Fitvit.cz » Proteiny » Jak dlouho vydrží balení proteinu

Jak dlouho vydrží balení proteinu

Balení proteinového koncentrátu vydrží dlouho podle způsobu dávkování. Může to být od několika dnů až po několik měsíců. Záleží také na velikosti balení. Nejvýhodnější pro běžné používání je balení okolo 2 – 2,5 kg. Takové balení není příliš drahé, je dostatečně objemné a navíc můžeme střídat příchutě, protože pít stále stejný nápoj může časem omrzet, i když samozřejmě proteinový nápoj nepijeme pro jeho chuť, ale hlavně pro doplnění proteinů. Na druhou stranu pít každý den něco, co nám vyloženě nechutná, také není úplně ideální.

Nejekonomičtější

Nejekonomičtější způsob využívání proteinu je pít ho jednou denně, a pouze v den tréninku. Při doporučeném dávkování, které se obvykle pohybuje mezi 25 – 30 g, nám pak může balení vydržet i na 85 tréninkových dní. To při tréninku 4 x týdně znamená, že nám balení vydrží asi na 5 měsíců.

Každý den

Další možností je používat proteinový nápoj každý den. To znamená nejen v tréninkové dny, ale i v odpočinkových dnech. Jde o trochu náročnější způsob využívání, než předchozí, ale zase máme přísun proteinů navíc každý den, což může být dobré pro růst svalové hmoty, ale i pro ochranu stávajících svalů při hubnutí, nebo při udržování formy. Stále nám ale i při tomto způsobu využívání stačí balení při dávkování 25 – 30 g v dávce na přibližně 85 dní. To jsou téměř 3 měsíce. Tvrdí se, že nejlepší doba pro příjem proteinů z koncentrátu je po tréninku, kdy tělo nejlépe vstřebá proteiny ze syrovátky. Osobně s tím mám také nejlepší zkušenosti. Při ceně některých proteinů takové dávkování vychází stále poměrně levně. Navíc nemusíme připravovat ihned po tréninku jídlo.

Vícekrát se nemusí vyplatit

Pokud se někdo rozhodne používat proteinový doplněk několikrát denně, bude ho to stát už o dost více. V tom případě se už vyplatí koupit větší balení. Někdo ho bere 2 x denně a někdo dokonce i 3 – 4 x za den. Také jsem to zkoušel. Ale za tu cenu jsem s výsledky už nebyl spokojen. Stálo to kupu peněz a výsledek nic moc. Samozřejmě to někomu fungovat může a to jde zjistit jedině tak, že si to člověk jednoduše zkusí. Mně se tak vyplatí občas přidat dávku navíc, například po náročném tréninku, nebo když nestíhám připravit další jídlo, ale jinak dávám přednost, kromě jedné dávky po tréninku, normálnímu jídlu. Zkoušel jsem i dávkování před spánkem, dokonce i se speciálním proteinem na noc a také výsledek zanedbatelný. Při více dávkách za den jde za měsíc spotřebovat třeba i dvě balení za měsíc, a to už docela leze do peněz.

Jde to i bez doplňků

Cvičit lze samozřejmě i bez doplňků. Když má někdo čas na přípravu jídla doplní dostatek potřebných živin, pak se bez nich obejde. Každý ale občas nemá čas během dne a pak se proteinový koncentrát může hodit. Dělají se dokonce i produkty, které jsou ochuceny přírodními ingrediencemi a jsou tak chutnější, ale jsou zase o trochu dražší.

Nejraději mám dávkování jednou za den a každý den. Šetří to čas, dostanu do sebe o 20 – 25 prvotřídních proteinů navíc, které jsou po tréninku rychle vstřebatelné. Balení vydrží dlouho, až 3 měsíce a výsledky jsou při tomto dávkování také nejlepší. To ale neznamená, že nemůžeme určité období v roce být bez doplňků a potom je po určitý čas opět využívat. Možná je to ta nejlepší varianta. Nejlepší je míchat protein ve vodě, protože má mnohem lepší stravitelnost. Navíc proč opět míchat s mlékem, když syrovátkový protein byl pracně oddělen složitou technologií od kaseinu a přidáním mléka ten kasein a případně laktózu, opět přidáme. To nedává smysl. Proto míchat vždy pouze s vodou.

Na výběr tak máme hned několik možností, jak často využívat proteinové produkty. Pokud se je rozhodneme používat, bude pro většinu lidí nejvýhodnější začít s používáním proteinů hlavně po tréninku a případně i jednou v den odpočinku. Naopak doplňování několikrát za den nemusí být pro každého dobré a navíc to stojí dost peněz. V tomto případě je potřeba vše vyzkoušet a přizpůsobit se podle reakcí těla, cíle, který si zvolím, ale také sledovat, zdali nám používání proteinů pomáhá k výsledkům a v jakém množství.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

» Kolik stojí jídlo pro fitness postavu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt