Fitvit.cz » Cvičení » Rozšiřuje obvod břicha cvičení se zátěží?

Rozšiřuje obvod břicha cvičení se zátěží?

Co dělat, když spálíme přebytečný tuk, ale na břichu se neobjeví šest políček břišních svalů? Můžeme mít na těle ještě dost tuku, které zakrývají břišní svaly nebo také nemusíme mít tak rozvinuté svaly břicha. Potom, i když nebudeme mít téměř žádný tuk v oblasti středu těla, se oddělené svaly břicha neukáží. V tom případě budeme muset využít všechny způsoby, abychom se pokusili tyto svaly donutit k růstu. Když potřebujeme donutit svaly k růstu, obvykle přidáme zátěž. U cvičení břicha však máme obavy, aby se nám při použití zátěže nezvětšil obvod pasu. Většinou jsou tyto obavy zbytečné.

Pokud používáme několikakilogramovou zátěž, dosáhneme přiměřený svalový rozvoj, aniž by se nám zvětšoval obvod pasu. Aby se nám začal zvětšovat střed těla a obvod břicha, museli bychom nabrat hodně svalů, a to u většiny lidí nehrozí. Naopak získáme více členité svaly, které by měly konečně tvořit dlouho očekávaný six pack. Samozřejmě je dobré nalézt optimální tréninkový plán, který nám bude sedět. Každý může reagovat na trochu odlišný trénink.

Někdy se dokonce stává, že ani poměrně vyspělý cvičenec s velkým svalovým rozvojem není schopen dosáhnout na oddělené políčka břišních svalů. Naopak někomu stačí i jednoduché cvičení bez zátěže a má hluboké břišní svaly, které jsou viditelné i při poměrně silnější vrstvě tuku v oblasti břicha.

V některých případech cvičení se zátěží na břicho zabere a lze tak dosáhnout lepšího vzhledu. Jiní zase dávají přednost vyšším počtům opakování a mají s takovým cvičením úspěchy. Pokud nechceme mít oddělené břišní svaly, ale spíše usilujeme o zpevnění těla, pak by mohlo být výhodnější se cvikům na břicho se zátěží raději vyhýbat a cvičit břicho pouze bez zátěže.

Rozdílné mohou být cíle u žen a u mužů. Ženy se častěji spokojí s cvičením bez zátěže, protože chtějí jen zpevnit oblast středu těla. Naopak muži chtějí více vyvinuté břišní svaly s viditelně oddělenými políčky. Ve většině případů nám ale několik sérií břicha se zátěží nezpůsobí nárůst obvodu břicha, ale může pomoci zlepšit tvar této oblasti.

Mnohem větší nebezpečí v nárůstu centimetrů v oblasti břicha představuje nevhodná strava. Většinou když upravíme stravu, centimetry okolo našeho pasu ubývají a naopak když jíme více než spálíme a nemáme kalorický deficit nebo alespoň vyvážený jídelníček pro udržování postavy, pak nám centimetry na břichu přibývají. Nevhodnou stravou tedy můžeme přibrat centimetry okolo pasu jednodušeji než posilováním břicha se zátěží.

Navíc pokud by k takovému nárůstu došlo, tak u nevhodné stravy by šlo o nárůst v podobě přebytečného tuku a naopak u cvičení se zátěží nám maximálně přibudou svaly a vzhledem k tomu, že zároveň se často i odbourává přebytečný tuk, tak většinou nastane i přes nárůst svalů úbytek centimetrů v oblasti břicha. Co je výhodnější, zdali přibývání tuků nebo svalů, to každý z nás už asi tuší. Konečný způsob tréninku si však musí každý zvolit sám podle toho, co konkrétně na jeho postavu funguje a také jaké má cíle a požadavky na vzhled.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Proč vypadá zhubnutí s posilováním lépe

» S věkem roste hmotnost je výmluva

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2020 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt