v pořádku stravu a regeneraci, pak bychom tím mohli dosáhnout růstu svalů při pouhých třech trénincích za týden. Jestli tomu tak skutečně bude, musíme tento způsob tréninku na sobě nejprve otestovat... více »

Diskuse k článku (0)


Proč alespoň 4 tréninky za týden

3 tréninky děleným systémem jsou minimum, když chceme nějaké základní změny na své postavě. Jestliže ale chceme vidět nějaké výraznější zlepšení, je dobré přidat na frekvenci zatížení svalových skupin. Při pracovním vytížení jde i o čas strávený tréninkem a důležitá je i schopnost těla dokonale regenerovat a tím se připravit na další zátěž. Důležitá je odezva organismu. Buď svaly rostou a postava se zlepšuje nebo stagnujeme, případně se ještě zhoršujeme... více »

Diskuse k článku (0)


Těžký a lehký cvik v tréninku

Každý hledá co nejlepší způsob cvičení, který mu bude zabírat a dosáhne díky němu svou vysněnou postavu. Pomoci může jednoduchý model, díky kterému se aktivuje růst svalů pomocí základního cviku a zároveň zařazením lehčího cviku s vyšším počtem opakování se dosáhne napumpování svalů krví. Navíc jde o způsob, kdy nezatěžujeme tělo celý trénink těžkými váhami, takže se sníží zatížení kloubů a vazů těžkými váhami, než když by byly používány po celou dobu tréninku... více »

Diskuse k článku (0)


Alespoň 1 trénink týdně s vlastní váhou

Trénink s váhou vlastního těla má několik výhod. Jde provést rychle a tak ušetříme čas. Zvýší sílu, kterou potom využijeme při práci s činkami. Dodá potřebnou variabilitu, takže tělo neustále nutíme přizpůsobovat se novému zatížení. Aktivujeme o trochu jiné svaly, než v běžném tréninku s činkami nebo stroji. Můžeme zlepšit svalovou vytrvalost. Rozhodně se vyplatí jednou týdně takový trénink zařadit a kombinovat ho s klasickým tréninkem s činkami nebo stroji... více »

Diskuse k článku (0)


Hýždě - hubnutí a zpevnění tréninkem

Hodně lidí není spokojeno se svými hýžděmi. Sedací svaly jsou často povislé a nevzhledné a jejich vzhled je vzdálen ideálu, který si mnozí přejí. Často pak můžeme podlehnout nejrůznějším nabídkám, které nám slibují, že právě tato partie se zlepší, někdy snad dokonce i bez našeho úsilí. Za tento povislý vzhled však mohou pouze dvě věci. Tou první je, že na partii máme mnoho tuku a druhý problém je, že zde máme málo svalů. Z toho plyne, že musíme nabrat novou svalovou hmotu a také spálit přebytečný tuk... více »

Diskuse k článku (0)


Tabata na hubnutí, růst svalů i kondici

Jestliže potřebujeme zlepšit svalovou vytrvalost, výbušnost, přinutit tělo k růstu svalové hmoty a ještě k tomu spalovat přebytečný tuk, musíme většinou cvičit rozdílnými způsoby, abychom každou schopnost dokázali rozvinout. Doktor Izumi Tabata však přišel na tréninkovou metodu, která dokáže všechny tyto schopnosti zlepšit při provádění jednoho způsobu tréninku. Tento způsob trénování se nazývá Tabata. Jeho jedinou nevýhodou je, že opravdu bolí... více »

Diskuse k článku (0)


Zaostávající trup – jak ho zlepšit

Někdo má vyváženou postavu bez chyb a nechce na ní nic měnit. Naneštěstí takovou postavu moc lidí nemá a tak mnoho z nás musí řešit a napravovat různé nedostatky na svých postavách. Jedním z nich může být horší rozvoj trupu. To znamená, že zaostává oblast hrudníku a také zádových svalů... více »

Diskuse k článku (0)


Způsob, jak jsem vybudoval nohy

Jde o impozantní partii, kde se nachází ohromné množství svalové hmoty. Je proto důležitá nejen pro vzhled celého těla, ale kdo má masivní svaly na stehnech, pak bude mít i rychlejší metabolismus, bude moci používat těžší činky při tréninku a zároveň využije větší stabilitu, rychlost a výbušnost při dalších sportovních aktivitách. Bez dobře vyvinutých stehen vypadá postava špatně a neúplně. I když to tak na první pohled nevypadá, právě dostatek svalové hmoty zabezpečí ženám dobře tvarované nohy a sedací svaly. Není tedy pravda, že ženy neprofitují z dobře rozvinutých a přiměřeně svalnatých nohou. Výhody jsou srovnatelné pro muže i ženy a využijí tyto svaly jak při hubnutí, tak i pro dosažení vyšší výkonnosti. Jak ale dosáhnout co nejlepšího rozvoje dolních končetin a obzvláště stehen? více »

Diskuse k článku (0)


Jak zlepšit trénink

Pokud jsme se rozhodli změnit svou postavu, pak po dosažení určitého cíle bude chtít mnoho z nás pokračovat v dalším zlepšování. Jestliže vidíme výsledky své práce, máme velkou motivaci dosáhnout ještě lepší, vyváženější, výkonnější a atraktivnější postavu. Zatímco před několika měsíci byl náš cíl odstranit několik nadbytečných kilogramů, nyní chceme pokořit další výzvu a dostat ze svého těla maximum. Potřebujeme k tomu však vylepšit i náš trénink, který by měl být více zaměřený na růst svalů, spalování tuků a rovnoměrný rozvoj partií. Mezi nejjednodušší způsoby zefektivnění tréninku je zvýšit váhy, intenzitu a přidat několik cviků navíc... více »

Diskuse k článku (0)


Pro zhubnutí navyšte objem tréninku

Mnoho lidí se rozhodne hubnout a dostat se do formy. Mají nejrůznější důvody a cíle, často však hlavně změnit svůj vzhled úbytkem tuku a vytvarování postavy novou svalovou hmotou. Asi nejdůležitější podmínkou pro úbytek váhy a spalování tuku je vytvořit energetický deficit. Dosáhneme ho několika způsoby... více »

Diskuse k článku (0)


Kruhový vs. dělený trénink, který je lepší

Jakmile se rozhodneme začít cvičit, musíme si co nejdříve určit a naplánovat, jakým způsobem a metodami budeme trénovat. U posilování jsou nejrozšířenější dva způsoby. Prvním je tzv. kruhový trénink a druhý způsob se nazývá dělený trénink. Zatímco kruhový systém používáme na zatížení celého těla v jednom tréninku, dělený systém rozděluje cvičení tak, aby se každá partie nebo skupina partií cvičila samostatně. Jaké jsou výhody a nevýhody těchto metod... více »

Diskuse k článku (0)


Trojsérie na lepší procvičení břicha

Z tréninku břicha není potřeba dělat vědu. Zároveň bychom však břicho neměli podceňovat, protože jde o klíčovou oblast středu těla, která se může stát jak naší silnou stránkou, tak i nejslabším článkem našeho těla. V první řadě břicho působí společně se spodními zády na stabilitu celého těla a na středu těla také závisí, jak výkonní budeme v těch nejúčinnějších cvicích, jako jsou dřepy, mrtvé tahy nebo přítahy v předklonu. U tréninku břicha se doporučuje provádět více opakování než u jiných partií. Zkusit lze i trojsérie, což jsou tři cviky spojené do jedné velké série. Tato trojsérie se pak provede třeba pětkrát... více »

Diskuse k článku (0)


Trénink pro zpevnění postavy a kondici

Někoho nemusí bavit chodit do posilovny, ale přesto cítí, že posílení svalů je důležité. Společně s aerobní aktivitou jde o nejúčinnější způsob, jak udržet své tělo v kondici s minimálním podílem tuku a zároveň zpevnit postavu odpovídajícím množstvím svalové hmoty. Poslouží nám k tomu pouze několik cviků s vahou vlastního těla. Pokud trénink provedeme poctivě, zaručeně se u něho zpotíme, spálíme přebytečnou energii, posílíme svalstvo a trénovat budeme i kardiovaskulární systém... více »

Diskuse k článku (1)


1 23

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt