Fitvit.cz » Cviky » Sklapovačky na procvičení břicha

Sklapovačky na procvičení břicha

Cvik na břicho, který zřejmě nebudou schopni používat začátečníci. Postupným posilováním však po určité době mohou sklapovačky zařadit do svých tréninků téměř všichni. Abychom mohli cvičit sklapovačky korektně, je nutné posílit svalstvo břicha jednoduššími cviky, jako různé variace zkracovaček či přítahy nohou vsedě

Ti, kdo jsou pokročilí a mají už vytvořený silný střed těla, mohou využít tohoto náročného cviku. Sklapovačky vyžadují koordinaci pohybů a zároveň je nutné mít požadovanou sílu, abyste cvik zvládli. Stejně jako u leh-sedů je potřebné dbát na správné provedení a pokud možno cvičte jen se zdravými zády. Ne nadarmo se říká, že pro zdravá záda musíte mít v pořádku břišní svaly, které jsou antagonistickou skupinou ke spodním zádům.

Cvik lze provádět buď do V tvaru, kdy se nohy a ruce ve vrchní poloze dotknou, nebo zvedat tělo asi do 45° a zároveň pozvedávat nohy, přičemž ruce máte překřížené na hrudníku nebo držené v předpažení a zvedáte nohy spíše pokrčené, kdy přitahujete kolena k hrudníku. Druhá verze je pochopitelně jednodušší a také bezpečnější. Kdo se však cítí v kondici, má potřebnou ohebnost a sílu, může provádět těžší verzi.

Lehneme si na záda, nohy natažené, ruce natáhněte směrem nad hlavu. Začínáme pohybem nohou a rukou nad podložku. Pohyb vychází ze středu těla tak, aby byla provedena kontrakce (smrštění) břišních svalů. Tím zvednete trup i nohy do polohy, ve které se vzájemně dotknou horní a dolní končetiny. Pohyb je nutné provádět plynule a kontrolovaně. Nejdůležitější je kontrakce břišních svalů a dotek rukou s nohami není bezpodmínečně nutný. Je potřeba zhodnotit svou výkonnost, ohebnost, abyste si cvikem zbytečně neublížili.

Pokud vám sklapovačky způsobují bolesti v zádech ve V verzi, cvičte např. zkracovačky, zvedání nohou ve visu nebo správně provedené leh-sedy.

Sklapovačky procvičí přímý břišní sval, ale i šikmé svaly a kyčelní ohýbače. Dýchejte přirozeně. Při smršťování svalů vydechujte, při pohybu zpět se nadechněte. Správné dýchání vám pomůže procítit svaly. Nedělejte pohyby mechanicky, ale snažte se při cvičení ovládat svaly, jinak trénink bude zbytečný.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Leh sed

» Zvedání nohou ve visu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt