Fitvit.cz » Cvičení » Cheating - oklamání

Cheating - oklamání

Cheating je tréninková metoda zvyšující sílu a tím by měla přinutit svaly více růst. Jednoduše řečeno svaly oklamete zapojením další partie, když využijete mírného pohybu buď švihu nebo záklonu a tím zvednete větší váhu než v případě použití striktní techniky. Cheating má být využíván s rozumem a mírou a většinou, ať už nevědomky nebo účelově, ho každý již někdy využil. Naneštěstí v některých případech, a zvláště pak u začátečníků, špatně.

Nevhodně je cheating využit nezkušenými cvičenci, kteří mají naloženo na čince více než zvládnou a házejí sebou ze strany na stranu, jen aby činku rozpohybovali. Typickým příkladem je bicepsový zdvih vestoje. Cílevědomý začínající cvičenec naloží na činku váhu převyšující jeho možnosti a potom provede veliký záklon a švihem s rukama nahoru dostane činku k cíli. Opravdu riskujete zranění. Jak tedy tuto metodu využít?

Nejprve si zkuste cvik, s kterým budete schopni zvládnout 8 opakování (dle zaměření tréninku více či méně) a poté si přidejte malou zátěž k této váze. Po šesti striktně provedených opakováních přidejte další dvě s mírným pohybem, který vám dopomůže překonat mrtvý bod.

Nepoužívejte cheating stále, ale jen občas na překonání stagnace či zpestření tréninku. V opačném případě riskujete vážné poranění! Cvičit celé série pomocí cheatingu je špatný postup. Pro správné využití se doporučuje tuto užitečnou techniku používat pouze u vyspělých sportovců, kteří si již osvojili správnou techniku jednotlivých cviků. Metoda má za cíl přinutit sval k větší námaze a následnému růstu, ale ne za cenu zvýšeného rizika zranění. Cheating používají ve svém tréninku i špičkový kulturisté, ale je nutné zhodnotit přínos a případně i rizika této metody u každého jednotlivce individuálně.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt