Fitvit.cz » Cviky » Nejlepší cvik na břicho

Nejlepší cvik na břicho

Břicho patří k nejsledovanějším partiím na lidském těle. Každému vadí, jestliže se nevejde do své velikosti oblečení a tak se snaží něco se svým středem těla dělat. Abychom mohli s touto oblastí něco účinného dělat, měli bychom se zaměřit na přísun stravy, aerobní aktivity a také bychom měli podpořit svalstvo k růstu. Proto je dobré zjistit, které cviky jsou na oblast břicha ty nejúčinnější.

Výhody zkracovaček

Asi nejpoužívanějším cvikem pro tuto oblast se staly zkracovačky. Není složitý na provedení, lze ho vykonávat na jakémkoliv místě a nepotřebujeme k němu žádné vybavení a je relativně nejbezpečnější. Z toho důvodu jde o jednoho z favoritů na nejlepší cvik na břicho. Vědci dokonce zjistili, že klasické zkracovačky dokáží zatížit všechny oblasti břišních svalů, tedy jak přímé, tak i šikmé. Další studie zjistila, že při výbušném provedení se aktivita břišních svalů znásobila.

Výběr je velký

Břicho má však tu výhodu, že na jeho rozvoj existuje mnoho cviků, které máme k dispozici a nepotřebujeme k nim také žádné speciální vybavení. V neprospěch zkracovaček dokonce někteří kritici tvrdí, že při používání pouze jednoho cviku dochází ke zkracování svalů, což může poté znamenat potíže v oblasti spodních zad. Naštěstí lze cviky střídat a zařadit můžeme obrácené zkracovačky, zvedání nohou či kolen ve visu, leh sedy, sklapovačky. Nutno však dodat, že u některých cviků dochází k chybám, které je poté dělají nebezpečnými. Je to například leh sed, u kterého je výrazně tlačeno silou za krkem, což muže vyvolat potíže u krční páteře a tlačením těla vpřed pažemi za hlavou mohou narůstat nebezpečné tlaky pro celou páteř. Proto se při leh sedech raději drží ruce překřížené na hrudi.

Velmi účinným cvikem na břicho je i dnes populární prkno, které se používá nejen na rozvoj středu těla, ale je využíváno i jako výzva v různých porovnávacích soutěžích na výdrž. Kdo vydrží nejdelší dobu v pozici prkna, ten vyhrává. A navíc tím dotyčný získává odolnější a vypracovanější svaly břicha, včetně příčných.

Pozor na vytáčení a rotace

Tělo není stavěno na přílišné vytáčení do stran a tak bychom se měli vyhýbat vytáčení do stran s tyčí na ramenou s cílem dosáhnout rozvoje šikmých svalů. Pokud by měl někdo dojem, že jeho šikmé svaly zaostávají, může zkusit mírné natočení při zkracovačkách do stran nebo úklony do stran, ale rozhodně by se měl každý vyvarovat hmitů do stran, používání zátěže při vytáčení a podobných metod. Hrozí totiž nejen riziko zranění spodních zad a meziobratlových plotének, ale paradoxně i rozšíření oblasti pasu.

Břicho zatěžujeme stále

Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, břicho zatěžujeme i při tréninku dalších svalových partií. Nejvíce to je patrné například u dřepů, mrtvých tahů, při tréninku zad nebo třeba u farmářské chůze. Nejvíce zatěžujeme oblast při používání základních vícekloubových cviků, které aktivují velké množství svalů těla a jsou proto pro rozvoj těla nejúčinnější. Břicho by mělo zůstat ve vyváženém stavu se spodními zády, aby plnilo funkci při držení těla.

Který cvik je tedy nejlepší? S ohledem na vybavení, provedení a zacílení na oblast to budou dva cviky, které zasáhnou většinu potřebných svalů. Jsou to zkracovačky a obrácené zkracovačky. Samozřejmě je důležité naslouchat svému tělu a rozhodně se vyplatí střídat další cviky v tréninku pro co nejkomplexnější rozvoj oblasti. Občas lze zařadit např. zvedání ve visu, leh-sed, prkno a další cviky. Co se ale týká dostupnosti cviků a jejich provádění s co nejmenším vybavením, pak dva výše zmíněné budou nejvhodnější pro rozvoj břišních svalů.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Prkno posílí břicho a střed těla

» Ovládání břicha pro štíhlý pas

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt