Fitvit.cz » Cvičení » Už žádné hubnutí, ve formě po celý rok

Už žádné hubnutí, ve formě po celý rok

Každý rok hubnout není zrovna moc zábavné. Navíc pokud každý rok nabereme více tuku, může to být i docela namáhavé pro tělo. Může to nést i určitá rizika při jeho odbourávání. Jak se tedy dostat do ideálního stavu, kdy budeme ve formě po celý rok? To neznamená, že budeme mít po celý rok extrémně malé procento tělesného tuku nebo že bychom si nemohli dát tzv. normální jídlo. Jde jen o množství stravy a naučit se, kdy tělo začne nabírat a co naopak ještě snese, aniž bychom ztráceli formu.

Naučit se, co individuálně zabírá pro naše tělo

Co tedy dělat, abychom se ve formě udrželi po celý rok? Především je dobré mít po celý rok pohyb. Kromě normální chůze, nejrůznějších sportů nebo třeba i jen obyčejné práce okolo domu nebo na zahradě, je dobré si alespoň 3 x týdně zacvičit, abychom udrželi svalovou hmotu, kterou na těle máme. Opět i zde platí, že není potřeba vynakládat nějaké velké úsilí. Když už formu máme, pak stačí opravdu jednoduché a poměrně krátké cvičení, abychom se ve formě udrželi. Mně se třeba vyplatilo cvičit 3 x týdně a využívat jen základní vícekloubové cviky, které dokáží aktivovat co nejvíce svalů a také spalovat více energie, než jednoduché izolované cviky. Délka tréninku byla poměrně krátká, okolo 20 minut.

Hledat, kdy naše tělo umí spalovat tuky

K tomu pak stačí například 2 aerobní tréninky zaměřené na spalování tuku. Opět je to velmi individuální a každý si musí nastavit pro své tělo takový způsob tréninku, který mu bude zabírat a fungovat. Mně se například vyplatí o víkendu zařazovat 2 aerobní tréninky hned ráno na lačno. Někomu to samozřejmě nemusí vyhovovat nebo třeba i zabírat. Má to ale své výhody. O víkendu má většinou každý ráno čas a tak není problém vždy 30 minut na lačno provádět jakoukoliv aerobní aktivitu. Navíc se mně osvědčilo po tomto tréninku zařadit trénink břicha. Je to trochu individuální záležitost, ale mně to vyhovuje a pomáhá udržovat formu poměrně jednoduchým způsobem.

Tělo potřebuje proteiny, sacharidy i tuky, ale v optimálním množství

Potom tu máme problematiku stravy. Pro mnoho lidí složitý problém, který často neumí řešit. Pokud ale přibíráme a přitom se snažíme hubnout, pak děláme něco špatně. Proto musíme hledat optimální množství živin a snažit se přijít na vhodnou kombinaci pro moje tělo. Pokud chceme jen udržovat svou formu, není potřeba se nějak extrémně cpát proteiny, ale zároveň také není moc vhodné vyřazovat jakoukoliv složku potravy. Naše tělo potřebuje pro svůj chod jak proteiny, tak i tuky a sacharidy. Je vhodné měnit množství přijatých živin podle vydané energie. Ačkoliv je módní zcela vyřazovat sacharidy, není to pro tělo optimální. Jde jen o jejich množství, které tělo potřebuje k chodu a zároveň se vyhýbat příliš velkému množství jednoduchých sacharidů, které jsou třeba v limonádách, sladkostech, ale třeba také v běžném pečivu.

Další nezbytností pro udržení celoroční formy je dobrá regenerace. Kromě dobré stravy a přestávek mezi tréninky, je to především spánek, který dokáže regeneraci výrazně zlepšit. Naopak jeho nedostatek, společně se zvýšeným stresem, mohou naší snahu o udržení formy blokovat.

Kdy zasáhnout

Může se stát, že najednou začneme přibírat tuk a ztrácet formu. Poznáme to jednoduchým pohledem do zrcadla, kdy se nám začnou ztrácet obrysy svalů na břichu a zvětšovat se vrstva tuku v této oblasti. V tom případě je potřeba udělat jen nějaké lehké úpravy hned, jak se tento problém objeví. Pokud dokážeme včas reagovat, pak nás návrat do formy stojí jen několik málo dní a opět můžeme jen udržovat stav, který nám vyhovuje. Většinou jde jen o malé úpravy příjmu jednoduchých sacharidů, případně jen mírná redukce tuků a forma se většinou do několika málo dní vrátí. Potom se můžeme vrátit do režimu, který nám funguje. Je potřeba neustále upravovat trénink, stravu a regeneraci. Je to z toho důvodu, že každý stárneme a tak se mění jak náš metabolismus, potřeba živin, schopnosti regenerace, spalovat tuk a budovat nebo udržet svalovou hmotu.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Rozšiřuje obvod břicha cvičení se zátěží?

» Když už nejde hubnout, pomůže známý trik

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2021 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt