Fitvit.cz » Vybavení pro cvičení » Opasek na posilování pomáhá i chrání

Opasek na posilování pomáhá i chrání

Pro budování postavy potřebujeme zvedat větší zátěže. Abychom mohli cvičit, musíme chránit nejdůležitější oblast těla. Mezi nejúčinnější cviky patří ty základní, u kterých využíváme pro práci více kloubů. Ve všech těchto situacích se hodí velmi důležitá pomůcka, kterou je speciální opasek určený na posilování.

Přitom opasek není nákladná investice, ale rozhodně se vyplatí. Pro fitness nám bude stačit i levnější varianty v hodnotě několika stokorun. K dispozici jsou ale i mnohem dražší varianty určené pro profesionály. V čem může pomoci? Při zvedání činky při základních cvicích je důležité držet tělo ve správné poloze. Pomáhá k tomu správné dýchání. V některých pozicích to však není úplně možné a právě v těchto případech se ukáže pravý přínos opasku.

S tím souvisí i další výhoda. Díky zpevněnému pasu a lepší stabilitě středu těla dokážeme vyvinout větší sílu. To se hodí jak při budování síly a svalů, tak i při hubnutí, kdy díky většímu úsilí spalujeme více energie.

Z osobní zkušenost mohu opasek doporučit. Díky němu jsem se dostal opět na využívání zátěže na čince, o které jsem si myslel, že už ji nikdy nezvládnu. Střed těla je skutečně zpevněný a je cítit velká stabilita. Opasek je potřeba nastavit tak, aby zesílená opora zad byla na správném místě na bedrech a opasek byl stažen tak, aby byla cítit opora středu těla.

Zaznamenal jsem i snížení bolesti v zádech. Někdy mě totiž při tréninku zad druhý den záda bolela, protože jsem vzhledem ke své vyšší postavě těžko udržoval stabilitu v okolí středu těla. Z toho důvodu pokládám ve svém případě používání opasku za velmi důležité. Jednoznačně u mě přispívá ke snížení rizika vzniku zranění při těžkém tréninku.

Využívání opasku je různé u každého sportovce. Někdo ho využívá méně, jiný zase více. Pravdou je, že využívat opasek u lehkých vah nemá moc význam. Naopak u základních cviků je opasek velmi přínosný. Každý by si měl vyzkoušet, zdali mu opasek opravdu pomáhá. Jeden kulturista nosil opasek stále. Měl potíže se zády a navíc zjistil, že mu pomáhá při formování pasu s ohledem na držení těla a pozitivní vliv měl údajně i na šířku pasu.

Naopak jiní jsou přesvědčeni, že by se měl opasek používat uvážlivěji a nosit ho jen při těžkých cvicích. Je to o kompromisu. Každý by si měl určit hranici, kdy a jak mu opasek pomáhá. Každopádně jde o velmi užitečného pomocníka, díky kterému je možné získat více svalů, a to znamená i následně méně tuku, lepší postavu a fit formu.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Stroje nebo činky při cvičení

» Trhačky

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2019 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt