Fitvit.cz » Cvičení » Normální postava bez tuků

Normální postava bez tuků

Jak vytvořit normální postavu, s několika kilogramy svalů a bez přebytečného tuku. Takovou tu sportovní postavu, po které všichni touží a přitom nestojí příliš mnoho námahy. Kdo má ještě strach, že bude vypadat jako kulturista nebo kulturistika, tak se opravdu bát nemusí. Když nebude brát zakázané podpůrné prostředky, nebude zvedat velké váhy a nebude jíst velké množství jídla, pak je nemožné se na takovou úroveň dostat běžným tréninkem a stravou.

To první, co pomůže úplně každému ke sportovní postavě, je vyřazení většiny jednoduchých cukrů a nasycených tuků. Ve zkratce to jsou zejména slazené a sycené nápoje, veškeré sladkosti, jako sušenky, moučníky, zákusky, bonbóny nebo dorty. Patří sem i pečivo z bílé mouky. Omezit pak můžeme i příjem bílé rýže nebo těstovin. Jíst je lze, ale v omezeném množství. Z tuků pak vyřadíme prakticky veškerou uzeninu a tučné maso. Pokud tyto potraviny vyřadíme, učiníme jeden z rozhodujících kroků, které výrazně zrychlí naše snažení o vybudování sportovní postavy. Aby to omezení nebylo tak drastické, tak se toleruje tzv cheat day. To je den, kdy můžeme jíst i výše zmíněné potraviny, ale i tak se doporučuje nepodlehnout a nejíst v tento den zcela nekontrolovaně, ale přeci jen hlídat velikost porcí. V dalších dnech se však musíme vrátit ke zdravým potravinám.

Abychom pak dokázali zrychlit spalování tuků, zařazujeme posilování. Pravidelný posilování nám pomůže vybudovat novou svalovou hmotu. Ta dá našemu tělu tvar a navíc zrychluje náš bazální metabolismus. To znamená, že spalujeme více kalorií, i když zrovna nic neděláme. A to je přece dobrá výhoda. Abychom tuto výhodu ještě znásobili, pak zařazujeme aerobní aktivitu, jako jsou běh, cyklistika, plavání nebo jakýkoliv jiný sport, který nás baví. Zlepšíme tím svůj kardiovaskulární systém a zároveň spalujeme přebytečný tuk, který na nás ještě zůstal. Nejlepší doba pro spalování tuků je v momentě, kdy máme vyčerpané glykogenové zásoby a tak si tělo začne brát energii z tuků. V takovém stavu se nacházíme ráno po probuzení nebo ihned po posilování. Spalování nahromaděných tuků jde pomalu, ale důležité je, že to jde.

A to poslední co potřebujeme k vybudování sportovní postavy je výdrž. Je nutné cvičit dlouhodobě pravidelně a pokud možno celoživotně, dokud nám to zdraví dovolí. Kdo cvičí, sportuje a dobře se stravuje, má téměř vždy úspěch zaručen. Je to jen o rozhodnutí něco začít dělat. Nejsou v tom žádné fígle, ale jen poctivá práce, vůle něco dokázat a změnit k lepšímu.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Základ správné výživy

» Bílkoviny a jejich základní rozdělení

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt