Fitvit.cz » Cvičení » Tréninkový partner – ano či ne

Tréninkový partner – ano či ne

Správně zvolený tréninkový partner vás dokáže posunout v tréninku výkonnostně dopředu. Naopak při špatné volbě vám dokonce i hrozí ukončení tréninku pro nedostatek motivace. Jaké jsou tedy výhody a nevýhody tréninkového partnerství.

Cíle

Nejprve si uvědomte, čeho chcete dosáhnout. Musíte skloubit vaše cíle a možnosti s cíli potencionálního partnera. Není nic horšího, než když budete spoléhat na partnera, který nemá čas pro velké pracovní zaneprázdnění či jiné důvody. To samé platí o sportovních cílech, abyste mohli zvolit stejně zaměřený typ tréninku. Samozřejmostí by měl být i partner podobné nebo stejné výkonnosti. Asi by nebylo vhodné po každé sérii měnit o mnoho váhu činky.

Motivace a zkušenosti

Velmi prospěšné může být spojení staršího partnera, tedy zkušenost a mladého, který přinese do tréninku dravost a zvýšenou motivaci. Zatímco starší borci se tzv. nakazí odhodláním a nadšením od mladších, mladí se zase mnohému naučí a tím získají více prospěchu z tréninku a vyvarují se zbytečných chyb.

Pomoc a bezpečnost

Jednou z nejdůležitějších předností tréninku s partnerem je pomoc při těžkých cvicích a intenzifikačních metodách jako např. vynucená nebo negativní opakování. Zde je partner nejen důležitý, ale z hlediska bezpečnosti tréninku dokonce nutný. Partner vás dokáže i motivovat ať už zvyšováním váhy nebo i případnými zlepšeními co se týká postavy. Může také upozornit na chybné pohyby při cviku, kterých byste si těžko sami všimli.

Povinnost a zodpovědnost

Další výhodou tréninkového partnera je, když se vám nechce cvičit, ale někdo je na vašem tréninku závislí což je právě partner. Donutí vás to jít s ním cvičit a nevynechat trénink jen proto, že se vám nechce. Vypěstujete si tím jedny z nejdůležitějších vlastností ve sportu, a to je vytrvalost a pravidelnost.

Nevýhody

Kromě výhod však může mít trénink s partnerem i svá negativa. V případě, že partner bude nespolehlivý, hodně vám tím nabourá tréninkový rytmus. Občas se to však stát může , a proto mějte připraven záložní trénink, ke kterému nebudete potřebovat pomoc.

Pokud je partner konzervativní a nerad mění tréninkové postupy, může to být také kontraproduktivní. Pro neustálé zlepšování je třeba hledat nové a nové postupy. Vždy je možné něco změnit a vylepšit. Proto se naučte se svým partnerem hledat kompromisy, aby byl trénink stále účinný a zároveň vyhovoval oběma.

Volba je jen na vás

Ti kdo cvičí sami nejvíce namítají, že na trénink s partnerem nemají dostatek času a případná závislost na partnerovi by je ještě více limitovala. Každopádně lze cvičit s partnerem i bez něj a každý ví, co je pro něho nejlepší. Někdo cvičí sám prostě ze zásady a jiný si neumí představit, že by měl absolvovat trénink sólo. Zvolte si proto tu možnost dle vaší individuality tak, abyste měli z cvičení především radost a prospěch.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2024 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt