Fitvit.cz » Cvičení » Podpora výkonnosti dynamikou

Podpora výkonnosti dynamikou

Existují různé metody a pravidla, jak se dostat k větším výkonům nebo k růstu svalů. Jde například o zařazení základních cviků, počet opakování vhodný pro růst svalů, počet sérií nebo u stravy množství proteinů, podporu tvorby NO nebo volbě vhodného jídla před tréninkem nebo po něm. Jak se ale ukazuje, měli bychom se zaměřit i na aktivaci jak rychlých, tak i pomalých svalových vláken. Dalo by se říci, že bychom alespoň v některých cvicích měli trénovat na rozvoj výbušné síly.

Aby byly tyto cviky prospěšné, mají se zařazovat do tréninku jako první. Jedině na začátku tréninku totiž dokážeme účinně aktivovat rychlá svalová vlákna a tím i dynamiku svalů. Při pozdějším nasazení se tyto vlákna unaví a už nebudeme schopni je účinně procvičit. Cvičení výbušné síly spočívá ve zvednutí relativně lehké váhy, asi na úrovni 50 % maxima, kterou zvedneme s maximální rychlostí.

Musí jít o nejvyšší možnou dosaženou rychlost. Pokud se rychlost zpomaluje, máme na čince příliš velkou zátěž. Dokonce jsou zde prvky jako výskoky nebo odrazy. Z toho také plyne, že tyto cviky nemají provádět lidé, kteří jsou náchylní ke zranění. Je potřeba přijmout fakt, že zde hrozí reálné riziko zranění, takže se takové cviky musí využívat uvážlivě. Dokonalé rozcvičení a zahřátí svalů je podmínkou.

Asi si někdo řekne, proč bych měl provádět cvičení, u kterého zvednu jen 50 % svého maxima. Odpovědí je, že výbušná síla přímo souvisí s nárůstem síly u normálně prováděných opakování, které jsou zaměřeny přímo na co nejvyšší váhu. Jednoduše řečeno, kdo naučí své svaly větší dynamické síle, má podle výzkumů předpoklady pro navýšení celkové síly. A nakonec celková síla má pak vliv na počet opakování s vyšší vahou pro 8 opakování v sérii, kterou pak donutíme svaly k růstu.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Plyometrie pro rychlost a spalování tuků

» Kliky pro dynamickou sílu

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt