Fitvit.cz » Vybavení pro cvičení » Opasek při cvičení

Opasek při cvičení

Uvažujete o použití opasku a přemýšlíte, jestli bude mít pro vás přínos? Do určité míry, a zvláště při správném používaní, ano. Má to však několik pravidel. To základní zní nenosit opasek po celou dobu tréninku.

Pro začátečníky je opasek naprosto nevhodný. Měli by se především seznámit se základy cvičení, neužívat těžké váhy a zaměřit se na správnou techniku vedoucí k posílení svalů středu těla. Na zvedání těžkých vah bude dost času později.

Opasek neužívejte při rozcvičení nebo při tréninku břicha. Stejně tak není potřebný při izolovaných cvicích. Nepoužívejte ho ani při váhách, které běžně zvládáte bez větší námahy.

Opasek je však nezbytný při intenzivních trénincích s maximální vahou, při každém pokusu o silový rekord, zvláště pak u cviků jako je mrtvý tah, dřepy, přítahy v předklonu, benčpres a další těžké cviky. Pomůže vám stabilizovat střed těla a tím zvýšit bezpečnost cvičení.

Nesprávné používání opasku povede k oslabení důležitých částí těla, které pak nebudou schopny plnit svou funkci bez jeho použití. Při jeho použití v sérii s maximální vahou lze dosáhnout výkonů, které byste bez opasku těžko dosáhli. Pamatujte, že opasek má pomáhat při těžkých cvicích nebo v silových soutěžích, kde je naprosto nezbytný, ale nemá nahrazovat slabiny, jako např. slabá záda, břicho nebo špatnou techniku.

Je potřeba si však uvědomit, že je nutné stavět na základech, které můžete dále zlepšovat, avšak nejprve si musíte základy vybudovat, a to s nepřetržitým nošením opasku během tréninku nejde. Opasek je užitečná pomůcka, pokud se správně využívá. V žádném případě to není modní doplněk.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt