Fitvit.cz » Nápoje » Voda pomáhá při fitness aktivitách

Voda pomáhá při fitness aktivitách

Voda je tekutina života. Bez ní člověk přežije pouze několik dní. Jako minimum se doporučuje vypít každý den okolo dvou litrů tekutin, převážně pak pouze čisté vody, nikoliv slazených nápojů. Množství je závislé také na mnoha dalších faktorech, jako okolní teplota, prováděná aktivita atd. V rozumném množství lze konzumovat minerálky.

Voda je součástí i potravin, zvláště pak v ovoci a zelenině. Naše tělo je složené přibližně z 50 - 60% z vody a je součástí svalstva až ze 75%. Reguluje tělesnou teplotu, slouží při transportu živin, udržuje funkční klouby a je součástí důležitých funkcí organismu. Pomocí tekutin se tělo zbavuje nežádoucích látek. Voda se má doplňovat v průběhu celého dne a tím zabránit dehydrataci.

Doplňování vody do organismu si hlídejte především při horkých letních dnech nebo při sportovním výkonu. Při dlouhotrvajících sportovních aktivitách můžete ztratit až několik litrů vody a tak je její doplnění životně nezbytné. V opačném případě by mohlo dojít až k celkovému selhání organismu.

Víte že nadměrným příjmem soli se zadržuje v těle velké množství vody? Zadržování tekutin lze zabránit snížením příjmu solené stravy a zvýšeným příjmem vody.

Ovocné koncentrované šťávy si řeďte vodou. Nebudou tak sladké a zlepšíte i jejich stravitelnost.

Pijte dříve, než se dostaví pocit žízně. V opačném případě to již může být první známka dehydratace.

Při doplňování tekutin se vyhýbejte alkoholu, kávě nebo pivu. Obsahují močopudné látky a odvádějí tak potřebnou vodu nadměrně z těla.

Diskuse k článku (0)


Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt