Fitvit.cz » Tréninky » Kruhový trénink

Kruhový trénink

Kruhový trénink je užitečný jako nástroj pro zvýšení kondice, redukci tuku nebo odlehčení při těžkém tréninku. Smyslem tohoto tréninku je procvičit celé tělo v jedné tréninkové jednotce a rozproudit krev do různých částí těla absolvováním několika cviků na odlišné svalové partie. Kruhový trénink lze provádět doma i ve fitcentru.

Obvykle se cvičí celé tělo v několika cyklech při minimálních přestávkách mezi sériemi. Zvolte si po jednom cviku na všechny partie těla.
Např. pro biceps - bicepsový zdvih s jednoručkami
triceps - zapažování v předklonu
ramena - tlak jednoruček vestoje
břicho - zkracovačky
záda - přítahy v předklonu
hrudník - tlak s jednoručkami na šikmé lavici
nohy - dřepy
Váhu lze zvolit dle zaměření tréninku.

Vzhledem k tomu, že kruhový trénink je spíše aerobně zaměřen, je vhodné využít lehkých vah s minimálními přestávkami. Pokud však chcete do svého silového tréninku přinést nový prvek a přimět svaly k růstu, můžete použít těžší váhy a delší odpočinek mezi sériemi a jednotlivými sety kruhového tréninku. Cvičte třikrát až čtyřikrát týdně.

Na každý trénink si vytvořte jiné složení cviků, pokud cvičíte ve fitcentru, buďte připraveni i na to, že vaše plánované stanoviště bude obsazené a mějte proto v zásobě alternativu. Kruhový trénink ocení nejen ti, co očekávají změnu od stereotypu či cvičenci co chtějí odbourat tuk, ale zvláště se bude hodit lidem, kteří nemají času nazbyt a chtějí odcvičit svoji tréninkovou jednotku rychle.

Kruhový trénink provádějte ve 3 - 4 cyklech. Přestávky mezi cykly 1 - 2 minuty, série s počtem opakování 15 - 20, mezi sériemi buď žádné nebo minimální přestávky dle zaměření tréninku a kondice cvičence. Nezapomínejte na rozcvičení před tréninkem a uvolnění po něm

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt