Fitvit.cz » Proteiny » Když si koupím protein

Když si koupím protein

Proteiny jsou základem, když chceme budovat svaly. Často si proto kupujeme proteinové doplňky stravy v naději, že nám pomohou k větším svalům. Bylo to tady zmiňováno už mnohokrát, ale je potřeba to znovu zopakovat. Každý, kdo chce změnit vzhled své postavy, musí ve větší či menší míře vybudovat nějakou svalovou hmotu. A teď co očekávat od proteinu.

Když už si ho koupím, tak je potřeba ho využít na růst svalů. Souvisí to i s hubnutím, takže pozor, není to jen o přibírání na váze. Množství svalové hmoty, které na nás zůstane po hubnutí, určuje, jak dobře nebo špatně budeme vypadat. Představa, že si koupím protein, začnu ho brát a samo se to nějak všechno udělá, je velmi mylná, podobně je tomu také u všech spalovačů. Takže dokud nemám v pořádku svůj jídelníček, nevyvíjím dostatek úsilí v posilovně a nedonutím tělo, aby spalovalo tuky, pak nemá žádný význam tyto doplňky brát.

Kdy má tedy význam proteinový doplněk?

1. Pokud potřebuji přidat asi 30 g kvalitních proteinů za den
2. Chci chránit svalovou hmotu před odbouráváním, když se snažím hubnout a nemám dostatečný příjem proteinů
3. Když chci budovat čistou svalovou hmotu bez zbytečného tuku
4. Jestliže nemám čas na příjem běžného jídla a potřebuji rychle doplnit dávku proteinu
5. Na rychlé doplnění proteinů po tréninku, kdy je příjem živin nejdůležitější

Svaly nerostou

Jestliže svaly nerostou a bereme proteinový doplněk, potom děláme někde chybu. Může to být nedostatek energie. Pokud máme větší výdej než příjem, můžeme pouze udržovat stávající hmotu nebo o ni dokonce můžeme i přijít. Pro růst bychom měli mít o něco větší příjem než výdej. Když plníme vše ve stravě, pak pravděpodobně nedáváme tělu dostatečný impuls k tomu, aby se přizpůsobilo na danou námahu růstem svalů. Svaly nerostou jen tak pro nějaké potěšení, ale je to odezva organismu na určité zatížení, kdy se tělo přizpůsobuje na zatížení, které do teď neznalo nebo nebylo delší dobu zatěžováno na určitou výkonnost.

Dá se obejít bez proteinových doplňků?

Ano, ale ten výpadek je pak potřeba nahradit. Záleží ale na cíli. Běžný člověk, který neusiluje o růst svalů, je spokojený se svým vzhledem a má pokrytý příjem živin běžnou stravou, pak žádný doplněk skutečně nepotřebuje. Jestliže se usiluje o růst svalů, je nutné potom více jíst běžné jídlo a záleží na každém, jak reaguje a jaké výsledky má. Každý by měl před nasazením proteinů z doplňků nejprve zjistit, jaký příjem bílkovin má a teprve potom se rozhodnout a upravit podle toho stravu. Na druhou stranu není dobré, když máme proteinů nadbytek. Takové všeobecné maximum, které je doporučováno, je 2 g na kg hmotnosti. Může se ale lišit podle individuality, pohlaví, věku nebo cíle, který člověk má.

Zakoupení proteinu vyjde levněji než kupování drahého masa nebo dalších zdrojů bílkovin. Protein rychle připravíme, nemusíme ho vařit, stačí smíchat s vodou a je to. A navíc jsou velmi dobře stravitelné. Například syrovátkové proteiny bývají zbaveny nebo mají snížený obsah laktózy, postrádají některé neduhy mléčných výrobků. Některým lidem by mohla určitá bílkovina vadit, ale většina lidí ho velmi rychle stráví a pokud splní stravovací režim, dobře trénují a regenerují, pak jim proteinový doplněk pomůže s růstem svalové hmoty i s hubnutím.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Mají význam další suplementy v proteinu?

» Magická proteinová tyčinka

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt