Fitvit.cz » Strava » Více jídel - méně tuku

Více jídel - méně tuku

Kolikrát za den jíst, abychom dosáhli co nejrychlejšího spalování tuků? V první řadě je potřeba říci, že pro úbytek tuku potřebujeme mírný energetický deficit. Neznamená to tedy, že budeme jíst více kalorií za den, ale že si stávající množství stravy rozdělíme do více dávek za den. Může to mít hned několik výhod.

Pokud si rozdělíme stravu na více dávek během dne, může tělo vstřebat více proteinů. A to znamená větší potenciál na růst svalové hmoty, případně její udržení. To je velmi důležité z hlediska zachování rychlosti metabolismu. Zopakujeme si, co už víme o funkci svalové hmoty. Čím více svalové hmoty na sobě máme, tím rychlejší máme bazální metabolismus. A to znamená více spotřebované energie nejen při cvičení, protože jsme schopni zvedat větší váhy, ale samozřejmě více spalujeme kalorie, i když zrovna nic neděláme. Dalším plusem častější frekvence přijímaných jídel je potlačení stresového hormonu kortizolu, který může působit proti růstu svalů a spalování tuků.

Více jídel za den znamená, že budeme schopni více čelit pocitům nepříjemného hladu, který může způsobit, že podlehneme nečekanému pocitu hladu a přijmeme kalorie navíc, které pak znemožní spalování tuků. Možná se cíleně vyhýbáme sacharidům, ale ty nejsou tak nebezpečné, jako když máme ve stravě velký nadbytek tuků. Pokud totiž máme pravidelnou pohybovou aktivitu, sacharidy se bez problému spotřebují na energii. Jsou k tomu totiž přímo určeny. Navíc nám ve správný čas dokáží pomoci s nastartováním proteosyntézy díky zvýšené hladině hormonu inzulínu. Ten správný čas nastává po tréninku, kdy jsme schopni přijmout větší množství energie, aniž by se uložila do tukových zásob.

Když tedy není sacharidů příliš a nepřijímáme je v nevhodný čas, není potřeba se jich bát. Omezujeme je zejména večer. Pokud porovnáme energie potřebnou na trávení živin, pak sacharidy spotřebují 2-3 krát více energie než tuky a proteiny dokonce 10 krát více, takže šance, že protein se změní na tuk je prakticky mizivá. Naopak pokud máme ve stravě nadbytek tuků, pak se tyto tuky poměrně lehce uloží do zásoby v podkoží. Strava rozdělená na více jídel během dne nám pak může pomoci díky potlačení působení katabolických hormonů a naopak působením prorůstovým testosteronem. Proč nezkusit tak jednoduchou věc, jako je rozdělení stravy na 6 – 7 dávek během dne? Možná že výsledek nás příjemně překvapí a naší postavu tím opět posuneme k lepší formě s hezčími tvary s více svaly a s menším podílem tuku.

Diskuse k článku (0)


Další fitness tipy pro skvělou postavu

» Svaly nezískáme přejídáním

» Jak dlouhé přestávky mezi jídly

Suplementy

Cvičení a trénink

Strava

Copyright © 2009 - 2022 Fitvit.cz - Podmínky užívání - Kontakt