Fitvit.cz » Strava » Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

Příjem proteinů bez vážení a zapisovaní

Příjem proteinů je pro budování svalové hmoty zásadní. Kdo chce nabrat novou svalovou hmotu, musí vědět, kolik proteinů za den přijal a kolik proteinů potřebuje, aby růst vůbec nastal. Každý může mít toto množství trochu odlišné. Někomu může stačit 1,5 g na kilogram tělesné hmotnosti, jiný bude muset konzumovat i třeba 2 g na kg a v ojedinělých případech třeba i více, ale toto už není pro běžného člověka zapotřebí. To už většinou dělají vrcholoví sportovci a nese to sebou i určitá rizika. Dokonce ale existují lidé, kteří mají více svalové hmoty a skoro nic proto nemusí dělat. Patří do skupiny somatotypu mezomorf a mají to o trochu lehčí, než ostatní lidé.

Pro nás je ale důležité, jak zjistit, kolik proteinů za den sním. K tomu potřebujeme určité znalosti a také informace. Dnes je vše ulehčené tím, že na každém obalu najdeme složení konkrétní potraviny. Zejména u zdrojů proteinů bychom se tyto údaje měli naučit nazpaměť. Jak to jednoduše udělat? U každé potraviny z okruhu proteinů si na kus papíru nebo do mobilu do poznámek napíšeme množství proteinů ve 100 g. Pak už jen stačí tyto údaje každý den používat a za měsíc už je nebudeme potřebovat, protože si je budeme pamatovat.

Nyní ale potřebujeme určit, kolik proteinů do sebe dostat. K tomu je nejlepší takový model, který pokud možno nestřídá příliš často složení stravy v jednotlivých dnech. Díky tomu zjistíme, kolik proteinů potřebujeme, jak na nás konkrétní množství zabírá a hlavně získáme návyky, díky kterým v dalším období nebudeme muset nic vážit a bude nám stačit si vzít třeba půl tvarohu nebo plátek masa a budeme vědět kolik proteinů jsme přibližně do sebe dostali. Potom si můžeme vytvořit několik variant jídelníčku a pak už jen budovat svaly nebo efektivně spalovat tuk a přitom svaly zachovat. Jestli je naše práce účinná zjistíme například podle porovnávacích fotografií, pomocí měření nebo vážení na speciální váze, která umí změřit podíl tuků nebo svalové hmoty.

Pokud chceme jen tělo dostat do formy a nepožadujeme nějaké speciální požadavky na výkon nebo dosažení extra nízkého množství podkožního tuku, což není s dlouhodobého hlediska udržitelné, pak nám postačí jednoduché dodržování stravovacích návyků založených na znalosti potravin, díky kterým se lze dostat do formy, která je dostačující pro 90 % populace. Jednoduše řečeno do formy se může dostat téměř každý. A přitom není nutné po naučení těchto informací cokoliv vážit nebo si zapisovat co jíme.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Kuřecí stehna jako zdroj proteinů?

» Jak na kalorický deficit

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt